Kysymys hahmolle Goblet

• Viestiketjun aloittaja FW08
  • Aloituspäivämäärä

Goblet

Iceman
Sijainti
Finland
Ja joillakin on aivot. Tasan ei käy onnen lahjat. Otan osaa, en todellakaan tiennyt.
Homo Sapiensilla on aivot.

Eli sinun mielestä siis, se että joskus menee overiksi "kaataa maailman", eli on väärin, sopimatonta, asiatonta, vastuutonta, moraalitonta ja vain yleisesti ottaen perseestä?
Ei ei ei. Mikään edellämainituista asioista ei kaada maailmaa. Tuntuu ihan kuin et haluaisikaan ymmärtää. Itse ihmettelen mikä on juomisen kera humaltumistarkoituksen idea. Toki ymmärrän että niin käy joskus.

Tälläkin kertaa koit tarpeelliseksi moralisoida tällä asialla, koska täällä moni ei sinun moraalikäsityksesi mukaisesti elä.
En ole moralisoinut yhtään sen enempää kuin muutkaan. Sanoin vain mielipiteeni sitä kysyttäessä.

En näe järkeä juoda alkoholia ilman että olisi tarkoitus humaltua. Poikkeuksena ruoanlaitossa käytetty alkoholi.
Minä puolestani en näe muuta järkeä juoda alkoholia, kuin sen maun takia. Jotkut viinithän ovat kuulemma todella hyviä. Poikkeuksena ruoanlaitossa käytetty alkoholi.

Mun mielestä Gobletin kantsis ottaa nyt pikkuisen enemmän löysin rantein ja olla tunkematta niitä raamatun arvoja joka paikkaan.
En minä niitä tunge, vastailen vain kysymyksiin:)

Argumentin kannalta ois tietty hyvä määritellä missä menee humalan raja. Monella kun jo se yksi annos saattaa johtaa esim. normaalista poikkeavaan rentoutumiseen. Vai määrittääkö promillelukema synnin?
Niin kuin sanoit, raja on varmasti kaikilla erilainen. Mutta ehkä sellainen olisi hyvä määritelmä, että kun ei enää harkitse tekojaan yhtä tarkkaan kuin ns. normaalitilassa voidaan se luokitella humalaksi?

Onhan se ihan hyvä olla ohjekirja sellaisille ihmisille, jotka eivät itsekseen osaa olla ihmisiksi.

Yksi asia, mikä uskonnossa saattaa hiukan ärsyttää on, että sen kansiin painetun jumalan sanan perusteella määrätään mm. kauppojen sunnuntaiaukioloajoista. Ja sitten tehdään poikkeuksia niihin aukioloaikoihin vaikka mitään jaetta tai testamenttia vissiin ei ole aiheesta tehty tyyliin "Ja seitsemäntenä päivänä Jumala lepäsi. Menkää ja tehkää te samoin jos kauppiaita olette, paitsi kesällä ja Jumalan Pojan syntymäkuukautena sekä jos kauppanne taajaman ulkopuolella sijaitsee ja olet liikkeesi yhteyteen bensa-automaatin pystyttänyt."
Minähän en henkilökohtaisesti erikoisemmin perusta uskonnoista niin kuin olen täälläkin jo useaan otteeseen sanonut.

Noista aukioloajoista; jo aikoja sitten on huomattu että lepopäivät ovat ihmiselle tarpeen. Kalenteri kehitettiin vastaamaan ihmisten tarpeita ja sunnuntai asetettiin historiallisista syistä lepopäiväksi. Kirkolla tai millään muullakaan kristillisellä instituutiolla ei taida olla sananvaltaa enää nykyisiin muutoksiin.

Sammuneen koppelon höyhentäminen on just sellaista rietasta menoa :idea: :ahem:.
En ole koskaan päihteiden vaikutuksen alaisena sammunut, vain Taivas tietää tuleeko joskus niin käymään.

Tsuhna

Absent Member
Sijainti
Toisaalla
Minä puolestani en näe muuta järkeä juoda alkoholia, kuin sen maun takia. Jotkut viinithän ovat kuulemma todella hyviä. Poikkeuksena ruoanlaitossa käytetty alkoholi.
Niin, koska edustat ideologiaa. Ei sinällään ole siinä mitään pahaa, mutta koeta nyt kuitenkin ymmärtää että nollaaminen, eli resetointi, tekee ihan hyvää välillä. Silloin vedetään perseet tarkoituksella. Alkoholin kohtuukäyttö ei silti kärsi parina iltana vuodessa vedettävistä perseistä, vaan merkitystä on niillä 363 muulla illalla..

Maun takia kyllä. Itse pidän hyvistä viskeistä, niitä ei juoda humaltumistarkoituksella eikä niitä kuunaan sovi nakit silmillä nauttia. Makuaistin on syytä olla tiptop-terässä, muuten menee hyvä aine hukkaan.

Mutta seinällehän mie tässä vissiin jorisen, joten olkoon..

Viimeksi muokattu:

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Sijainti
toalet
Jos on mennyt överiksi niin ei silloin ole juotu kohtuudella.
Mutta hahmon kokonaiskulutus voi silti olla kohtuullinen.

Sam

Muumipappa
Sijainti
Muumilaakso
Tänään homokaffeilla kehuin toiselle forumilaiselle hahmoketta Tsuhna. Pitäisi tosiaan taas tavata tuopposen ääressä. Nyt kuitenkin ottamaan olut naapuriin.

Moninaisia olemme me kaikki, mikä on vaan rikkautta. Eipähän yleistäminen yleensä osu otsikkoon. Itse vastataan tekemisistämme tai tekemättä jättämisistä :thumbup:

Goblet

Iceman
Sijainti
Finland
Niin, koska edustat ideologiaa. Ei sinällään ole siinä mitään pahaa, mutta koeta nyt kuitenkin ymmärtää että nollaaminen, eli resetointi, tekee ihan hyvää välillä. Silloin vedetään perseet tarkoituksella. Alkoholin kohtuukäyttö ei silti kärsi parina iltana vuodessa vedettävistä perseistä, vaan merkitystä on niillä 363 muulla illalla..
Enkös sanonut, että ymmärrän noin käyvän/tehtävän silloin tällöin :wink:

Maun takia kyllä. Itse pidän hyvistä viskeistä, niitä ei juoda humaltumistarkoituksella eikä niitä kuunaan sovi nakit silmillä nauttia. Makuaistin on syytä olla tiptop-terässä, muuten menee hyvä aine hukkaan.
Tätä hain, eli juuri tällaista nauttimista. Eihän se ole pahaksi. Jos on hyvät viskit, niin sehän on hyväksi! :thumbup:

Goblet

Iceman
Sijainti
Finland
Jos on mennyt överiksi niin ei silloin ole juotu kohtuudella.
Mutta hahmon kokonaiskulutus voi silti olla kohtuullinen.
Miten Matxi voi tajuta, kun Peflet ei tajua? Ainiin, kun Matxi on semmonen homo, mitä Jumala vihaa.
Ehkä olemme käyttäneet erilaisia termejä, minä olen puhunut kohtuujuomisesta joka määritellään joka juomakerta erikseen, te taas puhutte kokonaiskulutuksesta, ihan yhtä oikein sekin.

Niin, ja Jumala ei vihaa homoja.

Tsuhna

Absent Member
Sijainti
Toisaalla
Enkös sanonut, että ymmärrän noin käyvän/tehtävän silloin tällöin :wink:
Et, vaan sanoit ymmärtäväsi "jos niin käy joskus".. siis ikään kuin vahingossa, mopon karatessa käsistä. Mutta resetoiminen on eri asia. Sillon tietää jo ennen ensimmäistä hörppyä että seuraavana aamuna ei tule muistamaan loppuillasta mitään.

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Sijainti
Semminki
Mulle tapauskohtainen kohtuukulutus on sitä, että herään edes suht. tutusta / muutoin oikeasta paikasta ja on jonkinlainen kokonaiskäsitys mitä edellis(t)en illan / iltojen aikana on tapahtunut.

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Sijainti
Semminki
Et, vaan sanoit ymmärtäväsi "jos niin käy joskus".. siis ikään kuin vahingossa, mopon karatessa käsistä. Mutta resetoiminen on eri asia. Sillon tietää jo ennen ensimmäistä hörppyä että seuraavana aamuna ei tule muistamaan loppuillasta mitään.
Alottaa aina ajatuksella "maun vuoks vaan" ja sit ihan vahingossa moppedi karkaa käsistä ni ei mitään hämminkiä. Sit vielä aamulla varoilta parit ave mariat ja tilanne on täydellisesti hallinnassa.

Goblet

Iceman
Sijainti
Finland
Okei okei. No, ymmärrän kuitenkin miksi niin tehdään, ehkä teen itsekin niin joskus. Mutta toki yritän sitä välttää.

WebSlave

Trackman
Ehkä olemme käyttäneet erilaisia termejä, minä olen puhunut kohtuujuomisesta joka määritellään joka juomakerta erikseen, te taas puhutte kokonaiskulutuksesta, ihan yhtä oikein sekin.
Noin minäkin nuo termit ymmärrän. Tyyppi joka nollaa/vetää lärvit ei käytä alkoholia silloin kohtuudella. Se miten hän muulloin alkoholia käyttää ei liity tuohon kyseiseen överiksivetämiseen.

Jos siihen raamatunlauseesen palataan, niin siinähän nimenomaan puututaan siihen liialliseen kertakäyttöön.

-Edit- Eli avauspostin "humaltumistarkoitukseen kohtuudella" näytti minusta jo ensilukemalta paradoksilta, jos humaltumistarkoitus ymmärretään kännien vetämiseksi.

Viimeksi muokattu:

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
...entäs ehtoollisviini? Siinäkin on kaiketi jonkin verran alkoholia.

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Tiiättekö mitä?

Haistakaa vittu, ihan kaikki, ja ihan oikeesti.