Liikenteessä ärsyttää:

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Mitähän tuosta seuraa kaaharille? Muistaakseni tapahtumapaikalla on neljänkympin nopeusrajoitus.
Naps naps ni ei tarvii enää näyttää.

40km pyörällä ja 2 tilannetta siihen mahtui:
-Kävelin suojatielle pyörän kanssa. Astratyttö ei osannu jarruttaa vaan kiilas toiselle kaistalle pahasti bemarin eteen.
-Vasemmalle kääntyvä corollamies meinas tulla päälle kun ajoin suoraan pyörätietä.
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Vanhat peruutustaidottomat äm..naiset. Golf ja Scania kohtasivat kapealla metsätiellä Kuusjoen korvessa viime viikolla. Eukko rupesi soittamaan torvea, kun ei päässyt eteenpäin. No itse olisin joutunut peruuttelemaan 200 metriä, vastapuoli vain kaksikymmentä.

Hyppäsin autosta ulos ja sanoin, että jos viitsit vetäistä tuohon Y-risteyksen vasemman puolen haaraan ensin, niin menen ohi. Se hänelle sopi. Sitten alkoi suuri hupi, peruutus, korjaus, peruutus, korjaus. Oli ojakin jo vaarallisen lähellä. Piti oikein aikaa suoritukseen ottaa. 6minuuttia:doubtful:

Nopeammin olisi selvitty kun olisin itse taipunut peruuttelemaan. Toivottavasti hän kuitenkin selvisi sinne mihin sitten ikinä olikaan menossa:dunno:
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Vanhat peruutustaidottomat äm..naiset. Golf ja Scania kohtasivat kapealla metsätiellä Kuusjoen korvessa viime viikolla. Eukko rupesi soittamaan torvea, kun ei päässyt eteenpäin. No itse olisin joutunut peruuttelemaan 200 metriä, vastapuoli vain kaksikymmentä.

Hyppäsin autosta ulos ja sanoin, että jos viitsit vetäistä tuohon Y-risteyksen vasemman puolen haaraan ensin, niin menen ohi. Se hänelle sopi. Sitten alkoi suuri hupi, peruutus, korjaus, peruutus, korjaus. Oli ojakin jo vaarallisen lähellä. Piti oikein aikaa suoritukseen ottaa. 6minuuttia:doubtful:

Nopeammin olisi selvitty kun olisin itse taipunut peruuttelemaan. Toivottavasti hän kuitenkin selvisi sinne mihin sitten ikinä olikaan menossa:dunno:
Oli varmaan "MIUN MAITA JA TÄNNE ON TURHA MINKÄÄN LUONTOKAPPALEEN ON TULLA YHTÄÄN ELVISTELEMÄÄN".
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Mun poika ei aja käytännössä lainkaan ylinopeutta, tosin liikenneympyrätkin se ajaa sen nopeusrajoituksen sallimalla vauhdilla.
Noin itsekin käytännössä vasta kortin saaneena ajoin. En nyt sanois että tossa hirveesti on järkeä. Kovaa siellä missä olis syytä mennä hiljaa, ja hiljaa siellä vois mennä kovempaaki. Uskosta tieliikennelakiin ja sakkojen pelosta kai tuo kumpusi.
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Noin itsekin käytännössä vasta kortin saaneena ajoin. En nyt sanois että tossa hirveesti on järkeä. Kovaa siellä missä olis syytä mennä hiljaa, ja hiljaa siellä vois mennä kovempaaki. Uskosta tieliikennelakiin ja sakkojen pelosta kai tuo kumpusi.
Eipä kai siinä kauheasti järkeä ole, mutta kivaa tuntuu olevan. Enpä nyt näe mitään varsinaista syttä mennä hitaampaa kuin renkaiden kuluminen ja matkustajien mukavuus.

Kun lainsäätäjä on suuressa viisaudessaan päättänyt tän väliaikaisajokorttisysteemin, jossa kahdet ylinopeussakot aiheuttaisi kortin hyllyttämisen, niin ei katso järkeväksi ottaa sitä ensimmäistäkään.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Tiirailla vastustajankaistan rekisterikilpiä 500 kilsaa. Varsinkin malleja, joissa on lyhyt kilpi. Viimeisin NFT-27.
 

