Lotus F1 Team kaudella 2013

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

W124

Well-known member
Liittynyt
21.4.2008
Viestit
716
Sohvalta päätökset tehdää ilman painetta mutulla eikä meillä ole käytössä kymmeniä eri tietolähteitä tai laskentamalleja jotka oikeastaan vain vaikeuttaa päätöksen tekemistä jolloin päädytään tulokseen että on helpompaa olla päättämättä = jatkaa samalla suunnitelmalla.
Kyllähän varikkotaktiikoita on laskettava jatkuvasti etukäteen. Olen melko varma, että huipputallit laskevat jatkuvasti koko kisan ajan, että jos turva-auto tulee nyt, niin mitä tehdään. Kun laskelmat ovat valmiina ja niitä päivitetään niin on helppo tilanteen realisoituessa vain toteuttaa laskelma. Brawnille oli aivan selvää, että jos turva-auto tulee NYT radalle, niin Nico HETI sisään.
 

Lunssila

Well-known member
Liittynyt
6.6.2008
Viestit
18215
Kyllähän varikkotaktiikoita on laskettava jatkuvasti etukäteen. Olen melko varma, että huipputallit laskevat jatkuvasti koko kisan ajan, että jos turva-auto tulee nyt, niin mitä tehdään. Kun laskelmat ovat valmiina ja niitä päivitetään niin on helppo tilanteen realisoituessa vain toteuttaa laskelma. Brawnille oli aivan selvää, että jos turva-auto tulee NYT radalle, niin Nico HETI sisään.
Näinhän se on. Välillä kuulee tiimiradiostakin, että "saefty car window is open".
 

skvi

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
2056
Kyllähän varikkotaktiikoita on laskettava jatkuvasti etukäteen. Olen melko varma, että huipputallit laskevat jatkuvasti koko kisan ajan, että jos turva-auto tulee nyt, niin mitä tehdään. Kun laskelmat ovat valmiina ja niitä päivitetään niin on helppo tilanteen realisoituessa vain toteuttaa laskelma. Brawnille oli aivan selvää, että jos turva-auto tulee NYT radalle, niin Nico HETI sisään.
Näissä asioissa erottuu huipputallien resurssit. Veikkaan että Lotuksella ei ole paalua ja resursseja tällaiseen.

Tilanteet muuttuu niin nopeasti että ihmisen/ihmisjoukon laskentakapasiteetti ja nopeus ei yksinkertaisesti riitä jolloin taustalla on varmasti joku mallinnusohjelma.
 
Viimeksi muokattu:

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Sohvalta päätökset tehdää ilman painetta mutulla eikä meillä ole käytössä kymmeniä eri tietolähteitä tai laskentamalleja jotka oikeastaan vain vaikeuttaa päätöksen tekemistä jolloin päädytään tulokseen että on helpompaa olla päättämättä = jatkaa samalla suunnitelmalla.
Sohvalta poikkeavan päätöksen tehdessä ei koskaan joudu toteamaan että olipa oma ajatus huono.
 

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
Voi hyvänenaika mitä puhetta. Grosjean on liian lahjakas F1:iin :rolleyes:. Ihan kuin isä puhuisi pojastaan. Voiko tästä myös päätellä että Kimi olisi lähdössä talllista.

Lotus-pomo avoimena: Grosjean harvinaislaatuinen

http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/2013/07/1776967/lotus-pomo-avoimena-grosjean-harvinaislaatuinen

Lotus on pitänyt Grosjeanin toista vuotta riveissään toistuvista ajovirheistä huolimatta.

- Minun ainoa syyni yrittää uudestaan ainakin siihen asti, että olen varma meidän yrittäneen kaikkea, on se, että Romain on harvinaislaatuinen kuljettaja. Olen työskennellyt pienemmissä luokissa, pienimmästä GP2:een asti, ja olen harvoin nähnyt näin nopeaa kuljettajaa. Media ei lopeta kysymyksiä siitä, miksi tuen häntä, mutta varikolla kaikki tietävät, kuinka lahjakas hän on ja kuinka harvinaisia sellaiset kuljettajat ovat, Boullier selittää nextgen-auto.com-nettisivuston haastattelussa.

Boullier vertaa Grosjeania hiomattomaan timanttiin. Tallipäällikön mukana Lotus ei kuitenkaan aio tukea Grosjeania useita vuosia, jos hän epäonnistuu.

- Jos hän pystyy realisoimaan potentiaalinsa, niin se on meille täydellistä urheilullisesti. Meillä on silloin joku erityislaatuinen, joka pystyy voittamaan kilpailuja ja mestaruuksia meillä. Jos hän ei pysty, niin ehkä ei sitten, mutta meidän täytyy yrittää.

