Liikenteessä ärsyttää:

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Pitäis hakea uus vilkkuviiksi motonetistä, kun pitkät vilkkuu vähän väliä vaikkei olis tarkoitus. Moottoritiellä tuo on kyllä ihan kätevää, kun välähtelee kaistaa vaihtaessa. Pysyvät poissa tieltä.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Joku sitten päätti ilman vilkkuja vaihtaa keskellä risteystä kaistaa, vaikka rinnalla oli auto.. Jäi sanomalehti väliä, mutta himppasen sydänfilmi otti volttia, kun perässä tulin ja kumpikin jarrutti tilanteen tajuttuaan.
 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Tossa äsken pakettiauto, jossa oli peräkärry perässä, yritti vaihtaa kaistaa suoraan kylkeeni. Olisi kai pitänyt vain antaa asian olla, mutta spontaanisti näytin käsimerkin, jonka viesti kuului suunnilleen, että: " jos selviäminen ajoneuvoyhdistelmän kanssa liikenteessä tuntuu liian haastavalta, lienee paremi että ajelet vain sillä 1,5-litraisella Almeralla tms. Micralla. Ja vielä parempi vaihtoehto olisi pysyä vain ihan kotisohvalla".

Katsahdin sen jälkeen taustapeiliin: valopään emäntä räpsii kuvia autostani! Siis miksi? Liikennevaloissa nousin autosta ja menin koputtamaan törttöilijän ikkunaan ja kysyin, miksi meinasi ensin ajaa kylkeeni, ja sitten ottaa vielä kuvia autostani. Ukko sanoi, että enkä meinannut ja akka että rakennuksia vain kuvaa. Siis rakennuksia!

No, en sille mitään voinut. En tietenkään voi toisen puhelinta ottaa, mutta jäin pohtimaan, mitä tarkoitusta varten kuvat otettiin. Autoni on työpaikkani nimissä, joten rekisterinumeron perusteella ei osoitettani löydy, mutta haltijana olen minä, joten nimeni valopää saa selville. En kai voi sille mitään, että kuvat otettiin...?

Toivottavasti ei ole nyt odotettavissa mitään kiusantekoa jatkossa, renkaiden puhkomisia tms. Mikä HELVETTI ihmisiä oikein vaivaa?
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Katsahdin sen jälkeen taustapeiliin: valopään emäntä räpsii kuvia autostani! Siis miksi? Liikennevaloissa nousin autosta ja menin koputtamaan törttöilijän ikkunaan ja kysyin, miksi meinasi ensin ajaa kylkeeni, ja sitten ottaa vielä kuvia autostani. Ukko sanoi, että enkä meinannut ja akka että rakennuksia vain kuvaa. Siis rakennuksia!
Sen enempää ottamatta kantaa, mihin tarkoituksiin kuvat otettiin, tässä tullaan yhteen seikkaan, miksi liikenteessä nähdään niin paljon aggressioita.

Auton A kuljettaja tekee jotain, eli se fiksua tai ei. Auton B kuljettaja huomaa teon ja vetää siitä johtopäätöksiä tietämättä yhtään, mitä autossa A tapahtuu.

A-autojen liikkeitä on yhtä paljon kuin autoilijoitakin, samoin on B autoilijan päätelmiä A-autoilijan toimista.

Paras esimerkki tästä on taajama-alueella liian hiljaa ajava auto. Yleensä keskisormet heiluu ja karjutaan päättömänä. Voi olla että kuskina on vaan pelokas mummo, tai sitten ulkopaikkakuntalainen joka etsii osoitetta. Lähes jokainen meistä on ollut itsekin toteuttajana jälkimmäisessä tapauksessa, eikä tilanteelle voi silloin juuri mitään.

Tätä kun ei voi tietää. Kaikki ei aina ole siltä, miltä vaikuttaa, ei edes liikenteessä.

Mutta toki tietyntyyppiset törttölyt ja esimerkiksi älyttömät kaistanvaihdot ovat tuomittavia, oli selitys niiden takana mikä hyvänsä.

Sillai vaan, niinku pointtina. Itse ainakin toisinaan pohdiskelen myös SYITÄ sille, miksi joku jotain liikenteessä teki. Voi olla järkeviä syitä tai sitten voi olla niitä ei niin järkeviä (yleensä psykologisia) syitä.
 

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Liittynyt
22.10.1999
Viestit
41380
Sijainti
Toisaalla
Katsahdin sen jälkeen taustapeiliin: valopään emäntä räpsii kuvia autostani! Siis miksi? Liikennevaloissa nousin autosta ja menin koputtamaan törttöilijän ikkunaan ja kysyin, miksi meinasi ensin ajaa kylkeeni, ja sitten ottaa vielä kuvia autostani. Ukko sanoi, että enkä meinannut ja akka että rakennuksia vain kuvaa. Siis rakennuksia!

No, en sille mitään voinut. En tietenkään voi toisen puhelinta ottaa, mutta jäin pohtimaan, mitä tarkoitusta varten kuvat otettiin. ...

Toivottavasti ei ole nyt odotettavissa mitään kiusantekoa jatkossa, renkaiden puhkomisia tms. Mikä HELVETTI ihmisiä oikein vaivaa?
Sitä en tiedä mikä vaivaa, mutta ko. autossa sinua pidettiin ilmeisesti syyllisenä siihen tilanteeseen. Ukko tietysti haukkunut akalleen sua - omasta ilmeisestä virheestään huolimatta. Akka sitten on alkanut kuvaamaan ihan vaan kostox. (peloitteluksi)

Mun mielestä sää voit relata. Ei tuosta mitään seuraa.
 

SamiJ

Well-known member
Liittynyt
13.10.2002
Viestit
9172
Eilisnä päivänä Helsingin suuntaan ajellessa eräs venäläiskilpinen autoilija esitti varsin mielenkiintoisia otteita liikenteessä. Siinä seiskatietä ajaessani näin, että kauempana joku VW Touran lähestyy sivutieltä risteykseen varsin vauhdikkaan oloisesti. Kolmion takaa tietenkin. Näin suomalaisliikenteeseen tottuneena sitä olettaisi, että sivutieltä tuleva auto pysähtyisi nätisti sinne kolmion taakse väistämään päätiellä liikkuvia autoja. Noh, tämä sankari päätti kuitenkin melkein samoilla vauhdeilla koukata siihen ajamani kaistan oikeaan laitaan pientareelle, käyttäen sitä ikäänkuin kiihdytyskaistana. Siinä tietysti ensmäinen reaktio oli väistää vasemmalle keskiviivan tuollepuolen, ja ohitettuani pientareella kiihdyttelevän törpön kirosin siinä mielessäni, että saatana, päällekkö se meinasi tulla.

Jonkin matkaa ajelin siinä, niin tuo venäläiskilpinen Touran ilmaantui autoni perseeseen kiinni - n. 2 metrin päähän. Vähän aikaa perässä roikuttuaan se porhalsi ohi roikkumaan taas edelläajavan perseeseen parin metrin päähän. 80km/h:n nopeusrajoitusalueella. Ja sitten taas holtittoman oloinen ohitus, sekä perään toinen samanmoinen, kunnes katosi johkin horisonttiin.

Tommosta persiissä kiinni ajamista oon havainnut joskus aikaisemminkin venäläiskilpiseltä autolta. Ei toki pidä yleistää, mutta jossain määrin vissiin toi turvaväli on itänaapurissa venyvä käsite.
 
Viimeksi muokattu:

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Tommosta persiissä kiinni ajamista oon havainnut joskus aikaisemminkin venäläiskilpiseltä autolta. Ei toki pidä yleistää, mutta jossain määrin vissiin toi turvaväli on itänaapurissa venyvä käsite.
Tai vetäytyvä käsite.
 

Charlie

Elämän jakojäännös
Liittynyt
13.12.1999
Viestit
6454
Sijainti
Pahassa paikassa
Tänään tiellä nro 15 matkalla etelään joskus klo 15-16 välillä joku vanha seniili lähti kiihdyttämään samalla kun olin menossa ohi. Paikka oli hyvä suora jossa tämä Opel Astran kuljettaja ajoi n. 95 km/h todellista nopeutta satasen alueella. Mentyäni ohi katsoin että piti vetää mittariin 140 km/h eli yli 130 km/h todellista nopeutta jotta ehti "turvallisesti" ohi. Ilman ohitettavan kiihdytystä olisi n. 105 km/h riittänyt turvalliseen ohitukseen. Oli pitkästä aikaa pakko tuulettaa sormea sivuikkunasta, takalasit tummennettuani ei niistä näy enää elekieli läpi. Tämä Astran kuljettaja oli sellainen n. 70-vuotias vanha änkyrä joka toivottavasti ei aja enää pitkään. Terveisiä vaan RPL-4**:lle, loputkin numerot on muistissa.
 

PuoliPöhkö

Well-known member
Liittynyt
3.1.2008
Viestit
31216
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Tuli noista tarinoista jostain syystä mieleen vanha, 90-luvulla Hesassa sattunut juttu.
Olin paikallaan seisovassa ruuhkassa suunnilleen ton alla olevan google mapsin kuvan kohdalla. Siis ruusupuskien takana oikealla, keskikaistalla. Kohdassa ollaan loivassa, mutta selkeässä ylämäessä.

Olin jättänyt edellä seisovaan Taunukseen reilun välin, ehkä 10 metriä.
Siinä paikalla seisoessani ropailin radiota kun yht'äkkiä huomasin, että edessä ollut Taunus valuu autoani kohti perä edellä. Ei kun torvi soimaan. Ei reaktiota. Löysäsin jarrua jotta auto valuisi taaemmas, mutta sielläkin oli seuraava jonottaja, joten tilaa ei juuri ollut suorittaa väistelymanöövereitä.
Pari sekuntia ja TUMPS! Pehmeä, mutta selkeä töytäisy.

No, ukko kimpoaa Fordinsa ratista tielle huutamaan hulluna ja huitomaan käsillään suurieleisesti, että mitä helvettiä sä päälle ajat saatanan #%&#%¤#¤!!!!!
Avasin fönsteriä ja sanoin ukolle, että valuit itse kotteroinesi päälle. Katso vähän ympärilles uuno.
Äijä raivoaa ja kiroilee edelleen ja alkaa repiä mun autostani ovea auki.

Minä siihen, että soita poliisi saatanan keuhko. Takana olija varmalla todistaa, että mun autoni ei ole siirtynyt senttiäkään eteenpäin, pikemminkin päinvastoin. Että nyt lopetat ton vitunmoisen karusellin ja katsot miten sun auto on asemoitu muuhun ruuhkaan nähden. Ja mietit 2 sekuntia kuka ajoi kenen päälle.

Äijä on aivan suunniltaan, mutta samalla ruuhka alkaa purkautua edestä. Ukko hyppää koslaansa ja kaasuttaa eteenpäin. Kääpä teki vielä mielenosoituksellisesti pari täysjarrutusta hitaasta nopeudesta yllättäen edessäni. :D

Itse en edes käynyt katsomassa koslani keulaa. Alla oli nimittäin -85 Civic, jolla oli ajettu hirvikolari kuukautta aiemmin. Että ei ollu kovin tarkkaa.

Mua ei juuri ärsyttäny, lähinnä huvitti, mutta tota Tanekuskia otti hyvin selvästi pannuun. Varmaan luulee edelleen olleensa oikeassa.
 
Viimeksi muokattu:

Vellu

Kuninkaalleninen
Liittynyt
8.8.2000
Viestit
18051
Sijainti
Vantaa, Finland
Tollasii noi Taunus-kuskit on, ihan kaikki!

Eipä onneksi tartte Taunuksella enää ajella. Sen sijaan pitäis tilata joku joka veis sen romuttamolle. Ei, se en ollut minä...
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Tiistaina juoksin ruuhkassa, ja havaitsin liikennevaloissa varsin erikoisen tilanteen. Tulin Caloniuksenkadulta ja olin ylittämässä Mechelininkatua. Kaistojen välissä meni vielä raitiovaunukaista. Etelään menevällä kaistalla valojen takana auto odotti kiltisti ja olin juoksemassa pohjoiseen vievän kaistan yli. Siinä samassa odottajan takana ollut Citymaasturi tööttäsi edessä olleelle, joka lähti sitten ylittämään suojatietä punaisilla. Siinä vaiheessa kun olin itse ylittämässä tietä, oli citymaasturi kohdalla, eikä ollut pysähtymässä vaan valutti vaan suojatien yli punaisia päin. Enhän viitsinyt lähteä itseäni tappamaan, joten pysähdyin ja keskisormi heilahti (sen läskipää sentään huomasi). Sitten hetkeä myöhemmin JUOKSIN koko vtun jonon ohi, joten se siitä kiireestä. :jaska:

Otin maasturiääliön rekkarin ylös, ja mietin vielä kaivanko tiedot esille ja pirauttaisin tyypille? Vai alkaako tästä olla liian kauan aikaa?
 

Knoukka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2000
Viestit
27426
Otin maasturiääliön rekkarin ylös, ja mietin vielä kaivanko tiedot esille ja pirauttaisin tyypille? Vai alkaako tästä olla liian kauan aikaa?
Pirauta ihmeessä ja kysy samalla hiustenhoitovinkkejä.
 

Pobeda

Well-known member
Liittynyt
18.4.2008
Viestit
936
Tiistaina juoksin ruuhkassa, ja havaitsin liikennevaloissa varsin erikoisen tilanteen. Tulin Caloniuksenkadulta ja olin ylittämässä Mechelininkatua. Kaistojen välissä meni vielä raitiovaunukaista. Etelään menevällä kaistalla valojen takana auto odotti kiltisti ja olin juoksemassa pohjoiseen vievän kaistan yli. Siinä samassa odottajan takana ollut Citymaasturi tööttäsi edessä olleelle, joka lähti sitten ylittämään suojatietä punaisilla. Siinä vaiheessa kun olin itse ylittämässä tietä, oli citymaasturi kohdalla, eikä ollut pysähtymässä vaan valutti vaan suojatien yli punaisia päin. Enhän viitsinyt lähteä itseäni tappamaan, joten pysähdyin ...
Ei kai sen suojatien edessä ole valoja jota pitkin sinä ylitit etelään menevän ajoradan? Ainakaan Google mapsilla ja muilla en löydä. Mechelininkatua etelään ajavan valot ovat Lemminkäisenkujan risteyksessä, joka on parikymmentä metriä ennen tuota suojatietä. En ole varma ymmärränkö selitystäsi. Jos ylitit Mechelininkadun Lemminkäisenkujan risteyksen suojatietä pitkin, ei siinä ole raitiovaunukiskoja.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Ei kai sen suojatien edessä ole valoja jota pitkin sinä ylitit etelään menevän ajoradan? Ainakaan Google mapsilla ja muilla en löydä. Mechelininkatua etelään ajavan valot ovat Lemminkäisenkujan risteyksessä, joka on parikymmentä metriä ennen tuota suojatietä. En ole varma ymmärränkö selitystäsi. Jos ylitit Mechelininkadun Lemminkäisenkujan risteyksen suojatietä pitkin, ei siinä ole raitiovaunukiskoja.
Näitä valoja tarkoitin (sori jos selitin epäselvästi). Citymaasturikuskin suorittama tappoyritys tapahtui tuossa kohdassa, jossa kuvan Audi on juuri mennyt yli:
 
Viimeksi muokattu:
Ylös