Liikenteessä ärsyttää

Mangelo

Well-known member
Se kun joku tolvana ryhmittyy oudon vasemmalle ilman vilkkua oikealle kääntyessään ja näyttää kääntyvän hitaasti kohti vasemmanpuoleista kaistaa, jolloin oikealta ohi ajaessa huomaat, että se kiristääkin kääntösädettään ja tulee samalle kaistalle, jolloin joudut kiihdyttämään puoliksi pientareen kautta välttääksesi osuman.

JPP

as Quo as possible
Sijainti
lappeen Ranta
Se kun joku tolvana ryhmittyy oudon vasemmalle ilman vilkkua oikealle kääntyessään ja näyttää kääntyvän hitaasti kohti vasemmanpuoleista kaistaa, jolloin oikealta ohi ajaessa huomaat, että se kiristääkin kääntösädettään ja tulee samalle kaistalle, jolloin joudut kiihdyttämään puoliksi pientareen kautta välttääksesi osuman.
Toi vaikuttaa ihan joltain venäläiseltä kuljettajalta :doubtful:. Heikäläisillä on vissiin tapana ryhmittyä mahdollisimman kauas oikealta kaistalta ennen kääntymistä. Siitä saa nähtävästi sitä enemmän pisteitä, tai jotain, mitä useamman kaistan yli suorittaa lopullisen kääntymisen.

burb

.
Se kun menee että bröm brööm viuh ja sitten dojojoing ja ite on ihan swooosh ja jengi kelaa et vähänkö häh ja sit on vaan että läts.

Captain Howdy

Well-known member
Uus termi mulle tuo, mutta tarkoittanee sitä kun kuski ei oikein viitsi rajoitusalueella paattia liu'usta tipauttaa, mutta vähentää kuitenkin vauhtia samalla aallonmuodostuksen maksimoiden.
No just noin tekköövät ne pölöjät.

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki
Se, että joku puhuu liikenteessä johonkin muuhun kuin siihen luuriin! Kaiken maailman hands free-härpättimet ovat suoraan helvetistä. Vastapuoli kuulee tavun sieltä ja toisen täältä. Varsinkin tällainen puolikuuro kuten minä, on ihan ihmeissään kun toinen puhuu mikkiin. Ihmeellistä, ettei tämä tekniikka ole kehittynyt lain. Vuonna -89 Motorolan hands freee -systeemistä sai selvän, mutta ei nykyaikaisista. Totke on pahin hands free -puhuja ajaessaan. Hyvä puoli siinä on, että hänen vittuiluistaan ei saa silloin vittuakaan selvää!
Rotken handsfreessä se vitutusta aiheuttava asia lienee se kaiuttimen aiheuttama kaiku ja mikrofonin välimatkasta johtuva hiljainen puheääni. Työntäis napit syvälle korvaan ja mikin suun eteen niinkuin muut handfreehomot niin varmaan toimis ihan hyvin.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Kuuluis edes ilman handsfreetä puhelut niin hyvä. Tai mä kuulen, mutta vastapeluri vain tavuttain. Eikä tarvii edes olla autossa, kun muutenkin valittavat että pätkii soitto ja soittaja.

Tämä siis Nokiaan siirryttyä. Samischumilla kuului.

FW08

Registered User of Talent
Sijainti
Behind the rabbit
Rotken handsfreessä se vitutusta aiheuttava asia lienee se kaiuttimen aiheuttama kaiku ja mikrofonin välimatkasta johtuva hiljainen puheääni. Työntäis napit syvälle korvaan ja mikin suun eteen niinkuin muut handfreehomot niin varmaan toimis ihan hyvin.
Totken handsfreessä sen ärsyttävimmän osan luulisi olevan ne jutut sitten kun niistä saa selvää.

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Nyt on käyny kelit sen verran hämäriksi, että on ruvennu ärsyttämään tenavien vastuuttomat vanhemmat,
jotka päästävät suvunjatkeensa suoraan alenevassa polvessa hillumaan kaduille ja teille ilman minkään valtakunnan heijastinta/ heijastavaa asua.
Vaimo meinas ajaa tänään kahden sellasen yli töistä tullessaan ja minä säikähdin puoli tuntia sitten kunnolla kauppareissulla yhtä, joka syöksyi tummissaan fillarilla saman risteyksen yli, jossa olin itse liikennöimässä.

Harmittaa tämä nyt siinä määrin että on pakko päästää höyryä kunnolla ulos: Jumprahuiti ja samputti!

Anteeksi

JPP

as Quo as possible
Sijainti
lappeen Ranta
Nyt on käyny kelit sen verran hämäriksi, että on ruvennu ärsyttämään tenavien vastuuttomat vanhemmat,
jotka päästävät suvunjatkeensa suoraan alenevassa polvessa hillumaan kaduille ja teille ilman minkään valtakunnan heijastinta/ heijastavaa asua.
Vaimo meinas ajaa tänään kahden sellasen yli töistä tullessaan ja minä säikähdin puoli tuntia sitten kunnolla kauppareissulla yhtä, joka syöksyi tummissaan fillarilla saman risteyksen yli, jossa olin itse liikennöimässä.

Harmittaa tämä nyt siinä määrin että on pakko päästää höyryä kunnolla ulos: Jumprahuiti ja samputti!

Anteeksi
Tommosta se hiukan tuppaa olemaan:

P1 Rai

West Coast
Sijainti
Siellä
burb. Aina tulee Fiateinensa vastaan moottoritiellä vastaan väärällä kaistalla.

Mangelo

Well-known member
Kuskit jotka säntäävät kolmion takaa eteen viime tingassa, ja sen tehtyään eivät osaa pysyä kaistalla jolle kurvasivat.

DW

2009-2016

Käteviä ovat ohjausvaunut kääntöaikojen suhteen, mutta eilen iski pieni paniikki tutussa tasoristeyksessä vähän niinkuin apinalla limsa-automaatilla. Näin ohjausvaunun vasta ollessani kiskojen päällä. Matkaa oli tosin satoja metrejä, mutta säikäytti silti kun varoituslaitoskaan ei reagoinut.

Niin mites se kulkusuunta? Älkää kysykö :eek:

DW

2009-2016
Jännä homma, etten nähnyt vaunun punaisia valoja siltä etäisyydeltä. Valkoinen värityskö syynä? Pendolinossa umpion ympäristö ja puolet keulasta on harmaaksi maalattu ja siitä sen aina pitkänkin matkan päästä nähnyt. :dunno:

Montana

Well-known member

Käteviä ovat ohjausvaunut kääntöaikojen suhteen, mutta eilen iski pieni paniikki tutussa tasoristeyksessä vähän niinkuin apinalla limsa-automaatilla. Näin ohjausvaunun vasta ollessani kiskojen päällä. Matkaa oli tosin satoja metrejä, mutta säikäytti silti kun varoituslaitoskaan ei reagoinut.

Niin mites se kulkusuunta? Älkää kysykö :eek:
Ohjausvaunujen vuoksi veturi terminä on sekava. Joissain tapauksissa veturia voi kutsua veturiksi, mutta joissain tapauksissa se on työntyri. Tämä on kielitieteenä todella mielenkiintoinen juttu. Pitäisikö jatkossa virallistaa nimitys työntyri?

jjv

Arschloch
Ohjausvaunujen vuoksi veturi terminä on sekava. Joissain tapauksissa veturia voi kutsua veturiksi, mutta joissain tapauksissa se on työntyri. Tämä on kielitieteenä todella mielenkiintoinen juttu. Pitäisikö jatkossa virallistaa nimitys työntyri?
Tai hinttari?