Boullier myöntää, että Grosjeanin ongelmat ovat henkisiä. Ranskalaiskuljettaja tarvitsee lisää kypsyyttä ja itsevarmuutta.

- Hän on voittanut mestaruuksia kaikissa luokissa, joissa on ajanut. Hän tietää, kuinka se tehdään. Ehkä hän on lahjakkaampi kuin muut ja jopa F1-tasolla hänellä on lahjoja tulla mestariksi. Hänen täytyy hyödyntää lahjojaan ja unohtaa pelkonsa.
 
Viimeksi muokattu:

Sam the Man

Registered Yes-man
Liittynyt
21.9.2009
Viestit
1351
Voi hyvänenaika mitä puhetta. Grosjean on liian lahjakas F1:iin :rolleyes:. Ihan kuin isä puhuisi pojastaan. Voiko tästä myös päätellä että Kimi olisi lähdössä talllista.
Oli miten oli mutta minä en ainakaan tiedä yhtään muuta kuljettajaa, joka olisi saanut F1:ssä niin monta uutta mahdollisuutta... :dunno:
 

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
Näyttäs sille, että Grosjeanilla on Nürburgringillä DRD käytössä ja Räikkösellä ei.



 

Turso

Well-known member
Liittynyt
7.9.2012
Viestit
1041
Sohvalta poikkeavan päätöksen tehdessä ei koskaan joudu toteamaan että olipa oma ajatus huono.
Miten niin? Kyllä minä ainakin olen useastikin väärässä kun kiroilen taktiikoita. Kohta huomaa et eiku se oliki parempi näin.
 

raka75

Well-known member
Liittynyt
13.7.2009
Viestit
364
Ei ollu Grosjeanillakaan DRD käytössä enää toisessa harjoituksessa.
 

IWE

Well-known member
Liittynyt
22.6.2004
Viestit
2963
Tuuliviiri nimeltä Lotus..

Lotus ylistää vastustamiaan renkaita

Lotuksen tallipäällikkö Eric Boullier myönsi Saksan GP:n jälkeen, että Pirellin uudenlaiset takarenkaat olivat oikein hyvät.

Pirelli olisi halunnut ottaa kevlar-vyön sisältävät takarenkaat kisakäyttöön jo kesäkuun alussa, mutta rengasmuutos kaatui tuolloin muun muassa Lotuksen vastustukseen. Nyt Lotuksen kanta asiaan on muuttunut.

- Meidän täytyy pyytää Pirelliä pitämään tämän viikonlopun rengastyyppi käytössä loppukauden ajan, Boullier toivoi sen jälkeen, kun Lotus-kuljettajat ajoivat Saksan GP:ssä sijat kaksi ja kolme.

Pirelli on kuitenkin muuttamassa renkaitaan jälleen seuraavaan osakilpailuun Unkarin GP:hen. Tulevien renkaiden rakenne on otettu viimevuotisista renkaita, mutta seokset ovat tämänvuotisista.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Tuuliviiri nimeltä Lotus..
Täh? Tässä kisassa oli tämän kauden pehmeät seokset eikä niitä saanut väärinkäyttää. Näitähän ne on koko ajan halunnut, eikä muutoksia kovempiin tai kevlareihin.
 

IsoAhven

Well-known member
Liittynyt
16.3.2012
Viestit
2700
Täh? Tässä kisassa oli tämän kauden pehmeät seokset eikä niitä saanut väärinkäyttää. Näitähän ne on koko ajan halunnut, eikä muutoksia kovempiin tai kevlareihin.
Itsekin alan olla hieman pihalla näissä rengashommissa. Eikös nyt takarenkaissa ollu käytössä se uus rakenne ja tämänvuotinen seos? Nyt en taas ymmärrä, että mitä ne nyt vielä niihin muuttaa, ku käsitin, että just tän kisan takarenkaat oli just niitä uusia? enskisaan tulis sit kaikki renkaat oleen uusia kevlar-vahvistettuja?

