Lööpitystä, uutisia, ym. sälää / KESÄKAUSI 2018

  • Viestiketjun aloittaja 72
  • Aloituspäivämäärä

72

Well-known member
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
16061
Hyvää kesäkuuta! Tänne vaan lööpittämään.
 

Olga

.
Liittynyt
13.10.2001
Viestit
40436
Sijainti
lakitukossa
Missä on Harri? Poliisi etsii pää vasemmalle kallellaan kävelevää miestä

Kadonneen tiedetään kävelevän pää vasemmalle kallellaan.

Eurajokelainen Harri Juhani Salo poistui kotoaan Eurajoen Mattilantieltä 23. toukokuuta, eikä häneen ole sen jälkeen saatu yhteyttä.

Salo on 180 senttiä pitkä, hoikka ja hänellä on pitkähköt maantienväriset hiukset. Oletettavasti hänellä oli kadotessaan päällään violetinsininen Helly Hansen -merkkinen tuulipuvun takki, mustat housut ja mustat lenkkitossut.

Mies on syntynyt vuonna 1963.
MTV
Onko nimi enne?
 

Olga

.
Liittynyt
13.10.2001
Viestit
40436
Sijainti
lakitukossa
Tarkoitin lähinnä etunimeä ja pään asentoa. Senhän sinä toki tiesitkin.
 

Il Tempo Gigante

Darth Father
Liittynyt
20.2.1999
Viestit
42723
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
Liittyyköhän keskusteluun myös työkalu, jolla halkaistaan mm. klappeja tai lapeja tai lapuja tai klapuja. Tai klapei. Miksei halakojakin.

Tai sitten semmoinen maantiedeasia, joka niinku vähän "tökkäsee" maalta järveen tai mereen.
 

PuoliPöhkö

Well-known member
Liittynyt
3.1.2008
Viestit
31216
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Huojentava uutinen Ilta-Sanomissa. Tappotalkoot eivät olleetkaan taloyhtiön järjestämät.


Olisihan se erikoista, että taloyhtiö tiedottaisi tappotalkoista ilmoitustauluillaan esim. seuraavaan tapaan:


Taloyhtiön perinteinen talkoopäivä lähestyy.

A-rapun Korhosen listiminen lauantaina klo 16.
Omat puukot ja kirveet mukaan.
Isännöitsijä toimittaa ruumispussin ja lapiot loppusijoitusta varten.

Perusteellisen työn jälkeen osallistujille luvassa makkaraa, olutta, siideriä ja limsaa grillipaikalla. Kunnostetaan samalla puutarhakalusteet.

Lämpimästi tervetuloa!
As Oy Pintamullan hallitus

 
Viimeksi muokattu:

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
Olisi vielä jännempää, jos arvottaisiin eliminoitava naapuri.
 

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
Vaikuttaa mukavalta kaverilta. :rolleyes

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/201806062200996269_u0.shtml



Pori Jazzin uuden toimitusjohtajan mukaan homoseksuaalisuudesta voi eheytyä siinä missä huumeistakin voi päästä irti: ”Homoja ei ole olemassa, on vain homoutta”
Tänään klo 15:10 (muokattu klo 15:43)
Aki Ruotsalan (kd) mukaan homoja ei ole olemassa, on vain homoutta. Ruotsala sanoo, että Pori Jazz voi ottaa kantaa yhteiskunnallisiin kysymyksiin sellaisissa asioissa, jotka ovat yleisesti hyväksyttyjä.
Aki Ruotsala valittiin Pori Jazzin toimitusjohtajaksi yhdeksän haastateltavan joukosta. Hän ei itse hakenut paikkaa, vaan Pori Jazz tarjosi paikkaa headhunterin välityksellä.
"Aki Ruotsala on edistänyt tarmokkaasti seksuaali- ja sukupuolivähemmistöjä vastaan suunnattua Nuotta-kampanjaa, jonka pääviestin mukaan homoudesta voi eheytyen parantua."

Näin Pori Jazzin vastavalitun toimitusjohtajan tausta nousi esille Altti Papinsaaren Porilaine-lehden kolumnissa. (6.6.).

Kyse on kristillisen Nuotta-median vuonna 2011 lanseeraamasta Älä alistu -kampanjasta, joka sai aikanaan hurjasti julkisuutta. Kohun keskiössä oli biseksuaali "Anni", joka kertoi videolla muuttuneensa heteroseksuaaliksi kristinuskon avulla.

