Lahja

Estate

Well-known member
Liittynyt
23.11.2001
Viestit
11920
Sain tänään ihan nätin sormuksen lahjaksi. :thumbup:
 

Timanfaya

Group Speed Devils
Liittynyt
15.5.2010
Viestit
1589
Olin aikoinani Ballerina. Liikkeistäni näkevät yhä alan ammattilaiset että olen harrastanut Balettia. Aikalailla hennosti tulee joo käveltyä... :p
Ois mutsin pitäny se pikkusiskonikin laittaa sinne balettitunneille, kävelis naisellisemmin! Sori sisko! Joo joo tiedän mitä ajattelet Caroline! Tuu tänne sanoo! :D
 

Joni

Well-known member
Liittynyt
19.1.2004
Viestit
16910
Uuden kännykän viimeksi kun oli synttärit. :)
 

Timanfaya

Group Speed Devils
Liittynyt
15.5.2010
Viestit
1589
Sain joskus kaveriltani lahjaksi punaisen ruusun. Ihmettelin mikä siinä repsotti ja kiskasin, no punaiset stringithän ne siinä! Ei hyvää päivää lie mistä ostettu! :p
 

Estate

Well-known member
Liittynyt
23.11.2001
Viestit
11920
Onnee!..? :tongue:
Juu no ei ollut kyse sellaisesta sormuksesta. :rolleyes:

Isotädin oman isoäitinsä (eli minun isoisoisoäitini) rikkoutuneesta sormuksesta joskus, ehkä 50-luvulla, teettämä sormus oli kyseessä.

Eräs kaveri kysyi kyllä, löytyikö se Kinder-munasta... :rolleyes:
 

Olga

.
Liittynyt
13.10.2001
Viestit
40436
Sijainti
lakitukossa
Antamisen iloa ja keksimisen tuskaa

Lahjojen keksiminen on vaikeaaaaa. Olen menossa 4-vuotissynttäreille ja lahja pitää tietysti olla myös hänen isommalle siskolleen. Kovin arvokkaita lahjoja ei kannata ostella/annella, koska nykypäivän lapsilla on jo 'kaikkea' ja kaiken sälän sekaan ne uudet roinat hukkuvat.
 

PuoliPöhkö

Well-known member
Liittynyt
3.1.2008
Viestit
31216
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Lahjojen keksiminen on vaikeaaaaa. Olen menossa 4-vuotissynttäreille ja lahja pitää tietysti olla myös hänen isommalle siskolleen. Kovin arvokkaita lahjoja ei kannata ostella/annella, koska nykypäivän lapsilla on jo 'kaikkea' ja kaiken sälän sekaan ne uudet roinat hukkuvat.
Ennenvanhaan oli paremmin, lahjoja arvostettiin enemmän.
Me olemme alkaneet ohjeistaa ukkeja, mummeja yms kummitätejä, että jouluksi/syntymäpäiviksi ei sovi hankkia enempää kuin yksi lahja.
Tämä lähti siitä, kun toissajouluna laskimme, että kaksi lastamme saivat yhteensä noin 107 pakettia.
Niistä about 95% prosenttia on osittautunut sellaisiksi, ettei niillä ole ollut käyttöä, eikä niistä ole ollut iloa saajalleen.

Tässä lahjakysymyksessä nykypäivänä vähemmän on enemmän.
Olisi hienoa, että lapsemme saisivat maksimissaan 3-5 joululahjaa / sierainpari. Silloin kullakin lahjalla olisi jotain merkitystä.
 

Estate

Well-known member
Liittynyt
23.11.2001
Viestit
11920
Lauantaina on yhdet kaksivuotissynttärit tiedossa, päivänsankari on poika. Mitähän sen ikäiselle voisi viedä?
Jotain kirjaa vähän ajattelin, ehkä äänikirjan muodossa, kun lapsen äiti on toiselta puolelta Suomea kotoisin, niin voisi ainakin kyläreissuilla laittaa autossa soimaan...
 

72

Well-known member
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
16061
Niin..? Itse veisin korkeintaan suunnilleen karkkipussin samalla kun itse päivänsankarille lahjan :)
Mun mielestä vaan päivänsankaria muistetaan, se tekee päivästä spessumman, ettei muita lahjota siinä samalla. Hyvällä ystävälläni on kolmoset, jotka toki saa vanhemmilta ja isovanhemmilta lahjat kaikki kolme, mutta esim. erikseen nimetyt kummit (kuten mä) vie vaan omalle kummilapselleen.

Muutenkaan en kannata ajatusta siitä, että muillekin viedään siinä samalla, jos on synttäreistä/nimppareista kysymys. Jos vie tuliaisia tms. niin se on eri asia.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13720
Joo tuliaisina vaan meinasinkin.
Kiva kuulla, Olga :)
 

72

Well-known member
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
16061
Suunnilleen sellaisen ratkaisun teinkin - en tosin karkkeja. Syy siskonkin huomioimiseen jääköön kertomatta. Tässä tapauksessa pieni muistaminen oli vähintään kohtuullista ja saajan silmiin palasi ilo.
OK, ymmärrän erityissyyt tietysti.
 
Ylös