kouvotsvoni
Banjottu
Ilolla ilmoitan, jotta ajokoulutus jatkuu siinä su/ma välisenä yönä.
Samaa vastasin Zaikomille privana.Zaikom ajaa kaiketi liikenteessä päin vittua, mutta oisko tässä bannissa ehkä vähän ylilyöntiä.
Jep, 37min eikä kukaan asiaa edes kommentoinut. Hyvä että saatiin selvyyttä tähänkin:alppu:No niin, moottoritieliittymäasia siis tuli aika nopeasti pakettiin kun tuli faktaa pöytään.
Entäs jos lyö lämän tiskiin leikillään?Sitten kun lyö lämän tiskiin tosissaan, niin tajuavat että 'toi menee ohi, vaikka mä nyt tässä kuinka kiihdyttäisin'.:nope::nope:
Onko se vain vähemmän kokeneempien kuljettajien (kuten minä) ongelma, vai yleisempikin, että ohitettavana vauhti saattaa vahingossa kiihtyä.Eilen sattui muutama kiihdyttävä ohitettava. Miksi se ottaa niin luonnon päälle, kun joku pyyhkäsee ohi?
Sitten kun lyö lämän tiskiin tosissaan, niin tajuavat että 'toi menee ohi, vaikka mä nyt tässä kuinka kiihdyttäisin'.:nope::nope:
Mä kevennän aina (jos ei ole kilometrisuora silkkaa tyhjyyttä edessä) hieman kun joku lähtee maantiellä ohi. Tulee selkäytimestä.Eilen sattui muutama kiihdyttävä ohitettava. Miksi se ottaa niin luonnon päälle, kun joku pyyhkäsee ohi?
Sitten kun lyö lämän tiskiin tosissaan, niin tajuavat että 'toi menee ohi, vaikka mä nyt tässä kuinka kiihdyttäisin'.:nope::nope:
Mutta ethän sä saa ärsytettyä toista tavalla sitten yhtään!!!:nope::nope:Mä kevennän aina (jos ei ole kilometrisuora silkkaa tyhjyyttä edessä) hieman kun joku lähtee maantiellä ohi. Tulee selkäytimestä.
Se ei ole kato multa pois, että se ohittaja pääsee turvallisesti ohitseni jatkamaan matkaansa.
Silloin ei yleensä. Irvistys ja 140 lasissa on ainoa oikea tapa.:ahem:Entäs jos lyö lämän tiskiin leikillään?
Noihin tormaa todella usein nailla ohituskaistoilla. Joku hidastelee edessa, joten otan kruisen pois paalta. Ohituskaistan kohdalla laitan takaisin, ja eihan silla perkele paase ohi, kun toinen nostaa nopeutta yhtakkia parilla kympilla.Eilen sattui muutama kiihdyttävä ohitettava. Miksi se ottaa niin luonnon päälle, kun joku pyyhkäsee ohi?
Mina kun ajelen kruisella, niin jos joku sattuu katsomaan, niin nyin itseani eteen-, taaksepain ratista kiinni pitaen ja irvistan. Ja iso hymy peraan....Silloin ei yleensä. Irvistys ja 140 lasissa on ainoa oikea tapa.:ahem:
Mites pitäis asiaa jatkaa? Tilaa tarvitttaessa annetaan ja tilaa myös otetaan. Kiihdytyskaista on nimensä mukainen. Kun tie tai autokohtainen nopeusrajoitus on saavutettu, niin päätielle on hyvä liittyä siinä vaiheessa. Ja jos ei kiihdy tarpeeksi niin sitten isketään sopivaan väliin. Kun rajoitus pienempi, niin liittyminenkin yleensä simppelimpää.Älkää nyt jumalaare antako tän "Antaakko tilaa vai ei kiihdytyskaistalta tuleville"-keskustelun loppua vielä:mad_old:
Totta helvetissä annetaan tilaa, tietenkin sillä tavalla että emme aiheuta hämminkiä keski/vasenkaistalaisille. Täällähän jo haettiin lakikirjastakin apua kun se tilanantaminen on liian vaikeaa.Mites pitäis asiaa jatkaa? Tilaa tarvitttaessa annetaan ja tilaa myös otetaan. Kiihdytyskaista on nimensä mukainen. Kun tie tai autokohtainen nopeusrajoitus on saavutettu, niin päätielle on hyvä liittyä siinä vaiheessa. Ja jos ei kiihdy tarpeeksi niin sitten isketään sopivaan väliin. Kun rajoitus pienempi, niin liittyminenkin yleensä simppelimpää.
Pääväylän ylinopeudella kiihdyttelijöille/estelijöille menee sitten semmoset terveiset, että mä tulen myös sieltä. Peräänajaja maksaa....
Edit. Ja siinä ei ole mitään laitonta jos "väistää" oikealta vasemmalle. Sehän on ohitustilanne siinä vaiheessa kun kiihdytyskaistalta määrätietoisesti tullut tullut auto on jo osin pääväylällä.
Täällähän jo haettiin lakikirjastakin apua kun se tilanantaminen on liian vaikeaa.