Lotus tekee F1-paluuta malesialaisrahoituksella

  • Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 5082
  • Aloituspäivämäärä
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Liittynyt
28.3.2007
Viestit
847
Kun noita aerosääntöjä muutettiin niin kiellettiin kaikki turhat siivet rungossa. Ilmeisesti ei koske siipiä? Eikö noihin voisi keksiä edes jotain esteettisiä sääntöjä ettei tommosia viritelmiä näkisi. Maksimimäärä siipipintoja vaikka.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Kun noita aerosääntöjä muutettiin niin kiellettiin kaikki turhat siivet rungossa. Ilmeisesti ei koske siipiä? Eikö noihin voisi keksiä edes jotain esteettisiä sääntöjä ettei tommosia viritelmiä näkisi. Maksimimäärä siipipintoja vaikka.
Siivet eivät ole osa auton runkoa. ;)
Takasiipiä ei kauheesti taida saada enää viritellä. Tai siis perusmuotti on aika saneltu. Mua ei ainakaan haittaa nämä etusiivet lainkaan.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Kuten JJ:kin sattu huomaamaan, niin Lotuksen takasiiven keskelle on tullut pieni kerrosvoileipä. Samanlaisiahan on nähty ennenkin sillon tällön.

Muuten Lotus tekee ihan oikein. Eli ajaa ekana ja nyt molemmat radalla.
Virgineistä ei oo kuin Glock ajanu installaation. Mikähän Di Grassin autossa on?
Ja Hispaaniat on vielä puoliks siviilipukeissakin...
 
Liittynyt
28.3.2007
Viestit
847
Miten Heikki voi motivoida itseään kilpailuihin parin kisan jälkeen jos vauhti on samaa tasoa? Saahan sitä joo Formuloissa ajaa mutta luulis käyvän kunnian päälle kun ei tuosta enää muihin talleihinkaan nousta.
 
Liittynyt
12.4.2008
Viestit
5797
Sijainti
Kerava
Miten Heikki voi motivoida itseään kilpailuihin parin kisan jälkeen jos vauhti on samaa tasoa? Saahan sitä joo Formuloissa ajaa mutta luulis käyvän kunnian päälle kun ei tuosta enää muihin talleihinkaan nousta.
Voihan sitä ajatella että on hienoa olla osa uutta tallia ja mukana parantamassa autoa. Luulis ainakin että parannukset tuntuvat Lotuksen autossa tuntuvammin kuin jossain McLarenissa joka on jo kehitetty äärimmilleen
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Miten Heikki voi motivoida itseään kilpailuihin parin kisan jälkeen jos vauhti on samaa tasoa? Saahan sitä joo Formuloissa ajaa mutta luulis käyvän kunnian päälle kun ei tuosta enää muihin talleihinkaan nousta.
No onhan sielä auton kehittäminen ja muiden kiinni ottaminen. Tallikaverin piekseminen. Muiden uusien tallien voittaminen.

Voisin kuvitella, että helpompaa on motivoida itseään nyt Lotuksella kuin vaikka muutama kausi sitten Spyker/Midland mikälie olikaan tallissa, jossa oltiin perällä ja pysyttiin sielä ihan samoissa kuopissa kuin ennenkin. Nyt on kuitenkin luultavampaa, että Lotus tulee ottamaan muita talleja "kiinni".

Olis se nyt kait kaikille Lotuksella tyydyttävää jos kauden päätteeks olisivat vaikka 1-2 sekkaa perässä kärkeä. Tuskin siihen ihan pääsevät, mutta kuiten-niin.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Tony Fernandes näkyy kertoneen haastattelussa, että Fairuz Fauzyn oli tarkoitus ajaa Bahrainin harjoituksissa. Tiedä sitten, miksei näin tapahtunut, mutta ainakin Malesiassa Fauzy tulee harjoituksiin osallistumaan.
 

Haigi

Well-known member
Liittynyt
1.2.2008
Viestit
431
Sijainti
Lievestuore
Yllättävän hyvin meni,Virginkin jäi yllättävän kauas verraten talvitesteihin,tästä on hyvä jatkaa :alppu:
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15012
Hyvältä näyttää, mutta Virgin voi vielä kuroa eroa umpeen ja Heikki teki niinkuin Keke aikanaan eli ajeli ja voitti toisen divisioonan kun muut olivat yksinkertaisesti liian nopeita ja oli lähellä ajaa Webberinkin ohi vaikka Markilla oli varmaan täyden tankin testi ja lisäksi kai vielä jotain ongelmaa autossa... niin tai näin toivotaan, että hyvä meno jatkuu.:thumbup:
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18438
Sponsorit sekaisin

Lotuksen tallipäällikkö Tony Fernandez on umpirikas.
Osasyy miehen omaisuuteen on varmasti se, että Malesialaisliikemies on tarkka mihin rahansa laittaa.

Pientä epävarmuutta Lotuksen kohtalosta osoittaakin se, ettei Fernandez ole halunnut laittaa omia miljooniaan tallin kehitystyöhön. Lähes koomiseksi tilanteen tekee se, että AirAsia-lentoyhtiön omistava Fernandez tukee yrityksen kautta kilpailevaa Williams-tallia.

Naurettavuuden olisi täydentänyt se, että Fernandez olisi onnistunut tavoitteessaan saada Malesian lentoliikenteen markkinajohtaja Malesia Airlines-siis tallipäällikön yrityksen pahimman kilpailijan Lotuksen tukijaksi. Paljon puhuttu sopimus siis ei kuitenkaan koskaan toteutunut.

LÄHDE Iltalehti, ei nettisivu.
 

Kakenstain

Wololo
Liittynyt
1.4.2009
Viestit
649
Sponsorit sekaisin

Lotuksen tallipäällikkö Tony Fernandez on umpirikas.
Osasyy miehen omaisuuteen on varmasti se, että Malesialaisliikemies on tarkka mihin rahansa laittaa.

Pientä epävarmuutta Lotuksen kohtalosta osoittaakin se, ettei Fernandez ole halunnut laittaa omia miljooniaan tallin kehitystyöhön. Lähes koomiseksi tilanteen tekee se, että AirAsia-lentoyhtiön omistava Fernandez tukee yrityksen kautta kilpailevaa Williams-tallia.

Naurettavuuden olisi täydentänyt se, että Fernandez olisi onnistunut tavoitteessaan saada Malesian lentoliikenteen markkinajohtaja Malesia Airlines-siis tallipäällikön yrityksen pahimman kilpailijan Lotuksen tukijaksi. Paljon puhuttu sopimus siis ei kuitenkaan koskaan toteutunut.

LÄHDE Iltalehti, ei nettisivu.
Iltalehden uutisiointi on taas mahtavaa!

AirAsia lentoyhtiö ei tue Lotusta juuri sen takia, että oli sopinut Williamssin sponsoroinnista jo ennen kuin Lotuksesta edes puhuttiin, eikä sopimusta voitu/haluttu rikkoa. Lisäksi Fernandes on kyllä mukana Lotuksen sponsoroinnissa, nimittäin Tune Goupin kautta
 

ÖÖ.

Well-known member
Liittynyt
2.3.2006
Viestit
688
Oliko Lotuksella käytössä liikkuva etusiipi?
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Onko tietoa miten espanjan kisaan kaavaillun kehityspaketin laita on? Mitä se sisältää ja paljonko voi odottaa aikojen tippuvan?

Lotuksen luotettavuus on onneksi ihan hyvällä tasolla tulokastalliksi. Sitten kun nopeutta tulee lisää, voivat hätyytellä keskikastin jämäsijoja.
 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2692
Onko tietoa miten espanjan kisaan kaavaillun kehityspaketin laita on? Mitä se sisältää ja paljonko voi odottaa aikojen tippuvan?
Jerezin testien jälkeen 20.2. Kovalainen kertoi Maikkarille, että suurimmat muutokset Espanjan osakilpailuun suunnitellussa päivityspaketissa tulevat aerodynamiikkaan. Siivet, pohjalevyt, moottorin katteet ja sivuponttoonit muuttuvat niin paljon, että auton ulkonäkökin muuttuu. Myös kuoren sisäpuolelle tehdään muutoksia, autoa kevennetään ja jousitusta päivitetään. Barcelonan testien jälkeen 28.2. Heikki sanoi Turun Sanomille, että parin kolmen kuukauden sisällä Lotukseen pitäisi tulla oma hydrauliikkajärjestelmä ja Lotuksella ollaan ilmeisesti jo rakentamassa omaa, uuteen aerodynamiikkaan sopivaa vaihdelaatikkoa.

Autosportin haastattelussa 8.3. Mike Gascoyne lupaili aerodynamiikkapäivityksen parantavan Lotuksen vauhtia sekunnin verran (kisakierrosta kohden).
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Lotuksella ollaan ilmeisesti jo rakentamassa omaa, uuteen aerodynamiikkaan sopivaa vaihdelaatikkoa.
Veikkaan vailla parempaa tietoa, että tekevät vain kuoret vaihteistoon. Aerodynamiikan lisäksi homma helpottaa takaripustusten/-jousituksen muutoksia, kun kiinnityspisteet voi päättää täysin vapaasti. Näin päästäisiin ehkä parantelemaan surkeaksi haukuttua vetopitoa.

Tällä hetkellähän HRT:llä, Lotuksella ja Virginillä on kaikilla samat Xtracin sisuskalut laatikossaan. Virginillä kuoret ovat omaa suunnittelua kun taas HRT:n ja Lotuksen askit ovat kokonaan Xtracilta ja identtiset keskenään.
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Sponsorit sekaisin

Pientä epävarmuutta Lotuksen kohtalosta osoittaakin se, ettei Fernandez ole halunnut laittaa omia miljooniaan tallin kehitystyöhön.

LÄHDE Iltalehti, ei nettisivu.
Miksi pitäisi laittaa omat miljoonansa talliin? Sehän olis yksinkertaistettuna sama ku olis pistäny toiminimen pystyyn ja vastaisi omalla omaisuudellaan yrityksen taloustilanteesta. Ei mikään yritys tuolla tyylillä kovin pitkälle rullaa :eek:

Ei se, että Tony ei omia rahojaan suoraan laita paperilla tallille kerro siitä, etteikö kyseisen tallin talous olisi hyvällä pohjalla tai että Tony arvelisi projektin kuolevan hetkessä. Se kertoo enemmäkin järkiperäisestä yritystoiminnasta, jolla pyritään pitämään projekti pystyssä ja henkilöillä työpaikat. Ja toki se oma talous turvattuna.

Mistä näitä wincapita henkisiä idiootteja oikein riittää? Tuokin toimittajan planttu on varmaan iskenyt rahansa voittomielessä kyseiseen puljuun :D
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös