Kypärät 2008

• Viestiketjun aloittaja mjk
  • Aloituspäivämäärä

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Sijainti
Ypäjä
Bobakki sanoi:
Minulle juuri nimenomaisen kuljettajan kypärämuodin kopiointi on hyvä juttu, sinä voit sen toki kokea typeränä ja mielikuvituksettomana.
Kopioimisen sijaan voi ajatella, että kypärä tekee oikeutta JJ:n kypärälle ja kuljettajalle itselleen sillä, että on saman tyyppinen. Muistanko ihan väärin, mutta eikö Kovalaisen kypärän pystyraidat ole suunnilleen samaa sävyä, kuin JJ:n kypärässä tämän F1-uran jälkeen?

Vilperi

Välimallin jätkä
Sijainti
Tampere
Bobakki sanoi:
En ymmärtänyt, milloin kakkaa piti syömäsi, mutta totta on se, että Alonso luonnostelee kypäränsä itse.
Hohoo!!:D Hyvää ruokahalua formulastaralle!!:thumbup: Vai oliko tässä muotoiluvaraus?

Bobakki

@f1hog
Sijainti
En oo mistään kotosin
Darren sanoi:
Kopioimisen sijaan voi ajatella, että kypärä tekee oikeutta JJ:n kypärälle ja kuljettajalle itselleen sillä, että on saman tyyppinen. Muistanko ihan väärin, mutta eikö Kovalaisen kypärän pystyraidat ole suunnilleen samaa sävyä, kuin JJ:n kypärässä tämän F1-uran jälkeen?
Kovalaisen kypärän raidoituksen värit olivat viime kauteen asti päinvastaiset kuin JJ:llä. F1-kypärissä ne ovat olleet samoin päin, värisävy taas oli Jyrkillä muistaakseni aina vähän enempi punaiseen taittuva.

JPP

as Quo as possible
Sijainti
lappeen Ranta
Bobakki sanoi:
En ymmärtänyt, milloin kakkaa piti syömäsi, mutta totta on se, että Alonso luonnostelee kypäränsä itse.
Se lainattu uutinen menee seuraavasti:
"Mtv3:
Alonso oli muuttanut myös kypäränsä värityksen paremmin Renault'n väreihin sopivaksi.
- Muistot ovat hyvät ja tunnelma optimistinen. Värit ovat uudet minulle, samoin kypärä jonka suunnittelin uutta kautta varten. Vain uusi auto puuttuu, Alonso sanaili."

eli kun Alonso luonnostelee sen kypärän niin lieneekö siinä hahmotelmassa muuta kuin yhdeltä kantilta littana ympyrä. Lisäksi sanallinen kuvaus tyyliin: "Tehkää semmonen pyöreäntyylinen niinko ennenkin ja sit semmonen ilmanohjausjuttu taakse ja visiiri eteen" ja suunnitelma onkin siinä.

Kiirettä on kyllä Alonsolla pitänyt kun auton lisäksi on kypäräkin pitänyt suunnitella.

WebSlave

Trackman
JPP sanoi:
eli kun Alonso luonnostelee sen kypärän niin lieneekö siinä hahmotelmassa muuta kuin yhdeltä kantilta littana ympyrä.
Sitähän me emme tiedä. Jos itse luonnostelisin kypärän, niin varmasti olisi. Jos Fernandoa sattuu kiinnostamaan tuollaiset jutut, niin miksei hänelläkin. Onhan hän todistettavasti esim. miettinyt tapaansa juhlistaa voittoja etukäteen. Joten hänellä ilmeisesti on kiinnostusta muuhunkin kuin pelkkään ajamiseen.
Lisäksi sanallinen kuvaus tyyliin: "Tehkää semmonen pyöreäntyylinen niinko ennenkin ja sit semmonen ilmanohjausjuttu taakse ja visiiri eteen" ja suunnitelma onkin siinä.
Älä leiki tyhmää. Tässä puhutaan värityksen suunnittelusta, eikä kypärän muodon.
Kiirettä on kyllä Alonsolla pitänyt kun auton lisäksi on kypäräkin pitänyt suunnitella.
Veikkaisin, että F1-kuskeilla on enemmän vapaa-aikaa viikossa kuin meillä normaaleilla työelämässä olevilla. Toiset suuntaavat sen F1-piirien ulkopuolelle. Kenties Alonso käyttää osan siitä myös F1:een liittyviin asioihin. Sen pitäisi periaatteessa osoittaa jonkinlaista omistautumista lajille.

