Lotus F1 Team kaudella 2013

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Rentta

Well-known member
Liittynyt
22.7.2010
Viestit
6760
Sijainti
Täällähä mä

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Kaksi sanaa: UL ja Mustakiikari.
En lue.

Anteeksi vain. Varmasti sielä taas jotain hyödyllistäkin on, mutta A) UL:n otsikot on täysin päin seiniä lähes aina ja B) Mustakiikari koittaa käyttää samoja värikyniä kuin kaheli kaverinsa Kyllönen, mutta onnistuu siinä vielä huonommin...
 

Trone

Registered Loser
Liittynyt
12.4.2002
Viestit
1222
Sijainti
Suomi
Kaksi sanaa: UL ja Mustakiikari.
En lue.

Anteeksi vain. Varmasti sielä taas jotain hyödyllistäkin on, mutta A) UL:n otsikot on täysin päin seiniä lähes aina ja B) Mustakiikari koittaa käyttää samoja värikyniä kuin kaheli kaverinsa Kyllönen, mutta onnistuu siinä vielä huonommin...
[OT] Ei siellä ole taaskaan mitään hyödyllistä, don't worry :D Sinällään UL:n konseptin perusidea on ihan toimiva: uskalletaan ottaa rohkeasti kantaa eikä vain uutisoida tulosliuskoista, kuten moni muu suomalaismedia. Ongelmana on vain se, että rohkeaa kannanottoa tehdään itsetarkoituksellisti ilman mitään tietotaitoa, mikä vie pohjan koko idealta. Mielipiteet vaihtavat suuntaansa tuuliviirin tavoin. [/OT]

Lotus-aiheesta itsestään pitää sanoa, että näyttää kyllä lupaavalta. Kuitenkaan samanlaista "ylivoimaa" ei ole nähtävissä Lotukselta (eikä millään muullakaan tallilla), kuin mitä viime vuoden kaudenalustesteissä oli, joten kyllä tässä näyttäisi olevan jälleen kerran "kutkuttavan jännittävä" kausi tulossa...
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4365
Pakka on paljon paljon tiukempi, kiitos muuttumattomien sääntöjen. Q3 paikkaa on kärkkymässä Mclaren, Red Bull, Lotus, Ferrari, Mercedes, Sauber, Force India, Williams ja Toro Rosso. Tämä merkkaa että tulemme näkemään kauden aikana yllätyksellisiä pudotuksia Q2:ssa kun kaikki ei menekkään nappiin (kierros, säädöt, ruuhka, sää)
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
[OT] Ei siellä ole taaskaan mitään hyödyllistä, don't worry :D Sinällään UL:n konseptin perusidea on ihan toimiva: uskalletaan ottaa rohkeasti kantaa eikä vain uutisoida tulosliuskoista, kuten moni muu suomalaismedia. Ongelmana on vain se, että rohkeaa kannanottoa tehdään itsetarkoituksellisti ilman mitään tietotaitoa, mikä vie pohjan koko idealta. Mielipiteet vaihtavat suuntaansa tuuliviirin tavoin. [/OT]
Joo ekana tulee mieleen kohtuullisen tuore "Lotus julkisti uuden auton...Kimi ei ole vielä ajanut sillä" otsikko... :wall:
Tuo oli siis ennen testien alkua.

Ja onhan noita muitakin. Mahtoko se olla Mustakiikari, joka jotain kommenttia anto Kimin eron suhteenkin? En lukenut sitäkään, joten en muista kuin otsikon joltain tampiolta "F1-asiantuntija analysoi Räikkösen eroa" tms... Siinä kohtas varmaan kans asiantuntemus ja asia hienosti.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi


Mikä "kuristin" on Lotuksen airboxissa?
Vai meneekö alareunasta ilmaa esim. (Kersin) jäähdytyksen Mäkkärin tyyliin?
 

imthesun

Well-known member
Liittynyt
26.1.2004
Viestit
196
Voi fail, jos ei voi ajaa kun softa bugaa. Jos ollut jo edellisistä testeistä asti ongelmia, niin ei liene kovin suuria odotuksia et nörtit sais sen sekunnissa kuntoon.
 

K1M1

Well-known member
Liittynyt
12.3.2009
Viestit
117
Kimi sanoi sky sportsin haastattelussa, että renkaat toimivat kylmällä ilmalla/radalla paljon paremmin kuin viime vuonna. Eikö Lotuksella ollut viime vuonna suuriakin hankaluuksia kylmällä ilmalla? Toivottavasti tuosta olisi myös parannusta aika-ajo vauhtiin ja varsinkin Kimin kohdalla.
 

tmekt

Well-known member
Liittynyt
23.7.2012
Viestit
475
Voi fail, jos ei voi ajaa kun softa bugaa. Jos ollut jo edellisistä testeistä asti ongelmia, niin ei liene kovin suuria odotuksia et nörtit sais sen sekunnissa kuntoon.
Allisonin mukaan on jo kunnossa että se siitä

EDIT: siis Permanen mukaan
 
Viimeksi muokattu:

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Onko missään ollut tietoa Lotuksen DRD:stä?

