Homo Sapiensilla on aivot.Ja joillakin on aivot. Tasan ei käy onnen lahjat. Otan osaa, en todellakaan tiennyt.
Ei ei ei. Mikään edellämainituista asioista ei kaada maailmaa. Tuntuu ihan kuin et haluaisikaan ymmärtää. Itse ihmettelen mikä on juomisen kera humaltumistarkoituksen idea. Toki ymmärrän että niin käy joskus.Eli sinun mielestä siis, se että joskus menee overiksi "kaataa maailman", eli on väärin, sopimatonta, asiatonta, vastuutonta, moraalitonta ja vain yleisesti ottaen perseestä?
En ole moralisoinut yhtään sen enempää kuin muutkaan. Sanoin vain mielipiteeni sitä kysyttäessä.Tälläkin kertaa koit tarpeelliseksi moralisoida tällä asialla, koska täällä moni ei sinun moraalikäsityksesi mukaisesti elä.
Minä puolestani en näe muuta järkeä juoda alkoholia, kuin sen maun takia. Jotkut viinithän ovat kuulemma todella hyviä. Poikkeuksena ruoanlaitossa käytetty alkoholi.En näe järkeä juoda alkoholia ilman että olisi tarkoitus humaltua. Poikkeuksena ruoanlaitossa käytetty alkoholi.
En minä niitä tunge, vastailen vain kysymyksiinMun mielestä Gobletin kantsis ottaa nyt pikkuisen enemmän löysin rantein ja olla tunkematta niitä raamatun arvoja joka paikkaan.
Niin kuin sanoit, raja on varmasti kaikilla erilainen. Mutta ehkä sellainen olisi hyvä määritelmä, että kun ei enää harkitse tekojaan yhtä tarkkaan kuin ns. normaalitilassa voidaan se luokitella humalaksi?Argumentin kannalta ois tietty hyvä määritellä missä menee humalan raja. Monella kun jo se yksi annos saattaa johtaa esim. normaalista poikkeavaan rentoutumiseen. Vai määrittääkö promillelukema synnin?
Minähän en henkilökohtaisesti erikoisemmin perusta uskonnoista niin kuin olen täälläkin jo useaan otteeseen sanonut.Onhan se ihan hyvä olla ohjekirja sellaisille ihmisille, jotka eivät itsekseen osaa olla ihmisiksi.
Yksi asia, mikä uskonnossa saattaa hiukan ärsyttää on, että sen kansiin painetun jumalan sanan perusteella määrätään mm. kauppojen sunnuntaiaukioloajoista. Ja sitten tehdään poikkeuksia niihin aukioloaikoihin vaikka mitään jaetta tai testamenttia vissiin ei ole aiheesta tehty tyyliin "Ja seitsemäntenä päivänä Jumala lepäsi. Menkää ja tehkää te samoin jos kauppiaita olette, paitsi kesällä ja Jumalan Pojan syntymäkuukautena sekä jos kauppanne taajaman ulkopuolella sijaitsee ja olet liikkeesi yhteyteen bensa-automaatin pystyttänyt."
Noista aukioloajoista; jo aikoja sitten on huomattu että lepopäivät ovat ihmiselle tarpeen. Kalenteri kehitettiin vastaamaan ihmisten tarpeita ja sunnuntai asetettiin historiallisista syistä lepopäiväksi. Kirkolla tai millään muullakaan kristillisellä instituutiolla ei taida olla sananvaltaa enää nykyisiin muutoksiin.
En ole koskaan päihteiden vaikutuksen alaisena sammunut, vain Taivas tietää tuleeko joskus niin käymään.Sammuneen koppelon höyhentäminen on just sellaista rietasta menoa :idea: :ahem:.