Albert Oil
Hippi ja juntti
Ai 'joskus'?
Näin tehdään täällä pohjoisessa. Asiasta lisää Yle/Kainuun sivuilla.60 turvapaikanhakijaa haluaa lumitöihin kahvipalkalla – "Olemme iloisia, kun voimme auttaa"
Kajaanissa asuvat turvapaikanhakijat haluavat tehdä jotain kaupunkiyhteisön hyväksi. Ensin lumitöihin ilmoittautui noin parikymmentä vapaaehtoista, nyt tulijoita neljäkymmentä lisää. Monelle heistä lumi on aivan uusi juttu.
Lumesta voi kasailla piilosuojia hämärille seksuaalisille ahdisteluille. Turvapaikanhakijoissa on potentiaalia. Ei ehkä noin, mutta kohta Kajaanissa sattuu jotakin tyttöä. Se on aivan täysin varma.Ei noista lumista vielä kovin korkeita piilopaikkoja saa.
Toinen San Bernardinon ampujista oli piirikunnan työntekijä – Poliisi kertoi tekijöiden henkilöllisyydet
Toinen ampujista oli ensin mukana työntekijöiden juhlassa, lähti sitten pois ja palasi aseistettuna, poliisi kertoo. Poliisin mukaan ampujia oli vain kaksi. Molemmat ammuttiin ajojahdin päätteeksi.Poliisin mukaan toinen Kalifornian San Bernardinossa ammuskelleista hyökkääjistä oli piirikunnan työntekijä.
Mies oli osallistunut piirikunnan terveydenhuollon työntekijöiden joulujuhlaan, lähtenyt pois ja palannut paikalle avaamaan tulen, poliisi kertoo uutistoimisto Reutersin mukaan.
Poliisi nimesi miehen Syad Farookiksi, 28. Hän kuoli poliisin ajojahdin päätteeksi, samoin kuin toinen hyökkääjä Tashfeen Malik, 27.
Uutistoimisto AP:n mukaan hyökkääjien perhe kertoo, että he olivat naimisissa.
Poliisi uskoo, että Farookin ja Malikin lisäksi iskuun ei osallistunut muita. Ammuskelussa kuoli 14 ihmistä ja haavoittui ainakin 14.
Iltalehestä.http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2015120320771963_ul.shtmlPresidentti Barack Obama kommentoi Kalifornian tapausta ja vetosi jälleen kerran päättäjiin aselakien kiristämiseksi.
- On jotakin, mitä voimme tehdä. Emme eliminoidaksemme jokaista joukkoammuskelua, mutta paranteeksemme todennäköisyyttä, että niitä ei tapahtuisi näin usein, Obama sanoi SBC Newsille.
Yhdysvalloissa on tapahtunut tänä vuonna 351 joukkoammuskelua, eli aseellista välikohtausta, jossa on kuollut yli neljä ihmistä.
http://www.iltalehti.fi/yleisurheilu/2015120320774266_yl.shtmlTero Pitkämäkeä ei kutsuttu Linnan juhliin: Manageri otti yhteyttä presidentin kansliaan
Se tuli vahingossa mulle. Mutta ei se mitään. Voin vilkuttaa sulle punaiselta matolta.Nii, missä mun linnankutsu? Olen melkein suomalainen mies.
Juu ei. Alisa on nyt velvollinen kertomaan kaikista asioistaan medialle ja Suomen kansalle. Yksityisyys pyksityisyys.Median huomio ei jännitä, Vainio vakuuttelee, mutta kehonkielestä voisi tehdä toisenlaisenkin päätelmän.
- Yritän ulkoistaa tämän omasta tekemisestäni, hän tokaisee.
Vaikuttaa tyhmältä.- En itse edes tajunnut sitä, Vainio hymähtää.
Jos on hidas ajattelija, ei kerkiä ajatella. Ihme juttu.- Kolmellatonnilla pitää säheltää niin kovaa, ettei siinä oikein edes ehdi ajatella mitään, hän kuvailee.
Huh huh. Ihan oikeesti.- Kirjoitin matikan jo syksyllä, mutta se meni aika huonosti, Vainio kertoo.
- Siis, se ei mennyt läpi.
:ahem:on toi noin pingis.
Ootko näyttäny lääkärille, jos siihen joku hoito auttas? Esim. sähkösokit tai lobotomia?mulla on toi noin pingis.
Lobotomiaa ei enää vissiin käytetä, oon kyselly sitä mut aina ollu vähän nihkee suhtautuminen.Ootko näyttäny lääkärille, jos siihen joku hoito auttas? Esim. sähkösokit tai lobotomia?
Puuduttaako juokseminen koskaan?
- Ei.
Puuduttaako treenaaminen koskaan?
- Ei.
Onko treenaaminen muka aina kivaa?
- Ei se aina kivaa ole, mutta olo treenin jälkeen on sellainen, että on se vaan sen arvoista.
- Juokseminen on aina ollut tosi kivaa, mutta vasta muutama vuosi sitten valitsin sen päälajiksi, Vainio kertoo.
- Hienointa on se juoksemisen tunne ja minkä fiiliksen siitä saa ja myös se, kun pystyy ylittämään itsensä.
Vainio harjoittelee joka päivä kerran tai kahdesti. Kovan harjoitusviikon juoksumäärä on jopa 150 kilometriä.
- Joskus on aika kovaa, joskus vähän kevyempää, Vainio kokee.