Kypärät 2013

  • Viestiketjun aloittaja mjs
  • Aloituspäivämäärä

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8256
Viime hetken ilmoittautuja Rumimmat kypärät -kilpailuun:

 

K. August

Well-known member
Liittynyt
25.11.2010
Viestit
2405
Ei tuo Lewiksen kypärä ole lähinnä muuta kuin modifikaatio tämän vuoden väritykseen.

Eipä silti, pidin enemmän hänen McLaren-vuosien värityksestä, simppelimpi.
 

DuckAvenger

Katollaan
Liittynyt
30.10.2008
Viestit
780
Onhan toi vähän mauton. Jesse-patsas takana ja päälle lämäisty teksti Hamilton....
 

Davros

Well-known member
Liittynyt
14.5.2013
Viestit
5977
En ole ikinä yrittänyt kuljettajia tunnistaa kypäristään, kun kokoajan vaihtavat. Oletan vain Oskun ja MIkan tietävän. Mutta kyllähän nuo jotkut mieleen jää.
 

Revolt

Lead Singer
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
3395
Viime hetken ilmoittautuja Rumimmat kypärät -kilpailuun:
Tässä kiteytyy aika monta asiaa siitä, mikä nykyään kuskien kypärissä on vikana. Jotain ihme fiilistelyä kisapaikkakunnasta, kun taas itse olen vahvasti sitä mieltä, että kypärän designin rooli on kuskin persoonallisuudesta viestiminen. Miksi helvetissä britti-Hamiltonilla on kypärässään Brasilian lipun yksityiskohtia ja kansallismonumentti (eikä siis vain höysteenä vaan ainoana teemana)? En kertakaikkiaan ymmärrä. Tuollainen kypärä voisi olla brassikuskilla mutta ei nyt hyvää päivää kaverilla, jolla ei ole mitään tekemistä Brasilian kanssa. :wall:

Ja lopuksi: kyllä, jokainen kuski on vapaa käyttämään juuri sellaista kypärää kuin haluaa ja kyllähän nuo designvalinnatkin tietysti kertovat kantajansa persoonallisuudesta joka tapauksessa. Esim. Hamiltonin tapauksessa sen, että kaveri on poikkeuksellisen tyylitajuton ;)
 

Turso

Well-known member
Liittynyt
7.9.2012
Viestit
1041
...itse olen vahvasti sitä mieltä, että kypärän designin rooli on kuskin persoonallisuudesta viestiminen. Miksi helvetissä britti-Hamiltonilla on kypärässään Brasilian lipun yksityiskohtia ja kansallismonumentti (eikä siis vain höysteenä vaan ainoana teemana)? En kertakaikkiaan ymmärrä. Tuollainen kypärä voisi olla brassikuskilla mutta ei nyt hyvää päivää kaverilla, jolla ei ole mitään tekemistä Brasilian kanssa. :wall:
Hamilton luulee tai tahtoo olevansa uusi Senna.
 

Skenejeesus

Viihdekäyttäjä
Liittynyt
8.1.2008
Viestit
4207
Sijainti
Maranello
Miksi helvetissä britti-Hamiltonilla on kypärässään Brasilian lipun yksityiskohtia ja kansallismonumentti (eikä siis vain höysteenä vaan ainoana teemana)? En kertakaikkiaan ymmärrä. Tuollainen kypärä voisi olla brassikuskilla mutta ei nyt hyvää päivää kaverilla, jolla ei ole mitään tekemistä Brasilian kanssa. :wall:
Onhan Hamiltonilla yleensäkin (jos ei aina, en ole tarkastanut) ollut viittaukset kisan isäntämaahan esim kypärän takaosassa.

Brittiviittauksia ei sen sijaan muutenkaan ole kypärässään sen enempää kuin Kimillä tai Heikillä Suomeen, eli ei yhtään. (no okei, Heikillä JJ.Lehto raidat sivuilla.)
 

Revolt

Lead Singer
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
3395
Onhan Hamiltonilla yleensäkin (jos ei aina, en ole tarkastanut) ollut viittaukset kisan isäntämaahan esim kypärän takaosassa.

Brittiviittauksia ei sen sijaan muutenkaan ole kypärässään sen enempää kuin Kimillä tai Heikillä Suomeen, eli ei yhtään. (no okei, Heikillä JJ.Lehto raidat sivuilla.)
Niin, vielä joku yksityiskohta olisikin OK jossain spesiaalikisan tapauksessa (esim. juuri Monaco) mutta onhan se nyt ihan naurettavaa, että brittikuski pistää kypäränsä 100% yhden rivikisan perusteella ja lopputuloksena on kansallisempi kypärä kuin yhdelläkään ko. maan edustajalla.
 

Hookah

Elämäntapaintiaani
Liittynyt
24.6.2008
Viestit
4447
Tässä kiteytyy aika monta asiaa siitä, mikä nykyään kuskien kypärissä on vikana. Jotain ihme fiilistelyä kisapaikkakunnasta, kun taas itse olen vahvasti sitä mieltä, että kypärän designin rooli on kuskin persoonallisuudesta viestiminen. Miksi helvetissä britti-Hamiltonilla on kypärässään Brasilian lipun yksityiskohtia ja kansallismonumentti (eikä siis vain höysteenä vaan ainoana teemana)? En kertakaikkiaan ymmärrä. Tuollainen kypärä voisi olla brassikuskilla mutta ei nyt hyvää päivää kaverilla, jolla ei ole mitään tekemistä Brasilian kanssa. :wall:

Ja lopuksi: kyllä, jokainen kuski on vapaa käyttämään juuri sellaista kypärää kuin haluaa ja kyllähän nuo designvalinnatkin tietysti kertovat kantajansa persoonallisuudesta joka tapauksessa. Esim. Hamiltonin tapauksessa sen, että kaveri on poikkeuksellisen tyylitajuton ;)
Ehkä Lewis halusi tributoida munkkimestaruuttaan? Ja Hamilton tosiaan on täysin tyylitajuton, kovasti yrittää matkia esim. Kimiä lippismuodissa ja toi huomionkipeydessään koiran varikolle. Twitteriinkin sujahtaa kätevästi telemetriadataa kun ei muuten oikein huomiota heru.

Sebillä oli potassaan jonkinlainen piirros-illustraatio Red Bull Ringistä. Alkaa vähän tuntua siltä, ettei Sebi ihan tosissaan ole näiden pottadesignien kanssa ja että tämä jatkuva vaihtelu on ennemminkin kannanotto ylenpalttista turhamaisuutta vastaan. Siis Sebillä, Hamilton nyt matkii tässä asiassa saksalaista.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Miksi helvetissä britti-Hamiltonilla on kypärässään Brasilian lipun yksityiskohtia ja kansallismonumentti (eikä siis vain höysteenä vaan ainoana teemana)? En kertakaikkiaan ymmärrä. Tuollainen kypärä voisi olla brassikuskilla mutta ei nyt hyvää päivää kaverilla, jolla ei ole mitään tekemistä Brasilian kanssa. :wall:
Alunperinhän Lewisille tuli keltainen kypärä kartingissa, jotta isä erottaisi poikansa paremmin radan varresta. Missä vaiheessa Senna-viittaukset siihen tuli ei sitten ole minulla tiedossa. Mutta jonkinlaisesta tribuutistahan on kyse, kun mies on kertonut Sennaa pitävän esikuvanaan. Olihan Kimilläkin Hunt-kypärän replica (jos nyt olikin one off-spesiaali).

On noita jonkin kuskin kypärään tehtyjä viittauksia muitakin, mm. Heikin JJ-viittaus (joka nykyisin on enää tuskin tunnistettava). Pojat matkimassa isiään tietysti myös, mutta esikuva saattaa tulla ihan muualtakin kuin kotimaasta.
 

K. August

Well-known member
Liittynyt
25.11.2010
Viestit
2405
Muutama kommentti tuosta Hamiltonin kypärästä:

Ensinnäkin minua jurppii sen designin yksityiskohtaisuus. Ehkä pelkät raidat tyyliin Häkkinen, Senna, etc. ovat hieman tylsiä (saanen kuulla kunniani tästä kommentista). Mutta esim. Massalla on varsin kiva design, varsinkin ilman sponssin "sädekehää" (toivottavasti sitä ei ole Williamsilla). Yksityiskohtiakin löytyy, mutta peruskuvio on varsin simppeli. Webberin kypärästä voin sanoa samat sanat.

Mitä sitten tuohon Brasilia-spesiaaliin tulee, niin muutama spesialli vuodessa on minusta OK. Monaco, kotikisa, tallin kotikisa, ehkä jokunen muu merkittävä kisa. Kuitenkin pitäisi pysyä melkeinpä alle kolmasosassa kisoista. Minua se ei haittaa, että kypärässä on toisen maan värit, jos kuljettaja todella haluaa juhlistaa kyseistä maata. Mutta ei minusta nyt joka maalle tarvitse olla omaa kypärää.
 

Alien Eel

Well-known member
Liittynyt
7.2.2011
Viestit
401
Niin pitkään kuin se kypärä on erinäköinen kuin tallikaverilla, niin että sen erottaa sieltä autosta, niin sillä ei oikeastaan ole mitään merkitystä minkä värinen se on. Tärkeämpää mulle on tunnistaa se auto ja ketä sitä ajaa, ei siitä kypärän värityksestä saa mitään tolkkua kuitenkaan. Tai en tiedä näkeekö sen jos on 50'' HD-töllöstä sitten, mutta itse en ainakaan näe niitä kypärän värityksiä kuin lähikuvista, ja kuitenkin töllönä milloin porukoiden 42'' ilman HD:ta tai oma 32'' niin ikään ilman HD:ta. Ja näin internetin aikakaudella nuo kuskit saavat aika paljon sellaista materiaalia faneille jaettavaksi joka niitä kiinnostaa, Hamilton ja Vettelhän voivat nyt joka kisaviikonloppuna pistää Twitteriin kuvaa uudesta kypärästään, fanit retwiittaa ja... Mainonta. Bisnes.

Maailma on muuttunut, ja kuskit samalla. Ja fanit. Ehkä hiukan sekava vuodatus, mutta jos joku vaikka jotain ymmärsi.
 
Ylös