Roadragea...
Olin ajamassa kehä1:stä itään, ja Vaihdoin Vallikallion kohdalla kaistaa Jeep-maasturin eteen, koska siinä oli hyvin tilaa ja näytti että se kaista vetää paremmin.
Jeeppi ajoi lähemmäksi ja väläytti valojaan. Tiedä sitten oliko sillä kiire, mutta edessäni oli jono joten en voinut eteenpäinkään väistää.
Poltin hetken takasumuvaloa, että turha vilkutella, tässä ajan kunnes oikea on vapaa. Jeep hyökkäsi ajamaan aivan perääni.
No pian oikea oli vapaa ja luulin tilanteen olevan ohitse. Vihdintien jälkeen alkoi oikealla kolmas kaista ja siirryin sille, koska se oli vapaa.
Hetken päästä Jeeppi tuli keskikaistalla ajavan ohitettuaan vasemmalta viereeni ja alkoi kiilata kohti piennarta. Jouduin jarruttamaan väistääkseni sitä.
Tuossa tilanteessa olisi fiksuinta ollut olla provosoimatta ja antaa jeeppikuskin luulla olevansa kukkulan kuningas, mutta provosoiduin ja ajoin sen perässä pitkät päällä.
Sepä sitten teki vielä jarrutestit ja hidasti viiteenkymppiin. Otin maasturista muutaman kuvan. Kun salamavalo välkkyi, se kiihdytti pois.
Seurasin sitä vähän matkan päässä. Tuusulantielle käännyttyämme olin taas sen perässä, ja vaihdoin vasemmalle ajaakseni ohi pois. Se kiilasi taas eteen.
Kun oikea kaista oli vapaa, se vaihtoi oikealle. Minä perässä. Sitten se alkoi taas hidastella. Hidasti lisää. Pysähtyi moottoritien sivuun.
Ajoin ohi ja poistuin Tammiston liittymästä. Maasturi jatkoi Tuusulaan päin. Tuossa vaiheessa huokaisin helpotuksesta, mutta näytin ensimmäistä kertaa autoilijaurani aikaan pitkän keskarin ikkunasta perään.
Jeeppikuski pitänee majaa jossain Kumpulan suunnalla eikä ole suomalainen. Sitä mietin kannattaisiko tuollaisesta tehdä jokin liikennerikosilmoitus.