Itse ainakin tykkään suunnitella kaikenlaista. Täälläkin on nähty yksi ratasuunnitelmani. Olen myös tehnyt kypäräsuunnitelmia. Ja paljon kaikenlaista muuta, mikä ei millään tavalla liity moottoriurheiluun. F1-kuskeista tiedämme, että ainakin Damon Hill, Elio de Andelis, Bruno Giacomelli ja myös Mika Salo ovat jossain määrin harrastaneet musiikkia. Eli ihan samanlaisia ihmisiä ne F1-kuskitkin ovat kiinnostuksineen ja harrastuksineen. Useimmat ovat osallistuneet myös oman kypäränsä värityksen suunnitteluun, joten on varsin luonnollista, että Alonsokin on.

Se, että Alonson panos lopulliseen väritykseen olisi ollut jollain tavalla mitätön vaatii perustelut yhtä lailla kuin se, että hänen panoksensa olisi ollut merkittävä. Ainakin Alonso väittää suunnitelleensa kypäränsä. Todisteitä toiseen suuntaan en ole mediasta toistaiseksi lukenut.

Viimeksi muokattu:

Revolt

Lead Singer
WebSlave sanoi:
F1-kuskeista tiedämme, että ainakin Damon Hill, Elio de Andelis, Bruno Giacomelli ja myös Mika Salo ovat jossain määrin harrastaneet musiikkia. Eli ihan samanlaisia ihmisiä ne F1-kuskitkin ovat kiinnostuksineen ja harrastuksineen.
Pitää paikkansa. Villeneuvehan etenkin oli musiikin suhteen varsin aktiivinen, teki kai jopa levyn tai ainakin biisejä sekä esiintyi kavereidensa kanssa. Frentzenin harrastuksiin taas kuului jo F1-uran aikana mattojen (!) suunnittelu ja tekeminen, joten noihin verrattuna se, että Alonso olisi suunnitellut täysin itsenäisesti koko kypäränsä värityksen ei kuulosta ollenkaan mahdottomalta. Mitä ihmeellistä nyt yhden kypärän suunnitellussa on?!? Sen pystyy tekemään 10-vuotiaskin. Lopputuloksesta voidaan toki olla montaa mieltä mutta näinhän asia on myös ns. ammattilaisten tekeleidenkin kanssa (esim. Uffe & Kimin kypärät).

Banaani

In stereo where available
Sijainti
Manse
Revolt sanoi:
Pitää paikkansa. Villeneuvehan etenkin oli musiikin suhteen varsin aktiivinen, teki kai jopa levyn tai ainakin biisejä sekä esiintyi kavereidensa kanssa. Frentzenin harrastuksiin taas kuului jo F1-uran aikana mattojen (!) suunnittelu ja tekeminen, joten noihin verrattuna se, että Alonso olisi suunnitellut täysin itsenäisesti koko kypäränsä värityksen ei kuulosta ollenkaan mahdottomalta.
Frentzenistä tuli mieleen Eddie Jordan joka käsittääkseni rumpaloi bändissään nimeltä Buzzin Hornets (luki muuten sen ajan Jordaneissa jos oltiin tupakkikieltoalueilla). Miten lie äijän harrastus tänä päivänä, ainakin aikaa luulisi olevan.

Trullihan alkoi harrastamaan viinejä, riittääpähän puuhaa eläkepäiviä varten. :alppu:

Skenejeesus

Viihdekäyttäjä
Sijainti
Maranello
Jean Alesilla taitaa kans olla viinitila ja Niemelän Markus sekä suunnittelee, että maalaa kypäränsä itse. Lisäksi maalannut muutaman muunkin kuskin kypärän.

007

Well-known member
Voisin veikata, että 90% jääkiekko maalivahdeista suunnittelee oman maskinsa niin miksei formulakuski voisi sitä tehdä kypärälleen? Itse ainakin suunnittelen omat kuvioni ja lahjakkuus maalaa ne:
http://www.psart.net/

JPP

as Quo as possible
Sijainti
lappeen Ranta
WebSlave sanoi:
Älä leiki tyhmää. Tässä puhutaan värityksen suunnittelusta, eikä kypärän muodon.
Se lainaus meni siis:
"Mtv3:
Alonso oli muuttanut myös kypäränsä värityksen paremmin Renault'n väreihin sopivaksi.
- Muistot ovat hyvät ja tunnelma optimistinen. Värit ovat uudet minulle, samoin kypärä jonka suunnittelin uutta kautta varten. Vain uusi auto puuttuu, Alonso sanaili."

