Lewis Hamilton, McLarenin kullan vuolija?

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
WebSlave sanoi:
... en erityisemmin edes halua Kimin voittavan (mikä pitkälti johtuu siitä, etten halua Ferrarin voittavan).
Yhä mielenkiintoisemmaksi menee nyt! :thumbup:

Kerropas (mulla kun ei ole tuota talliriippuvuutta lainkaan),
että mikä on se voima, joka saa sinut diggailemaan sitä mitä ikinä diggailetin (ymmärsin että pääasiassa jotain F1-tallia)?

Mua kiehtoo nyt lähinnä tämä urheilussa epätyypillisempi käyttäytymismalli, joka asettaa välineet ja organisaation itse gladiaattorin edelle.
Osaatko selittää mulle, että miksi saat kiksejä jonkun f1-automerkin menestyksen perusteella?
Tai toisinpäin käännettynä - mikä tekee juuri Ferrarista F1-auton, joka ei saisi pärjätä kisoissa?

(Hieman liioittelua : Olishan se jotenkin hauskaa jos joku diggailisi esim. kilpapyöräilyssä vain niitä, jotka ajavat tietyn merkkisellä fillarrilla)

Yleensähän urheilua seuraavat kannattavat suosikkiaan jonkun sidoksen kautta.
Tyypillisimmin tämä sidos on kansalaisuus, mutta se voi olla myös henkilökohtainen suhde (esim. tuttu urheilija) tai vaikkapa se, että
harrastaa jotain, mikä liittyy suoraan suosikkiin (esim ajaa itse saman merkkisellä autolla)

.

Viimeksi muokattu:

sarla

Wanha HURU
Sijainti
'pihalla'
PuoliPöhkö sanoi:
Mua kiehtoo nyt tämä urheilussa epätyypillisempi käyttäytymismalli, joka asettaa välineet ja organisaation itse gladiaattorin edelle.
Osaatko selittää mulle, että miksi saat kiksejä jonkun f1-automerkin menestyksen perusteella?
Miten niin epätyypillistä, että joukkuelajissa kannattaa tai on kannattamatta jotakin joukkuetta? Mulle esimerkiks MäkMursun menestys on närästystä aiheuttavaa, mutta ScuderiaPuntoCabrio on ihan ok, vaikken nyt mikään tifoso oleekaan. Biimari saisi nousta ajamaan voitoista jnejne. Mut MäkMursun menestys ei tuntunut hyvältä silloinkaan kun suomalainen tyhjän radan prinssi sillä pari mestaruutta ajeli.

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
sarla sanoi:
Miten niin epätyypillistä, että joukkuelajissa kannattaa tai on kannattamatta jotakin joukkuetta?
Älä kärjistä selvää asiaa turhaan. Ymmärrät varmasti, ettei f1 ole joukkuelaji siinä merkityksessä missä esim. jääkiekko on.
F1 on toki "joukkuelaji" ihan siinä samassa missä esim. ralli tai mäkihyppykin,
joissa molemmissa toimii polttopisteessä olevan kilpailijan taustalla valmennustiimi, kehitysporukka sekä kilpailun aikana toimiva välinehuoltoryhmä.

Koskaan en ole törmännyt kuitenkaan henkilöön, joka diggailisi mm-rallissa vuodesta toiseen vaikkapa pelkästään Mitsubishi-tallia.
Joka ikinen tuntemani henkilö joka rallia seuraa - kannustaa gladiaattoria - eli äksönin polttopisteessä olevaa kuskia.
Eikä suinkaan jotain yksittäistä tiimiä täysin riippumatta siitä, kuka sitä autoa menestykseen ohjastaa.

F1 ei ole missään nimessä joukkuelaji siinä missä esim. jalkapallo tai jääkiekko ovat.
Niiden tapauksessahan on tyypillistä kannustaa nimenomaan joukkuetta - eikä niinkään yksittäistä polttopistettä tiimin sisällä.

Eikä mua oikeastaan tässä yhteydessä kiinnosta lainkaan väitellä siitä, miten F1 määritellään joukkue-/yksilötasolla. Se on nyt sivuseikka.
Enemmän mua kiinnostaa se, että mikä on se side joka saa jonkun (tässä WebSlaven) kannattamaan tiimiä urheilijan sijasta.
Se on KUITENKIN erittäin harvinaista tämän tyyppisessä lajissa. Itse en tunne ketään joka olisi uskollinen joukkuefani f1:ssä.

Mua kiinnostaisikin tietää, että mikä on se motivaattori, joka pistää F1-fanin kannattamaan "taustaryhmää" ennemmin kuin polttopisteessä kaahaavaa gladiaattoria?

EDIT - menee offtopikiksi, eikä kuulu tähän toikkiin - jatkukoot tuolla vapaan puolella.

.

Viimeksi muokattu:

Revolt

Lead Singer
PuoliPöhkö sanoi:
Se on KUITENKIN erittäin harvinaista tämän tyyppisessä lajissa. Itse en tunne ketään joka olisi uskollinen joukkuefani f1:ssä.
Eiköhän noita ainakin Italiasta "jonkin verran" löydy...? :D

Janne A.

Well-known member
Sijainti
Mäntsälä
PuoliPöhkö sanoi:
Rispektiä sulle siitä, että diggailet kuljettajaa yli kansalaisuusrajojen. :thumbup:
Mulla nää kannustukset menee F1:ssä ihan samoin kuin muissakin urheilulajeissa : kotimaisia osallistujia kannatetaan täällä kiihkeimmin.

Ihan aidosta mielenkiinnosta tuota kansallisuudesta riippumatonta diggailua kohtaan :
Onko sulla lätkässä, euroviisuissa :D tai vaikkapa mäkihypyssäkin ihan muut suosikit kuin kotimaiset?
EI!. Ykkösissä lähes poikkeuksetta fanittanu aina ulkomaalaisia. Häkkinen oli tietty poikkeus. Ja kyllä nytkin Heikille toivon menestystä...

WebSlave

Trackman
PuoliPöhkö sanoi:
Kerropas (mulla kun ei ole tuota talliriippuvuutta lainkaan),
että mikä on se voima, joka saa sinut diggailemaan sitä mitä ikinä diggailetin (ymmärsin että pääasiassa jotain F1-tallia)?
En erityisesti kannata mitään, vaikka kyllä Williams, BMW ja McLaren ovat ehkä vähän "suosikimpia" kuin muut. Ferrari-antipatiani johtuu Schumi-kauden toimista ja siitä, että talli on nyt vähäksi aikaa voittanut ihan tarpeeksi. Muiden vuoro.

F1:ssä diggaan lajia, ilman sen kummoisempia suosikkeja. En koe siis kisoja tiettyjen kuskien tai tallien menestyksen kautta. Lopputulos on minulle jokseenkin yhdentekevä - Ferrarikin saa voittaa, kunhan ei voita ylivoimaisesti eikä koko ajan. Lopputuloksella on merkitystä lähinnä erilaisten kisaveikkausten kannalta. Kannatan tapahtumarikkaita ja tiukkoja kisoja. ;)

Aiemmin minulla oli suosikkeja, muttei niidenkään tarvinnut olla suomalaisia. Kannatin mm. Piqueta ja de Angelisia Keken ohessa. Häkkinenkin vielä oli kannatuslistalla. Sittemmin suosikit ovat hiipuneet ja arvelen, että osasyy on aktiivisempi osallistuminen kirjoitteluun eri foorumeilla. Eri leirien kannattajilta tulee välillä niin ala-arvoista tekstiä, ettei halua kuulua samaan porukkaan.

Mitä tuohon kansallisuusasiaan noin yleisesti tulee, niin Ferrarilla ainakin on fanaattisia faneja ympäri maailmaa (aivan kuten futiksessa vaikkapa ManU:lla tai Liverpoolilla). Kansainvälisessä F1-uutisryhmässä (rec.autos.sport.f1) kiihkeimmät ja punalasisimmat - ja ala-arvoisimmat - kommentit tulevat jenkeiltä.

Viimeksi muokattu:

Ingolf

Registered Loser
Hamilton näyttää olevan aika yliarvostettu kuski. Keskinkertaista Alonsoa vastaan vielä pärjäsi, mutta kun talliin tuli huppuluokan kuljettaja, ei Hamiltonista ole enää mihinkään. Löytänee itsensä pian keskikastin tallista jämäpisteista kisaamassa.

holvius

Well-known member
Sijainti
Tampere
Kulmis ei ole mikään keskenkertaisuus vaan loistava rattimies. Viime kaudella oli paljon puhetta, että lellimustis ajali aina Kulmiksen säädöillä. Nyt ei ole enää Kulmista ja ainakin tänään lellimustis ajeli miten sattui.

Giffen:[

The Horned Reaper
Sijainti
unknown
Maailman kaikkien aikojen paras F1-kuljettaja näyttää taas päänsä muttereiden leviämistä tiukassa paikassa. Kakkoskuski pystyy vastaaviin suorituksiin teräspallo tankissa ja nolosta kyykytystaktiikasta huolimatta. On aika herätä siihen todellisuuteen, josta yritin valistaa foorumia koko viime vuoden ajan. Sekunda Hamilton ei oikeasti ole kovinkaan hyvä kuljettaja. Paineensieto on täyttä paskaa ja virheitä tulee. Tyhjän radan paraatikierrokset vielä menevät, mutta PR-pellen pitäisi tässä lestissään pysyäkin.

JRantajoki

Well-known member
Joo nyt on Hamiltonin aika mennä itseensä. Ei ole Mclaren viimevuotisessa iskussaan, heti näkyy Hamiltonin asenteessa ja suorituksissa.

Pahkasika

Well-known member
Sijainti
Oulu
Tämmöset pellet pois radoilta. Ajellaan kaverin perään suoralla ja sitten näytellään keskisormee kun samalla kiekalla olevat "ei anna tietä" :nope:

gin

Aikuisten leikisti
Sijainti
JJ:n pelihousut
Taitaa Massa, Hamilton ja Alonso olla jokseenkin samaa maata.
Mitä erinäisiin luonteen heikkouksiin (kilpa-ajajana) tulee.

Puupää

Señor Member
Sijainti
Skekkoslovakia
Hauska kuulla Lewiksen selitykset käsimerkeistä. Ja ei kai vaan startissa paineltu taas varikkorajoitinta? :D

Troy

Well-known member
Sijainti
Very Good.
gin sanoi:
Taitaa Massa, Hamilton ja Alonso olla jokseenkin samaa maata.
Mitä erinäisiin luonteen heikkouksiin (kilpa-ajajana) tulee.
Kyllä joo. Mikäli Kimi olisi tehnyt samat temput kuin Hamilton Bahrainissa 08 niin maailmankirjat olisivat sekaisin. Ihmeellinen starttikämmellys, typerä peräänajo ja hermoherkkä nyrkinpuiminen moneen otteeseen. Ei todellakaan ainakaan Räikköseen voisi näitä yhdistää. Eikä mitenkään Heikkiinkään. Lewis sai kovemman tallikaverin mitä ikinä kuvitteli.

talakem

Iltalehden toimitus
Lewisiltä surkea esitys ja silti kamera leikkaa kokoajan vaikka köröttelee viimeisenä. :nope:

Liikaa puhetta. Nyt hänen täytyy parantaa otteita roimasti...

Ennalta julistettu mestaruus on vain aiheuttanut lisää paineita ja virheitä tulee. Onni on myös kääntynyt ja vielä tulee se keskeytys tekniseen vikaankin.

Mielenkiintoista nähdä pystyykö Lewis seuraavissa kisoissa Massamaiseen nousuun radoilla jotka ovat ennen sopineet McLarenille hyvin vai menikö paras sauma jo...

Chip^

Well-known member
Montoya nro. 2, vaihtaa kesken kauden sarjaa tai tallia.

..noh ei nyt sentään.
Itse ainakin uskon että pystyy vielä nousemaan, mutta Kovis on kyllä hyvässä iskussa että tiukkaa tekee.

Mediaprofeetta

Well-known member
Sijainti

Status
Ei avoinna uusille viesteille.