Albert Oil
Hippi ja juntti
Jjusbanilla on useita samansuuntaisia 'raitoja' housuissaan.
Jäävejähän noi on koko porukka. Äänestävät koko ajan kaikenlaisista jutuista, jotka koskettavat itseään ja sukulaisia.Lindeni lähti kun järkkäs golf-seuralleen 10000€:n tuen, mutta Berneripä ei ole edes jäävi mielestään.
No nyt. Nätisti poja lensivä!Eipä ole näkynyt vielä jenkkihävittäjiä tässä päällä. Nekin ovat nyt tuossa Rissalassa.
En ole unohtanut Pekkarisen osuutta. Tai sen verran olen unohtanut, että mitä Pekkarinen kepuloi omilleen tuolloin? Risutukia? Kovasti kohkattiin uusiutuvaa ja päästötöntä energiaa silloinkin. Nyt vain pitäisi olla rohkeutta muuttaa toimimattomaksi osoittauneita ja suorastaan vahingollisia päätöksiä.Tolerantti unohtanut jutut Pekkarisen kepuloinnista tuulivoiman parissa, ja muutkin aiheeseen liittyvät jutut?
Niinpä niin. Nyt kyseessä on kuitenkin firma jossa enemmistöosakkaana.Jäävejähän noi on koko porukka. Äänestävät koko ajan kaikenlaisista jutuista, jotka koskettavat itseään ja sukulaisia.
Millä tavalla Berner on jäävi ja missä asiassa?Niinpä niin. Nyt kyseessä on kuitenkin firma jossa enemmistöosakkaana.
En minäkään saa pyytää omia asiakkaita sponsoroimaan mun urheilukisoja.
Eihän se ole. Omasta mielestään.Millä tavalla Berner on jäävi ja missä asiassa?
Kyllähän ne käytetyt Teslat löytyvät normaalien kansalaisten käsistä muutaman vuoden päästä kun arvo on laskenut. Siis ihan samalla tavalla kuin Mersut ja Bemarit nyt. Oikeastihan se on niin että nuo "rikkaat" valtion tukemana maksavat latausverkkojen ja muun infran rakentamisen. Muutaman vuoden päästä rahvaskin pääsee nauttimaan näistä kun tulee sähköskodat ja -volkkarit. Ei se niin mene että rikkaat vaan saa tukia ja valtio maksaa Teslat. Kyllähän tossa on porukalla menee ihan omaa rahaakin tai sitten maksavat eduistaan verot. On se kannattavampaa että tuo porukkaa ostaa tänne sähköautoja kuin jotain isoja bensamersuja.Tesla-tuet lie esimerkki siitä, mihin hyvää tarkoittavat tuet saattavat johtaa. Pitäisi saada sähköautoja, koska ne ovat ympäristöystävällisiä. Kukaan ei osta niitä, koska nykyisillä sähköautoilla ei tee mitään. Toimintasäde on niin onneton. Tesla on ensimmäinen, joka täyttää auton tunnusmerkit, mutta on samalla luxusauto. Ja siten niin kallis, että vain rikkailla ihmisillä tai yrityksillä on siihen varaa. Niin sinnehän ne tuet sitten menivät, rikkahille.
Oliko se väärin? Saatiinhan niitä sähköautoja liikenteeseen kuten tavoite oli. Ehkäpä tavoite oli onneton, ei se, että "väärät" ihmiset tuesta hyötyivät.
"Kateusjournalismi" ei ole tavoittanut tuulivoimaloita. Siellä on kipattu ja kipataan koko ajan verorahaa onnettomaan sähköntuotantoon. Koska se on ympäristöystävällistä. Raha valuu voimayhtiöille ja laitevalmistajille, muttei sieltä sähköä tule. Samalla on tuhottu toimiva energiamarkkina. Toimivia kombivoimaloita menee kiinni, koska ne eivät pärjää tuulisähkötukien vääristämällä markkinalla. Kohta tulee hetki, että hiilivoimaa on pakko tukea verorahoin, että saatasiin sähköä.
Saksassa valtio on lähtenyt paineistamaan autotehtaita juurikin tuilla ostajille. Jos et valmista sähköautoa, niin se ostaja ostaa jonkun toisen merkin. Kritiikkiä ovat autotehtaat Saksassa saaneet ja sanovat näiden olevan 10 vuotta myöhässä. Niinkuin ovatkin.Juu, kyllähän Tesla-tuilla on myös Oldezin kuvaama puoli. Sitä nyt lähinnä pohdiskelen, että jos tavoitteena olisi parantaa autoilun ympäristöystävällisyyttä, niin oliko/onko Tesla juuri se parhaan panos-tuotos suhteen tuova valinta? Juuri tuon auton kalleus tekee siitä kuitenkin hyvin marginaalisen kulkuvälineen. Jospa olisi kohdistettu paljon CO2:sta tuuppaaviin autoihin, joiden päivämatka ja ajosykli sallii pitkät latausajat? Niin kuin vaikka bussit tai jakeluautot.
Tesla sinällään on hyvin mielenkiintoinen autokokeilu. Paljon on alan lehdissä arvuuteltu, ehtiikö yritys mennä nurin ennen kuin saavat aikaiseksi halvemman version, jota alettaisiin runsaasti ostaa. Amerikassa on jo tuotu markkinoille 35 000 dollaria (oliko näin) Tesla. Paljonkohan Suomessa maksaisi? Milloin suuret autonvalmistajat innostuvat sähköautoista? Niillä kuitenkin on kyky ja tietotaito tehdä kustannustehokkaasti suuria määriä autoja, toisin kuin Teslalla.
Ehkei koskaan, taitavat panostaa vetyautoihin.Milloin suuret autonvalmistajat innostuvat sähköautoista?
Mikäs noissa on tilanne nyt?Ehkei koskaan, taitavat panostaa vetyautoihin.
Vävypoika ainakin hyötyi.En ole unohtanut Pekkarisen osuutta. Tai sen verran olen unohtanut, että mitä Pekkarinen kepuloi omilleen tuolloin? Risutukia? Kovasti kohkattiin uusiutuvaa ja päästötöntä energiaa silloinkin. Nyt vain pitäisi olla rohkeutta muuttaa toimimattomaksi osoittauneita ja suorastaan vahingollisia päätöksiä.
Heh, Jykä.Uusi tutkimus kertoo, että Kreikkaan lapioidut sadat miljardit ovat päätyneet Euroopan suurpankeille. Suomessakin tämän tiesivät tulevat ministerit jo vuonna 2011.
Saksalaistutkimuksen mukaan Kreikan kahdesta ensimmäisestä tukipaketista vajaat kymmenen miljardia euroa, alle viisi prosenttia meni Kreikan valtion budjettiin. Pankit ja yksityiset velkojat pelastettiin.
European School of Management and Technology -yliopiston mukaan yli 200 miljardia euroa käytettiin velkoihin, korkoihin, pankkien pääomittamiseen ja velkojen uudelleen järjestelyihin. Tutkimuksesta kertoi ensimmäisenä Suomessa Talouselämä.
Yllätys? Vai eikö sittenkään?
Vuoden 2011 eduskuntavaalien alla Kreikan tukemisesta käytiin vilkasta keskustelua.
Vaalitentissä maaliskuussa 2011 silloinen oppositiojohtaja Jutta Urpilainen (sd) ilmoitti, että ”annamme rahaa vain siinä tapauksessa, että pankit ja sijoittajat osallistuvat vastuun kasvattamiseen”. Toinen oppositiojohtaja Timo Soini (ps) sanoi, että perussuomalaiset ei missään tapauksessa hyväksy takuiden nostamista, jos pääsee hallitukseen.
– Ovatko kaikki asiantuntijat väärässä ja nojaamme Timo Soinin ja Jutta Urpilaisen asiantuntemukseen? valtiovarainministeri Jyrki Katainen (kok) piikitti takaisin.
En keksi tähän nyt mitään alppuvitsiä, joten: olkaahan Forumin savolaiset tarkkana siellä nyt hei kuulkaas.Poliisi pyytää havaintoja Kuopion Niuvaniemen psykiatrisesta sairaalasta lähteneestä potilaasta, jota pidetään vaarallisena itselleen ja muille.
Vuonna 1994 syntynyt Toivo Jouko Puranen poistui sairaalan alueelta viime lauantaina kello 10. Hän on 193 senttiä pitkä ja painaa 110 kiloa. Hänellä on vaalea lyhyt tukka ja vaalea sänkiparta. Kadotessaan hänellä oli yllään tummat verryttelyhousut, t-paita ja aurinkolasit.
Puranen on poliisin mukaan tahdonvastaisessa hoidossa, ja hänet on tuomittu väkivaltarikoksista. Rikoskomisario Juha Korhosen mukaan Puranen saattaa olla arvaamaton ja väkivaltainen. Havaintoja voi ilmoittaa hätänumeroon tai sähköpostilla vihjeet.ita-suomi@poliisi.fi.