Moss
melkein mestari
- Liittynyt
- 27.1.2008
- Viestit
- 1546
Hävettää se Lewistakin:jameson sanoi:voi tsiisus. pieni myötähäpeä nousi
http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2008/05/644391
Hävettää se Lewistakin:jameson sanoi:voi tsiisus. pieni myötähäpeä nousi
Kyllä se silti olis saanut monta ratkaisevan tärkeää pistettä... kaikki lasketaan.herb sanoi:Ai niin, sanoinko jo, että Alonso taisi ajaa ulos radalta useammin kuin kukaan koskaan missään kisassa. Ei tosiaankaan kisa josta Alonso ylpeänä vielä kertoo lapsilleen.
Voi olla. Tai sitten voi olla ettei olis saanu. Ei voi tietää kun kisa meni niinkun se meni. Mutta just siksi, koska ei voi tietää miten monta pistettä enemmän Fernando olis saanu - vai olisko sittenkin saanu vähemmän pisteitä - niin niitä ei oikein voi laskea mukaan mihinkään statistiikkaan. Jos noin rupeaa laskemaan pisteitä, niin eiköhän sieltä löydy kisoja mistä voi rukata Lewisin piste saldoa ylöspäin samalla logiikalla? Sitten ollaan taas lähtöpisteessä - eli Hamilton teki parempaa työtä kuin Alonso koko kausi huomioiden.Zaikom sanoi:Kyllä se silti olis saanut monta ratkaisevan tärkeää pistettä... kaikki lasketaan.
On se hurja rattimies. :eek!:MTV3.fi sanoi:Hamiltonin ajotyyli aiheutti rengasongelman
11.05.2008 19:10
Formula ykkösten rengastoimittaja Bridgestone taustoitti Turkin GP:n jälkeen McLarenin Lewis Hamiltonin lausuntoa siitä, että Bridgestone pakotti Hamiltonin kolmen varikkokäynnin taktiikalle sunnuntain GP:ssä.
- Hän laittaa ajotyylinsä takia oikeanpuolen eturenkaansa kovemman rasituksen alaiseksi, Bridgestonen tiedottaja sanoi Hamiltonista.
Bridgestone ohjeisti McLarenia siitä, kuinka monta kierrosta Hamiltonin olisi turvallista ajaa yhdellä rengassarjalla. Tämä rajoitus tarkoitti sitä, että englantilaisen oli vaihdettava renkaansa GP:n aikana kolmeen otteeseen.
Hamilton kärsi rengasrikon viimevuotisessa Turkin GP:ssä.
- Meillä oli viime vuonna Lewis kanssa ongelma tässä kisassa. Se johtui kahdeksannesta mutkasta, joka on vastapäivään ajettava kolmen lakipisteen mutka, jossa on erittäin kovat G-voimat, Bridgestonelta kerrottiin.
Viime vuonna rengasongelmia esiintyi myös muilla kuljettajilla, mutta tänä vuonna ne ovat vaivanneet enää vain Hamiltonia, jonka kohdalla ongelma tuli esille Turkin GP:n aika-ajossa.
- Muutimme talven aikana renkaan rakennetta ja vahvistimme sitä. Nämä vahvistetut renkaat ovat tällä kaudella käytössä kaikissa kisoissa. Kenenkään muun kuljettajan kuin Lewisin kohdalla viimevuotiset ongelmat eivät ole tänä vuonna uusiutuneet, Bridgestone-tiedottaja sanoi.
(MTV3-Reuters)
Kovalaisen 3 stopin taktiikka tuntuu entistä fiksummalleCamoN sanoi:
Toimiva kolme stopin taktiikka, kun tullaan toiseksi parhaalla autolla sijalle 12kouvotsvoni sanoi:Kovalaisen 3 stopin taktiikka tuntuu entistä fiksummalle
Ei suunnittelemattomia pysähdyksiä lasketa taktiikkaan mukaan.kouvotsvoni sanoi:Kovalaisen 3 stopin taktiikka tuntuu entistä fiksummalle
Eikös kuitenkin taktiikka muutu sen mukaan, kun tulee odottamaton pysähdys. Eli esim. Heikin tapauksessa kun eka pysähdys tulee, niin tankkiin niin päljon löpöä, ettei tartte pysähtyä, kuin enää kerran kisan aikana.WebSlave sanoi:Ei suunnittelemattomia pysähdyksiä lasketa taktiikkaan mukaan.
Käväsin atlaksen puolella niin lewiksen fanit alkaa kääntyä sitä vastaan tän haastattelun jälkeen.Pitää poikaa aika ylimielisenäShut up and Drive! (Kimin motto)Janne A. sanoi:Onse kos kova heppu! . Varsinkin viimeinen lause ...
Hamilton: Punaisen valon sääntö typerä
Kanadan GP:ssä varikolla kolaroineen Lewis Hamiltonin on vaikea sulattaa saamaansa rangaistusta. Hamilton rysäytti Montrealissa McLaren-autonsa suoraan Kimi Räikkösen Ferrarin perään, kun varikkosuoran päässä paloivat punaiset valot ja Räikkönen hidasti vauhtiaan.
- Mielestäni kyseinen sääntö on typerä. Ajamme kilpaa, joten kuinka voit nähdä punaisen valon varikkosuoran päässä? Säännöt ovat kuitenkin sääntöjä ja hyväksyn ne, Hamilton sanoi Autosport-lehden verkkosivuilla.
Hamiltonin lähtöruutua pudotetaan kymmenellä pykälällä sarjan seuraavassa osakilpailussa Ranskassa.
- Joudun lähtemään kymmenen lähtöruutua taaempaa seuraavassa kisassa. Se on aika kova rangaistus. En yrittänyt pilata kenenkään kisaa ja hävisin itse kaiken. Tämä tekee minut kuitenkin vahvemmaksi. En malta odottaa Magny-Coursia, Hamilton totesi.
Auton vauhti Kanadassa antoi nuorelle brittikuskille lisää itseluottamusta.
- Tyrmäsimme kaikki muut tänä viikonloppuna. Meillä on tällä hetkellä sellainen auto, ettei kukaan voi pysäyttää meitä, Hamilton uhosi. (MTV3)
Jeps, Lewis on muutenkin saanut eniten kritiikkiä omilta faneiltansa. Kusi on noussut aika selvästi päähän.ToXiCiTy sanoi:Käväsin atlaksen puolella niin lewiksen fanit alkaa kääntyä sitä vastaan tän haastattelun jälkeen.Pitää poikaa aika ylimielisenäShut up and Drive! (Kimin motto)
No eikös toinen ferrari jäänyt siihen? Kyllä se silloin tyrmäys on.PeeVee79 sanoi:Kyllä on poijalla mennyt neste päähän siihen tyyliin, että eihän tuota kattele kohta enää kukaan.
Mitenkä kaksi kuljettajaa pystyi näkemään punaisen valon ja jopa pysähtymään sen eteen, jos havainnointi on niin hankalaa?
Sääntö ehkä onkin typerä, mutta erästä toista kuljettajaa mukaillen, se on sama kaikille.
Itselläni jäi kyllä tuo tyrmäys näkemättä viime viikonloppuna.
Vai tarkoittikohan Lewis tyrmäyksellä kenties sitä pientä välikohtausta varikon päässä?