Lööpitystä, uutisia, ym. sälää / TALVIKAUSI 2015-2016

• Viestiketjun aloittaja 72
  • Aloituspäivämäärä
Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Olga

.
Sijainti
lakitukossa
Uutisissa toimittaja Pirkko Pöntinen Washingtonista kertoi, että sinne on pudonnut lunta 60 cm. Pudonnut??? :doubtful:

Suomeenkin ennustetaan lumisadetta. Paljonkohan putoilee?

ToXiCiTy

I am fabulous!
Sijainti
Järvenpää
Vieläköhän ameriikoissa on rebubligaaneja, jotka sanoo, että ilmastonmuutos on humbuugia?
Melkein kaikki. Ykshän toi lumipallon marraskuussa kongressiin ja loogisesti päätteli, että miten voi ilmasto lämmetä jos minä pystyn marraskuussa tuomaan tänne lumipallon. Hienoa porukkaa. Siellähän on myös noussut usko siihen, että maapallo on litteä. :eek:

Antsa Rieppo

Well-known member
Sijainti
Purukiellossa
Melkein kaikki. Ykshän toi lumipallon marraskuussa kongressiin ja loogisesti päätteli, että miten voi ilmasto lämmetä jos minä pystyn marraskuussa tuomaan tänne lumipallon. Hienoa porukkaa. Siellähän on myös noussut usko siihen, että maapallo on litteä. :eek:
:frown:

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
Vieläköhän ameriikoissa on rebubligaaneja, jotka sanoo, että ilmastonmuutos on humbuugia?
Hienoa tuo suomen kielessä harvemmin käytössä olevien kirjainten kuten b'n jag'n käytön uskaltaminen, ehkäpä niitä joskus käytetään jopa sanoissa, joihin ne kuuluvat ja oikeissa paikoissa.

Antsa Rieppo

Well-known member
Sijainti
Purukiellossa
Hienoa tuo suomen kielessä harvemmin käytössä olevien kirjainten kuten b'n jag'n käytön uskaltaminen, ehkäpä niitä joskus käytetään jopa sanoissa, joihin ne kuuluvat ja oikeissa paikoissa.
Suomenkielessä on äFfäkin vain kahta sanaa varten.

Ei. Ne ei ole Viiatti, Voortti tai Verkusoni. Mutta pesofati ja aaltopaffi vaatii tuon äffän.

jjv

Arschloch
Kafeetsufeesta puheenollen:

Donald Trumpin hotelli perii järkyttävää hintaa kahvista

Steve Novak twiittasi kuvan tilaamastaan lattesta sekä mukana seuranneesta laskusta. Sumpille tuli hintaa roheat 20,67 dollaria, eli hieman yli 19 euroa!

- En tiennyt, että tämä on maailman viimeinen latte, Novak päivitteli.

Latte sinällään maksaa Trumpin hotellissa 12 dollaria, mutta mukana seuraavat viiden taalan palvelumaksu sekä automaattinen 18 prosentin tippi.
Tippikulttuuria hienoimmillaan, ei tartte asiakkaan miettiä oliko palvelu hyvää, firma on päättänyt asiakkaan puolesta.

jjv

Arschloch
Jenkkilässä kuulemma pitää tipata aina, tykkäsi tai ei. Joidenkin mielestä tosi hyväkin juttu se.
Itsehän selvitin edellisen jenkkiläreissuni kunnialla tippaamatta. Tai no jätin mä hotellihuoneeseen muutaman koliken.

JPP

as Quo as possible
Sijainti
lappeen Ranta
Toi lumipalloheppu mullakin tuli mieleen. Ja sehän oli siis ihan kongressimies eikä mikään muuten vaan paikalle sattunut salaliittokaiffari. Joku toinen kongressin jäsen (tai vastaava poliitikko) puolestaan esitti joskus ajatuksen, että tuulivoimalat voivat hidastaa tuulia ja aiheuttaa sitä kautta haittoja.

Vilperi

Välimallin jätkä
Sijainti
Tampere
Toi tippaaminen on aika kaksipiippuinen juttu. Tai perseestä se enimmäkseen on, mutta kyllähän palvelukulttuuri tuolla rapakon takana parempi on kuin täällä. Tai no osittain. Normien mukaan suoritettuun ravintolakäyntiin ei saa mahdutettua sitä, että saisi laskun erikseen. Eipä toi ollut iso ongelma kun olin yhden kaverin kanssa liikkeellä, mutta toinen kaveri kertoi, että heidän noin 10 hengen seurueen kanssa sai aina vääntää, että sai eriteltyä edes pöytäkohtaisesti. Baaritiskillä tämä touhu muodosti myös ylitsepääsemättömiä esteitä. Kaverin kanssa mentiin bisselle, ja luonnollisesti tilasin itselleni siiderin ja maksoin sen. Kaveri oli vieressä kortti kourassa, mutta 10 minuutin venaamisen jälkeen todettiin ettei ne perkeleet jostain syystä halunneet meitä enää palvella. Aluksi mietittiin, että mun dollarin tippi oli liian pieni, mutta ongelma taisikin lopulta olla siinä etten tilannut ja maksanut molempia juomia samalla kertaa.

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Sijainti
Semminki
Jenkkilässä kuulemma pitää tipata aina, tykkäsi tai ei. Joidenkin mielestä tosi hyväkin juttu se.
Juur äsken kyyppari antoi vastahakoosesti kaljat, eikä meinannut löytää mistään pullonavaajaa. Mutta 10 pinnaa siihen silti tuli laskujn tippiä. Enkä ole jenkeissä lain.

jjv

Arschloch
kyllähän palvelukulttuuri tuolla rapakon takana parempi on kuin täällä
Ravintolan osalta palvelukulttuuriksi riittää mulle, että homma toimii sutjakkaasti. Alkaa nopeasti ärsyttää, jos joutuu ravintolassa pitkään odottamaan ruokaa/laskua. Etenkin lomareissulla kun ois miljuuna mielenkiintoisempaakin paikkaa tuijottaa kuin ravintolan sali.

Status
Ei avoinna uusille viesteille.