Pilkkuun on kiva ryhtyä. Jos siis Alonso on sanonut noin kuin tuossa suomennoksessa lukee, niin miksi erikseen mainitaan hänelle uudet värit sekä kypärä, jonka on suunnitellut uutta kautta varten. Olisi ...kypärä, jonka värityksen suunnittelin... niin ei olisi väärintulkinnan mahdollisuutta. Toisaalta mitä tässä kausien välillä sitten tekisi jos ei vääntelisi tulkintoja epämääräisistä suomennoksista.

WebSlave

Trackman
JPP sanoi:
Se lainaus meni siis:
"Mtv3:

Pilkkuun on kiva ryhtyä. Jos siis Alonso on sanonut noin kuin tuossa suomennoksessa lukee, niin miksi erikseen mainitaan hänelle uudet värit sekä kypärä, jonka on suunnitellut uutta kautta varten. Olisi ...kypärä, jonka värityksen suunnittelin... niin ei olisi väärintulkinnan mahdollisuutta.
Alonso oletettavasti viittaa Renaultin väreihin, jotka tuossa sitaattia edeltävässä lauseessakin mainitaan selvennyksenä.

-Edit- No eipä englanninkielisestäkään selviä mihin Alonso viittaa. Saattaa myös viitata kypärän väreihin tuplasti:
"There are new colors for me, a new helmet that I designed for the new season - the only thing we are missing is the new car!"

Joka tapauksessa on selvää, ettei Alonso tarkoita kypärän suunnittelua, vaikka kirjaimellisesti ottaen niin sanookin.

Viimeksi muokattu:

formulastara

Well-known member
Sijainti
hki finland
Bobakki sanoi:

Eiköhän jokainen kuljettaja "luonnostele" kypäränsä itse. Kyse ei siis ollut luonnostelusta vaan suunnittelusta ja toteutuksesta. Voin minäkin luonnostella paperille aika nasevan F1:n, mutta siihen se sitten jääkin, usko tai älä.

007

Well-known member
formulastara sanoi:
Eiköhän jokainen kuljettaja "luonnostele" kypäränsä itse. Kyse ei siis ollut luonnostelusta vaan suunnittelusta ja toteutuksesta. Voin minäkin luonnostella paperille aika nasevan F1:n, mutta siihen se sitten jääkin, usko tai älä.
Voi elämän kevät! Onko tämä foorumi täynnä nysveröitä pilkunviilaajia tai jotain hemmetin lakimiehiä? :jaska: :nope: Kylläpäs tuntee itsensä taas ei niin tyhmäksi :alppu:

henrizio

väärinkäyttäjä
007 sanoi:
Ei ole tribaalia nähnytkään.. hippivenkuroita noi on! En tykkää.
Ei nyt ihan hippivenkuroita. Tieto löytyy tietysti Heikki Kullan jutusta :ahem:

http://www.turunsanomat.fi/f1/?ts=1,3:2001:0:0,4:35:0:0:2008-01-21;4:36:0:0:0;4:34:633:1:0,104:34:512602,1:0:0:0:0:0:

Heikki Kulta sanoi:
Räikkösen kypäräkuvio on kehitelty kovien kundien tavaramerkkinä tunnetusta pandana-huivista.
Kulta varmaan tarkoittaa bandanaa, mutta samapatuo. Kimi voisi samalla alkaa käyttämään ikitylsän sponssilippiksen sijaan bandanahuivia... :rolleyes:

Skenejeesus

Viihdekäyttäjä
Sijainti
Maranello
henrizio sanoi:
Ei nyt ihan hippivenkuroita. Tieto löytyy tietysti Heikki Kullan jutusta :ahem:

http://www.turunsanomat.fi/f1/?ts=1,3:2001:0:0,4:35:0:0:2008-01-21;4:36:0:0:0;4:34:633:1:0,104:34:512602,1:0:0:0:0:0:

Kulta varmaan tarkoittaa bandanaa, mutta samapatuo. Kimi voisi samalla alkaa käyttämään ikitylsän sponssilippiksen sijaan bandanahuivia... :rolleyes:
Onko maalauksessa onnistuttu jos kovan jätkän tunnusmerkit sekoitetaan hippivenkuroihin? :D "Pandana", ei sentään pandan kuvia maalannut kypärään.

Revolt

Lead Singer
Pandana... Että toi Kulta voi sitten olla kassalla. Kai sitä vois toimittaja pientä asioiden tarkistamistakin tehdä silloin tällöin. Ja sitä paitsi, mikä hemmetin 'kovien kundien tunnusmerkki' bandana muka on? Sitähän käyttävät paljolti mm. pienet partiolaistytöt :D