Lööpitystä, uutisia, ym. sälää / TALVIKAUSI 2012-2013

• Viestiketjun aloittaja 72
  • Aloituspäivämäärä

Mangelo

Well-known member
Pitäisikö niinistö erottaa?
Norjan hallituksessa seksiskandaali - Valtiosihteerillä suhde 17-vuotiaan kanssa

Lauantai 1.12.2012 klo 03.47 (päivitetty klo 11.12)

Jens Stolttenbergin hallitusta ravisteli perjantaina julkisuuteen tullut seksiskandaali.
Ingerbrigtsenillä on takanaan pitkä ura Norjan työväenpuolueessa.
Ingerbrigtsenillä on takanaan pitkä ura Norjan työväenpuolueessa. (ZUMAPRESS/MVPHOTOS)

46-vuotias työväenpuolueen Roger Ingebrigtsen erosi tehtävästään valtiosihteerinä ja päätti poliittisen uransa sen jälkeen, kun hänen suhteensa 17-vuotiaaseen tyttöön tuli julki. Suhde alkoi vuonna 2004 jolloin Ingebrigtsen oli 37-vuotias. Tyttö oli puolueen nuori jäsen.

- Ollessani 37-vuotias minulla oli seksuaalinen suhde 20 vuotta nuorempaan naiseen. Ikäero ei ole hyväksyttävä, kirjoitti Ingebrigtsen Facebook-sivullaan eronsa jälkeen.

Ingebrigtsen ei odota puolueessaan minkäänlaista virkaa kohun takia, eikä hän aio asettua ehdolle ensi vuonna pidettäviin vaaleihin.

- Olen todella pahoillani siitä mitä olen tehnyt ja kannan nyt vastuuni ja seuraamukset. Olen häpeissäni tapahtuneesta, hän jatkaa.

Ingebrigtsenillä takanaan pitkä ura puolueessaan ja hän on toiminut valtiosihteerinä vuodesta 2000.

Skandaali tuli julki kaksi päivää sitten.

- Me saimme asiasta vinkin kaksi päivää sitten, jonka jälkeen päätimme selvittää asian. Puhuttuamme Ingebrigtsenin kanssa päädyimme hänen eroonsa, kertoi työväenpuolueen sihteeri Raymond Johansson tiedotustilaisuudessaan.

Vielä ei ole selvää, kuka asian vuosi julkisuuteen. Ingebrigtsenin ja nykyisin 26-vuotiaan naisen suhde kesti kaksi vuotta.

Ingebrigtsen ei ole halukas arvuuttelemaan sitä, kuka asiasta teki julkisen.

- Minä olen tästä yksin vastuussa ja aion kantaa sen. Se mitä tein oli moraalitonta. Se ei ollut laitonta, mutta se oli väärin.
Lähde: Aftonbladet
IL

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
- Minä olen tästä yksin vastuussa ja aion kantaa sen. Se mitä tein oli moraalitonta. Se ei ollut laitonta, mutta se oli väärin.
Lähde: Aftonbladet
Myöntääkö se nyt tuossa, että Norjan laki sallii moraalittomuudet ja vääryydet?
Jokatapauksessa nyt on noussut kohu ja poliitikko eronnut, vaikka ei ole lakiakaan rikkonut. Kunpa Suomessa älyäisivät erota edes lakia rikottuaan...saatikka kun toimivat moraalittomasti ja väärin.

SamiJ

Well-known member
Jonkinlaista Keke-vihaa (muistaaksi sattumalta myös Turusta) edusti joku autourheilubloginlainen uutissivusto, ajalta ennen blogeja, jossa joku tyyppi kirjoitti paljon muistaakseni (kotimaistenkin?) junnuluokkien tuloksista pitäen autourheilusivustoaan. Joidenkin mielestä ihan hyvin.

Mutta Nico Rosbergin F1 Williams-sopimukseen jälkeen repi pelihousunsa ja vähätteli "nicokekenpoikaa" oikein urakalla ja uutisiointi loppui? Jostain tältä forumilta, tosin F1-puolelta, muistan bonganneeni tuon harvinaisen katkeran palstanpitäjän palstaan linkin.
Tarkoittanet vanhaa FormulaPostia. Noi Nico-dissaukset oli tosiaan aikamoista settiä.

Estate

Well-known member
Myöntääkö se nyt tuossa, että Norjan laki sallii moraalittomuudet ja vääryydet?
Jokatapauksessa nyt on noussut kohu ja poliitikko eronnut, vaikka ei ole lakiakaan rikkonut. Kunpa Suomessa älyäisivät erota edes lakia rikottuaan...saatikka kun toimivat moraalittomasti ja väärin.
Onhan meillä sentään kokemusta siitä, että ministeri eroaa seksi(viesti)skandaalin takia, vaikka mitään laitonta ei tapahtunutkaan. Vääryydestä ja moraalittomuudesta sitten tiedä.

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
Onhan sitä pääministerin pesti jätetty, vaikka faksi tullut pyytämättä ja yllättäen, sekä puhuttu niin totta kuin osattu.:(

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Onhan meillä sentään kokemusta siitä, että ministeri eroaa seksi(viesti)skandaalin takia, vaikka mitään laitonta ei tapahtunutkaan. Vääryydestä ja moraalittomuudesta sitten tiedä.
Mitä väärää tossa voi olla? On nussinut väärin tai tehnyt jonkin virheliikkeen tai lerpahtanut kesken tsaarlstonin?

SamiJ

Well-known member
Wiesenthal-keskus kummastelee Salolaisen puheita

Kansanedustaja Pertti Salolaisen (kok.) juutalaislausunto on aiheuttanut tuohtumusta natsirikollisia metsästävässä Simon Wiesenthal -järjestössä.

Salolainen sanoi Ylen aamu-tv:ssä perjantaina, että Yhdysvaltain on vaikea ottaa neutraalimpaa kantaa Israelin ja palestiinalaisten kiistassa, koska Yhdysvaltain juutalaisilla on paljon vaikutusvaltaa maan taloudessa ja tiedotusvälineissä.

Simon Wiesenthal -järjestön edustaja Mark Weitzman on lähettänyt Suomen Washingtonin suurlähettiläälle Ritva Koukku-Rondelle kirjeen, jossa se vaatii Suomea irtisanoutumaan Salolaisen puheista.

Weitzman kummastelee kirjeessään, että Suomen poliittisen eliitin keskeinen henkilö puhuu tällaisia. Vielä ihmeellisempänä hän pitää sitä, ettei Salolaisen lausuntoa ole kyseenalaistettu lainkaan Suomessa.

Lisäksi Weitzman kehottaa Suomen hallitusta ryhtymään toimiin Salolaisen siirtämiseksi pois kaikista virallisista asemista.
Heh, jopa on natsikortti herkässä. Ihan asiaahan tuo Salolainen puhui.

http://yle.fi/uutiset/wiesenthal-keskus_kummastelee_salolaisen_puheita/6399241

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Tottahan Salolainen tokaisi.

Happy holidays vaan jenkeille, kun Merry Christmas on juutalaisille liikaa.:p

burb

.
Lisäksi Weitzman kehottaa Suomen hallitusta ryhtymään toimiin Salolaisen siirtämiseksi pois kaikista virallisista asemista.
Hyi hitto. On vissiin natsit metsästetty sukupuuttoon kun keskuksen edustajalla on aikaa ja otsaa alkaa puuttumaan Suomen sisäiseen politiikkaan.

Edit: Koukku-Ronde in muuten ihan kiva nimi.

SamiJ

Well-known member
Hyi hitto. On vissiin natsit metsästetty sukupuuttoon kun keskuksen edustajalla on aikaa ja otsaa alkaa puuttumaan Suomen sisäiseen politiikkaan.

Edit: Koukku-Ronde in muuten ihan kiva nimi.
Itte voisin kehottaa Israelilaisia ja Palestiinalaisia lopettamaan sen nahistelun TOP TYKKÄNÄÄN!

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Vetoan ameriikkaan, Salolaiseen, jutkuihin ja rättipäihin sovinnon saamiseksi.

ToXiCiTy

I am fabulous!
Sijainti
Järvenpää
Jos noi pysähtyisi ja ajattelisi, niin huomaisivat olevansa matkalla sinne mitä vastaan ovat taistelleet sitten toisen maailmansodan.

SamiJ

Well-known member
Oliko Salolaisen lausunnon anti semisti antisemitistinen?

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Sijainti
Syylien välissä
Salolainen lähettää "vastineen":
Salolainen: Minulla ei ole mitään tekemistä juutalaisvastaisuuden kanssa

Kansanedustaja Pertti Salolainen (kok.) pitää Wiesenthal-keskuksen syytöstä juutalaisvastaisuudesta käsittämättömänä. Salolainen analysoi juutalaislobbyn vaikutusta Yhdysvaltojen politiikkaan aamu-tv:ssä perjantaina.

Pertti Salolainen (kok.) Ylen Aamu-tv:n vieraana perjantaina 30. marraskuuta. Kuva: Yle
Yle Uutisille lähettämässään sähköpostissa Salolainen korostaa tehneensä puhtaasti ulkopoliittisen analyysin.

- Uskontoon liittyvät sisäpoliittiset syyt vaikuttavat voimakkaasti Yhdysvaltojen Lähi-idän politiikkaan. Maassa on vahva uskonnollisten liikkeitten lobby, joka puolustaa Israelia. Tässä juutalaisvähemmistöllä on suuri merkitys, Salolainen selventää.

- Uskonnollisten liikkeitten vahvan merkityksen senaatissa ja kongressissa olen todennut monilla Yhdysvaltain matkoilla.

Syytöksen juutalaisvastaisuudesta Salolainen kuittaa käsittämättömänä.

- Minulla ei ole mitään tekemistä juutalaisvastaisuuden kanssa. Sen monet juutalaiset ystävänikin voivat todistaa.

Salolainen korostaa, että Yhdysvaltojen ulkopoliitiikan taustojen ymmärtäminen on tärkeää, sillä maa on avainasemassa Lähi-idän rauhanrakennuksessa.

- EU on ainakin toistaiseksi osoittautunut liian tehottomaksi rauhanrakentajaksi.

Knoukka

Well-known member
Ehdotan että kiistan osapuolet pyytävät toisiltaan anteeksi ja kättelevät sovinnon merkiksi. Silleen tulis Lähi-itään ikuinen rauha.
Mulla on takuuvarma konsti lopettaa toi rähinä.