Lööpitystä, uutisia, ym. sälää / SYYSKAUSI 2014

• Viestiketjun aloittaja 72
  • Aloituspäivämäärä

jjv

Arschloch
Kyllähän siinä alkoi lompakon olemassaoloa tunnustella kun tuntematon rap artistin näköinen heppu tuli kyselemään kuulumisia tai kaupustelemaan jotain. Samankaltainen tapahtuma toistui muutaman kerran.

Minä luulin ennakkoon, että tuollapäin ei ventovieraita puhutella.
Pätee toki Eurooppaankin. Italiassa etenkin on hyvä muistaa, että normaali italialainen ei turistille hymyile eikä juttele. Jos sellainen paikallinen kohdalle osuu niin lompakosta kiinni ja lujaa eteenpäin.

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Sijainti
Semminki
Oon todennu kauheen hyväks metodiks suhtautua jokaiseen ihmiseen maailmassa kuin kirvesmurhaajaan / taskuvarkaaseen. Jokaiseen.

Ace17

Acenteella
Ei saa olla normaalia tai hyväksyttävää, että nainen kulkee kadulla ja saa jatkuvaa seksististä kommenttia ulkonäöstään. Niistä ihan lievimmistäkin morotteluista valtaosa on joka tapauksessa vain a) sukupuolen ja b) ulkonäön triggeroima seksistinen kommentti. Kyseessä siis varsin tavallinen nainen, varsin tavallisissa vaatteissa. Kävelee eteenpäin. Ja kommenttia ja paskaläppää tulee pyytämättä koko ajan. Täytyy olla todella ahdistavaa moinen.

Kyse on isosta kuvasta ja moisen kulttuurin hyväksymisestä. Mitkä ovat hyväksyttyjä käyttäytymisnormeja? Onko kehitys tuossa suhteessa mennyt eteenpäin vai väärään suuntaan? Jos, kuten omasta mielestäni, on mennyt väärään suuntaan, miksi se tulisi hyväksyä? Kuinka pitkä matka tuosta on fyysisen koskemattomuuden rikkomiseen?

Miksi kenenkään tulisi hyväksyä, ääneen tai hiljaa mielessään, tällainen käytös? Koska tää on miesten maailma? Aivan. Nainen fyysisesti heikompana joutuu sietämään tätäkin. Kyse on vallankäytöstä ja väkivallasta. Ei mistään viattomasta morottelusta. En väitä, että sitä kaikki näistä videonkaan päiväämiehistä ymmärtäisi ja silti tekisi. Varmasti suuri osa on suhteellisen viattomalla pohjalla liikenteessä, eivät vaan tajua olevansa osa miehistä vallankäytön kulttuuria ja tekevänsä väärin. Niin kanssaihmiselle, kuin ihmisyydelle ja sivistykselle.

Ajatteleva mies valitsee toisin, eikä hyväksy tätä edes naureskelemalla ja vähättelemällä. Vaikka olis kuinka nice ass.
Komp.

Vilperi

Välimallin jätkä
Sijainti
Tampere
Ei saa olla normaalia tai hyväksyttävää, että nainen kulkee kadulla ja saa jatkuvaa seksististä kommenttia ulkonäöstään. Niistä ihan lievimmistäkin morotteluista valtaosa on joka tapauksessa vain a) sukupuolen ja b) ulkonäön triggeroima seksistinen kommentti. Kyseessä siis varsin tavallinen nainen, varsin tavallisissa vaatteissa. Kävelee eteenpäin. Ja kommenttia ja paskaläppää tulee pyytämättä koko ajan. Täytyy olla todella ahdistavaa moinen.

Kyse on isosta kuvasta ja moisen kulttuurin hyväksymisestä. Mitkä ovat hyväksyttyjä käyttäytymisnormeja? Onko kehitys tuossa suhteessa mennyt eteenpäin vai väärään suuntaan? Jos, kuten omasta mielestäni, on mennyt väärään suuntaan, miksi se tulisi hyväksyä? Kuinka pitkä matka tuosta on fyysisen koskemattomuuden rikkomiseen?

Miksi kenenkään tulisi hyväksyä, ääneen tai hiljaa mielessään, tällainen käytös? Koska tää on miesten maailma? Aivan. Nainen fyysisesti heikompana joutuu sietämään tätäkin. Kyse on vallankäytöstä ja väkivallasta. Ei mistään viattomasta morottelusta. En väitä, että sitä kaikki näistä videonkaan päiväämiehistä ymmärtäisi ja silti tekisi. Varmasti suuri osa on suhteellisen viattomalla pohjalla liikenteessä, eivät vaan tajua olevansa osa miehistä vallankäytön kulttuuria ja tekevänsä väärin. Niin kanssaihmiselle, kuin ihmisyydelle ja sivistykselle.

Ajatteleva mies valitsee toisin, eikä hyväksy tätä edes naureskelemalla ja vähättelemällä. Vaikka olis kuinka nice ass.
Mun mielestä hyväksyttyihin käyttäytymisnormeihin kuuluu se, että voit yrittää aloittaa keskustelun tuntemattoman vastakkaisen sukupuolen edustajan kanssa. Ahdistelun käsite on toki aika häilyvä ja subjektiivinen, ja sikäli sun tapasi määritellä se (mies puhuu tuntemattomalle (nätille) naiselle) on paljon omaani yksiselitteisempi. Mä en vaan näe erityisen järkevänä pyrkiä sellaiseen yhteiskuntaan, jossa kukaan ei ikinä loukkaannu toisten tekemisistä tai sanoista. Ja kai me voidaan tasapuolisuuden nimissä olettaa, että jotkut naiset saattavat jopa nauttia tilanteesta jossa ulkonäköään kehutaan? Tai ainakin sellaisessa tilanteessa, jossa kehuja on unelmien prinssi -ainesta, eikä mikään itsestään liikoja luuleva luuseri.

Örfil

Guest
Ja kai me voidaan tasapuolisuuden nimissä olettaa, että jotkut naiset saattavat jopa nauttia tilanteesta jossa ulkonäköään kehutaan? Tai ainakin sellaisessa tilanteessa, jossa kehuja on unelmien prinssi -ainesta, eikä mikään itsestään liikoja luuleva luuseri.
Ja jos joku tykkää niin sitten varmuuden vuoksi kehutaan kaikkia?

Vaimo on ollut asiakaspalvelutehtävissä yhteensä varmaan parikymmentä vuotta.

Sanoi ettei mikään tunnu inhottavammalta kuin jonkun ventovieraan tyypin kehuminen ja sen jälkeinen se nälkäisen koiranpennun katse & typerä hymy että "saanhan mä piparia, saanhan?".

Mulla on ainakin kynnys mainita naisen ulkonäöstö yhtään mitään hyvin korkea ja vaatii pidemmän tuttavuuden ennen kuin alan sellaisia suustani päästelemään. Ja siihen pitää olla joku erityinen syy.
Ei tulisi mieleenkään jollekin kassaneidille tai vastaavalle alkaa lirputtelemaan jonkun työulkoasusta. Joku roti tässäkin eikä se että joku on sinkku ja haku päällä voi tarkoittaa sitä että sitten lauotaan joka suuntaan ns. kohteliaisuuksia että jos jossain tärppäis.

Örfil

Guest
Kaupan kassa istuu työpisteessään 7.5 tuntia päivässä.
Asiakkaita per tunti ehkä sata.
Tauot poislukien, asiakkaita virtaa siis 650 kappaletta.
Jos joka kymmenes huomauttaa ulkonäöstä tekee se 65 x päivässä.
Tämä kerrottuna työpäivien lukumäärällä apaut 220 x 65 = 14 300 kommenttia vuodessa.
Kyrsiikö tai alkaako kyllästyä, jep!

Mitä ihmettä se kellekään kuuluu miltä joku näyttää?

Ja rumille ei sitten sanota mitään?

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Raahessa huomautin myyjälle että hänellä on uudet lasit.
- Miten sä voit huomata, kun oma äiti ei huomannut? Oli vastaus. Tai kysymys.

Sue_me

Well-known member
Tämä kerrottuna työpäivien lukumäärällä apaut 220 x 65 = 14 300 kommenttia vuodessa.

Mie olen tasapuolinen.

En sano myyjille mitään paitsi kun minulta kysytään jotain.

Enkä katso silmiin.

Koiruus

Well-known member
Sijainti
Tampere

Ensinnäkin ihan liioteltu asiakasmäärä ja koskaan ei, kun oon jonossa ollu, ei oo kassalle mitään ylimäärästä sanottu. Itte oon kans asiakaspalvelija ja kohteliaisuuksia tulee sillontällön, eikä ne haittaa yhtään vaikka olis ällöttäväkin äijä.

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
Ensinnäkin ihan liioteltu asiakasmäärä ja koskaan ei, kun oon jonossa ollu, ei oo kassalle mitään ylimäärästä sanottu. Itte oon kans asiakaspalvelija ja kohteliaisuuksia tulee sillontällön, eikä ne haittaa yhtään vaikka olis ällöttäväkin äijä.
Mielensäpahoittajienhan se kuuluukin voida fyysisesti pahoin.