Lotus F1 Team kaudella 2012

Automenu

Well-known member
Vaidettiinko Peresilli siipi, vai miten se tuli eka vaihdon jälkeen Kimin taakse?
Ainakin mitä itse seurasin, niin Kimi ajoi Kovalaisen takanakin ekan sektorin oman nopeimman, ja toisenkin sektorin nopeammin kuin Perez, vaikka siellä meni ohi Heikistä.

Cerevisiae

Well-known member
Kuinkas moni ammattilaistalli tuon on saanut toimimaan? Ainiin Mersulla vähän vastaava, mutta ei se kyllä ole nopeudessa näkynyt. Muillahan näitä ei edes ole...
Red Bullilla on omanlainen systeemi, ilma johdetaan takasiiven sivusta alas keskelle?

ToXiCiTy

I am fabulous!
Sijainti
Järvenpää
Ihan tässä mutulla heitän, mutta eikö loogisesti siivestä puuttuva palanen vaikuta renkaiden tasaiseen kulumiseen?

andyman

Well-known member
Olet varmaan niitä tyyppejä, jotka pitää fysiikkaa vain yhtenä uskonnoista?
En ole. Olen niitä tyyppejä jotka myöntää oman tietämättömyytensä avoimesti, ja tietää myös että täällä foorumilla ei ole kellään sitä tietoa mikä tarvittaisiin että pystyisi analysoimaan todella tuollaisen vian seurauksia. En hyökännyt mitenkään sinua vastaan, vaan lähinnä kirjoitin että minun ja sinun ja muidenkin arvaukset on ihan yhtä hyviä olemassa olevalla tiedolla. Sorry jos kirjoitukseni oli jotenkin hyökkäävä sinne suuntaan :)

Ps:

Mutta haluaisin toki kuulla että miksi ajattelet noin?

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Ainakin mitä itse seurasin, niin Kimi ajoi Kovalaisen takanakin ekan sektorin oman nopeimman, ja toisenkin sektorin nopeammin kuin Perez, vaikka siellä meni ohi Heikistä.
Perezillä oli sisäänmenokierroksellaan ykkössektorin aika päälle 38 sekunnin, eli jonkunlainen virhe siellä tuli. Parhaat ajoivat siinä vaiheessa 36:lla alkavia sektoriaikoja.

Loko

Ajatusrikollinen
Sijainti
Tampere
En ole. Olen niitä tyyppejä jotka myöntää oman tietämättömyytensä avoimesti, ja tietää myös että täällä foorumilla ei ole kellään sitä tietoa mikä tarvittaisiin että pystyisi analysoimaan todella tuollaisen vian seurauksia. En hyökännyt mitenkään sinua vastaan, vaan lähinnä kirjoitin että minun ja sinun ja muidenkin arvaukset on ihan yhtä hyviä olemassa olevalla tiedolla.
Mutuilua se F1-inssin työkin on. Vähän on mutut mennyt huti esim. tämän Lotuksen DDRS:n kehittelyssä. En silti pidä sitä mutuilua ihan saman tasoisena kuin omaani tai muiden tänne postaamaa. Katsos, mutuilua on eri tasoita... Myös tämän foorumin sisällä. Enkä sano, että olisin itse oikeassa. Täydensin mutuilua siltä osin, kun arvelin muiden jättäneen huomiotta. Se nyt vaan on ihan naurettavaa laittaa kaikki mutuilu samaan laariin. Osoittaa tietämättömyyden lisäksi jotain muutakin.

Mutta haluaisin toki kuulla että miksi ajattelet noin?
Ööö... Kaikkinainen uskontoretoriikka saa näkemään punaista :mad:

andyman

Well-known member
Mutuilua se F1-inssin työkin on. Vähän on mutut mennyt huti esim. tämän Lotuksen DDRS:n kehittelyssä. En silti pidä sitä mutuilua ihan saman tasoisena kuin omaani tai muiden tänne postaamaa. Katsos, mutuilua on eri tasoita... Myös tämän foorumin sisällä. Enkä sano, että olisin itse oikeassa. Täydensin mutuilua siltä osin, kun arvelin muiden jättäneen huomiotta. Se nyt vaan on ihan naurettavaa laittaa kaikki mutuilu samaan laariin. Osoittaa tietämättömyyden lisäksi jotain muutakin.