Ja tosiaan pirelli ainakin on väittänyt, että vika oli lähes täysin tiimeissä, kun renkaat paukkui. Vain sen ottivat omalle kontolleen, etteivät olleet kieltäneet väärinkäyttöä. Pirelli: Oikein käytettynä formularenkaat ovat turvalliset

edit: siis tätä lausetta en ymmärrä
Pirelli on kuitenkin muuttamassa renkaitaan jälleen seuraavaan osakilpailuun Unkarin GP:hen. Tulevien renkaiden rakenne on otettu viimevuotisista renkaita, mutta seokset ovat tämänvuotisista.
Mitä nää "kanadassa" testatut renkaat sit oli, ku niitä nyt käytettiin vain väliaikaisesti ja vain takarenkaissa, pakon edessä kiireisellä aikataululla? Miksi niitä on edes testattu, jos niitä ei ollu tarkoitus ees käyttää (paitsi nyt edellisen kisan räjähdysten vuoksi)?

edit2: Eiku siis viimevuotinen rakenne on sit kuitenkin erillainen? Noh en edelleenkään ymmärrä noita kanadan testirenkaita. Haluaisko joku päivittää tän homman rautalangasta vääntämällä? :)
 
Viimeksi muokattu:

P1 Rai

West Coast
Liittynyt
3.6.2013
Viestit
3027
Sijainti
Siellä
Miks vitus noita kumeja pitää muuttaa, eikös nuo nyrrellä olleet ollut hyviä
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Mitä nää "kanadassa" testatut renkaat sit oli, ku niitä nyt käytettiin vain väliaikaisesti ja vain takarenkaissa, pakon edessä kiireisellä aikataululla? Miksi niitä on edes testattu, jos niitä ei ollu tarkoitus ees käyttää (paitsi nyt edellisen kisan räjähdysten vuoksi)?

edit2: Eiku siis viimevuotinen rakenne on sit kuitenkin erillainen? Noh en edelleenkään ymmärrä noita kanadan testirenkaita. Haluaisko joku päivittää tän homman rautalangasta vääntämällä? :)
Viimevuotinen rakenne, tämän kauden seokset. Niitä tässä on kiireellä radalle tuotu.

Muusta en ole kuullut.
 

naukkis

Well-known member
Liittynyt
9.5.2004
Viestit
727
Lotus oli muuten paljon parempi kisassa kuin kukaan oikein edes on uskaltanut kommentoida, aika-ajojen jälkeen ja Kimin hitaimman huippunopeusnoteerauksen jälkeen olin jo varma että kisassa ei mennä kenestäkään ohi, mutta tilannehan oli että Kimi oli ainoa joka kisassa pääsi muista ohi ilman selkeää rengasetua, Alonsohan ei päässyt Hamiltonista ohi vaikka Hamiltonin renkaat olivat aivan finaalisssa.

Toivotttavasti meno jatkuu samanlaisena seuraavissakin kisoissa.
 

Raikku

Well-known member
Liittynyt
26.2.2010
Viestit
3911
Se vaara vaan nyt on että jos sitten Kimi kuitenkin valitsee Lotuksen kun nyt kulkee. Ja sitten jos ei ensi kaudella kuljekaan. Red Bullilla riski on joka tapauksessa pienempi tuolle.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Lotus oli muuten paljon parempi kisassa kuin kukaan oikein edes on uskaltanut kommentoida, aika-ajojen jälkeen ja Kimin hitaimman huippunopeusnoteerauksen jälkeen olin jo varma että kisassa ei mennä kenestäkään ohi, mutta tilannehan oli että Kimi oli ainoa joka kisassa pääsi muista ohi ilman selkeää rengasetua, Alonsohan ei päässyt Hamiltonista ohi vaikka Hamiltonin renkaat olivat aivan finaalisssa.
Harmi vaan että taktiikka kusi. Hamiltonin taakse ei olis pitänyt jäädä enää ekalla stopilla. Miksei Kimiä pidetty ulkona pidempään? Oliko renkaat enemmän loppu kuin Grosjeanilla vai mistä kiikasti? Jos pääsee trafiikista eroon vasta kisan puolivälin lähestyessä, Vettel ehtii karata voittoon.

Ja olisko ollut täysin mahdoton ajatus ajaa puoli kisaa ilman stoppia turva-auton jälkeen? Eihän siinä mitään olis menettänyt kun kierrosaikojen hiipumiseen oli kisatilanteen puolesta ollut varaa reagoida ja varmistaa kolmas sija.
 

Polar

Well-known member
Liittynyt
15.1.2007
Viestit
757
Se vaara vaan nyt on että jos sitten Kimi kuitenkin valitsee Lotuksen kun nyt kulkee. Ja sitten jos ei ensi kaudella kuljekaan. Red Bullilla riski on joka tapauksessa pienempi tuolle.
Toivottavasti Kimi jää Lotukselle. RedBull on täysin Vettelin talli, ei Kimi voi/saa siellä ainakaan mestaruudesta ajaa. Paremmat mahdollisuudet ovat Lotuksella, kun talli ja toimintatavat ovat tutut. Oikein pelottaa, että Kimi menee RedBullille Vettelin teurastettavaksi.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös