Siivet eivät ole osa auton runkoa.Kun noita aerosääntöjä muutettiin niin kiellettiin kaikki turhat siivet rungossa. Ilmeisesti ei koske siipiä? Eikö noihin voisi keksiä edes jotain esteettisiä sääntöjä ettei tommosia viritelmiä näkisi. Maksimimäärä siipipintoja vaikka.
Voihan sitä ajatella että on hienoa olla osa uutta tallia ja mukana parantamassa autoa. Luulis ainakin että parannukset tuntuvat Lotuksen autossa tuntuvammin kuin jossain McLarenissa joka on jo kehitetty äärimmilleenMiten Heikki voi motivoida itseään kilpailuihin parin kisan jälkeen jos vauhti on samaa tasoa? Saahan sitä joo Formuloissa ajaa mutta luulis käyvän kunnian päälle kun ei tuosta enää muihin talleihinkaan nousta.
No onhan sielä auton kehittäminen ja muiden kiinni ottaminen. Tallikaverin piekseminen. Muiden uusien tallien voittaminen.Miten Heikki voi motivoida itseään kilpailuihin parin kisan jälkeen jos vauhti on samaa tasoa? Saahan sitä joo Formuloissa ajaa mutta luulis käyvän kunnian päälle kun ei tuosta enää muihin talleihinkaan nousta.
Iltalehden uutisiointi on taas mahtavaa!Sponsorit sekaisin
Lotuksen tallipäällikkö Tony Fernandez on umpirikas.
Osasyy miehen omaisuuteen on varmasti se, että Malesialaisliikemies on tarkka mihin rahansa laittaa.
Pientä epävarmuutta Lotuksen kohtalosta osoittaakin se, ettei Fernandez ole halunnut laittaa omia miljooniaan tallin kehitystyöhön. Lähes koomiseksi tilanteen tekee se, että AirAsia-lentoyhtiön omistava Fernandez tukee yrityksen kautta kilpailevaa Williams-tallia.
Naurettavuuden olisi täydentänyt se, että Fernandez olisi onnistunut tavoitteessaan saada Malesian lentoliikenteen markkinajohtaja Malesia Airlines-siis tallipäällikön yrityksen pahimman kilpailijan Lotuksen tukijaksi. Paljon puhuttu sopimus siis ei kuitenkaan koskaan toteutunut.
LÄHDE Iltalehti, ei nettisivu.
Uhkaillut n. 1.5 sekunnin parannusta.Onko tietoa miten espanjan kisaan kaavaillun kehityspaketin laita on? Mitä se sisältää ja paljonko voi odottaa aikojen tippuvan?
Jerezin testien jälkeen 20.2. Kovalainen kertoi Maikkarille, että suurimmat muutokset Espanjan osakilpailuun suunnitellussa päivityspaketissa tulevat aerodynamiikkaan. Siivet, pohjalevyt, moottorin katteet ja sivuponttoonit muuttuvat niin paljon, että auton ulkonäkökin muuttuu. Myös kuoren sisäpuolelle tehdään muutoksia, autoa kevennetään ja jousitusta päivitetään. Barcelonan testien jälkeen 28.2. Heikki sanoi Turun Sanomille, että parin kolmen kuukauden sisällä Lotukseen pitäisi tulla oma hydrauliikkajärjestelmä ja Lotuksella ollaan ilmeisesti jo rakentamassa omaa, uuteen aerodynamiikkaan sopivaa vaihdelaatikkoa.Onko tietoa miten espanjan kisaan kaavaillun kehityspaketin laita on? Mitä se sisältää ja paljonko voi odottaa aikojen tippuvan?
Veikkaan vailla parempaa tietoa, että tekevät vain kuoret vaihteistoon. Aerodynamiikan lisäksi homma helpottaa takaripustusten/-jousituksen muutoksia, kun kiinnityspisteet voi päättää täysin vapaasti. Näin päästäisiin ehkä parantelemaan surkeaksi haukuttua vetopitoa.Lotuksella ollaan ilmeisesti jo rakentamassa omaa, uuteen aerodynamiikkaan sopivaa vaihdelaatikkoa.
Miksi pitäisi laittaa omat miljoonansa talliin? Sehän olis yksinkertaistettuna sama ku olis pistäny toiminimen pystyyn ja vastaisi omalla omaisuudellaan yrityksen taloustilanteesta. Ei mikään yritys tuolla tyylillä kovin pitkälle rullaaSponsorit sekaisin
Pientä epävarmuutta Lotuksen kohtalosta osoittaakin se, ettei Fernandez ole halunnut laittaa omia miljooniaan tallin kehitystyöhön.
LÄHDE Iltalehti, ei nettisivu.