Kristillinen eheytymisterapia on lähtöisin Yhdysvalloista. Maailman terveysjärjestö WHO:n Yhdysvaltojen osasto PAHO kertoi kannanotossaan vuonna 2012, että eheyttämiselle ei ole lääketieteellistä perustaa ja se on lisäksi terveydelle vaarallista.

Nuotta-kampanjan sivuilla kerrotaan tavoitteeksi rohkaista elämänsä kanssa kamppailevia nuoria olemaan alistumatta yhteiskunnalliseen painostukseen arvokysymyksissä.

- On surullista, kuinka aikamme nuoria kannustetaan rikkomaan itseään seksuaalisuuden alueella. Kaikki ei muutu paremmaksi, jos seuraa omia himojaan, sivuilla kirjoitetaan.

Kampanja sai osakseen runsaasti arvostelua aina arkkipiispaa myöden. Tuolloinen kulttuuri- ja urheiluministeri Paavo Arhinmäki (vas.) eväsi taloudelliset tuet seksuaalisiin vähemmistöihin kielteisesti suhtautuneilta kristillisiltä nuorisojärjestöiltä.

KD-nuorten puheenjohtajana toiminut Ruotsala vastasi kampanjan saamaan kritiikkiin järjestön kannanotossa, joka julkaistiin myös seurakuntalehti Rauhan Tervehdyksen mielipidepalstalla.

Hän oli huolissaan siitä, ettei kampanjan tekijöitä suvaittu. Ruotsala kirjoitti, että erilaiset kriisit kuuluvat ihmisen elinkaareen ja jokaisen elämässä on ongelmia, jotka tulee käydä läpi.

- KD-Nuoret uskovat Annin tarinan olevan ote oikeasta nuoren tytön elämästä. Oman tarinan esilletuominen vaatii rohkeutta ja tästä KD-Nuoret nostavat hattua kampanjan nuorille tekijöille.

Tapasimme Ruotsalan ja kysyimme, mitä hän ajattelee asiasta nyt.

Olit vuonna 2011 puolustamassa Nuotta-median kampanjaa. Miksi?

- No itse asiassa minä en puolustanut sitä, vaan muistaakseni toin esille mielipiteen ja uskonnonvapautta. Heillä on oikeus osallistua yhteiskunnalliseen keskusteluun. Ilman, että tasa-arvolla estetään ihmisten mielipiteenvapautta.

Kirjoitit nostavasi hattua kampanjan tekijöille ja puolustit Annin tarinaa. Uskotko, että homoseksuaalisuudesta voi "eheytyä" heteroseksuaaliksi?

- Minun uskoni perustuu ihmisen kertomukseen. Uskonko minä, että tarina on tosi? Siinä kohtaa varmasti uskoin, kun hän on asiat näin kokenut. En muista tarkasti, mitä olen kirjoittanut, mutta hatun nostamisella viittaan luultavasti siihen, että he uskalsivat kertoa mielipiteensä.

Uskotko, että kristinuskon avulla homoseksuaali voi muuttua heteroseksuaaliksi?

- Minulla on muutamia ystäviä, joilla on vahva huumetausta. Heille on sitten ollut tällainen vahva uskoontulon kokemus. Heidän elämänsä on saanut ison käännöksen. Olen seurannut heidän elämäänsä ja huomannut tällaisen positiivisen vaikutuksen. En minä voi sitä kyseenalaistaa, jos ihminen näin kokee.

Huumeiden käyttö on kuitenkin eri asia kuin homoseksuaalisuus?

- No niin varmasti on, mutta ajattelin rinnastaa elämänmuutokseen. Jos ihminen itse näin kertoo, niin ihminen pystyy itse määrittelemään identiteettinsä. En minä voi sitä kyseenalaistaa. Mielipiteenvapaus on tärkeää niille, jotka kokevat olevansa homoseksuaaleja sekä heille, jotka kokevat muuttuneensa siitä.

Kirjoitat, että erilaiset kriisit kuuluvat ihmisen elinkaareen ja jokaisen elämässä on ongelmia, jotka tulee käydä läpi. Onko homoseksuaalisuus mielestäsi kriisi tai ongelma?

- Varmasti monelle saattaa olla. Tai näin olen ymmärtänyt, että monet kipuilevat oman identiteettinsä kanssa.

WHO:n mukaan eheytymisterapia on terveydelle vaarallista. Onko sinun mielestä eettisesti kestävää kannustaa eheytymiseen?

- En ole ottanut kantaa hoitomuotoihin, vaan ainoastaan ihmisen oikeuteen ilmaista mielipiteensä.

