Kysely F1-toikkien sulkemisesta

  • Viestiketjun aloittaja Zoe
  • Aloituspäivämäärä

Harjoitus- ja aika-ajotoikkien sulkeminen on...

  • Tarpeellista

    Äänet: 5 15,2%
  • Turhaa

    Äänet: 22 66,7%
  • Ihan sama mulle

    Äänet: 6 18,2%

  • Äänestäjiä yhteensä
    33

Ernst Stavro Blofeld

Well-known member
Liittynyt
25.3.2017
Viestit
274
Sijainti
Canned
Näinhän se on.

Minua vähän ihmetyttää moderaattorien tässäkin keskustelussa osoittama nuiva asenne livekommentointia (ja sen luonnetta ja tarpeellisuutta) kohtaan.
Näin se menee kun asiat nähdään yksisilmäisesti ja siitä pidetään kiinni mikä on aina ollut - ja tulee aina olemaan. Vielä on olemassa ihmisiä joiden mielestä maapallo on edelleen litteä :)

Ehkäpä pitää vaan luoda oma serveri discordiin (helppoa näyttäisi olevan) ja pistää kisan ajaksi livekommentointi pystyyn ja katsoa miten se menee. Eihän sinne kenenkään ole pakko tulla jos siltä tuntuu?

Voisin ottaa tästä itselleni pikku pallon Venäjän kisaa silmällä pitäen. Stay tuned :)

Edit: tuolla http://www.f1-forum.fi/vb/showthread.php?t=43344 voi ilmaista mielipiteensä Discordin käyttämisen suhteen.
 
Viimeksi muokattu:

Antsa Rieppo

Well-known member
Liittynyt
1.1.2015
Viestit
46299
Sijainti
Purukiellossa
Näinhän se on.

Minua vähän ihmetyttää moderaattorien tässäkin keskustelussa osoittama nuiva asenne livekommentointia (ja sen luonnetta ja tarpeellisuutta) kohtaan.
Tule kokeilemaan. Helppo arvioida toisten tekemisiä, kun ei ole kokonaiskuvaa millaisia ihmisiä tänne kirjoittaa ja millä motiivilla.

Jos liveseurannanta siirtyy jonnekin muualle ja Asiakeskustelu pyhittyy asiakeskusteluun heitän lakin ilmaan ja huudan Forza Alonso.
 

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
Moden homma on välillä työlästä, sitä ei kiistä kukaan. Varsinkaan sellainen joka sitä on joskus tehnyt.
Mutta onko se nyt sitten täysin poissuljettu vaihtoehto, että vähän löysäisi pipoa livetoikissa, ja antaisi nyt edes muutaman hetken pidempään olla niiden harkka- ja aika-ajotoikkien auki? Siis kun näitä asioita on useampi nimimerkki ehdottanut...
 

markoj

Custom User
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
38925
Livetoikki perusttiin muistaakseni siksi, kun moniä ärsytti selata kisatoikista kymmeniä sivuja korkeintaan kolmesanaisia live-kommentteja. Pitäisin edelleen livekommentoinnin erillään muista.
 

Masza

Well-known member
Liittynyt
11.9.2012
Viestit
2100
Sijainti
Täällä
Itse moderaattorina #toisaalla toiminneena pystyn kyllä sanomaan, että työtähän siinä on. Mutta jos täällä on pipo liian tiukalla, niin kohta poppoo keskustelee jossain muualla kuin F1-Forumilla. Mielestäni yhdenkään moderaattorin ei ole aiheellista valittaa tehtävästään. Tietääkseni ne hommat ovat täälläkin ihan vapaaehtoismeiningillä. Ja itsehän niihin on mukaan lähtenyt. Jos on työläämpää ja veetumaisempaa kuin kuvitteli, niin voihan ne lopettaakkin.
 

Antsa Rieppo

Well-known member
Liittynyt
1.1.2015
Viestit
46299
Sijainti
Purukiellossa
Itse moderaattorina #toisaalla toiminneena pystyn kyllä sanomaan, että työtähän siinä on. Mutta jos täällä on pipo liian tiukalla, niin kohta poppoo keskustelee jossain muualla kuin F1-Forumilla. Mielestäni yhdenkään moderaattorin ei ole aiheellista valittaa tehtävästään. Tietääkseni ne hommat ovat täälläkin ihan vapaaehtoismeiningillä. Ja itsehän niihin on mukaan lähtenyt. Jos on työläämpää ja veetumaisempaa kuin kuvitteli, niin voihan ne lopettaakkin.
Okei, oliko sulla tuohon aiheeseen jotain? Olet nimittäin itse yksi ahkerimmista toisten postauksista Report post-napin painajista. Vähän ristiriitaisia viestejä tulee sulta nyt. :rolleyes:
 

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
Okei, oliko sulla tuohon aiheeseen jotain? Olet nimittäin itse yksi ahkerimmista toisten postauksista Report post-napin painajista. Vähän ristiriitaisia viestejä tulee sulta nyt. :rolleyes:
Anteeksi, mutta minun mielestä se miten monta kertaa joku käyttää Report Post toimintoa ei kuulu muille kuin teille moderaattoreille.
 

Antsa Rieppo

Well-known member
Liittynyt
1.1.2015
Viestit
46299
Sijainti
Purukiellossa
Anteeksi, mutta minun mielestä se miten monta kertaa joku käyttää Report Post toimintoa ei kuulu muille kuin teille moderaattoreille.
Ai kun moderaattori suolataan hemmon taholta, jonka oma toiminta on hyvin ristiriitaista, niin saa kai sitä itseään puolustaa? Voisin kertoa varsin naurettavan esimerkin viime livetoikista, mihin tämä puuttui.

Eipä mulla ole tähän toikkiin muuta sanottavaa, kun näköjään menee ihan ajojahdiksi. Kysykää muilta moderaattoreilta mielipidettä miten toikkien kanssa tulisi tehdä.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Ketjujen nopean sulkemisen takana lienee alunperin ollut se, ettei samaa keskustelua käytäisi monessa ketjussa yht'aikaa. Mutta nykyisin se estää myös eri keskustelun käymisen ja toisaalta aiheuttaa otsikon vastaista keskustelua kulloinkin auki olevassa ketjussa. Tämä ei ole toimiva systeemi.

Jos tavoite on se, että kisaviikonloppua koskevaa keskustelua käydään vain yhdessä ketjussa kerrallaan, niin järkevämpää on olla vain yksi ketju koko viikonlopulle.

Liveseuranta kuitenkin erikseen. Jos liveseurannassa halutaan "pipoa" löysennettävän, niin se ketju ei silloin enää kuulu F1-asiapuolelle. Ymmärrän toki, että liveseurannan löytäminen F1-Vapaan puolelta on joillekin vaivalloista, mutta tätä voi (muistaakseni) helpottaa perustamalla se ensin asiapuolelle ja siirtämällä samantien F1-vapaalle, jolloin asiapuolelle jää ohjaava linkki.

Tai voi sen linkin copypasteta suoraan kisaviikonloppuketjuun, joka on syytä sulkea kisan ajaksi (koska joku kuitenkin liveseuraisi sen puolella). Jälkihöyryt sitten taas viikonloppuketjuun, mutta liveseurantaa ei ole mielekästä sulkea välittömästi kisan jälkeen, vaan vasta jonkin ajan kuluttua kisan päättymisestä.

Omalta osaltani keskustelun vapauttaminen tai siirtäminen toiselle alustalle todennäköisesti lopettaisi koko liveseurannan lukemisen. Siihen kirjoittelunhan olen käytännössä lopettanut jo nyt.
 
Viimeksi muokattu:

ohjeah

Well-known member
Liittynyt
8.3.2009
Viestit
1203
Yksi ketju koko viikonlopulle ja kisan ajaksi tuo ketju lukkoon ja liveketju pystyyn, niin kuin on jo ehdotettukin.. Simppeliä ja toimivaa. Aina ihmetellyt mikä tarve täällä on pätkiä viikonloppu kymmeneen eri topiciin.
 

Masza

Well-known member
Liittynyt
11.9.2012
Viestit
2100
Sijainti
Täällä
Ai kun moderaattori suolataan hemmon taholta, jonka oma toiminta on hyvin ristiriitaista, niin saa kai sitä itseään puolustaa? Voisin kertoa varsin naurettavan esimerkin viime livetoikista, mihin tämä puuttui.
Ei tässä ketään suolattu, vaan kerroin yleisen mielipiteeni modeeraattorin hommista. En ole myöskään puuttunut sen naurettavimpiin asioihin kuin yksikään moderaattoreistakaan. Enkä ole käyttänyt report postiakaan kovinkaan paljoa viime aikoina. Muistan raportoineeni Bullerosta (pilkkaviittaus Boullieriin), mutta eikös nämä tällaiset nimitykset olleetkin kiellettyjä asiapuolella?

Ei mielestäni myöskään osoita kovinkaan ammattimaista otetta moderaattorilta huudella asioista, jotka eivät kuulu muille käyttäjille. Ennemminkin tulisi olla tyytyväinen, jos joku haluaa teitä auttaa.
 
Viimeksi muokattu:

Antsa Rieppo

Well-known member
Liittynyt
1.1.2015
Viestit
46299
Sijainti
Purukiellossa
Ei tässä ketään suolattu, vaan kerroin yleisen mielipiteeni modeeraattorin hommista. En ole myöskään puuttunut sen naurettavimpiin asioihin kuin yksikään moderaattoreistakaan. Enkä ole käyttänyt report postiakaan kovinkaan paljoa viime aikoina. Muistan raportoineeni Bullerosta (pilkkaviittaus Boullieriin), mutta eikös nämä tällaiset nimitykset olleetkin kiellettyjä asiapuolella?

Ei mielestäni myöskään osoita kovinkaan ammattimaista otetta moderaattorilta huudella asioista, jotka eivät kuulu muille käyttäjille. Ennemminkin tulisi olla tyytyväinen, jos joku haluaa teitä auttaa.
Valikoiva muisti. Muistutanko privalla?
 

Masza

Well-known member
Liittynyt
11.9.2012
Viestit
2100
Sijainti
Täällä
Itse moderaattorina #toisaalla toiminneena pystyn kyllä sanomaan, että työtähän siinä on. Mutta jos täällä on pipo liian tiukalla, niin kohta poppoo keskustelee jossain muualla kuin F1-Forumilla. Mielestäni yhdenkään moderaattorin ei ole aiheellista valittaa tehtävästään. Tietääkseni ne hommat ovat täälläkin ihan vapaaehtoismeiningillä. Ja itsehän niihin on mukaan lähtenyt. Jos on työläämpää ja veetumaisempaa kuin kuvitteli, niin voihan ne lopettaakkin.
Tällä viestillä viitattiin yleisesti palstan moderointiin, ei kenenkään tiettyyn käyttäjään, jos se jäi jollekin epäselväksi.
 
Ylös