Runar ja Kyllikki
Next door to Alice
En aio lopettaa k.o. 480 markalla leijailua IKUNA!!Muistaakseni oli privoissa vähän puhetta siitä että lopettelisit tuon valtionrahojesi kanssa leijailun.
En aio lopettaa k.o. 480 markalla leijailua IKUNA!!Muistaakseni oli privoissa vähän puhetta siitä että lopettelisit tuon valtionrahojesi kanssa leijailun.
No sittenpä halataan. Isot ukot halii nyt tässä. Se siitä.En aio lopettaa k.o. 480 markalla leijailua IKUNA!!
Markoilla käyvät pajatsot on varmaan kärrätty suomalaisten kansoittamille Espanjan rannikkokylille.Jaahas, nyt tiedän sitten kaksi henkilöä Suomessa, joilla on vielä markkoja: Väyrynen ja Runski :ahem:
[nomin äänellä]Täytyy sanoa, että tuo uutinen tutti aikalailla. Menee kaiketi niin, että ensimmäistä neljä nostoa kuukaudessa ovat ilmaisia ja lopuista menee 40 senttiä kipale. Teksti-tv:ssä luki, että muut pankit olisivat jo pistäneet käteisnostot automaatilta maksullisiksi( en ole kuullutkaan?) JA (tämä vähän lievensi, joskin herätti ihmetystä maksuttomuus) että jatkossa saa rahaa nostaa ilmaiseksi K-kaupoista, R-Kioskeista ....ja mikäköhän se yksi paikka olikaan.[/nomin äänellä][dressmannäänellä] Onnea Nordean asiakkaat! [/dressmannäänellä]
[pikkuorava äänellä]Millä äänellä sanoit ton?[/pikkuorava äänellä]Muut pankit, paat munkit.
[kimjongsun äänellä]Ei noin...ei kertakaikkiaan noin.[/kimjongsun äänellä]Kokemuksen syvällä rinta-.
Kuinkahan monella on tarve nostaa rahaa useammin kuin neljä kertaa kuukaudessa? En mä silloinkaan noin usein nostanut kun vielä ruokakaupassa maksoin käteisellä. Toki itsekin joskus ulkomaille lähtiessä tulee nostettua useamman kerran peräkkäin, että saa kakskymppisiä, mutjoo.[nomin äänellä]Täytyy sanoa, että tuo uutinen tutti aikalailla. Menee kaiketi niin, että ensimmäistä neljä nostoa kuukaudessa ovat ilmaisia ja lopuista menee 40 senttiä kipale.
No mä olen nyt köyhyyteni päivinä (ja vielä on "kesää" jäljellä) havainut, että on parempi käyttää käteistä kuin korttia. Muutaman kerran käynyt niin, että lasku jäänyt maksamatta kun korttisuoritus on jäänyt hengaamaan muutamaksi päiväksi ja on ns. optimistisena seniilinä unohtanut ko. maksun olevan vielä tulossa. Ylipäätään se männee niin, että kerrallaan uskaltaa ottaa rahaa vain vähän...että säästyisi pidempään. Uskon tämän olevan monelle muullekin köyhälle tai rahansa hyvin nopeasti tilin jälkeen käyttävälle ihan arkipäiväistä.Kuinkahan monella on tarve nostaa rahaa useammin kuin neljä kertaa kuukaudessa? Toki itsekin joskus ulkomaille lähtiessä tulee nostettua useamman kerran peräkkäin, että saa kakskymppisiä, mutjoo.
Ja ossoopa tuo ottaa sitä toisella käellä poeskin.Mä en tarvitse käteistä, koska valtio ojentaa sitä minulle suoraan taskuun karvaisella kädellään.
Eihän kaupat halua käteistä. Maksaa ihan helvetin paljon sen käsittely ja koko vaihtoraha ruljanssi. Parempi vaan antaa asiakkaille käteinen takaisin kuin maksaa arvokuljetuksista.[nomin äänellä]Täytyy sanoa, että tuo uutinen tutti aikalailla. Menee kaiketi niin, että ensimmäistä neljä nostoa kuukaudessa ovat ilmaisia ja lopuista menee 40 senttiä kipale. Teksti-tv:ssä luki, että muut pankit olisivat jo pistäneet käteisnostot automaatilta maksullisiksi( en ole kuullutkaan?) JA (tämä vähän lievensi, joskin herätti ihmetystä maksuttomuus) että jatkossa saa rahaa nostaa ilmaiseksi K-kaupoista, R-Kioskeista ....ja mikäköhän se yksi paikka olikaan.[/nomin äänellä]
Ja sit saattaisi jäädä joku yllättävä lasku maksamatta...tai maksua varten pitäisi mennä pankkiin ja maksaa maksamisesta.Niinno tuossa on se sama logiikka kuin työkavereillain ettei kaljaa ja tupakkaa voi ostaa kuin vähän kerrallaan, kun ne ei kuitenkaan säily yön yli. Itse ajattelisin, että mieluummin nostaisin kerralla kuukaudessa käytettävissä olevat varat ja jakaisin ne neljään pinoon niin näkee paljonko on viikossa käytettävissä.
Juuh...tuo selittänee ilmaisuuden.Eihän kaupat halua käteistä. Maksaa ihan helvetin paljon sen käsittely ja koko vaihtoraha ruljanssi. Parempi vaan antaa asiakkaille käteinen takaisin kuin maksaa arvokuljetuksista.