Le Mans

Petri Piira

Olivier Gavetta
Liittynyt
5.3.2002
Viestit
2779
Saa taas nähdä montako LMP2 autoa selviää maaliin.. RML taitaa just keskeyttää toiselta sijalta.
 

Petri Piira

Olivier Gavetta
Liittynyt
5.3.2002
Viestit
2779
Nyt tuli vesisade rata-alueelle, sekoittaa pakkaa taas omalta osaltaan.
 
Viimeksi muokattu:

Petri Piira

Olivier Gavetta
Liittynyt
5.3.2002
Viestit
2779
#7 Pösön matka tais katketa. Pescarololle ois luvassa palkintokoroke, Henrin luulis edes hieman hymyilevän.
 

Petri Piira

Olivier Gavetta
Liittynyt
5.3.2002
Viestit
2779
Sade yltyi nyt niin pahaksi, että turva-autot tarvittiin radalle. Saa nähdä, ajetaanko enää kunnolla tämän kisan aikana. Ja toinenkin Pösö pilttuuseen jostain syystä.
 
Viimeksi muokattu:

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
Ilmeisesti vaihdelaatikkovika, mutta Bourdais istuu jälleen autossa ja palannee kohta takaisin radalle. Sade on todella kovaa ja kisa ilmeisesti ajetaan loppuun turva-auton takana.
 

Petri Piira

Olivier Gavetta
Liittynyt
5.3.2002
Viestit
2779
Safety carit poistuvat, joten vielä hetken pääsevät kuskit ajamaan "täysillä".
 

Petri Piira

Olivier Gavetta
Liittynyt
5.3.2002
Viestit
2779
Rauhallista köröttelyä maaliin, Bourdais säikäytti vielä lopussa ranskalaiset pysäköimällä Pösönsä radan reunaan odotellen voittaja-Audin tuloa.
 

Petri Piira

Olivier Gavetta
Liittynyt
5.3.2002
Viestit
2779
Ensi vuonna ei välttämättä Pescaroloja kisassa nähdä.

PESCAROLO OUT?

Top European sports-car team owner Henri Pescarolo believes he is unlikely to return to the Le Mans 24 Hours unless gasoline-powered LMP1-class cars have a chance to win.

Pescarolo, whose team finished third at Le Mans this year, called for the removal of what he believes is a clear turbodiesel performance advantage. “If there is no guarantee that we can fight with the turbodiesels, or at least not be too far away, why should we come back?” Pescarolo said. “Even if I don’t make that decision myself, it might be made for me. How can I find sponsors if I don’t have a chance?”
Ihan ymmärrettävää, ei bensalaitteilla tulla voittamaan eikä oikein ole hyviä diesel-koneita myynnissä missään...
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Tiedä sitten mitä ACO:n herrat ovat ajatelleet, kun tällaiseen tilanteeseen on päädytty ? Onko kenties ajateltu että LMP1 on vain tehdastiimien temmellyskenttää ja että varmasti joku muukin "iso" haluaa lähteä kilpasille Audin ja Pesöön kanssa...
Jos painotaulukota yms. teknisiä detaljeja rukattaisiin vähän sopiviin suuntiin niin 14-litraisesta Cumminsista saisi kyllä helposti ulos +1000 hevosvoimaa ihan siviilipolttoaineella, saati sitten näillä synteettisillä litkuilla mitä Audi ja Pesöö polttavat:D
 

imsa

Well-known member
Liittynyt
21.8.2006
Viestit
373
ACO on ilmoittanut, ettei LMP1 luokassa rajoiteta kuluja, se on tarkoitettu niille joilla on rahaa. LMP2 on se taloudellisempi vaihtoeht.

Minusta tuntuu, että bensaa polttavat LMP1 ovat kehittyneet hitaasti. Nürburgringillä pystyivät vain viime vuoden aikoihin, kun LMP2:t paransivat selvästi, vaikka niissä on tänä vuonna 5% pienempi kuristin.
Väitän LMP2 Porschen ja Acuran olevan nopeampia kuin yksityistallien LMP1 protojen kaikilla muilla radoilla paitsi Le Mansissa. Loppukaudesta Road Atlantan Petit Le Mansissa mahdollisesti näkee hiukan eroa, LMS:stä ainakin Creation ja Charouz ovat ilmoittaneet tulevansa kisaan.

Huhun mukaan Honda/Acura ovat Zytekin kanssa kehittämässä hybridiä ja villimpi huhu kertoo Toyotan testanneen Paul Ricardilla vanhaa GT-Onea uudella moottorilla.
 
Ylös