Ööö... Kaikkinainen uskontoretoriikka saa näkemään punaista :mad:
Olet oikeassa, ja mutuilun takia mä tätä palstaa seuraankin.

F1-fani82

Well-known member
Sijainti
Vantaa
Ihan tässä mutulla heitän, mutta eikö loogisesti siivestä puuttuva palanen vaikuta renkaiden tasaiseen kulumiseen?
Itsekin mietin juuri samaa. Toisaalta, jos renkaat kuluvat enemmän oikealta kuin vasemmalta normi olosuhteissa, voi siipimuutoksilla olla positiivistakin vaikutusta. Tämä vaan tälläistä mutuilua, että ei välttämättä noin suoranaisesti asiat mene, et kuluis epätasaisesti.

Loko

Ajatusrikollinen
Sijainti
Tampere
Niin, tulosten analysointi, empiirinen tutkimus, matemaattiset mallit ja kaikki tieteellinen tieto ylipäätänsä on insinöörille täysin vierasta. Mutulla siellä vaan vedetään.
Ilmeisesti et joko ymmärtänyt pointtia tai tarkoitat mutulla jotain muuta kuin minä. Tieteellisen menetelmän hypoteesiosuus = mutuilua :wink:

Edit: Niin ja tarkoitan lähinnä aerodynamiikkaa. Muilla osa-alueilla ei samalla tavalla tule virheitä, vaan lähinnä vääriä kompromisseja. Aerodynamiikassa ei läheskään aina etukäteislaskelmat vastaa totuutta.

Viimeksi muokattu:

Tume9000

Well-known member
Sijainti
Location, Location
Ilmeisesti et joko ymmärtänyt pointtia tai tarkoitat mutulla jotain muuta kuin minä. Tieteellisen menetelmän hypoteesiosuus = mutuilua :wink:
Oma pointtini oli se, että usein foorumin aerodynamiikkagurut ovat analysoimassa autoja vailla mitään todellista asiantuntemusta tai lähteitä, joilla todistaa väitteensä. Andyman on mielestäni sen asian kanssa oikeassa, että hataralla tietämyksellä tehtyjä mutuiluja/hypoteeseja pitää kyseenalaistaa.

Loko

Ajatusrikollinen
Sijainti
Tampere
Andyman on mielestäni sen asian kanssa oikeassa, että hataralla tietämyksellä tehtyjä mutuiluja/hypoteeseja pitää kyseenalaistaa.
Kyseenalaistaminen on vähän eri juttu kuin se, mitä Andyman teki. Näin tiivistetysti siinä viestissä väitettiin, että pitää olla Andrian Newey jotta aerodynamiikasta esitetty väite olisi yhtään minkään arvoinen. Mitään väitteen tai perusteluiden kyseenalaistamista siinä ei ollut, vaan siinä kyseenalaistettiin väitteen esittäjä.

Raikku

Well-known member
Säälittävän hidas alkaa kyllä Lotus olla. Tämä kausi on on menetetty tulosten osalta, nyt on enää kyse siitä tuleeko ensi kaudesta tälläistä rämpimistä alusta asti.

Nurtsi

Registered Loser
Säälittävän hidas alkaa kyllä Lotus olla. Tämä kausi on on menetetty tulosten osalta, nyt on enää kyse siitä tuleeko ensi kaudesta tälläistä rämpimistä alusta asti.
Riippuu siitä saadaanko niitä Korean päivityksiä toimimaan ja paljonko ne auttaa. Jos ei auta niin sitten alkaa olla peli lopullisesti menetetty mestaruuden osalta.

Tume9000

Well-known member
Sijainti
Location, Location
Kyseenalaistaminen on vähän eri juttu kuin se, mitä Andyman teki. Näin tiivistetysti siinä viestissä väitettiin, että pitää olla Andrian Newey jotta aerodynamiikasta esitetty väite olisi yhtään minkään arvoinen. Mitään väitteen tai perusteluiden kyseenalaistamista siinä ei ollut, vaan siinä kyseenalaistettiin väitteen esittäjä.
Tässähän Andyman oli oikeassa. Ei nyt käytännössä Andrian Newey tarvitse olla, mutta edes jotain tukea omille argumenteille pitäisi kyetä antamaan. Olemalla Andrian Newey olisi melkoisen tehokas tukikeino.