kyselyä: parhaan näkönen F1 auto?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja FO110K
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tässä yksi suosikkini:

Brabham BT55

angelis1986.jpg

Tuohon minua ennen postitettuun Ferrari-autoon kätkeytyy kyllä jotakin nii-ii-iin yksinkertaista ja klassista, pelkistettyä kauneutta että se sai mieleni melkein muuttumaan, mutta kyllä voiton vie se virtaviivaisuuden riemuvoitto, lokasuojallinen Mercedes-Benz vuosien takaa kultaiselta 50-luvulta virallisen Formula 1 sarjan alkuvuosilta!

No on ne nyt melkein kaikki ykköset omalla tavallaan hyvännäköisiä, mm. ekalta MM-sarjan vuosikymmeneltä minua miellyttävät tummanvihreät Vanwall-autot (pistetään nyt tämä kun eka merkkimestari).
En silti osaa nimetä mielestäni yhtä, kaikkein parasta.

Cmoney sanoi:
No on ne nyt melkein kaikki ykköset omalla tavallaan hyvännäköisiä, mm. ekalta MM-sarjan vuosikymmeneltä minua miellyttävät tummanvihreät Vanwall-autot (pistetään nyt tämä kun eka merkkimestari).
En silti osaa nimetä mielestäni yhtä, kaikkein parasta.

Oliskohan jonkinsortin ennätys topikin nostosta, sentään lähes viisi vuotta välissä :)

Oma suosikkilista

Ferrari 641 vuodelta 1990

Sauber-Ilmor C12 vuodelta 1993

Jordan-Peugeot vuodelta 1997

Hienoin on vuoden 2000 Minardi:
Mazzacane_Gene2000Sepang.jpg

Jordan 1999
Damon_Hill_Jordan.jpg

2006 Bemari+Jackin kypärä

BMW_formula_one_racing_car_Jacques_Villeneuve_Canada_2006.jpg

Nykyiset ykköset on paljon kiehtovamman näköisiä kuin vanhat kaikkine yksityiskohtineen ja muotoineen mun mielestä

Mercedes-Benz W196 ja Lancia D50 eli Fangio vs. Ascari. Jos Alberto olisi saanut elää vielä kauemmin, olisi MM -taisto 1955 voinut olla hyvinkin paljon jännittävä... :frown: