Liikenteessä ärsyttää:

Captain Howdy

Well-known member
Liittynyt
6.6.2001
Viestit
20416
Mun on ihan pakko puolustaa Zaikomia. Mitä sitten, jos miekkonen on eri mieltä? Sananvapaus jne. Itse asiassa en ole Zaikomin kanssa samaa mieltä, mutta hänellä on oikeus mielipiteeseensä. Ihmettelin jo sitä taannoista banniakin.
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Mun on ihan pakko puolustaa Zaikomia. Mitä sitten, jos miekkonen on eri mieltä? Sananvapaus jne. Itse asiassa en ole Zaikomin kanssa samaa mieltä, mutta hänellä on oikeus mielipiteeseensä. Ihmettelin jo sitä taannoista banniakin.
Tästä kommentista olen täysin samaa mieltä. Kyllä moderaattorienkin tulisi ymmärtää tyhmiä ihmisiä olevan olemassa. Jopa puolet forumisteista on tyhmempiä kuin toinen puoli.
 

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Liittynyt
22.10.1999
Viestit
41380
Sijainti
Toisaalla
http://www.iltalehti.fi/vantaa/2009110410535301_va.shtml

Kisailu kehätiellä johti nujakkaan
Keskiviikko 4.11.2009 klo 10.45

Viisikymppisten perheenisien kisailu kehätiellä päättyi kolarointiin ja käsikähmään.

Vantaalainen opettaja ajoi henkilöautollaan espoolaisen yrittäjän pakettiauton etuoven sijoiltaan. Yrittäjä puolestaan tunkeutui sisälle opettajan Toyotaan. Opettajan mukaan kiistakumppani läimi ja raapi häntä sekä repi vaatteita.

Liikenneraivon purkaus sattui viime uudenvuoden alla Kehä kolmosella Espoon ja Vantaan kaupunkien alueella. Molemmat miehet myönsivät Vantaan käräjäoikeudessa syyllisyytensä.

Tuoreella päätöksellään käräjäoikeus tuomitsi opettajan liikenneturvallisuuden vaarantamisesta 15 päiväsakkoon, joiden yhteissumma on 480 euroa.

Yrittäjä sai samat 15 päiväsakkoa, koska syyllistyi lievään pahoinpitelyyn. Hyvätuloisen miehen tulee maksaa sakkoja yhteensä 900 euroa.

Espoolainen ajoi kehätiellä kohti Vantaata. Hänen oli määrä noutaa teinipoikansa Hesburger-ravintolasta, joka sijaitsee lähellä kauppakeskus Jumboa. Samaan aikaan iltapäiväruuhkassa kehää pitkin ajoi vantaalainen opettaja.

Molemmille tuli mutka matkaan, kun toinen miehistä ohitti toisen oikealta. Vastapuoli kosti sulkemalla kaistan, kun edessä oli rekkoja.

Sama toistui useita kertoja.

Nopeassa kaistanvaihdossa autot raapaisivat toisiaan.

Yrittäjä viittoili opettajalle, että "seuraa perässä" ja kurvasi Hesburgerin parkkipaikalle. Opettaja seurasi Toyotallaan.

Parkkipaikalla ei miesten välille syntynyt keskusteluyhteyttä.

Myöhemmin poliisikuulusteluissa yrittäjä myönsi sanoneensa "tilannetta rauhoittaakseen", että "et halua minun kanssa ruveta painimaan?". Opettaja ei halunnut. Hän kertoi kokeneensa tilanteen pelottavaksi ja starttasi autonsa.

Seuraavassa hetkessä Toyotan keula iskeytyi Ford Transitin auki olleeseen oikean puoleiseen etuoveen. Poika oli juuri noussut siitä sisään.

Poika todisti myöhemmin poliisikuulusteluissa, ettei törmäys välttämättä ollut vahinko.

- Hän sanoi vahingoniloisesti "hups" tai "oho".

Seuraavaksi pojan isä hyökkäsi sisälle Toyotaan. Parin minuutin päästä myös poliisipartio saapui paikalle.
Joustavaa ajoa ja välien selvittelyä.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Mun on ihan pakko puolustaa Zaikomia. Mitä sitten, jos miekkonen on eri mieltä? Sananvapaus jne. Itse asiassa en ole Zaikomin kanssa samaa mieltä, mutta hänellä on oikeus mielipiteeseensä. Ihmettelin jo sitä taannoista banniakin.
Tästä aiheesta pystyisi käymään rakentavaakin keskustelua ilman nälvimisiä ja bannailuja. Eikä minua se haittaisi yhtään, vaikka 95% olisi toista mieltä. Kovasti vaan tuntuu maailma olevan kaksinaismoralistininen silloin kun liikenneturvallisuudesta on kyse. Esim. kaikki puhuvat nopeusrajoitusten noudattamasien tärkeydestä ja silti ajavat itse ylinopeutta. Paitsi Nomi.
 

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Liittynyt
22.10.1999
Viestit
41380
Sijainti
Toisaalla
Tästä aiheesta pystyisi käymään rakentavaakin keskustelua ilman nälvimisiä ja bannailuja. Eikä minua se haittaisi yhtään, vaikka 95% olisi toista mieltä. Kovasti vaan tuntuu maailma olevan kaksinaismoralistininen silloin kun liikenneturvallisuudesta on kyse. Esim. kaikki puhuvat nopeusrajoitusten noudattamasien tärkeydestä ja silti ajavat itse ylinopeutta. Paitsi Nomi.
Juu yritän välttää ylinopeutta ajamista. Monestakin syystä mm. liikenneturvallisuuden JA -sääntöjen vuoksi. Jos muutkin noudattaisivat ko. sääntöjä, olisi teillä paljon turvallisempaa.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Tästä aiheesta pystyisi käymään rakentavaakin keskustelua ilman nälvimisiä ja bannailuja. Eikä minua se haittaisi yhtään, vaikka 95% olisi toista mieltä.
Tässähän se koko ongelma onkin juuri ollut.

Säännöt on sääntöjä, ja lait on lakeja joita pitää liikenteessä noudattaa.
Sun mielestä sun tapas on parempi ja hyväksyttävämpi, ne muut 95% seuraa lakeja ja sääntöjä.

Toisin sanoen noin isoista eroista ajattelutavoissa ei voi edes keskustella, säännöt ovat sitä varten olemassa että muut tiellä liikkuvat voivat ennakoida muun liikenteen kulkua.
Se että siellä yksi sooloilee omilla ajatuksillaan ei ole missään muodossa järkevää, siksi siitä vänkääminen lasketaan jopa provosoinniksi, josta myöskin on (kai) aiheutunut banni aikanaan.

On keskustelua ja vänkäämistä, jälkimmäiseen syyllistynyt itsekin viime aikoina muissa topiceissa :rolleyes:
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Ai tällä forumilla? Dream on! Mutta banneja ei tartte mielipiteistä jakaa.
Mielipiteen kertominen ja lakien vääräksi väittäminen on kaksi eri asiaa.
Jälkimmäinen alkaa mennä provon puolelle hyvinkin nopeasti kun 99 sadasta käyttäytyy lakien mukaan
(+ tässä tapauksessa tuollainen törttöily saattaa äkkiä aiheuttaa vaaratilanteen itselle liikenteessä, siksi siihen kärkkäästi puututaankin)
 

Captain Howdy

Well-known member
Liittynyt
6.6.2001
Viestit
20416
Mielipiteen kertominen ja lakien vääräksi väittäminen on kaksi eri asiaa.
Jälkimmäinen alkaa mennä provon puolelle hyvinkin nopeasti kun 99 sadasta käyttäytyy lakien mukaan
(+ tässä tapauksessa tuollainen törttöily saattaa äkkiä aiheuttaa vaaratilanteen itselle liikenteessä, siksi siihen kärkkäästi puututaankin)
Mun mielestä miedot huumeet pitäisi ehkä laillistaa ja laki on tällä hetkellä väärä. Ihan oikeasti.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Mun mielestä miedot huumeet pitäisi ehkä laillistaa ja laki on tällä hetkellä väärä. Ihan oikeasti.
Mutta käytätkö sä niitä? Ja varmaan kasvatatkin hamppua + suosittelet muitakin tekemään niin?
;)

edit. Moni itseasiassa muuten on tuota mieltä, varsinkin hampun osalta (itse en sentään) ei mua ainakaan
haittaa moinen mielipide yhtään. Ei mua pistä vaaratilanteeseen jos sinä sattuisit moista käyttämään...
Se että joku tulee liikenneympyrässä kolhottaen 2:n kaistan yli voi hyvinkin aiheuttaa mulle kuluja
tai jopa fyysisiä vammoja, sitä en ihan puremati niele...
 
Viimeksi muokattu:

Captain Howdy

Well-known member
Liittynyt
6.6.2001
Viestit
20416
Mutta käytätkö sä niitä? Ja varmaan kasvatatkin hamppua + suosittelet muitakin tekemään niin?
;)

edit. Moni itseasiassa muuten on tuota mieltä, varsinkin hampun osalta (itse en sentään) ei mua ainakaan
haittaa moinen mielipide yhtään. Ei mua pistä vaaratilanteeseen jos sinä sattuisit moista käyttämään...
Se että joku tulee liikenneympyrässä kolhottaen 2:n kaistan yli voi hyvinkin aiheuttaa mulle kuluja
tai jopa fyysisiä vammoja, sitä en ihan nieli puremati...
No joo joo, mutta Zaikomilla on silti oikeus mielipiteeseensä.
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
No joo joo, mutta Zaikomilla on silti oikeus mielipiteeseensä.
Eipä tässä muusta ole kysymys kuin mielipiteen ja tahallisen provosoinnin rajasta. Provosointi on säännöissä kielletty.

On muuten veteen piirretty viiva tuo.

En silti bannais, koska mun mielestä Zaikkuli on vaan vitun sekasi, eikä tahalteen provoa.
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Mielipiteen kertominen ja lakien vääräksi väittäminen on kaksi eri asiaa.
Onhan ne tavallaan. Mutta on paljon lakeja, viranomaismääräyksiä ja käytäntöjä, joita pidän väärinä tai älyttöminä. Kuitenkin mulla on täysi oikeus mielipiteisiini ja niiden julkituomiseen. Monesti lakeja muutetaankin em. syistä johtuen, kun kansanedustajat tajuavat tarpeen lainsäädännön muuttamiseksi.

Jälkimmäinen alkaa mennä provon puolelle hyvinkin nopeasti kun 99 sadasta käyttäytyy lakien mukaan
(+ tässä tapauksessa tuollainen törttöily saattaa äkkiä aiheuttaa vaaratilanteen itselle liikenteessä, siksi siihen kärkkäästi puututaankin)
Mä taas väitän vähintään 99 % rikkovankin silloin tällöin liikennesääntöjä, suurin osa kuitenkin pyrkii niitä noudattamaan.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Eipä tässä muusta ole kysymys kuin mielipiteen ja tahallisen provosoinnin rajasta. Provosointi on säännöissä kielletty.

On muuten veteen piirretty viiva tuo.

En silti bannais, koska mun mielestä Zaikkuli on vaan vitun sekasi, eikä tahalteen provoa.
Juurikin näin. En olis ehkä itsekään bannannut silloin ekalla kertaa, mutta modet tekee päätökset itsenäisesti, niitä on kunnioittaminen.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Monesti lakeja muutetaankin em. syistä johtuen, kun kansanedustajat tajuavat tarpeen lainsäädännön muuttamiseksi.
Kyllä, näinhän se menee.
Mutta liikennesääntöjä ei koskaan muuteta niin että risteysalueella olisi laillista loikata useamman kaistan yli.
Tästä syystä se alunperin provoamiseksi laskettiinkin kun härkäpäisesti väittää aisoita jotka eivät voi koskaan tulla lailliseksi.

edit. juu, samaa mieltä kyllä että saahan mielipide olla ja sen kertoa, mutta pitää myöskin
tajuta jossain kohtaa olevansa väärässä jos asia osoittautuu selväksi eikä jankata vastaan.
 
Viimeksi muokattu:

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Pitäisikö tehdä millintarkat säännöt, että mistä saa puhua ja millä tavalla? Pari toimikuntaa voisi perustaa. Yksi per osasto, Kilpavene-osastoa varten ainakin 3.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Pitäisikö tehdä millintarkat säännöt, että mistä saa puhua ja millä tavalla? Pari toimikuntaa voisi perustaa. Yksi per osasto, Kilpavene-osastoa varten ainakin 3.
Älä unohda niitä viittäkymmentä Kartingia varten :alppu:
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Eipä tässä muusta ole kysymys kuin mielipiteen ja tahallisen provosoinnin rajasta. Provosointi on säännöissä kielletty.

On muuten veteen piirretty viiva tuo.

En silti bannais, koska mun mielestä Zaikkuli on vaan vitun sekasi, eikä tahalteen provoa.
Et muuten ole sattunut huomaamaan että monet viestisi ovat aika karkeita provoja. Niinkun nyt tämäkin. Ja tuossa ylhäällä ainakin yks F110K:n viesti, edempänä pari jsp:n viestiä, Wilpurillakin tais siellä olla, jne jne... Itse olen koittanut olla provosoitumatta mistään vaikka moni täällä provoilee.
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Et muuten ole sattunut huomaamaan että monet viestisi ovat aika karkeita provoja. Niinkun nyt tämäkin. Ja tuossa ylhäällä ainakin yks F110K:n viesti, edempänä pari jsp:n viestiä, Wilpurillakin tais siellä olla, jne jne... Itse olen koittanut olla provosoitumatta mistään vaikka moni täällä provoilee.
Myönnän, ehkä sunkin olisi syytä tehdä samoin.
 
Ylös