Lööpitystä, uutisia, ym. sälää / KEVÄTkausi '11

  • Viestiketjun aloittaja 72
  • Aloituspäivämäärä
Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Archie

Well-known member
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
13050
Byrokraatit vauhdissa

Kirkkaanvihreällä Tonibell-jäätelöautolla Helsinkiä kiertävä Behidj Djafer aikoo jatkaa jäätelönmyyntiä, vaikka hänellä ei ole lupaa ajaa myymäläänsä mihinkään Helsingissä.

Runsas viikko sitten käräjäoikeus totesi hänen syyllistyneen elintarvikerikkomukseen, mutta ei tuominnut miestä rangaistukseen. Hänen maksettavakseen tuli 50 euroa korvausta kaupungille aiheutetusta haitasta.

"Olen kiitollinen oikeuden päätöksestä, mutta en tiedä mitä tulevaisuudessa tapahtuu. Joku voi taas haastaa minut oikeuteen."

72-vuotias yrittäjä Djafer ei halua luopua jäätelön myynnistä, koska hän haluaa elättää itsensä työllä.

"En halua turvautua sosiaalihuoltoon."

Sukujuuriltaan turkkilainen Djafer pitää suomalaista byrokratiaa raskaana.

"Olen koettanut parhaani mukaan ottaa selvää kaikista luvista, mutta myönnän, että minulla ei nyt ole kiinteistöviraston lupaa."

Kun Djafer sai jäätelöautolle luvan vuonna 1999, hänelle luvattiin viisi–kuusi myyntipaikkaa.

"Sitten ne yhtäkkiä vähenivät kahteen. Se oli mielestäni väärin, ja silloin olin vihainen."

Djafer toivoo voivansa keskustella jonkun virkamiehen kanssa siitä, missä hän voisi vastaisuudessa myydä jäätelöä luvallisesti.
Helsingin virkamiehille helpompi ratkaisu olisi maksaa sossusta tukea kuin järjestää yrittäjälle luvat kuntoon.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Helsingin virkamiehille helpompi ratkaisu olisi maksaa sossusta tukea kuin järjestää yrittäjälle luvat kuntoon.
Parempi kieltää kaikki epäselvät asiat varmuuden vuoksi, ettei tule valituksia tai oikeusjuttuja virkavirheistä. Vastuun ja vaivannäön pakoilua.
 

Archie

Well-known member
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
13050
Parempi kieltää kaikki epäselvät asiat varmuuden vuoksi, ettei tule valituksia tai oikeusjuttuja virkavirheistä. Vastuun ja vaivannäön pakoilua.
Samalla voisi kieltää selvätkin, niin ei tarvi kuin yhdenlaisia lomakkeita - kieltäviä.
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Mä en kertakaikkiaan ymmärrä, miten rakennusviraston johto voi estää kaupunginhalituksen päätösten toteuttamisen. Yrityssektorilla taitaisi tuollaisen esiintulon jälkeen olla rakennusviraston johdon työsuhde jatkua noin viisi minuuttia.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26887
Paljastiko Wikileaks Tarja Halosen kännykkänumeron?
Yhdessä tuoreista Wikileaksin Suomi-sähkeistä netissä leviää Suomen 2004–2005 vuodenvaihteen valtionjohdon yhteystiedot.

Arkaluontoiseksi luokitellussa sähkeessä on muun muassa presidentti Tarja Halosen kännykkänumeroksi väitetty numero sekä silloisen pääministerin Matti Vanhasen vanhan kotitalon lankanumero.

Dokumentissa on silloisen ulkoministerin Erkki Tuomiojan julkinen kännykkänumero, jota kansanedustaja Tuomioja edelleen käyttää.

Numerotiedustelun perusteella Halosen numeroksi väitetty numero on käytössä, mutta salainen.

Presidentin lehdistöpäällikkö Eila Nevalainen ei halunnut kommentoida, onko netissä leviävä numero todella Halosen tai mitä toimenpiteitä Wikileaks-paljastus aiheuttaa.


IS
On se vaan hyvä, että on tuo vikiliiks niin tämmöiset valtionjohdon harjoittamat salailut ja suoranaiset kansan sumutukset tulevat äänestäjien tietoon. Voi kuinka suuri Jytky olisikaan tullut, jos tämäkin pimitysyritys olisi tullut kadunmiesten tietoon ennen vaaleja. Mitähän järisyttävää se Assange seuraavaksi paljastaa? Pekkarisen aamupalan ménu helluntaina 2009? Väyrysen vessapaperirulla väärin päin telineessä marraskuussa 2003? Kanervalla ilmavaivoja virkamatkalla 2007?

Ja se Tarjan numerohan on: (09) 8876 8876
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26887
Erikoinen kännykän suuntanumero!
En mä väittänytkään, että se olis kännykän numero. Kännykän numerohan on jo paljastettu, ei sitä enää tartte tänne laittaa :wink:

________________________________________________________________

Mutta tämmönen otsikko mun täytyy kanssa tänne laittaa, kun se mäjähti päin naamaa teksti-tv:stä heti aamupalalla:

Lapsia annetaan huostaan uuden perheen tieltä
Osa uusperheiden vanhemmista on valmiita luopumaan aiemmasta liitosta syntyneistä lapsistaan vapaaehtoisesti keskittyäkseen uuteen perheeseen. Lastensuojeluviranomaisten mukaan yksi syy nuorten huostaanottojen lisääntymiseen on se, että osa uusperheiden vanhemmista tarjoaa itse omaa murrosikäistä lastaan huostaanotettavaksi.

Kodin ulkopuolelle sijoitettujen lasten ja nuorten määrä Suomessa on kaksinkertaistunut 90-luvun alusta lähtien ja on nyt lähes 18 000. Erityisesti nuorten huostaanotot ovat lisääntyneet merkittävästi ja tahti on kiihtynyt viime vuosina erityisesti 16-17-vuotiaiden sijoituksissa.

Vantaan kaupungin lastensuojelun avopalveluiden palvelupäällikkö Jaana Vilpas väittää, että yksi syy juuri nuorten huostaanottojen lisääntymiseen on se, että joidenkin uusperheiden vanhemmat itse tarjoavat hankalaa vanhasta liitosta syntynyttä murrosikäistä lastaan huostaanotettavaksi, kun nämä haluavat itse keskittyä uuteen perheeseen ja parisuhteeseen.

- Selkeästi voi sanoa, että viime vuosien aikaan tällaisia tilanteita on tullut kohtuullisen usein, kyllä minun mielestäni voidaan puhua ilmiöstä. Ja minulla on sellainen käsitys, ettei tämä ole mikään vantaalainen ilmiö, vaan valtakunnallinen ilmiö ja myös tämän ajan ilmiö.

Palvelupäällikkö Jaana Vilppaan mukaan yksistään Vantaalla tapauksia on useita kymmeniä. Myös muissa suurissa kaupungeissa ilmiö tunnistetaan, mutta sitä ei ole tutkittu, eikä siitä ole julkisuudessa puhuttu.

Usein vanhemmat sanovat jopa suoraan tai muulla tavoin osoittavat, että vanhasta liitosta syntynyt hankala nuori ei mahdu enää uusperheeseen.

- Voi olla, että sinä aikana kun lapsi on kotoa pois, niin huone on annettu nuoremmalle sisarukselle. Ihan tällaisia konkreettisia esimerkkejä käytännössä tulee, Vilpas sanoo.

Vilppaan mukaan kyseessä eivät ole pelkästään perheet, joissa on niin kutsuttuja perinteisiä ongelmia, kuten päihteitä ja mielenterveysongelmia.

- Osassa on, mutta osassa ei ole selkeästi. Ehkä se onkin se, mikä tässä pistää pikkusen silmään, etteivät ne ole perinteisiä lastensuojeluperheitä tai -tapauksia.

YLE Uutiset
Onhan toki omasta suvustanikin eräs tapaus parinkymmenen vuoden takaa, jossa äiti ei halunnut entisen liiton lasta uuteen perheeseensä, vaikka ex-miehensä oli juoppo, joten lapsi sijoitettiin lastenkotiin. Silti vähän yllätti, että näitä tapauksia on enemmänkin. Jos lapsia saisi myydä kirpputorilla, niin nämä vanhemmat olisivat takuulla kiireellä varaamassa pöytäpaikkaa.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
En mä väittänytkään, että se olis kännykän numero. Kännykän numerohan on jo paljastettu, ei sitä enää tartte tänne laittaa :wink:
Paljastiko Wikileaks Tarja Halosen kännykkänumeron?
Ja se Tarjan numerohan on: (09) 8876 8876
Tää forumin on kyllä sellanen, "MISSÄ MÄ MUKA NIIN OLEN SANONUT-SANOIN MUTTEN TARKOITTANUT SITÄ NOIN" palsta.:rolleyes::D
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Ehkä kyse on siitä että Musse tulkitsee kaikkien sanomisia aivan omalla tavallaan.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Verotulot ovat selvässä kasvussa


Valtion verotulot ovat kasvaneet
selvästi alkuvuonna. Kasvua on kertynyt
etenkin arvonlisä- ja energiaveroista,
joita on kiristetty.


Yhteenlaskettu verotulojen nousu on jo
yli puoli miljardia euroa.

Myös kuntien nostamat veroprosentit
ovat lisänneet ansiotuloveron tuottoja
kunnissa.

Verohallinnossa odotetaan vielä
yhteisöverosta tuntuvaa tuottoa ensi
kuussa. Yhteisöverokäyrä on noudatellut
aiemmin mallia, jossa isot maksatukset
osuvat toukokuulle.
Toi kakkuhan kevennettiin työnantajia helpottamalla.
 

Archie

Well-known member
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
13050
Eiköhän seuraavaksi oteta km-korvauksista ja päivärahoista osuus isolle pääomalle ja yrityksille?
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Toi kakkuhan kevennettiin työnantajia helpottamalla.
Jos verotusta ja veronluonteisia maksuja edes yrittää tarkastella kokonaisuutena, ei lienee syy-seurausyhteyksien edes pienestä ymmärtämisestä haittaa le.
 

Tsuhna

Absent Member
Liittynyt
2.11.1999
Viestit
18746
Sijainti
Toisaalla
Jostain syystä putiikissa on äänessä Lahden radio, siellä nyt kauhea kalabaliikki lasinilkan patsaan häpäisystä.. kuitenkin, toimittaja käytti ilmaisua että "Litti oli saanut päähänsä jotain valkoista mönjää". Siitähän likainen mieli oitis riemastui, eli..



..bukkake?
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Huomataan, että sepäs olikin kannattava veto ja kiristetään niitä vielä lisää :D
Paitsi että ens palkankorotuskierroksella huomataan että palkat on jääneet inflaattorista jälkeen, ja sitten tarvis korottaa julkisrahoitteisia indeksisidottuja tilityksiäkin.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös