jjx
Well-known member
- Liittynyt
- 20.11.2019
- Viestit
- 1631
Oli kyllä, mutta v.93-94 oli pahemmassa kuopassa kun Suninen nyt ja oli jo päättänyt lopettaa v.94 päätteeksi jos ei tuu hommasta mitään.Tommihan oli vanha Nissanin tehdaskuski
Oli kyllä, mutta v.93-94 oli pahemmassa kuopassa kun Suninen nyt ja oli jo päättänyt lopettaa v.94 päätteeksi jos ei tuu hommasta mitään.Tommihan oli vanha Nissanin tehdaskuski
Vatasen vetäminen mukaan tällaiseen vertailuun käytännössä täyttää törkeän herjauksen tunnusmerkistön. Vatasen kakkostila 1993 Jyskälässä ei ollut yllätys kenellekään. Ainoa pieni kysymysmerkki ennen kisaa liittyi uuden Imprezan kestävyyteen, mutta Aria pelattiin kärkipaikoille ihan jokaisessa Esson baarin pöydässä. Toivuttuaan ajokuntoon 1993, Ari oli ennen Jyskälää keskeyttänyt molemmissa ajamissaan MM-ralleissa johtoasemasta eli itse kuskin iskukyky oli - olisi toki ollut ilman niitä kahta kisaakin - täysin tiedossa.Jyskälästä muistuu mieleen lähinnä Vatasen yllättävä 2.sija Subbella 93. Taas toisaalta ei VatManin takana ollut kuin Auriol sellaisia oikeesti kovia vetomiehiä. Tommi Lancialla oli vielä nöösipoika, Mikkola osastoa has been ja Eriksson muuten vaan B-kategoriaa.
Muutoin Jyskälässä nää podium paikat on menneet ennakolta odotetuille nimille.
Ensin peura tuulettimeen ja nyt tämäkin vielähttps://streamable.com/p2feuo
Tällanen video Tänakin tilanteesta
Totta puhut. Sesksiltä ja hänen taustaryhmältään täysin oikeat valinnat kisoiksi. Omiin parhaisiin ralleihinhan se näytönpaikka pitää ottaa, jotta saa niin sanotusti nimen lehteen. Nyt on Seskin nimi ajettu rallikansan huulille. Tästä on hyvä jatkaa kokemuksen keräämistä ja ilman muuta Sesksin on pyrittävä ensi kaudellekin hakemaan rally1-ajoja, vaikkei nyt Puolaa ja Latviaa olekaan tarjolla. Olkoon kokemusta tästä rallista ja muilla ei, niin jos kilpailee rallin kahdeksankertaisen mestarin kanssa tasapäin podiumista, ei kyseessä ole mikään turha kaveri.Onpas reaalimaailmasta harhaantuneita kommentteja täällä, anteeksi suorasanaisuuteni.
Sesks on ajanut Rally1llä Puolassa ja Latviassa, ne kisavalinnat eivät ole sattumaa kun katsotaan hänen recordia aiemmilta vuosilta. Ajanut äärimmäisen hyvin kummassakin kisassa ja sitä ei todellakaan pois häneltä, ja harva pystyisi samaan tekoon. Ehkei Sami Sectossa edes, koska muut kuskit tietävät kokemuksen kautta sen kisan paljon paremmin kuin Latvian ja Puolan. Niin ja se lähtöpaikkaetu myös tahtoo unohtua.
Sesks on antanut maksimaalisen näytön tähän kohtaan, ja se varmasti nostaa hänen osakkeita. Mutta ei todellakaan täyden ohjelman kuskiksi, eikä puolikkaan kauden. Ensi vuonna ei ajeta kumpaakaan kisaa missä nyt loistanut, eikä ole assussa esimerkiksi väläyttänyt lainkaan.
