Lotus F1 Team kaudella 2015

Dino246

Well-known member
Liittynyt
18.6.2009
Viestit
2332
Renaultin ajaisi Mersun koneilla? :confused: Toki Rellu saisi innovaatiota Mersun koneista... mahtaako käydä Mersulle
Eikös nuo siviilipuolellakin tee ihan tiivistä yhteistyötä (Renault Kangoo/MB Citan, Nissan Navara/MB pick-up, Renault Twingo/Smart jne.) joten kaippa tuo nyt yksi kausi menisi Renault-Mercedes -yhdistelmälläkin... :D

Mutta hieno juttu että ainakin kuskiasiat alkaa ensi kaudelle olla kunnossa. Maldonadon näytöt on olleet niin kovat että on tallilta todellinen kaappaus onnistua pitämään tuollainen mies riveissään muiden tallien nenien edestä. Niin, ja taitaahan se jokusen dollarin tuoda rahaakin... No riittääpähän katsojille ainakin viihdettä.
 

ProjectMaster

Well-known member
Liittynyt
17.12.2013
Viestit
1649
Maldonado on kyllä ollut todella epäonninen tällä kaudella mun mielestä. Oikeastaan Kanadaa lukuunottamatta auto on hajonnut aina, kun se on kulkenut. Lisäksi jäänyt pari kertaa myös omaa syytään radan varteen.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5183
Maldonado on kyllä ollut todella epäonninen tällä kaudella mun mielestä. Oikeastaan Kanadaa lukuunottamatta auto on hajonnut aina, kun se on kulkenut. Lisäksi jäänyt pari kertaa myös omaa syytään radan varteen.
Näinhän se on Kiminkin kanssa. Mutta silti on Kimin(kin) vika, ettei auto kulkenut kaikissa muissa kisoissa.
 

Masza

Well-known member
Liittynyt
11.9.2012
Viestit
2100
Sijainti
Täällä
Eikä ole. Hevonpaskaa.
No ainakin Grosjeanin osalta on tavoitteena. Et vain taida kestää ajatusta, että Grossu korvaisi Räikkösen ja syrjäyttäisi Bottakset ja muut. Kakkoskuskin rooli siellä Valellekin olisi tarjolla.

En nää mitään järkeä, miksi Ferrari ainakaan Hamiltonia harkitsisi niin pitkään, kun Vettel tallissa ajaa - miksi rikkoa toimivaa imperiumia?
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5183
No ainakin Grosjeanin osalta on tavoitteena. Et vain taida kestää ajatusta, että Grossu korvaisi Räikkösen ja syrjäyttäisi Bottakset ja muut. Kakkoskuskin rooli siellä Valellekin olisi tarjolla.

En nää mitään järkeä, miksi Ferrari ainakaan Hamiltonia harkitsisi niin pitkään, kun Vettel tallissa ajaa - miksi rikkoa toimivaa imperiumia?
Grosjeanin suurempana huolena on varmistaa edes jokin ajopaikka ensi kaudeksi. Haasilla ajamisesta ei ole sen enempää etua kuin missään muussakaan tallissa. Jos huonosti käy ja auto onkin susi, niin todennäköisesti Grosjeanin ura oli sitten siinä. Ei pidä unohtaa, että loppuvaiheessa Caterhamkin viritteli yhteistyötä Red Bullin ja Renault'n kanssa eikä vauhti parantunut mihinkään. Lotuksen ja Rellun diili on ilmeisesti edelleen siinä tilassa, että Renault'lla on jatkuvasti toinen jalka pitämässä (ulko-)ovea raollaan.

Mitä tulee suomalaisiin, niin ennemmin näkisin Räikkösen laittavan rukkaset naulaan kuin jatkavan nykyisiä suorituksiaan, jotka sopivat paremmin vaikka Grosjeanin cv:hen kuin Kimi Matias Räikköselle. Bottas on minulle mielenkiinnoton kuski ainakin ennen mahdollista Ferrari-pestiä. Suorituskyvyltään Grosjeania parempia vaihtoehtoja olisivat Ricciardo ja Hülkenberg koska vain, mutta jos tulosluettelon ulkopuoliset tekijät painavat vaaterissa enemmän, niin eivät nuo kaksi niille asioille mahda mitään ensi vuonnakaan. Siinäkään valossa Grosjeanin ei tarvitse nuoleskella yhtään enempää. (Verstappen? Heh.)
 
