Liikunnan ja kuntoilun riemua 2017-2018

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4407
Sijainti
Salo
Kokeilin Alfaukolle tsemppauksena alittaa jo nyt 20 minuuttia vitosella. Ei vielä, 20:22 tuli kellossa täyteen.
 

Bukko

Voorumisti
Liittynyt
26.3.2019
Viestit
2686
HCR puolimaraton meni hyvin. Garmin tulos 1:52:37. 21.39km@5:16/km@161bpm. Sykemittariin olin asettanut vauhdin 5:25/km, mikä alittui. Tyytyväinen olen siis suoritukseen. Jaksoin loppuun asti, enkä mennyt rikki juoksusta. Lämpö ei vaivannut liikaa, ja juominen onnistui. Join energiajuomaa joka pisteellä puoli annosta, ja söin kaksi geeliä.
 

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4407
Sijainti
Salo
Joo tuli juuri sellainen aika, kun treenin perusteella saattoi odottaa. En vain tahtonut uskoa, että kestävyys oikeasti riittää koko matkalle.
Mulla olisi syyskuun 23. päivä Ruissalon puolikas edessä. Olen laskeskellut, että kesällä kun ei itseään riko, 1:50 pitäisi mennä kevyesti.

Mitä tulee tuohon suorituksen aikaiseen tankkaamiseen, näistä kisoista mihin olen ensi kesälle ilmoittautunut, avovesiuinnin SM on vähän mysteeri. Kesäolympialaisten avovesiuinnissahan valmentaja ojentaa uimarille pitkällä kepillä juomapullon, mutta tällaista ei taida siellä olla.
 
Viimeksi muokattu:

Bukko

Voorumisti
Liittynyt
26.3.2019
Viestit
2686
Avovesiuinti on hurjaa touhua.

Itse olen tässä aprikoinut, treenaisiko seuraavaksi jo syysmaratonille neljän tunnin alitus mielessä. Tällä hetkellä Garminin maratonin kilpailuennuste on 4:00:53. 5min parannus lokakuuhun mennessä tuntuu ihan mahdolliselta.
 

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4407
Sijainti
Salo
Avovesiuinti on hurjaa touhua.
Varsinkin kun märkäpukusääntö on triathlonia tiukempi. +20 tai yli niin märkäpuku on kielletty kaikilta myös masters-luokissa.

Triathlonissa märkäpuku on kielletty pro-luokissa +24 asteisessa vedessä, mutta ikäsarjoissa sallittu aina, koska kelluttavana märkäpuku on turvallisempi.

Jos Lahdessa sattuu olemaan märkäpukukieltoon johtavat veden lämpötilat, silloin lähtevät kyllä rinta, selkä ja käsikarvat veks. Sääriähän ajelin jo viime kesänä, koska se helpottaa huomattavasti aurinkorasvan levitystä, teippausta ja haavanhoitoa.
 

ikuinen kakkonen

Foorumin konkari
Liittynyt
5.11.2011
Viestit
1934
Sijainti
Vyborg
Itse pyöräilin maastopyörällä tossa viime perjantaina yli kolme tuntia ulkona, kiitos auringoisen lämpimän kevätsään ansiosta joka mahdollisti monen pyöräilijät ja juoksijat lähtemään liikkumaan ympäri Suomea viikonloppuna.
Itse reissustani sen verran että oli kiva pyöräillä ulkosalla elohopean noustessa +20 asteen auringon alla ja hyvä mieli siitä pyöräilystä tulikin lopulta. Vaikkakin olin illalla palatessani kotiini aika väsynyt niin oli silti kiva katsella luonnonmaisemia ja nauttia lämmöstä samalla pyöräillessäni viime perjantaina.
Nyt kannattaa nauttia näistä keleistä ennen kuin rupee taas viilenemään jossain vaiheessa toukokuuta tai kesäkuun alkua.
Tuli pohdiskeltua pyöräilessä sitä että miten toukokuu tuntuu niin positiivisille ja hauskalle kuukaudella jolloin tapahtumia tapahtuu pitkin kyseistä kuukautta ja miten talvi on jäänyt kauas taakse.
 
Viimeksi muokattu:

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
4661
Itse pyöräilin maastopyörällä tossa viime perjantaina yli kolme tuntia ulkona, kiitos auringoisen lämpimän kevätsään ansiosta joka mahdollisti monen pyöräilijät ja juoksijat lähtemään liikkumaan ympäri Suomea viikonloppuna.
Itse reissustani sen verran että oli kiva pyöräillä ulkosalla elohopean noustessa +20 asteen auringon alla ja hyvä mieli siitä pyöräilystä tulikin lopulta. Vaikkakin olin illalla palatessani kotiini aika väsynyt niin oli silti kiva katsella luonnonmaisemia ja nauttia lämmöstä samalla pyöräillessäni viime perjantaina.
Nyt kannattaa nauttia näistä keleistä ennen kuin rupee taas viilenemään jossain vaiheessa toukokuuta tai kesäkuun alkua.
Tuli pohdiskeltua pyöräilessä sitä että miten toukokuu tuntuu niin positiivisille ja hauskalle kuukaudella jolloin tapahtumia tapahtuu pitkin kyseistä kuukautta ja miten talvi on jäänyt kauas taakse.
Onko tämä viesti luotu tekoälyn avulla?
 

mattipuh

Well-known member
Liittynyt
9.8.2009
Viestit
709
Sijainti
Full send
😀

On keskinopeus kohdillaan tuolle matkalle!
Minkälaista satulaa käytät?
Kiitos - Keskari tulee pitkälti pyörästä, pääsee melko kevyesti 30-35km/h matkavauhtia, toki mäet sitten mennään hissukseen.
Tehokas ajoaika 10:25 ja taukoja sitten 1h 50min päälle. En ajanut mitenkään kieli vyön alla joskin ajosuunnitelma oli että 10h voisi tulla tuo reitti läpi + tauot. Siihen osuttiin ihan kohtuu hyvin.

ISM:n satula, muistaakseni tämä malli.
https://ismseat.com/performance-narrow/pn-3-0/
On kyllä omaan ahteriin tosi hyvä, eikä tunnu missään vaikka tosiaan ajaa koko päivän. Noitahan on erilaisia, eli kannattaa mitoittaa sopiva.

Tommonen setuppi
FD139540-525F-45D4-AB73-37FDB9F56E57_1_105_c.jpeg
 
Viimeksi muokattu:

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4407
Sijainti
Salo
On kyllä omaan ahteriin tosi hyvä, eikä tunnu missään vaikka tosiaan ajaa koko päivän. Noitahan on erilaisia, eli kannattaa mitoittaa sopiva.
Joo, omassa fillarissa ihan Ok kapea ja pitkänokkainen perus-Selle. Olen miettinyt että ohuempia triathlon-housuja varten voisi olla toinen satula.

Tänään tuli uima-altaassa kokeiltua avovesi-SM:n matka 3 km. Käsittääkseni kisassa on 90 minuutin cut-off, nyt meni 1 h 12 min, vaikka piti krampin aukaisuun uida parisataa metriä selkää.
 

Bukko

Voorumisti
Liittynyt
26.3.2019
Viestit
2686
hyvä reitti kun nätit maisemat, vähäliikenteiset tiet ja taukopaikkoja on paljon eli voi pitää paussia melko helposti jos tulee nälkä tai pullontäyttötarve.
Kyllä tuo matka rautaista kestävyyttä vaatii. Ja itsellä hapoton pyöräilyvauhti on niin hidas ettei kärsivällisyyskään riittäisi 😂
 

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4407
Sijainti
Salo
Perjantaina näyttäisi olevan vähän kehnonpuoleinen juoksukeli Töölönlahden Yritysmaratonviestillä.

+12 näyttää ja tihkusateen uhka. Tuollainen lämpötila vielä menettelisi sisämaassa, mutta Helsingin meri-ilmastossa se tarkoittaa että tuulta piisaa.
 
Ylös