Onko homous mielestäsi synti?

- Tuo on hyvä kysymys. En halua erotella ihmisiä. Minulla on ollut sellainen ajatus, että homoja ei ole olemassa, on vain homoutta. En halua ottaa kysymykseen kantaa, kun en ole teologi.

Olet kertonut tulleesi uskoon 9-vuotiaana, kun tunsit olevasi syntinen. Kerro hieman tästä, miten tuon ikäinen voi tuntea syntisyyttä?

- Minulla on ollut silloin tällainen uskoontulokokemus. Se on ollut oma päätelmä ja ehdottoman positiivinen kokemus. Siinä on ollut tällainen, että kun on tehnyt 9-vuotiaan kolttosia, vetänyt tyttöä letistä tai pöllinyt karkkia, niin on huomannut oikean ja väärän kysymyksen.

Olet sanonut, että ihmiset ovat itsekkäitä ja ainoastaan Jeesus voi vaikuttaa siten, että ihmisestä tulee epäitsekäs. Ovatko siis kaikki, jotka eivät usko Jeesukseen itsekkäitä?

- Kyllähän se näin on, että jokainen tarvitsee pelastusta. Lähtökohtaisesti ajattelen, että omalla kohdallani itsekkyys on väärä sana, mutta jokainen tarvitsee pelastusta.

Millä tavalla sinun vakaumuksesi näkyy arjen työssä?

- Kristittynä oleminen on tapa elää ja olla. Toivon, että se näkyy minun olemuksessani jos näkyy.

Vaikuttaako arvomaailmasi esimerkiksi Pori Jazzin tulevien vuosien ohjelmistoon?

- Kyllä meillä on taiteellinen johtaja. Minä en tee päätöksiä artistivalinnoista. Jos kysymys on vaikka alkoholista, niin en minä ole itsekään absolutisti. Anniskelu kuuluu tähän bisnekseen.

Mitä mieltä olet siitä, että yritykset ja yhteisöt ylipäänsä ottavat kantaa yhteiskunnallisiin kysymyksiin?

- Sikäli kun se sopii heidän kaupallisiin tavoitteisiinsa, se on minun mielestä ihan hyvä, että yhteiskunnallinen pelikenttä saa uusia toimijoita. Kyllä yrityksiltä edellytetään yhteiskuntavastuuta.

Voisiko Pori Jazz olla yhteiskunnallisesti aktiivinen toimija?

- Ehdottomasti. Se onkin jo sitä tällä hetkellä. Esimerkiksi eilen oli Maailman luonnon päivä. Sitä on tuotu esille ja julkaistu Jazzille myönnetty ekokompassi-sertifikaatti. Se tarkoittaa sitä, että Jazz ottaa omassa toiminnassaan huomioon ympäristökuormittavuuden. Se sopii minun mielestä hyvin tuohon tapahtumaan.

- Jos nyt otetaan muita asioita, niin lauantai on naisartistien päivä. Tasa-arvonäkökulma on hyvin tärkeä.

Suuret musiikkifestivaalit mielletään usein vapaamielisiksi tapahtumiksi. Miten koet, että sinun konservatiivinen imago sopii yhteen Pori Jazzin kanssa ja päinvastoin?

- En minä tiedä ovatko festarit liberaaleja tai konservatiivisia. Nämä teemat, joihin Pori Jazz on ottanut kantaa, ovat yleisesti hyväksyttyjä asioita. Sinne ei ole haluttu tuoda sellaisia tahoja, jotka profiloituvat vahvasti ja luovat ihmisille kynnyksen osallistua.

Sinut yhdistetään Merikarvian peitonheilutuskampanjaan. Eikös sillekin löydy tukea Raamatusta. Lisääntykää ja täyttäkää maa?

- Tuota asiaa en kyllä ole miettinyt. Tämä on kyllä lähtenyt suomalaisten syntyvyyden laskemisesta.

Pori Jazzin hallituksen puheenjohtaja Hannu Jaakkola ei halunnut kommentoida asiaa, koska hänellä ei kertomansa mukaan ole kaikkia faktoja käytettävissään.


Videolla tunnelmia viime vuoden Pori Jazzeilta.

Juttua muokattu kello 15.35: lisätty linkki Porilaine-lehden sivuilla julkaistuun kolumniin.

SAKARI MUURINEN
 

Antsa Rieppo

Well-known member
Liittynyt
1.1.2015
Viestit
46299
Sijainti
Purukiellossa
Komp. Ikinä en ole käynytkään. Robert Plantin olisin aikoinaan halunnut nähdä, mutta lähtemäti jäi.
Juu, eikä ole aikeitakaan lähteä tuonne hipsteröimään. Klausuuliin toki pistän, että U2, Muse, Depeche Mode tai Adele muuttaa katsantokantaa. Jatsia toki sekään ei ole. Seppo Rädyn sanoin: Hyi vittu!
 

Antsa Rieppo

Well-known member
Liittynyt
1.1.2015
Viestit
46299
Sijainti
Purukiellossa

Iiro vähän avautuu. Kun laajemmalle leviää tieto tuon idiootin olosta johdossa, niin saattaa tulla lisää kieltäytyjiä. Ja kuka tuon tuonne on valinnut? Menikö omasta mielestä hyvin?

Iiro Rantala ilmaisee Instagramissa olevansa tuohtunut Ruotsalan kommenteista.

- Tällainen kaveri valittu Pori Jazzin johtoon. Taas yksi hyvä syys kiertää se festari oikein vitun kaukaa! Hän pauhaa.

- Siellä on muutenkin aina ihan umpipaska meininki. En tule soittamaan siellä enää koskaan, Rantala sanoo.
 

Antsa Rieppo

Well-known member
Liittynyt
1.1.2015
Viestit
46299
Sijainti
Purukiellossa
No on siellä täysjärkisiäkin remmissä.

Pori Jazzin hallitusta haalitaan hätäkokoukseen ympäri maailmaa: ”Tämä on katastrofi!”

Pori Jazzin hallitusta haalitaan hätäkokoukseen ympäri maailmaa. Käsittelyyn tulee myös toimitusjohtajan työsuhteen purkaminen.

Pori Jazz 66 ry:n hallituksen puheenjohtaja Hannu Jaakkola ilmoittaa Pori Jazzin sanoutuvan täysin ja aivan ehdottomasti irti syrjinnästä.

- Mikäli näin on sanottu, kuten tiedotusvälineissä kirjoitetaan, niin se ei missään nimessä ole Pori Jazzin arvojen mukaista, viittaa Latviasta tavoitettu Jaakkola tuoreen toimitusjohtajan Aki Ruotsalan haastatteluun.

Jazzin hallitus pitää asiasta hätäkokouksen ja tiedottaa kokouksen päätöksestä mahdollisimman nopeasti.

Hallitus on kuitenkin tällä hetkellä eri puolilla maailmaa, joten kokouksen kasaaminen on vaikeaa.
- Yritämme saada päätöksen jo tänä iltana.

- Me puramme koko asian ja esille nousee todennäköisesti yhtenä vaihtoehtona uuden toimitusjohtajan työsuhteen purkaminen. Meidän on kuitenkin ensin selvitettävä mitä on sanottu ja mitä on sanomisella tarkoitettu.

Noussutta kohua Jaakkola pitää erittäin vakavana.

- Tämä on katastrofi! Ei pelkästään Pori Jazzin kannalta, vaan etenkin seksuaalisten vähemmistöjen kannalta, jotka joutuvat asiasta kärsimään. Esitän jo nyt heille anteeksipyyntöni.

Pori Jazzin henkilökunta on ilmoittanut olevansa täyden tasa-arvon kannalla.
 

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7504
Onhan näitä idiootteja eduskunnassakin.

KD:n Essayah ja Räsänen: Täysi tuki Ruotsalalle

KD:n puheenjohtaja Sari Essayah sekä entinen puheenjohtaja Päivi Räsänen puolustavat valtuustonsa puheenjohtajaa kohun noustua.

Puolueen ex-puheenjohtaja Päivi Räsänen kertoi keskiviikkona tiedotteessa antavansa "täyden tukensa" Ruotsalalle. Räsänen kertoo olevansa huolestunut siitä, ettei Suomessa ole tilaa kristilliselle vakaumukselle ihmisen elämän arvosta ja miehen ja naisen välisestä avioliitosta.

– Vaikeneminen vain kaventaa tilaa uskonnonvapaudelta. Täysi tuki Akille ja Timolle, Räsänen kirjoittaa viitaten ulkoministeri Timo Soinin (sin.) aborttikannanottoihin.

Essayah kommentoi Twitterissä, että on kumma, jos jonkun henkilön subjektiivisesti kokemaan elämänmuutokseen ja siitä kertomiseen ei voi ottaa kantaa. Asiasta kirjoitti ensimmäisenä Iltalehti.
 
Ylös