Eli lisää kisoja WRC2llä ja neuvotteluja muutamasta nopeasta sorakisasta ensi kaudelle, siinä on hyvä ja realistinen seuraava steppi. Potentiaalia on, muttei tämä nyt mikään Tommi Mäkinen ole.
v.93-94 oli pahemmassa kuopassa kun Suninen nyt
Näinhän se luonnollisesti menee ja sinänsä aika haihattelua Mutta lähinnä itselläkin pointtina oli, että minkälaiselle tasolle Sesks on nostanut itsensä näillä näytöillä voisi käyttää seuraavanlaista ajatusleikkiä. Jos pitäisi olla tallipäällikkö ja pitäisi tehdä tämän viikonlopun aikana sopimus koko ensi kaudesta yhden alla olevan kuljettajan kanssa;Onpas reaalimaailmasta harhaantuneita kommentteja täällä, anteeksi suorasanaisuuteni.
Sesks on ajanut Rally1llä Puolassa ja Latviassa, ne kisavalinnat eivät ole sattumaa kun katsotaan hänen recordia aiemmilta vuosilta. Ajanut äärimmäisen hyvin kummassakin kisassa ja sitä ei todellakaan pois häneltä, ja harva pystyisi samaan tekoon. Ehkei Sami Sectossa edes, koska muut kuskit tietävät kokemuksen kautta sen kisan paljon paremmin kuin Latvian ja Puolan. Niin ja se lähtöpaikkaetu myös tahtoo unohtua.
Sesks on antanut maksimaalisen näytön tähän kohtaan, ja se varmasti nostaa hänen osakkeita. Mutta ei todellakaan täyden ohjelman kuskiksi, eikä puolikkaan kauden. Ensi vuonna ei ajeta kumpaakaan kisaa missä nyt loistanut, eikä ole assussa esimerkiksi väläyttänyt lainkaan.
Eli lisää kisoja WRC2llä ja neuvotteluja muutamasta nopeasta sorakisasta ensi kaudelle, siinä on hyvä ja realistinen seuraava steppi. Potentiaalia on, muttei tämä nyt mikään Tommi Mäkinen ole.
Nämä vanhat vm:t on ihan mahtavia. Saakohan noita mistään ostettua digitoituna?Tästä vielä, Delecour oli 3. Montessa 91. Voittokin oli lähellä.
Oli ajanut pikkuluokan 309:eilla Montessa ja Korsikalla ennen.
Öööö....oli niin kuuma lupaus, että sai ajaa jopa british openia etuveto Nissanilla, sielähän ne muut lahjakkuudetkin ajoivat
Minusta taas ollut jännä päivä:Itse tähän kisaan vielä, tuntuu että aika seesteisesti on päivä mennyt sijoitusten osalta. Vaikka monenlaista menoa muuten ollutkin tuolla.
Siis mielellään itsekin katsonut tänään ja tosiaan kaikenlaista sattunut. Mutta yllättävän vähän sijoitukset muuttuneet siihen nähden. Sitä tarkoitin.Minusta taas ollut jännä päivä:
- Lappi ja Neuville ohitti Munsterin
- Tänak ohitti Katsutan, ja lopulta Katsuta putosi myös Fourmaux'n ja Evansin taakse
- Ogier ohitti Sesksin
- Fourmaux oli välillä vain 8 sekuntia Evansia edellä mutta nyt eroa on 20 sekuntia.
https://www.ewrc-results.com/leg/85533-tet-rally-latvia-2024/?leg=2
Fourmauxilta muutenkin hyvä päivä, ollut vain 6 sekuntia ihmelapsi-Sesksiä hitaampi pari autoa huonommalla lähtöpaikalla. Samoin Tänak ajoi tänään Sesksiä 17 sekuntia kiinni.
Näytti ettei sitonut ennen hyppyä yhtään kuten aikaisemmat kuskit. Väitti kyllä, että autossa oli joku vika. Mene ja tiedä.Tänak veti paaliin katupätkällä! Jatkaa mutta auto rikki
Sopivasti päivän vikalla pätkällä. Saa pisteet tänään ja huomenna huollon kautta uuteen iskuun.Tänak veti paaliin katupätkällä! Jatkaa mutta auto rikki