No niin siis tuo Sennan ylivoimainen nopeus Prostiin nähden aika-ajoissa selvittyy melko pitkälle Hondan politiikalla joka suosi Sennaa. Moottorit oli kyllä samanlaisia ja samantehoisia, mutta Honda otti huomioon vain Sennan mielipiteet. Sennan kaasutustekniikka mutkissa oli aika erikoinen. Prost kykeni lyömään Sennan Ranskan kisoissa, joihin Honda antoi jostain syystä Prostin mieleen olevan moottorin(tai moottorinohjausjärjestelmän).
En mielelläni tekisi nopeusvertailua eri kuskien välillä, mutta aika-ajoissa Berger tarjosi Sennalle tilastojen valossa kovemman vastuksen kuin Prost. Toisaalta Berger ja Prost ovat kohdanneet samoja kuskeja eri talleissa. Prost oli suht selkeästi Jean Alesia nopeampi aika-ajoissa ja kisoissa, mutta Berger ja Alesi olivat vauhdin puolesta melko tasoissa. Toisaalta Prost ja Berger kohtasivat myös Mansellin Ferrarilla. Tuolloin Berger ja Mansell olivat nopeuden puolesta aika tasoissa, kun taas Alain oli selkeästi kisoissa nopeampi Mansellia. Aika-ajot menivät kyllä tasan, mutta siihen mainittiin syitä tuossa aikaisemminkin.
Vaikea sanoa, kuinka hyvin Senna olisi kyennyt ajamaan 97 tasoisella Ferrarilla. Todennäköisesti Ayrton ei olisi koskaan mennyt sellaiseen talliin, koska menestyksen mahdollisuudet näyttivät olleen laihat. Varmasti paaluja ja voittoja olisi tullut, mutta mestaruuskamppailuun nousemiseen en uskoisi. Schumin tuon vuoden MM-kamppanjaa piti hengissä ajoittaiset upeat voitot, mutta myös jäännöspisteiden napsiminen. Niihin Senna ei ehkä olisi kyennyt, vaan olisi sortunut virheisiin yrittäessään liikaa. Sennan paalutilasto on jännää luettavaaa. Paaluja tuli aina vuoteen 91 saakka kuin likuhihnalta. Seuraavan kahden kauden aikana paaluja tuli vain 2. Vaikka toki noina vuosina Williamsit olivat ylivoimaisia, niin tilasto ei aivan selity pelkästään ylivoimalla. Olihan Ayrton napannut monena kautena puolet paaluista selkeästi heikolla autolla. Selitys piilee siinä, että vuoteen 91 saakka käytössä oli aika-ajorenkaat, jotka tarjosivat järjettömän pidon yhtä kierrosta varten. Ayrton osasi hyödyntää parhaiten nämä ns. liimarenkaat. Toisaalta kaikilla huippukuskeilla ei edes ollut intoa niiden renkaiden maksimaaliseen hyödyntämiseen.