Kesälahti on hieno paikka. Olen ollut siellä monena kesänä. Marjoniemessä on tullut monet kerrat saunottua ja monet juomat nautittua.Nastaan mestaan muutin! Tosin nyt Kesälahdella Muikkumarkkinoitten tähden. Kaveri antoi kilon uusia perunoita. Kova meno.
Erikoista.Maassa tuli voimaan laki, jonka mukaan autoilijoilla ja motoristeilla on oltava mukanaan käyttövalmis alkometri. Sääntö koskee BBC:n mukaan myös ulkomailta tulijoita. Ranskan poliisi onkin ilmoittanut ryhtyvänsä pistokokeisiin esimerkiksi Kanaalin alittavan tunnelin suulla ja lauttasatamissa.
Tuskinpa. Suurin osa ranskassa autoilevista hommaa varmaan jonkun halvan alkometrin, jonka tarkkuus riittää just ja just sen kertomiseen että onko ottanut alkoholia vaiko eikö ole ottanut alkoholia. Eli toisin sanoen koko laista ei ole mitään hyötyä. :alppu:Onkohan se sitten lieventävä asianhaara, jos sanoo moiseen nollat puhaltaneensa?
Perkeleen ranskalaiset tuli meijän meriä sotkemaan. Tuommoinen olis alas rysähtäessään aiheuttanut muutamallekin lounaisrannikon vpk:lle niin sanotun "talli tyhjäksi"-lähdön.Saavuttuaan Ruotsin ilmatilaan, koneen ovessa ilmeni jonkinlaista vikaa. Kone menetti rajusti korkeuttaan ja Maarianhaminan kohdalla se joutui kääntymään takaisin kohti Ruotsia.
Kone joutui pudottamaan hurjan määrän polttoainettaan Itämereen. Joidenkin arvioiden mukaan koneesta laskettiin ulos jopa 90 000 litraa polttoainetta, jotta suurikokoinen kone pystyisi laskeutumaan turvallisesti takaisin Pariisiin.
Kyseessä on hyvin harvinaislaatuinen tapahtuma. Koneen matkustajamäärästä ei ole tarkkaa tietoa, mutta kysiseen Airbus A380 -matkustajakoneeseen mahtuu yli 800 matkustajaa.
11 €uron rikesakko. Jokusen kerran saa jäädä kiinni ennenkuin mittarin hinta kuolettuu...
Ai hitto kun nauratti.
Taitavat halvimmat kertakäyttömittarit maksaa alle 5€.11 €uron rikesakko. Jokusen kerran saa jäädä kiinni ennenkuin mittarin hinta kuolettuu...
Ja, tamme fan!Intternetti är slutat.
Mikähän juttu tässäkin on, kun aina kun näin käy joku toimittajan irvikuva kuvittelee polttoainetta kipatun mereen, ja joka kerta "selviää" kerosiinin haihtuvan ilmaan.Perkeleen ranskalaiset tuli meijän meriä sotkemaan. Tuommoinen olis alas rysähtäessään aiheuttanut muutamallekin lounaisrannikon vpk:lle niin sanotun "talli tyhjäksi"-lähdön.
Ilmeisesti oli oletettu, ettei kone ollut tarpeeksi ylhäällä, kun sen kerrottiin menettäneen rajusti korkeutta. Näköjään puoltoistakilometriäkin riittää. Mutta tokihan siitä osa alaskin tulee.Mikähän juttu tässäkin on, kun aina kun näin käy joku toimittajan irvikuva kuvittelee polttoainetta kipatun mereen, ja joka kerta "selviää" kerosiinin haihtuvan ilmaan.
Ja eiköhän se ihan hallitustusti laskettu alemmas alipaineen takia. Tuo kuvaa mielestäni tilannetta, että kone olisi tosiaankin pudonnut, eikä lentäjillä olisi ollut mitään tehtävissä. Eli täysin normaalit toimenpiteet tuollaisessa, "ovessa häikkää" tilanteessa. Veikkaampa että ihan jokapäiväistä ihan jo euroopankin ilmatilassa.Ilmeisesti oli oletettu, ettei kone ollut tarpeeksi ylhäällä, kun sen kerrottiin menettäneen rajusti korkeutta. Näköjään puoltoistakilometriäkin riittää. Mutta tokihan siitä osa alaskin tulee.