Kai ne airboxin möhkylät on sitä varten? Kovin isot ilmanotot vaan muihin verrattuna.

Lisäksi edelleen ihmettelen, että ajavat niiden kanssa koko ajan vaikka ne on tukittuna.



Pakkohan noiden on johonkin vaikuttaa? Varmaan kaksinkertainen airbox mäkkiin verrattuna...
 
Liittynyt
15.1.2008
Viestit
1480
Onko missään ollut tietoa Lotuksen DRD:stä?

Kai ne airboxin möhkylät on sitä varten? Kovin isot ilmanotot vaan muihin verrattuna.

Lisäksi edelleen ihmettelen, että ajavat niiden kanssa koko ajan vaikka ne on tukittuna.

Pakkohan noiden on johonkin vaikuttaa? Varmaan kaksinkertainen airbox mäkkiin verrattuna...
Ihan samaa katellu, kyllä noista luulis olevan jotain haittaa ilmanvastuksen / takasiiven kannalta. Tuntuisi tyhmältä pitää ne tossa, jos eivät ole käytössä. Melbourneen mennessä olis hyvä tehdä joku ratkasu, mutta vähän veikkaan, että ovat siinä koko kauden, vaikka ei käytettäs yhdessäkään kisassa :p
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Ihan samaa katellu, kyllä noista luulis olevan jotain haittaa ilmanvastuksen / takasiiven kannalta. Tuntuisi tyhmältä pitää ne tossa, jos eivät ole käytössä. Melbourneen mennessä olis hyvä tehdä joku ratkasu, mutta vähän veikkaan, että ovat siinä koko kauden, vaikka ei käytettäs yhdessäkään kisassa :p
Sen ymmärtää, että ajavat niiden kanssa, jos systeemi on tulossa käyttöön, niin tulee sitten testattua koko ajan niiden kanssa. Toivottavasti tuloo käyttöön...ainakin jos muillekin on tulossa.
 

tmekt

Well-known member
Liittynyt
23.7.2012
Viestit
475
http://www.yallaf1.com/2013/02/25/lotus-to-fight-red-bull-for-title-predicts-gutierrez/

Lotus to fight Red Bull for title predicts Gutierrez

After spending some time from an viewing the action from an elevated trackside vantage point in Barcelona last week, Esteban Gutierrez has tipped Red Bull and Lotus to fight for the 2013 title.

“I was out on track and had a look at a couple of the corners,” the rookie Sauber racer is quoted by Germany’s Auto Motor und Sport.

“I was surprised by how different the cars are. I think Red Bull is in a very good position, which can be seen easily from the outside. The Red Bull and the Lotus are the most stable,” he continued, according to Italy’s Tuttosport.

“They will fight for the title this season. I was very impressed with the Lotus in the cornering,” the 21-year-old continued.

“It has incredible grip, far more than the others, not moving around at all. The Red Bull is also very smooth, with no uncertainty in the trajectory, very well balanced and very good at the front end.”

In Switzerland’s Blick, veteran correspondent Roger Benoit compiled the first tentative pecking-order list for 2013, with Red Bull and Lotus in first and second places.

Third is McLaren, ahead of Ferrari, Mercedes and Sauber.

Mark Webber told reporters on Friday: “We are in a good position to be strong in Melbourne, as you would expect from a team that has had our results in the past few years.”

World champion Sebastian Vettel is also happy.

“It’s true that I only felt comfortable in the car in the second half of last season,” he is quoted by Sport Bild.

“It’s also true that the handling of the new car is very similar.”

After testing the impressive black and red E21 in Spain, Raikkonen headed to Moscow for a demonstration ice race.

“I can’t promise that we are going to be able to fight for wins,” the Finn told R-Sport, “but I think we will be up there and we will have ourselves a chance at least.” (GMM)
 

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
Kuvaa Lotuksen pohjasta. Keulan alueelta löytyy monellaista reikää ja tunnelia, joiden tarkoituksia voi ihmetellä.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Kuvaa Lotuksen pohjasta. Keulan alueelta löytyy monellaista reikää ja tunnelia, joiden tarkoituksia voi ihmetellä.
Mielenkiintoinen kuva. Kiitos. :)

Tarkoititko keulaa vai ohjaamoa?
Itse en keulan alta (etuakseli) löytänyt mitään kolosia...
Ohjaamon alla niitä sen sijaan auton pohjan edessä on kaksi pari ainakin.

Toinen pari vois olla jotain jäähdytystäkin varten. Ei olis pitkä matka esim. polttoainetankin alla oleville KERSin akuille, mikäli akut sielä sijaitsee...

Puhtaasti aerodynaamisia vaikutuksia varten noi yleensä kait on esimerkiksi ilmanpaineen alentamiseksi (keulan alaiset on tätä varten Ferrarilla, RB:llä ja Sauberilla) ja siten nosteen vähentämiseksi. Toinen syy on yritys leikata pintaan kiinnittyvän ilmavirran paksuutta tms., jota en täysin ymmärrä, kun en aeroihmisiä ole. :) (myös tätä edellä mainittujen tallien keulan alaiset röörit tekee)
Scarbsin blogista molemmat poimittuja.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös