Lööpitystä, uutisia, ym. sälää / KESÄKAUSI 2013

  • Viestiketjun aloittaja 72
  • Aloituspäivämäärä
Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Joni

Well-known member
Liittynyt
19.1.2004
Viestit
16900
Ihan jännä juttu. Vaan miten mahtaa liittyä tämän toikin aiheeseen? Mielenkiinnosta kysyn.
Ei välttis vaan kännyllä oli helvetin super saatananmoisne vaikeeta löytää "107" toikkia johon piti alunperin postata... Muttajoo
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
On mulla kaapissa yks Salmiakkikossukin, mutta veikkaan, että sen saan juoda ihan yksin.
Erehdyin. Oli lauantaina pari duunikaveria kylässä (itävaltalainen ja intialainen) ja kummallekin tuo maistui. Oli tosin promilleja siinä vaiheessa jo pohjilla kumpaisellakin :eek:
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Talouselämä sanoi:
Soininvaara: "Suomesta on jo vallattu Tanskan kokoinen alue"

Suomi on maailman ainoa maa, joka on julistanut mineraalivaransa koko maailman yhteiseksi omaisuudeksi, kirjoittaa kansanedustaja Osmo Soininvaara (vihr) blogissaan. Hänen mukaansa suomalaisilla ei ole mineraalivaroihinsa sellaista oikeutta, joka vaikka kanadalaisillakin ei niihin olisi. Kaivoksista ei peritä edes erillistä veroa.

"Jos joku saudiarabialainen tulee Suomeen ja löytää täältä kultaa, se on hänen kultaansa löytäjä saa pitää periaatteella, mutta jos minä menen Saudi-Arabiaan ja löydän sieltä öljyä, se ei jostain syystä kuulukaan minulle", hän kirjoittaa.

Soininvaara moittii sitä, että kuka tahansa voi vallata kaavoitetun alueen ulkopuolelta kuinka suuren alueen hyvänsä käytännössä ilmaiseksi niin, että alueelta jossain vaiheessa mahdollisesti löytyvät mineraalit kuuluvat hänelle.

"Suomesta on jo vallattu 50 000 neliökilometriä eli Tanskan kokoinen alue."
Uutiskirjeestä saat muutkin uutiset päivittäin.
Tilaa uutiskirje

Soininvaara huomauttaa, että nyt ulkomaailaiset yhtiöt ovat taloustilanteen vuoksi tehneet valtauksia varastoon odottamaan metallien maailmanmarkkinahintojen mahdollista nousemista. Kaivaukset eivät suomalaisia juuri työllistäkään, sillä toiminta on pitkälti automatisoitua.

"Kaivoslakia on muutettava, ennen kuin loputkin Suomesta on vallattu", Soininvaara vaatii.
Suomi on kyllä pölhö maa.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös