Lööpitystä, uutisia, ym. sälää / SYYSkausi '11

• Viestiketjun aloittaja 72
  • Aloituspäivämäärä
Status
Ei avoinna uusille viesteille.

markoj

Custom User
Paljon ollaan huolissaan muista ääriryhmistä, mutta entäs nää?
Vanhoillisten ultraortodoksijuutalaisten vaikutusvallan kasvu näkyy yhä selvemmin Israelissa ja etenkin maan pääkaupungissa Jerusalemissa, jossa heitä on noin kolmannes asukkaista. Osissa Jerusalemia naisten kuvilla varustetut mainoskyltit ovat harvinaisuuksia ja joidenkin alueiden jalkakäytävät sekä osa busseista ja terveysasemista on jaettu miesten ja naisten alueisiin.
http://yle.fi/uutiset/ulkomaat/2011/11/ultraortodoksien_vaikutus_kasvaa_israelissa_-_naisille_erilliset_jalkakaytavat_ja_bussinpenkit_3010489.html
http://yle.fi/uutiset/ulkomaat/2008/10/ultraortodoksit_-_uhka_jerusalemille_357505.html

Juskanen

Naisilleninen
Sijainti
lähiö
Tätä uutista olen odottanut ja tästä tuli hyvä mieli :ahem:

hs.fi sanoi:
Tietotekniikan palvelualan lakko päättyy
9.11.2011 18:31

Tietotekniikan palvelualaa koskeva lakko päättyy. Osapuolet hyväksyivät alkuillasta valtakunnansovittelija Esa Longansovintoesityksen.

Eilen alkanut ylempien toimihenkilöiden lakko uhkasi laajentua ensi viikon keskiviikkona. Seuraavalla viikolla työtaistelun kolmanteen vaiheeseen olisi osallistunut jo noin 20 000 ylempää toimihenkilöä.

Akavalaiset YTN ja Tietoalan toimihenkilöt ovat järjestäneet kahden päivän mittaisia lakkoja suurimmissa yrityksissä, kuten Tieto-konsernissa, IBM:ssä, Logicassa ja Fujitsussa. Lakon piirissä ovat olleet niin sanotut helpdesk-, päivystys- ja valvomotyöt.

Toimihenkilöt palaavat töihinsä huomenna normaalisti, viimeistään iltapäivän työvuoroihin.

Sopimus noudattaa palkankorotuksiltaan keskusjärjestöjen raamisopimusta. Myös akavalaiset saavat takeet siitä, että jos korotusten paikallisesta erästä ei päästä sopuun, yleiskorotus voidaan jakaa kaikille.

Teknologiateollisuus hylkäsi edellisen sovintoesityksen sunnuntaina. Työnantajien mielestä se olisi antanut ylemmille toimihenkilöille kohtuuttomat mahdollisuudet tukilakkoihin. Kiista sovittiin nyt siten, että ala noudattaa samaa käytäntöä kuin muutkin YTN:n liitot noudattavat.
http://www.hs.fi/politiikka/Tietotekniikan+palvelualan+lakko+päättyy/a1305549017247
Uutisessa on kyllä virhe, lakko koski kaikkia toimihenkilöitä, ei vain ylempiä.

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Sijainti
Semminki
Aivohalvaus muutti elämän: 26-vuotias rugbyn pelaaja heräsi homoseksuaalina
AamulehtiLähetä palautetta toimittajalle.
26-vuotiaan rugbyn pelaajan Chris Birchin elämä muuttui kerta rysäyksellä, kun hän loukkaantui harjoituksissa. Birch yritti tehdä volttia takaperin, taittoi niskansa ja sai aivohalvauksen. Tapauksesta kertoo The Telegraph.

Birch toipui onnettomuudesta, mutta muutti elämänsä kokonaan. Hän jätti työnsä pankissa ja päätti ryhtyä parturiksi, alkoi vihata urheilua, jätti kihlattunsa ja alkoi tapailla miehiä.

– Olin homo kun heräsin, ja olen edelleen. Se kuulostaa oudolta, mutta kun heräsin, tunsin oloni heti erilaiseksi. En ollut enää kiinnostunut naisista, Birch kertoo.

