Olga
.
Niinpä.Jäävi ihminen ei ole automaattisesti puolueellinen.
Niinpä.Jäävi ihminen ei ole automaattisesti puolueellinen.
Kuin Feeniks-lintu Venäjä on aina palanut tuhkaksi.– Kuin Feeniks-lintu Venäjä on aina noussut, Putin julisti.
Näin se tulkitaan.Jäävi ihminen ei ole automaattisesti puolueellinen.
Näin sinä sen tulkitset.Näin se tulkitaan.
Ei tulkita, vaan riskin omien etujen ajamiseen katsotaan olevan niin suuri, ettei sitä katsota olevan järkevä ottaa eturistiriidan takia. Lisäksi jääviys asettaa tehdyt päätökset muiden silmissä kyseenalaiseksi.Näin se tulkitaan.
Niin, ajattelin miten lakia tulkitaan, niin sen mukaan mennä. Kokoomuksen tulkinta on toinen.Näin sinä sen tulkitset.
LM:Valtakunnansovittelijalle karenssi?
Uudelle valtakunnansovittelijalle
saatetaan tehdä karenssisopimus,
uutisoi Lännen Media.
Sopimuksella rajoitettaisiin virka-
tehtävässä saadun tiedon hyödyntämistä
uudessa palvelussuhteessa.
Työ- ja elinkeinoministeriö tutkii,
onko karenssisopimukselle tarvetta ja
juridiset edellytykset uuden
valtakunnansovittelijan nimityksen
yhteydessä.
Sovittelijana vuonna 2015 aloittaneelle
Minna Helteelle sopimusta ei tehty,
sillä uusi sääntely ei ollut tuolloin
voimassa.
Onpa tuo nyt tutkinnassa kanteluiden myötä.”Oikeuskanslerin tulisi tämä selvittää” – Oikeusoppineet oudoksuvat Minna Helteen loikkaa työnantajaleiriin
Väitteet sovittelijan mahdollisesta puolueellisuudesta on tutkittava perin pohjin, sanovat Yle Uutisten haastattelemat oikeustieteen professorit.
Valtakunnansovittelija Minna Helteen loikka valtakunnansovittelijan virasta työnantajaleiriin Teknologiateollisuuden työmarkkinajohtajaksi loksahdutti monet leuat.
On kysytty, jaksoiko Helle varmasti olla puolueeton enää kevään tes-kierroksella.
Turun yliopiston rikos- ja prosessioikeuden emeritus-professori Pekka Viljanen ymmärtää niitä, jotka ovat epäilleet Helteen puolueettomuutta kevään tes-neuvotteluissa.
Vähäpätöinenkin tunnustelu- ja neuvonpito uudesta työpaikasta sovittelukiireiden keskellä luo ikävän varjon sovittelijan ylle.
Helle itse on vakuuttanut useaan kertaan, että hän on aina toiminut sovittelijana ehdottoman puolueettomasti.
– Ongelmana ei ole se, mitä asianomainen itse ajattelee. Ongelmana on se, miltä hänen toimintansa näyttää ulospäin, Viljanen sanoo.
– On täysin mahdollista, että hän on toiminut täysin puolueettomasti. En minä sitä väitä. Se ei kuitenkaan vielä riitä. Toiminnan on myös näytettävä puolueettomalta.
Tolvanen: Karenssikeskustelu aloitettava uudestaan
Itä-Suomen yliopiston rikos- ja prosessioikeuden professori Matti Tolvanen muistuttaa, että korkea-arvoisten virkamiesten esteellisyystilanteita tarkastellaan erityisen ankarasti.
– Virkamies halutaan pitää vapaana asiattomista ulkopuolisista vaikutteista.
– Tärkeintä on luottamuksen ylläpitäminen viranomaistoiminnan puolueettomuuteen.
Tolvanen toivoo, että aika ajoin esillä ollut karenssikeskustelu herätettäisiin uudestaan henkiin.
– Voisi olla viisasta, että karenssista säädettäisiin suoraan lailla. Ongelmia siitäkin varmasti seuraisi, mutta on maailmalla esimerkkejä ihan kelvollisestikin toimivista menettelytavoista.
Nuotio: Oikeuskanslerin tulisi selvittää tämä asia
Helsingin yliopiston rikosoikeuden professori Kimmo Nuotio on samoilla linjoilla kollegojensa kanssa.
– En itse osaa sanoa, onko tässä tapahtunut mitään moitittavaa. Asetelma on kuitenkin sellainen, että mahdollinen epäilyksen varjo kohdistuu aivan valtakunnansovittelijan ydintoimintaan, sovittelutyöhön.
– Tietyllä tavalla tässä ollaan arveluttavan lobbausmaailman liepeillä. Rekrytoidaan ristiin rastiin, pienet piirit pyörivät. Olisi paikallaan, että vaikkapa oikeuskansleri ottaisi asiakseen selvittää tämä perin pohjin.
Minna Helteen mahdollisesta esteellisyydestä on jo tehty kanteluja sekä oikeuskanslerille että eduskunnan oikeusasiamiehelle.
Eikö Helteen hommissa ole mitään kilpailukieltosopimusta? Ei tainnut paljoa Laura Rätyäkään hidastaa moiset.
Hyvä, jotta minua päättävämmätkin miettivät tuollaisia. Lie keksivät Forumia lukiessa?Valtion löperyyden takia Helle saa toimia periaatteessa esteellisenä uudessa duunissaan. Ei mitään opittu näitten Kokoomus-spedejen loikista Sote-neuvotteluista suoraan Terveystaloon.
Mikä yllätys! Pitänyt keskittyä sopeutumiseläkevenkoiluun.Niin se meni kansanedustajiltakin.
Luinpas uutisen tuosta ja lisäks wikiartikkelin. Täytyy sanoa, että en käsitä miten kaveri voi olla vapaalla. Ilmeistä Niuva-ainesta ja avaimet kaivoon tai Forumin Antille. Mä tunnen muutaman Niuvan tapauksen ja kaikki on vähemmän hulluja ja vaarallisia, kuin tuo kaveri.Sarjakuristaja otettu kiinni, epäillään prostituoidun murhasta.
Edellinenkin keissi vielä hovissa. Se, jossa tyyppi yritti päästä käsiksi 17-vuotiaaseen tyttöön.
Sitä huomaa alkavansa toivomaan, että olis joku tapa, jolla totaaliset pahikset saataisin poistettua. Ei pelkästään lukkojen taakse, vaan kokonaan pois kuluttamasta kenenkään resursseja.
Se on laki niin kuin luetaan. Niin tämän, kuin 10-v tytön raiskaajan kohdalla yms. Tai ei kai tuo ilmaus ole tässä oikein, vaan "laki on laki"- tms.Luinpas uutisen tuosta ja lisäks wikiartikkelin. Täytyy sanoa, että en käsitä miten kaveri voi olla vapaalla. Ilmeistä Niuva-ainesta ja avaimet kaivoon tai Forumin Antille. Mä tunnen muutaman Niuvan tapauksen ja kaikki on vähemmän hulluja ja vaarallisia, kuin tuo kaveri.
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Jukka_Lindholm