Mitkä ukkosmyrskyt? En muista. Mutta helteet muistan. Asuntomessuilla oli 'lämmin'.On se kumma, että tunnutaan näin nopeasti unohtaneen vuoden 2010 helteet jolloin mitattiin yhä voimassa oleva Suomen ennätys 37,2 astetta ja niistä lukemista ollaan vielä kaukana.
Toki vuoden 2010 ennnätyshelteitten aikana lämpötila ei ylittänyt +30 astetta yhtä laajalla alueella kuin nyt.
Vuoden 2010 ennätyshelteitä seurasi vielä ennätyksellisen tuhoisat ukkosmyrskyt joita tuskin ollaan vielä unohdettu.
Asuntomessuilla oltiin siinä samassa hieltähaisevassa helminauhassa joka kiersi kohteesta kohteeseen pysähtymättä. Messuesittelijätyttöset vaikutti hirmu pirteiltä ja ottivat asiakkaisiin kontaktia vallan kauheasti.Muistaakseni mulla oli tuolloin pahimpien helteiden aikaan joku influenssa. Kuolla meinasin, mutta en sitte jaksanutkaan.
Palo oli tosi lähellä äidin metsäpalstaa.Rutikuiva maasto on roihahdellut eri puolilla Savoa
Karttulassa palo valtasi 10 hehtaaria
Reetta Paunonen
26.7.2014 17:53 (26.7.2014 19:49)
Rutikuivassa maastossa syttyi useita maastopaloja eri puolilla Savoa lauantaipäivän aikana.
Maastopaloista laajin syttyi Kuopion Karttulassa Syvänniemen suunnalla. Pelastuslaitos sai hälytyksen Murtoniementielle hieman ennen kello kolmea iltapäivällä. Palo ehti levitä arviolta kymmenen hehtaarin alueelle ennen kuin se saatiin rajattua. Palanut alue on pääasiassa hakkuuaukeaa ja vaikeakulkuista talousmetsää.
Palon sammuttamiseen osallistui useita pelastuslaitoksen yksiköitä ja helikopteri. Pelastuslaitos jatkaa palon sammuttamista yöhön saakka.
Palon syttymissyystä ei ole tietoa. Alueelle on osunut aiemmin ukkoskuuroja.
Onks kukaan koskaan sanonut, että sun sanavarastos on aikuiseksi, täysijärkiseksi mieheksi huolestuttavan kapea?Jos turpaan saamista tarkoitat, niin ei varmasti, ei. "Dunkku"-termiä nykyinen sanavarastoni ei tunne, mutta asiayhteydestä aavistanen se tarkoituksen?
Ja lisäks mun ÄÖ on teitä kaikkia isompi.Albertin sanavarasto on yllättävän laaja yleisestä homoudestaan ja vajaudestaan huolimatta.
Noh noh, aika rankkaa etädiagnosointia. Eli etistä.Onks kukaan koskaan sanonut, että sun sanavarastos on aikuiseksi, täysijärkiseksi mieheksi huolestuttavan kapea?
Chicago Bearsin pelinrakentaja Jay Cutler on melkoinen persoona.
Yhdeksännen kauden NFL:ssä aloittava pelimies ei ole ilmeisesti mikään himotreenaaja. Cutler saapui viime viikolla joukkueensa harjoitusleirille vastahakoisesti tupakka suussaan.
- Kai minun on sitten tehtävä tämä taas kerran. Tänne harjoituksiin saapuminen on kyllä joka vuosi rankempaa. Mutta hei, miksi minä muuten sinulle puhun? Mene pois, sinä olet nobody! Cutler tokaisi toimittajalle, joka oli tullut seuraamaan Bearsin harjoituksia.
Sammutettuaan tupakan mies oli valmis harjoittelemaan.
- Onko sinulla minulle kuvioita tai jotain? Cutler huusi valmentajalleen.
Uudet kuviot eivät kuitenkaan kauaa kiinnostaneet tähtipelaajaa, sillä pari minuuttia myöhemmin hän leikki jo kännykällään.
Kun puhelimesta ei enää löytynyt mitään mielenkiintoista, oli aika ottaa päiväunet. Cutler kävi makuulleen, pisti hatun silmilleen ja otti 30 minuutin torkut muiden harjoitellessa ympärillä.
Lopulta pelinrakentaja heräsi pillin vihellykseen.
- Mitä helvettiä!? Minä yritän tässä levätä ensi kautta varten ja te vain viheltelette pilliin. Come on!
Herätyksen jälkeen Cutlerin harjoitukset olivat paketissa ja hän poistui huoneeseensa pelaamaan Maddenia.
Lähde: Sportspickle
http://yle.fi/uutiset/lastenohjelmista_tuttujen_mimin_ja_kukun_nayttelijat_rekisteroivat_parisuhteensa/7364166Lastenohjelmista tuttujen Mimin ja Kukun näyttelijät rekisteröivät parisuhteensa.