– En ollut koskaan aikaisemmin ollut kiinnostunut miehistä – minulla ei ollut edes homoystäviä. Mutta minua ei kiinnostanut se, kuka olin ollut ennen, minun oli pakko olla rehellinen tunteilleni.

Ennen onnettomuutta Birch suunnitteli asettuvansa aloilleen tyttöystävänsä kanssa ja harrasti viikonloppuisin urheilua ja ystäviensä kanssa juopottelua.

– Yhtäkkiä vihasin kaikkea entisessä elämässäni ollutta. En tullut toimeen ystävieni kanssa, inhosin urheilua ja pidin työtäni tylsänä, walesilainen Birh sanoo.

Birch alkoi kiinnittää huomiota ulkonäköönsä ja muuttui dramaattisesti. Hän aloitti kampaajan työt ja asuu nyt miesystävänsä kanssa.

– Uskon, että olen onnellisempi kuin koskaan. En ole yhtään samanlainen kuin vanha Chris, mutta en vaihtaisi mitään, hän sanoo.

Kaksi vuotta sitten julkisuudessa kerrottiin miehestä, joka heräsi aivohalvauksen jälkeen ja huomasi osaavansa maalata uskomattoman pikkutarkasti, vaikkei hän ollut koskaan aikaisemmin omannut kyseistä taitoa.

Kolmen lapsen isä sanoi, että tapahtuma oli ilmeisesti kääntänyt käyttöön hänen aivojensa luovan puolen.

– Palautumisen aikaan aivot tekevät uusia neurologisia yhteyksiä, jotka voivat laukaista asioita, joista ihmiset eivät ole olleet tietoisia. Tällaisia voivat olla muun muassa aksentti, kieli tai vaikkapa toisenlainen seksuaalisuus, sanoo aivohalvauksiin erikoistunut asiantuntija Joe Korner.
Heitä homo voltti.

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Sijainti
Syylien välissä
Bierpreise steigen in 2010 nur leicht

WIESBADEN – Die Bierpreise in Deutschland erhöhten sich im Jahr 2010 gegenüber 2009 um 0,5 % (darunter alkoholfreies Bier: − 0,4 %). Wie das Statistische Bundesamt (Destatis) anlässlich der Europäischen Fachmesse für Brau- und Getränkewirtschaft „Brau Beviale“ in Nürnberg (9. – 11. November 2011) mitteilt, fiel der Preisauftrieb für Bier damit unterdurchschnittlich aus: die Verbraucherpreise insgesamt stiegen im gleichen Zeitraum um 1,1 %.

Die verbraucherfreundliche Bierpreisentwicklung setzt sich bislang auch im Jahr 2011 fort, obwohl sich Braugerste erheblich verteuerte und auch die Energiepreise deutlich stiegen. Ein Grund für die aus Konsumentensicht günstige Bierpreisentwicklung dürfte der rückläufige Bierverbrauch in Deutschland sein. Die Ergebnisse von Destatis belegen, dass der Bierabsatz in Deutschland bereits seit über zehn Jahren kontinuierlich zurückgeht. Auch die bisher vorliegenden Quartalszahlen für 2011 bestätigen diesen Trend.

Die Verbraucherpreisstatistik beobachtet neben der Preisentwicklung für Bier in Geschäften auch die in der Gastronomie. Im Jahr 2010 erhöhten sich die Bierpreise im Ausschank gegenüber 2009 mit + 0,9 % etwas stärker als im Einzelhandel, sie liegen damit aber ebenfalls noch unterhalb der Gesamtteuerung. Bislang setzt sich auch im Jahresverlauf 2011 die moderate Preisentwicklung beim Bierausschank fort.

Erneut deutlich mehr als ein Jahr zuvor zahlten allerdings die Besucher des Oktoberfestes in München: So kostete das Maß Wiesn-Bier 2011 in den großen Zelten zwischen 8,95 Euro und 9,20 Euro (2010: 8,70 Euro bis 8,90 Euro) – das entspricht einer Preissteigerung von über 3 % gegenüber dem Vorjahr.
Rupes tekeen mieli kaljaa... :alppu:

jjv

Arschloch
Työnantajien mielestä se olisi antanut ylemmille toimihenkilöille kohtuuttomat mahdollisuudet tukilakkoihin.
Tää kohta meni kyä yli mun ymmärryksen.

Status
Ei avoinna uusille viesteille.