Viimeksi muokattu:

Masza

Well-known member
Liittynyt
11.9.2012
Viestit
2100
Sijainti
Täällä
Grosjeanin suurempana huolena on varmistaa edes jokin ajopaikka ensi kaudeksi. Haasilla ajamisesta ei ole sen enempää etua kuin missään muussakaan tallissa. Jos huonosti käy ja auto onkin susi, niin todennäköisesti Grosjeanin ura oli sitten siinä.
Haasilla olisi kaiketi sama auto kuin Ferrarilla. Toki, jos se on susi, niin sitten ei kulje Haasikaan. Riippuen Ferrarin ja Haasin kytköksistä voi Haasilla ajamisesta olla etua Ferrarin kanssa verkostoitumisessa. Hyvät suoritukset ja tallikaverin päihittäminen päälle, niin osakkeet nousevat entisestään.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5183
Eivät ne autot tule identtisiä olemaan. Ferrari ei paljasta Haasille kaikkia tallin jippoja, minkä lisäksi Haasin ja Ferrarin kehitysprosessit erkanevat jo marraskuussa Haasin esitellessä autonsa FIA:lle. Siitä on pitkä matka vielä maaliskuun loppuun. Näistä autoyhteistyöjutuista on saatu riittävästi makua myös STR:n ja RBR:n kautta. Esimerkiksi kaudella 2009 Red Bull Racingin versio autosta oli sarjan paras mutta Toro Rosso jäi tallipisteissä viimeiseksi siitä huolimatta, että vain jälkimmäisellä oli käytössään kers-yksikkö. Pelkillä moottorivalinnoilla (RBR: Renault, STR: Ferrari) tuota eroa ei voi selittää, eikä ehkä kuljettajakaksikollakaan.
 

ProjectMaster

Well-known member
Liittynyt
17.12.2013
Viestit
1649
Jep ei Toro Rosso ole kymmenessä vuodessa koskaan ollut kunnolla Red Bullin vauhdissa, joten samaa odotan myös Ferrari-Haas yhteistyöltä.
 

Veidt

Well-known member
Liittynyt
19.11.2008
Viestit
3292
Eivät ne autot tule identtisiä olemaan. Ferrari ei paljasta Haasille kaikkia tallin jippoja, minkä lisäksi Haasin ja Ferrarin kehitysprosessit erkanevat jo marraskuussa Haasin esitellessä autonsa FIA:lle. Siitä on pitkä matka vielä maaliskuun loppuun. Näistä autoyhteistyöjutuista on saatu riittävästi makua myös STR:n ja RBR:n kautta. Esimerkiksi kaudella 2009 Red Bull Racingin versio autosta oli sarjan paras mutta Toro Rosso jäi tallipisteissä viimeiseksi siitä huolimatta, että vain jälkimmäisellä oli käytössään kers-yksikkö. Pelkillä moottorivalinnoilla (RBR: Renault, STR: Ferrari) tuota eroa ei voi selittää, eikä ehkä kuljettajakaksikollakaan.
STR:n auto ei ole sääntöjen mukaan saanut perustua millään tavalla Red Bullin autoon, tiimien auton suunnittelut ja kehitykset ovat olleet täysin erillään.
 

Masza

Well-known member
Liittynyt
11.9.2012
Viestit
2100
Sijainti
Täällä
Eivät ne autot tule identtisiä olemaan.
Käsittääkseni olisi, koska tällä tavoin Ferrarilla on kai käytettävissään tuplasti enemmän tuulitunneliaikaa. Toisen (lue: heikomman) auton suunnittelu taas veisi lisäresursseja.

...Haasin ja Ferrarin kehitysprosessit erkanevat jo marraskuussa Haasin esitellessä autonsa FIA:lle. Siitä on pitkä matka vielä maaliskuun loppuun.
No tämä on kyllä totta. Eivät ne samassa vauhdissa tule alkukaudesta olemaan.
 

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
F1-tallista tuli varikon kerjäläinen – kuskille tarjolla vain sipsejä harjoitusten jälkeen

Lotus-tallin ongelmat Suzukassa jatkuvat.
Lotus ei ole vieläkään saanut Suzukassa avaimia tallille varattuihin edustustiloihin, koska sillä on suuret maksurästit viime vuoden kilpailusta. La Gazzetta dello Sportin mukaan Lotus on velkaa Japanin GP:n isännille noin 35 000 euroa.

