Länsimetro

Kantani länsimetroon

  • Puolesta

    Äänet: 25 64,1%
  • Vastaan

    Äänet: 1 2,6%
  • EOS/EVVK/Matxi/Moe/vast.

    Äänet: 13 33,3%

  • Äänestäjiä yhteensä
    39

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Liittynyt
29.12.1998
Viestit
32215
Sijainti
kyrkslätt
No niin, perustetaas tällekin oma toikki. Kaikki varmaan tietänevät, että Espoon valtuusto päätti eilen jatkaa (jos 12 ehtoa toteutuu) metroa Ruoholahdesta Matinkylään ja tulevaisuudessa Kivenlahteen!

Mikäs on arvon foorumistien kanta asiaan?

Itse suhtaudun hyvin kaksijakoisesti enkä ole asiaan tarpeeksi perehtynyt sanoakseni painavan sanan suuntaan jos toiseenkaan.

Tiedän, että metro on loistava joukkoliikenneväline ja jos ehdotettu länsimetro olisi pystyssä nyt, en varmaankaan olisi hankkinut autoa, koska se helpottaisi esim. minun työmatkaa niin suunnattomasti (toki liikun väärään suuntaan metron perustelujen kannalta, eli tulen Helsingistä töihin Espooseen.)

Mutta ymmärrän myös vastustajien kannan suorien linjojen loppumisesta, todennäköisesti esim. matka vanhemmiltani Helsinkiin julkisilla tulee pitenemään tulevaisuudessa.
 

Archie

Well-known member
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
13050
Itse liikuin noilla väleillä muutaman vuoden töiden vuoksi. Kävi muutaman kerran mielessä, että metropa olisi hyvä. Siis 'puolesta' vaikken asiasta paljon mitään tiedäkään.
 

H_Hihhuli

Well-known member
Liittynyt
23.2.2001
Viestit
1971
Hyvä päätös, joka olisi pitänyt tehdä jo kauan sitten ja huomioida kaupunkirakenteessa, mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
 

Sam

Muumipappa
Liittynyt
2.8.2000
Viestit
34097
Sijainti
Muumilaakso
Kannatan, vaikka tuolla tuskin tulee olemaan minulle minkäänlaista välitöntä merkitystä.
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Vaikka asia on mulle käytännössä ihan se ja sama enkä yksityiskohtia tunne, niin silti pidän ehdottomasti hyvänä ideana, että vähän laajentavat sitä stadin tynkämetroa.
 

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
30477
Sijainti
toalet
OoPee sanoi:
Vaikka asia on mulle käytännössä ihan se ja sama enkä yksityiskohtia tunne, niin silti pidän ehdottomasti hyvänä ideana, että vähän laajentavat sitä stadin tynkämetroa.
Peesaan.

Polliin toki vastasin vaihtoehdon 'Matxi'. Luonnollisesti.
 

lfb

Flavio
Liittynyt
8.2.2004
Viestit
9965
Sijainti
Helsinki
Ei tuo minuunkaan paljoa vaikuta, mutta olen kyllä metron puolella. Länsiväylä kun tuppaa olemaan "melko" ruuhkainen silloin tällöin ja metro on oikein hyvä vehje, se pysyy ruuhka-aikana huomattavasti busseja paremmin aikataulussa. Ehdotettu pikaraitiotiekin olisi toki mielestäni ollut ihan hyvä idea.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Kannatan kanssa metroa, vaikkei se hirveesti mua 'hyödytäkkään'.:ahem:
 

Charlie

Elämän jakojäännös
Liittynyt
13.12.1999
Viestit
6454
Sijainti
Pahassa paikassa
Ihan hyvä juttu, tosin metroa tarvittaisiin muihinkin ruuhkasuuntiin. Ihan kaikille tuo ei ole hyvä juttu yhteyksien kannalta keskustaan, mutta ihan sama juttu oli Leppävaaran kaupunkiradankin suhteen.
 

Tsuhna

Absent Member
Liittynyt
2.11.1999
Viestit
18746
Sijainti
Toisaalla
Mulle on melkoisen yhdentekevää millä kulkineella espoolaiset itseään rahtaavat paikasta a paikkaan b..

Mutta eipä siintä nyt varsinaista haittaakaan kai ole, vastaan puolesta.
 

abc

DNF
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
12558
Vastustan, koska en tarvitse kyseistä metroväylää.

Eiku vastasin ton kolmannen vaihtoehdon. Jos pitäis valita puolesta/vastaan, vaikken tiedä koko jutusta mitään, niin ennemminki puolesta.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
VJR sanoi:
Vastustan, koska en tarvitse kyseistä metroväylää.

Eiku vastasin ton kolmannen vaihtoehdon. Jos pitäis valita puolesta/vastaan, vaikken tiedä koko jutusta mitään, niin ennemminki puolesta.
Voithan sä perustella valintaasi sillä, että metro kuljettaa paljon ihmisiä maanalla, jolloin tiet jää vähemmälle käytölle --> vähemmän saasteita ja ruuhkia, jos siellä päin ajelet.:eek:
 

Törni

Well-known member
Liittynyt
5.11.2004
Viestit
11306
Jokaisen, joka joutuu Helsingissä liikkumaan, täytyy myöntää, että kapungin liikennesuunnittelu on hanurista. Mitä enemmän liikkuvia ihmisiä saadaan maan alle metroputkeen, sen parempi.
 

H_Hihhuli

Well-known member
Liittynyt
23.2.2001
Viestit
1971
Törni sanoi:
Jokaisen, joka joutuu Helsingissä liikkumaan, täytyy myöntää, että kapungin liikennesuunnittelu on hanurista.
Länsimetro ei kylläkään ole ollut kiinni Helsingistä eikä sen liikennesuunnittelusta, vaan Espoon jarruttelusta.
 

Törni

Well-known member
Liittynyt
5.11.2004
Viestit
11306
H_Hihhuli sanoi:
Länsimetro ei kylläkään ole ollut kiinni Helsingistä eikä sen liikennesuunnittelusta, vaan Espoon jarruttelusta.
Minä nyt lähinnä viittasin pääkaupunkiseudun liikenneongelmiin ylipäätään.
 
Ylös