Lotus-pomo avoimena: Grosjean harvinaislaatuinen
http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/2013/07/1776967/lotus-pomo-avoimena-grosjean-harvinaislaatuinen
Lotus on pitänyt Grosjeanin toista vuotta riveissään toistuvista ajovirheistä huolimatta.
- Minun ainoa syyni yrittää uudestaan ainakin siihen asti, että olen varma meidän yrittäneen kaikkea, on se, että Romain on harvinaislaatuinen kuljettaja. Olen työskennellyt pienemmissä luokissa, pienimmästä GP2:een asti, ja olen harvoin nähnyt näin nopeaa kuljettajaa. Media ei lopeta kysymyksiä siitä, miksi tuen häntä, mutta varikolla kaikki tietävät, kuinka lahjakas hän on ja kuinka harvinaisia sellaiset kuljettajat ovat, Boullier selittää nextgen-auto.com-nettisivuston haastattelussa.
Boullier vertaa Grosjeania hiomattomaan timanttiin. Tallipäällikön mukana Lotus ei kuitenkaan aio tukea Grosjeania useita vuosia, jos hän epäonnistuu.
- Jos hän pystyy realisoimaan potentiaalinsa, niin se on meille täydellistä urheilullisesti. Meillä on silloin joku erityislaatuinen, joka pystyy voittamaan kilpailuja ja mestaruuksia meillä. Jos hän ei pysty, niin ehkä ei sitten, mutta meidän täytyy yrittää.
Boullier myöntää, että Grosjeanin ongelmat ovat henkisiä. Ranskalaiskuljettaja tarvitsee lisää kypsyyttä ja itsevarmuutta.
- Hän on voittanut mestaruuksia kaikissa luokissa, joissa on ajanut. Hän tietää, kuinka se tehdään. Ehkä hän on lahjakkaampi kuin muut ja jopa F1-tasolla hänellä on lahjoja tulla mestariksi. Hänen täytyy hyödyntää lahjojaan ja unohtaa pelkonsa.