Kuten tuossa jo sanottiinkin, lisäpainot eivät sovi F1:n henkeen. Mitä sitä nyt autoaan kehittelemään, jos samaan tulokseen voi päästä ajamalla huonommalla autolla ja vähemmillä lisäpainoilla?Jaki sanoi:Eikö olisi hyvä ja selkeä sääntöuudistus? Tällöin myös nykyisillä hitaammilla talleilla olisi mahdollista pysyä muiden mukana. Ja kisat olisivat tasaväkisempiä.
Kehäpäättelyä (huomaat asia, jos mietit millä oletuksilla päädyt tulokseesi) . TS:n sivuilla voit lukea, ettäö Pierre Dupasquerin mukaan ero johtuu Ferrarin ylivoimaisuudesta. Sitten, kun tiedämme Ferrarin auton ylivoiman tarkasti, sitten voimme määritellä myös renkaiden voimasuhteet tarkasti.J.Heldenview sanoi:Ehkä paras tasaväkistäjä ykkösiin olis toisen rengasvalmistajan poistuminen ja renkaiden kehitystyön lopettaminen kokonaan.
Viime vuonna kyllä eräät tahot jaksoivat marista kun muutamassa kisassa Michelinillä oli 0.3 sek paremmat renkaat, mutta tänä vuonna Bridgestone on rakentanut järjestään yli 0.3 sekuntia paremmat renkaat ja viimeisimmässä kisassa lähes kokonainen sekunti!!!!!!
Kummassa osuudessa on muka kehäpäättelyä? Jos jälkimmäisessä niin puuttuuko sulta jotain informaatiota kun et pääse samaan lopputulokseen?Valde sanoi:Kehäpäättelyä (huomaat asia, jos mietit millä oletuksilla päädyt tulokseesi) . TS:n sivuilla voit lukea, ettäö Pierre Dupasquerin mukaan ero johtuu Ferrarin ylivoimaisuudesta. Sitten, kun tiedämme Ferrarin auton ylivoiman tarkasti, sitten voimme määritellä myös renkaiden voimasuhteet tarkasti.
Näkisin että olet hyvin pitkälti asian ytimessä. "Menestyspainot", moottorin kuristaminen, kierrosluvun ja/tai polttoaineen kulutuksen rajoittaminen, jne ovat asioita, joiden puuttuminen nimenomaan erottaa F1:t kaikesta muusta.Charlie sanoi:. Mitä sitä nyt autoaan kehittelemään, jos samaan tulokseen voi päästä ajamalla huonommalla autolla ja vähemmillä lisäpainoilla?
:thumbdown
Mainiolta!Black Leopard sanoi:Miltä kuulostaisi jos Barrichello ottaisi mestaruuden 2-3 voitolla Schumin 12-14 vastaan? :thumbdown :nope:
Kyseessä on mm-sarja jonka voittaa eniten pisteitä kerännyt kuljettaja, ei se jolla on eniten voittoja. Minulle on aivan sama vaikka joku voittaisi mestaruuden voittamatta kilpailuakaan...Black Leopard sanoi:Menestyspainot todellakin kuuluvat samaan sarjaan yllä mainittujen "ei-urheilullisten" sääntöjen kanssa.Lisäisin tähän vielä nykyisen pistelaskun joka ei arvosta voittoja :thumbdown
Miltä kuulostaisi jos Barrichello ottaisi mestaruuden 2-3 voitolla Schumin 12-14 vastaan? :thumbdown :nope:
Niin, joku arvostaa varmatoimista autoa ja kilpailusta toiseen jatkuvia varmoja ja riskittömiä ajosuorituksia.Felix sanoi:Kyseessä on mm-sarja jonka voittaa eniten pisteitä kerännyt kuljettaja, ei se jolla on eniten voittoja. Minulle on aivan sama vaikka joku voittaisi mestaruuden voittamatta kilpailuakaan...
Nyt en kyllä ymmärrä pätkän vertaa.J.Heldenview sanoi:Kummassa osuudessa on muka kehäpäättelyä? Jos jälkimmäisessä niin puuttuuko sulta jotain informaatiota kun et pääse samaan lopputulokseen?
:alppu:
Erot ovat hyvin pienet ja menestys voi olla "päivästä" kiinni. Kyllähän rattimies "pärjää", mutta autonvalmistajat haluavat kaikki markkinoida itseään voittajina rehellisen :wink: kilpailemisen kautta, osaamisensa tuloksena.Otto Hokkanen sanoi:Olen ymmälläni. Onhan tuo toki totta, että ei fykkösissä ole menestyspainoja ikinä käytetty, eikä ne näin ollen kai sitten sovi sarjan henkeen. Mutta miten ihmeessä menestyspainot olisivat muka jotenkin kehitystyön merkitystä vähentävä ja epäurheilullinen sääntö? Onko teistä menestyspainojen ehdottomista vastustajista moni seurannut muita sarjoja ollenkaan?
Menestyspainot on minusta ainakin helvetin hyvä ja toimiva tapa tasoittaa sarjaa. Kyllä rattimies hyvin pärjää maksimipainollakin ja jos ei pärjää, niin sittenhän sitä painoa taas vähennetäänkin. Painoista riippumatta nopein auton ja kuskin yhdistelmä voittaisi varmasti ilman tekniikkamurheita mestaruuden. Osakilpailuvoittajia vain saataisiin lisää.