Iacchus
Well-known member
Se, että energia otetaan jarruista perustuu varmaankin ihan FIA:n ajamaan kestävän kehityksen strategiaan. Eli otetaan kaikki mahdollinen energia talteen. Tällähän kerätään samalla katselijoita myös luonnonsuojelijoiden ja muiden vihrerpiipertäjien joukosta, kun Formuloita voidaan mainostaa ympäristöystävllisinpänä autourheilulajina.
Minusta tuo on erittäin hyvä idea. Samoin on myös Maxin idea siitä, että autojen aerodynamiikkaa ei rajoitettaisi säätelemällä siipien kokoa, vaan ainoastaan sitä voimaa, jonka ne saavat tuottaa. Eli asetetaan downforcen rajaksi tietty luku, jota ei saa ylittää.
F1Racing:
Rather than, as at present, continually tweak the rules, Mosley said that imposing an 'x newton' limit on downforce would force aerodynamicists to focus on reducing drag rather than seeking maximum possible downforce, and this would enable the cars to run much closer together in fast corners.
Minusta tuo on erittäin hyvä idea. Samoin on myös Maxin idea siitä, että autojen aerodynamiikkaa ei rajoitettaisi säätelemällä siipien kokoa, vaan ainoastaan sitä voimaa, jonka ne saavat tuottaa. Eli asetetaan downforcen rajaksi tietty luku, jota ei saa ylittää.
F1Racing:
Rather than, as at present, continually tweak the rules, Mosley said that imposing an 'x newton' limit on downforce would force aerodynamicists to focus on reducing drag rather than seeking maximum possible downforce, and this would enable the cars to run much closer together in fast corners.