Lotus sai sentään sähköt varikkopilttuuseensa, mutta tallilla ei ole varikolla käytössä kunnollisia nettiyhteyksiä, joten insinöörit ovat joutuneet tekemään töitä hotellilla.

Lotuksen ongelmat ovat jo johtaneet hieman surkuhupaisiinkin tilanteisiin. Tallilla ei ole tiloja ruoan valmistamiseen, joten insinöörit, mekaanikot ja muu Lotuksen väki ovat käyneet syömässä muiden tallien antimia.

Perjantain avausharjoituksissa yhden hitaan kierroksen Lotuksella ajanut testikuljettaja Jolyon Palmer julkaisi Twitterissä kuvan, jossa hän söi sipsejä harjoitusten jälkeen, kun mitään muuta ei ollut.
Surullista ja naurettavaa.
 

Turboruuvi

Well-known member
Liittynyt
23.3.2013
Viestit
1004


Eihän tossa muuta ku toiseen käteen kalja ni seon back to the 70's hei!! Eli ihan positiivinen suuntaus mielestäni.
 

Tallipäällikkö

Well-known member
Liittynyt
5.10.2014
Viestit
469
Kun on puhuttu siitä, että Renault ostaa Lotuksen vasta, kun saa sen historiallisesti merkittävän tallin statuksen (etuina mm. lisää rahaa). Mielestäni sen voisi antaa Renaultille (vaikka jo aiemminkin), onhan myös vain 10 vuotta mukana olleella Red Bullilla tuo sama status.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5183
Se korvaushan vaihtelee tallikohtaisesti. Ferrari saa eniten ja Williams varmaankin vähiten. Arvatenkin suurin vääntö kohdistuu tarkkaan miljoonien määrään, sillä onhan Renault totisesti itsestäänselvästi oikeutettu kyseiseen korvaukseen (vaikka mielestäni sellaisia rahoja ei pitäisi maksaa kellekään nykyisessä mittakaavassa).
 

Raikku

Well-known member
Liittynyt
26.2.2010
Viestit
3911
Nyt jo puhuvat että Renault aikaistanut tuloaan ja pelastaa sillä Lotuksen nykytilanteen, oikeudenkäynnit yms kun olleet tulossa.
 

Masza

Well-known member
Liittynyt
11.9.2012
Viestit
2100
Sijainti
Täällä
Nyt se on sitten selvää

Ranskalainen autonvalmistaja Renault on tehnyt aiesopimuksen F1-talli Lotuksen ostamisesta.

Renault vahvisti asian tiedotteella maanantaina vain tunteja ennen, kun Lotuksen verorästien käsittely Britannian tuomioistuimessa oli määrä alkaa.

Kaupalla Renault aikoo jatkaa formula ykkösissä tehdastallina. Yhtiö ilmoitti jo aiemmin, ettei se jatkossa toimita moottoreita nykyisille asiakkailleen Red Bullille ja Toro Rossolle.
http://www.mtv.fi/sport/f1/uutinen/artikkeli/renault-vahvistaa-lotus-kaupat-sovittu/5332850
 
Viimeksi muokattu:

ohjeah

Well-known member
Liittynyt
8.3.2009
Viestit
1203
Lieköhän Rellulla tiedossa jotain merkittäviä parannuksia moottoriin ensi kaudeksi. Sen verran paljon taitavat tällä hetkellä olla Mersua ja Ferraria perässä, että hankala nähdä miksi haluavat takaisin tehdastiimiksi, jos sama meno tulee jatkumaan tulevaisuudessakin.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5183
No voihan hitto sentään. Nyt ei taideta koskaan tietää mikä juttu Salolla oli Lotuksen konkurssipesän kanssa...
( Tästä vihjaili jotain muistaakseni kisan ennakkolähetyksessä )
Kuulostaa vähän salolaiselta huumorilta.

Lieköhän Rellulla tiedossa jotain merkittäviä parannuksia moottoriin ensi kaudeksi. Sen verran paljon taitavat tällä hetkellä olla Mersua ja Ferraria perässä, että hankala nähdä miksi haluavat takaisin tehdastiimiksi, jos sama meno tulee jatkumaan tulevaisuudessakin.
Sellaista huhua oli liikenteessä, että Mersu toimittaisi Renault'lle komponentteja hybriditeknologiaan liittyen. Tiedä sitten, onnistuvatko sellaiset muutokset moottoriin enää nykyisen token-järjestelmän asettamissa rajoissa.
 
Ylös