Kypärät 2013

  • Viestiketjun aloittaja mjs
  • Aloituspäivämäärä

Dino246

Well-known member
Liittynyt
18.6.2009
Viestit
2332
Tavallaan en tykkää tallin mukaan vaihtuvasta värityksestä. Aiemmin mainitsemani esimerkki Schumistakin pitää tässä paikkansa, se ei-punainen versio oli paljon parempi.
Tähän vahva sama. Minun mielestäni kypärä on kuljettajan henkilökohtainen juttu ja sen ei tarvitse sopia millään tavalla tallin värityksiin. Sitä paremminhan se potta erottuu sieltä autosta mitä enemmän se eroaa tallin muusta värityksestä, sekin kun on tuon kypärän värityksen yksi tärkeä funktio.
 

Dino246

Well-known member
Liittynyt
18.6.2009
Viestit
2332
Hulkilla on hieno kypärä. Yksinkertainen design, selkeät värit ja tuo "piirrosefekti" hauska. Myös Gutierrezin potta ihan OK. Vaikka tuossa onkin noita varjostuksia ja efektejä käytetty niin tuo pelastaa paljon että on käytetty vain kahta väriä ja niiden eri sävyjä.
 

Alien Eel

Well-known member
Liittynyt
7.2.2011
Viestit
401
Molemmilla on huikeet. Simppelit kuviot, joihin on saatu meikän makuun tarpeeksi värejä ja kaikkea kivaa bling blingin sukuista. Ei kuitenkaan liikaa, kuten Hamiltonilla.
 

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
Hienoa, että Lewis on vihdoin tajunnut ettei mies mikään Senna ole. Rumin maalaus tähän mennessä kyllä.
 

Skenejeesus

Viihdekäyttäjä
Liittynyt
8.1.2008
Viestit
4207
Sijainti
Maranello
No huhhuh! Odotin kyllä Hämiksen potalta jotain ton tapasta, mutta en ihan tommosta oksennusta. Olis pitäny vanhan designin
Kun tuolla autojulkkarikeskusteluissa on ollut puhetta että uutta autoa pitäisi verrata mielummin viime kauden lopun autoon kuin viime kauden julkistamistilaisuuden versioon niin kai sama käy kypärien kanssakin. Joillakin kuskeilla kuitenkin kypärän väritys vaihtuu kauden aikana. Jopa muuallakin kuin kotikisassa tai Monacossa. Tässä Hamiltonin kypärä viime kauden päätös kisasta.

Vieläkö se uusi on kauheampi kuin viimeisin kisassa nähty?
 

Hookah

Elämäntapaintiaani
Liittynyt
24.6.2008
Viestit
4447
Hamiltonilla rumasti liimattu kolmea kuviota päällekkäin. Aivan karmea tekele. Potentiaalinen klassikkodesign heitetty hukkaan, kismittää... :(

Sauber-parilla on toistaiseksi onnistuneimmat värimaailmat. Keep it simple, Gutiérrezille pakollinen miinus noista liukuväreistä, mutta plussaa se että on malttanut käyttää vain kahta väriä. Ja Hülkenberg menee tällä tyylikkyydessä kärkikolmikkoon, ihan sama mitä sieltä vielä tulee.

Toi Pérezin "potta" olis muutoin täydellinen, mutta niskassa oleva SP PEREZ vähän pilaa sitä. Tilalle olisi hyvin mahtunut vielä yksi veikeä atsteekkihahmo. Hienosti on "Uffe" muutoin kyllä onnistunut tässä!
 

Dino246

Well-known member
Liittynyt
18.6.2009
Viestit
2332
Vieläkö se uusi on kauheampi kuin viimeisin kisassa nähty?
On, koska tuossa Brasilian kypärässä on kuitenkin edes jotain ideaa eikä vaan sikin sokin heitettyjä vinoneliöitä ja efektejä. Ei tuokaan toki mikään mestariteos ole mutta silti parempi kuin tämä uusi.
 

Rambpo

Well-known member
Liittynyt
21.6.2011
Viestit
140
Onhan tossa Hamiltonin kypärässä vielä huomattavissa tota vanhaa designia vähän. Toi on vaan niinku rumasti päivitetty versio varmaan joku H.A.M vol2
 

Hartsa76

Well-known member
Liittynyt
23.2.2012
Viestit
7206
En kyllä ymmärrä miten joku ei hämiksen potan uudesta värityksestä pidä, paljon parempi kuin vanha josta mieleen jäi lähinnä ylitsepursuava mutta pliisu kusenkeltainen väri. Tässä uudessa värit jotenkin paljon paremmin tasapainossa.

Tiiä sitten miten sopii mersun väritykseen
Makuasiat ovat sellaisia asioita joista ei voi päästä yksimielisyyteen, koska kaikki eivät pidä samoista asioista.

Kypärien värityksessä se näkyy siinä, että yksi pitää yksinkertaisista klassisista värityksistä, toinen pitää monimutkaisista huippumoderneista värityksistä ja loput menevät näiden kahden ääripään välille.

Hamiltonin kypärän kohdalla tilanne on se, että joillekin se on liian kirjava ja minustakin se on hieman liian kirjava ilman mitään selkeää kuviota mikä antaa sellaisen vaikutelman, että Hamiltonin kypärä on maalattu suunnittelematta väritystä etukäteen.

Hamiltonin kypärä näyttäisi paljon paremmalta jo pelkällä sivussa olevien punaisten raitojen poistamisella, mutta sitten Hamilton ja Nicon kypärien erottaminen toisistaan voisi olla entistäkin vaikeampaa, jos Nicon kypärän pääväri on edelleen keltainen.
 
Liittynyt
12.4.2008
Viestit
5797
Sijainti
Kerava
Kuulin huhua, että Nicon 2013 kypärä olisi suunniteltu Keken kypärää mukaillen.
 

Edson

Well-known member
Liittynyt
11.6.2009
Viestit
746
Hamilton on kyllä nykyisen wnb white trash-sukupolven ilmentymä moottoriurheilun puolella. Harmillista sikäli että uransa alkupuolella vaikutti varsin kypsältä ja aikuismaiselta nuorukaiselta. Henkisen kehityksen voi nähdä kypärävärityksen muutoksissa.

Tähän mennessä ainoastaan Hulkenbergin kypärä miellyttänyt silmää ja perinteisen kuvion modernisointi piirrostekniikalla on yllättävän onnistunut.

E: Revolt, ei.
 
Viimeksi muokattu:

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Lewis ja Paul, mitä teidän kypärämaalauksenne merkitsevät teille?

- No mä olen aina pitänyt vaahtokarkkioksennuksesta ja sit kolmivuotiaiden vahaliitutyöt on jotenki tosi puhuttelevia. Et niitä mä oon niinku pyrkiny tuomaan tässä esiin.
- Joo, sama juttu mulla. Ja pallomeri on aina ollu mulle tärkee paikka.
Ei olisi paremmin voinut kuvata. Hulkenbergilla on kyllä siisti potta.
 

Nick

sadasseitsemäs
Liittynyt
30.6.2004
Viestit
2047
Sijainti
Tampere
en pidä siitä että tuo kypärän design muuttuu niin usein. Minä tykkäsin tästä vanhasta meiningistä että kypärä pysyi ainakin lähes koko uran ajan samanlaisena tallista riippumatta, ja värit ja designit oli sen verran selkeitä että ne erotti helpommin kuin nämä nykyiset miljoona eri väriä ja efektiä sisältävät oksennukset.
Itse taas pidän siittä, että design muuttuu kausittain, toki jotain tunnistettavaa saa olla (esim. Buttonin JB ja Räikkösen Iceman+logo).

Eihän tässä topikissakaan olisi mittän järkeä, jos kuskit ajaisivat koko uransa samanlaisilla, yksivärisillä, kypärillä.
 
Ylös