JPP sanoi:
eli kun Alonso luonnostelee sen kypärän niin lieneekö siinä hahmotelmassa muuta kuin yhdeltä kantilta littana ympyrä.
Sitähän me emme tiedä. Jos itse luonnostelisin kypärän, niin varmasti olisi. Jos Fernandoa sattuu kiinnostamaan tuollaiset jutut, niin miksei hänelläkin. Onhan hän todistettavasti esim. miettinyt tapaansa juhlistaa voittoja etukäteen. Joten hänellä ilmeisesti on kiinnostusta muuhunkin kuin pelkkään ajamiseen.
Lisäksi sanallinen kuvaus tyyliin: "Tehkää semmonen pyöreäntyylinen niinko ennenkin ja sit semmonen ilmanohjausjuttu taakse ja visiiri eteen" ja suunnitelma onkin siinä.
Älä leiki tyhmää. Tässä puhutaan värityksen suunnittelusta, eikä kypärän muodon.
Kiirettä on kyllä Alonsolla pitänyt kun auton lisäksi on kypäräkin pitänyt suunnitella.
Veikkaisin, että F1-kuskeilla on enemmän vapaa-aikaa viikossa kuin meillä normaaleilla työelämässä olevilla. Toiset suuntaavat sen F1-piirien ulkopuolelle. Kenties Alonso käyttää osan siitä myös F1:een liittyviin asioihin. Sen pitäisi periaatteessa osoittaa jonkinlaista omistautumista lajille.
Itse ainakin tykkään suunnitella kaikenlaista. Täälläkin on nähty yksi ratasuunnitelmani. Olen myös tehnyt kypäräsuunnitelmia. Ja paljon kaikenlaista muuta, mikä ei millään tavalla liity moottoriurheiluun. F1-kuskeista tiedämme, että ainakin Damon Hill, Elio de Andelis, Bruno Giacomelli ja myös Mika Salo ovat jossain määrin harrastaneet musiikkia. Eli ihan samanlaisia ihmisiä ne F1-kuskitkin ovat kiinnostuksineen ja harrastuksineen. Useimmat ovat osallistuneet myös oman kypäränsä värityksen suunnitteluun, joten on varsin luonnollista, että Alonsokin on.
Se, että Alonson panos lopulliseen väritykseen olisi ollut jollain tavalla mitätön vaatii perustelut yhtä lailla kuin se, että hänen panoksensa olisi ollut merkittävä. Ainakin Alonso väittää suunnitelleensa kypäränsä. Todisteitä toiseen suuntaan en ole mediasta toistaiseksi lukenut.