Jospa kuitenkin pidettäisiin tämä ketju aiheessa.
Kyllähän McLaren oli nyt vähän hankalassa tilanteessa, kuten Ferrari oli palkatessaan Massan. Ei kumpaakaan kuskivalintaa voi ihan käsi sydämellä väittää optimaaliseksi. Mutta kun parempaakaan ei ollut juuri silloin saatavilla kun tarvittiin. Mäkillä alkuperäinen ajatus varmasti oli, että 2007 kuskit ovat edelleen Kimi ja Montonen, mutta kävi niin että kumpaakaan ei saatu. Tietysti 2005 aikana Montoyaan petyttiin ja tartuttiin Alonsoon, mutta silloin kun Montoya palkattiin, uskottiin varmasti hänen olevan mm. Alonsoa parempi. Ajatus nähdäkseni oli, että Schumia lukuunottamatta (joka jäisi joka tapauksessa pian eläkkeelle), Mäkillä olisi kaksi parasta kuljettajaa ja heistä pidettäisiin kiinni hamaan tulevaisuuteen.
Hamilton on osoittanut aika paljon luonnonlahjoja, mutta jotain hieman tuntuisi puuttuvan. Itseäni on hänen urakehityksessään häirinnyt hieman keskinkertaiset ensimmäiset kaudet pikkuformuloissa. Tapa, jolla Hamilton pärjäsi FRenaultissa ja F3:ssa vaikka oli huipputiimissä, ei täysin vakuuttanut. Nähdäkseni miehen sopeutusmiskyky ei välttämättä ole ihan huippuluokkaa, vaan tarvitsee aikaa opetteluun. GP2:ssa menestyi toki heti, mutta siellä pääsikin heti aivan ehdottomaan eliittitiimiin ja vastus oli mitä oli. En nimittäin rankkaa Nelsinhoa hirvittävän korkealle.
Minulla on hieman sellainen kutina, että niin Alonson kuin Hamiltoninkin kanssa McLaren tulee hieman pettymään pitkällä aikavälillä. Jotenkin koko McLarenin toiminta on jo pidempään ollut sellaista, että tartutaan kaikenlaisiin oljenkorsiin ja pikaratkaisuihin. Montoyankin piti olla jotain ihan muuta kuin sitten oli. Voi väittää ettei se ollut McLarenin vika, mutta täytyihän heidän analysoida tarkasti kannattaako maksaa todella iso summa Montoyasta. Toisin sanoen, vaikka McLarenilla varmasti uskotaan Alonsoon ja Hamiltoniin, lopputulos voi silti olla jotain muuta kuin haetaan.