Vellu

Kuninkaalleninen
Liittynyt
8.8.2000
Viestit
18051
Sijainti
Vantaa, Finland
Tiirailla vastustajankaistan rekisterikilpiä 500 kilsaa. Varsinkin malleja, joissa on lyhyt kilpi. Viimeisin NFT-27.
:D Mä odottelen kilpeä JAS-8 (mä kyllä jonkun -8 -kilven näin, mutten enää muista, mikä se kirjaintunnus oli :jaska:)
 

Ria

Jäässä
Liittynyt
17.10.2001
Viestit
3230
Tuli taas risteyksessä tavattua autoilija, joka odotti mulla olevan kykyä ajatustenlukuun. Tää oli selvästikin kääntymässä, mutta mistä mun oli tarkotus tietää sen olevan tekemässä u-käännöstä, johon se olis tarvinnu koko sen kapean hiekkatien pientareitä myöten. Luulin sen siis olevan kääntymässä sinne hiekkatielle, minkä se olisi mahtunut hyvin tekemään. Sen sijaan se melkein ajo päälle parkkeeratessaan autonsa poikittain siihen hiekkatien loppuosaan. Olin siis pyrkimässä yli siitä tiestä, jota sen oli tarkotus lähteä takasinpäin.
 

Timanfaya

Group Speed Devils
Liittynyt
15.5.2010
Viestit
1589
Vastaus otsikkoon:

Kaikki Saatanan alinopeutta ajavat turhat hidastelijat!!!!!!!!! Vois ottaa kaikilta niiltä kortit pois!! :jaska:
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Ne jotka yrittävät ihan väkisin välttää pysähtymistä liikennevaloissa. Itsekin mielellään ennakoin valoja, mutta jotain rajaa siihen touhuun. Jos valoista selviää pysähtymättä, hieno homma, kunhan ei tarvii kaasuttaa ennen valojen vaihtumista. Joskus pysähtyny tollasen perässä 15m taaemmaksi kun ei jaksa liruttaa sen mukana.
 

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Liittynyt
22.10.1999
Viestit
41380
Sijainti
Toisaalla
Ne jotka yrittävät ihan väkisin välttää pysähtymistä liikennevaloissa. Itsekin mielellään ennakoin valoja, mutta jotain rajaa siihen touhuun. Jos valoista selviää pysähtymättä, hieno homma, kunhan ei tarvii kaasuttaa ennen valojen vaihtumista. Joskus pysähtyny tollasen perässä 15m taaemmaksi kun ei jaksa liruttaa sen mukana.
Säästäminen voi mennä joskus liian pitkälle. Siitähän tuossa on kymysys...
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13751
Minä ärsytin eläkeläispariskuntaa Ruokolahdella tiistaina.
Fin5-suunnistuspaikalle meni sellainen keskinopea asvalttitie ja papparainen edellä menee sitä pumpaten vauhtiaan jatkuvasti välillä 55-70. Muutaman kilometrin menin letkassa toisena ja vaihdetta vaihdellen neloselta vitoselle ja taas neloselle... Sitten tulee hyvä, noin 300-350 (en sano 400 koska ei ihan ollut mutta 300 kyllä ainakin) metrin suora eikä ketään vastaan. Kiihdytän tässä ohi jonka jälkeen menen tasaisempaa vauhtia 70-75 pikkuhiljaa karkuun. (kirosana taikka pari jätetty tekstistä pois, papalta 1 ja itsekin saatoin jonkun sanoa)
Suunnistuspaikan peltoparkkipaikalla tämä pappa tulee mesoamaan
-Kato vähän missä menet ohi!
Olen ihmeissäni, mitä helvettiä...
-Siis miten niin, siinä oli hyvä suora ja näkyvyys ja sä pumppasit vauhtia 55-70 väliä...
-Joo mutta siinä oli ylämäki
(oli juu melko loiva)
-Ei sen väliä, on autossa hevosvoimia.
-Hevosvoimia (ivallisesti)
Mamma tulee mukaan
-Te olette nuoria vielä, paljon opittavaa elämästä...
-En voi iälleni mitään mutta omaa autoani ajan itse.
Vaimoni:
-Jaahas nuoret ei niinku osaa mitään taas.
Pappa:
Emmie pahalla mutta napunapu...
Samassa letkassa perässäni ajanut mies puuttuu keskusteluun:
-Olin siinä letkassa eikä ohituksessa ollu mitään vaaraa (sitten lähtee ostamaan karttaa)
Sitten mamma alkaa selittelemään että heillä on joskus ollut joku ohitusvaaratilanne ja varmaan sitten säikähtelevät aikas usein.
Ite menin vaan ohi kun hyvä ja selkeä paikka tuli.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Minä ärsytin eläkeläispariskuntaa Ruokolahdella tiistaina.
Fin5-suunnistuspaikalle meni sellainen keskinopea asvalttitie ja papparainen edellä menee sitä pumpaten vauhtiaan jatkuvasti välillä 55-70. Muutaman kilometrin menin letkassa toisena ja vaihdetta vaihdellen neloselta vitoselle ja taas neloselle... Sitten tulee hyvä, noin 300-350 (en sano 400 koska ei ihan ollut mutta 300 kyllä ainakin) metrin suora eikä ketään vastaan. Kiihdytän tässä ohi jonka jälkeen menen tasaisempaa vauhtia 70-75 pikkuhiljaa karkuun. (kirosana taikka pari jätetty tekstistä pois, papalta 1 ja itsekin saatoin jonkun sanoa)
Suunnistuspaikan peltoparkkipaikalla tämä pappa tulee mesoamaan
-Kato vähän missä menet ohi!
Olen ihmeissäni, mitä helvettiä...
-Siis miten niin, siinä oli hyvä suora ja näkyvyys ja sä pumppasit vauhtia 55-70 väliä...
-Joo mutta siinä oli ylämäki
(oli juu melko loiva)
-Ei sen väliä, on autossa hevosvoimia.
-Hevosvoimia (ivallisesti)
Mamma tulee mukaan
-Te olette nuoria vielä, paljon opittavaa elämästä...
-En voi iälleni mitään mutta omaa autoani ajan itse.
Vaimoni:
-Jaahas nuoret ei niinku osaa mitään taas.
Pappa:
Emmie pahalla mutta napunapu...
Samassa letkassa perässäni ajanut mies puuttuu keskusteluun:
-Olin siinä letkassa eikä ohituksessa ollu mitään vaaraa (sitten lähtee ostamaan karttaa)
Sitten mamma alkaa selittelemään että heillä on joskus ollut joku ohitusvaaratilanne ja varmaan sitten säikähtelevät aikas usein.
Ite menin vaan ohi kun hyvä ja selkeä paikka tuli.
Tuo pappa saattaa sitten ajaa 40km/h rajoitusalueellakin sen 55-70 km/h.
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Sitten mamma alkaa selittelemään että heillä on joskus ollut joku ohitusvaaratilanne ja varmaan sitten säikähtelevät aikas usein.
Tuollaisella ajotavalla ei ole lainkaan ihme, että tulee vaaralliselta tuntuvia ohituksia.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13751
Tuollaisella ajotavalla ei ole lainkaan ihme, että tulee vaaralliselta tuntuvia ohituksia.
Niin siis kun pumppaa omaa vauhtiaa 15km/h haarukassa ja muutaman sadan metrin suoralla jonkun tullessa ohi järkytytään? Samaa mieltä.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26885
Se on hankalaa joskus tuo mutkatiellä ohittelu. Kun joku menee noin traktorinnopeutta edessä ja itse ajattelee sitten ohittaa sen vasemmalle kääntyvässä peltomutkassa, niin eikös vaan se lähde tekemään jotain lehmänkäännöstä ja leikkaa mutkan vasemmasta reunasta eikä takuulla huomaa peilistä, että ohi oltais tulossa :rolleyes:

Edit: googlen kuvan mukaan tossa on oikein hyvä ohituspaikka. Ei tollasilla teillä pitempiä suoria olekkaan.
 
Viimeksi muokattu:

Olga

.
Liittynyt
13.10.2001
Viestit
40436
Sijainti
lakitukossa
Se on hankalaa joskus tuo mutkatiellä ohittelu. Kun joku menee noin traktorinnopeutta edessä ja itse ajattelee sitten ohittaa sen vasemmalle kääntyvässä peltomutkassa, niin eikös vaan se lähde tekemään jotain lehmänkäännöstä ja leikkaa mutkan vasemmasta reunasta eikä takuulla huomaa peilistä, että ohi oltais tulossa :rolleyes:

Edit: googlen kuvan mukaan tossa on oikein hyvä ohituspaikka. Ei tollasilla teillä pitempiä suoria olekkaan.
Traktorin ohittamisesta on itsellänikin tuore kokemus. Jonoa veti traktori, jossa oli paripyörät ja se täytti koko kaistan. Ratissa oli todella nuoren näköinen poika, joka ajeli ilman paitaa ja selkä oli hyvin hyvin kapea. Korvilla oli todella valtavat kuulosuojaimet, joista tulvi taatusti myös musiikkia pään täydeltä. Poika ajaa 'rallatteli' vain tyytyväisenä välittämättä ollenkaan siitä, että sen taakse kertyi pitkä autoletka.
 
Ylös