Luennan alla

Lunssila

Well-known member
Liittynyt
6.6.2008
Viestit
18206


Huomasin kirjaston sivuilla haeskellessani, että tämän voi "lainata" e-kirjana. Aika kätevä homma, parit klikkailut ulkopuolisille sivuille, adobe-tilin teko ja yhden ohjelman asennus, ja nyt voin aivan ilmaiseksi lukea tämän omalta ruudulta.

Vähän vastenmielistähän lukeminen tietokoneen näytöltä on kyllä, mutta ei pidä katsoa lahjahevosta suuhun.
 

lfb

Flavio
Liittynyt
8.2.2004
Viestit
9965
Sijainti
Helsinki
Huomasin kirjaston sivuilla haeskellessani, että tämän voi "lainata" e-kirjana. Aika kätevä homma, parit klikkailut ulkopuolisille sivuille, adobe-tilin teko ja yhden ohjelman asennus, ja nyt voin aivan ilmaiseksi lukea tämän omalta ruudulta.

Vähän vastenmielistähän lukeminen tietokoneen näytöltä on kyllä, mutta ei pidä katsoa lahjahevosta suuhun.
Jokusen tenttikirjan olen lukenut (eli selannut läpi) e-kirjana. Ei aina kauhean mukavaa, mutta joskus ei muita vaihtoehtoja ollut. Jollain tabletilla voi olla eri juttu.
 

Timo Virtanen

Ihan tavallinen Virtanen
Liittynyt
15.8.2015
Viestit
2229
Sijainti
Anywhere in the world
Mä en kyllä ole koskaan tullut ”sinuiksi” noiden e-kirjojen kanssa. Joskus koettanut jotain kirjaa tai lehteä lukea tietokoneella/tabletissa/e-kirjojen lukulaitteella, mutta ei ole mun juttu. Jotenkin se vain on luontevinta kun on se vanhanaikainen paperinen versio kourassa, josta joutuu ihan manuaalisesti kääntämään sivua. Menköön vaikka hyötyliikuntana sitten.
 

lfb

Flavio
Liittynyt
8.2.2004
Viestit
9965
Sijainti
Helsinki
Mä en kyllä ole koskaan tullut ”sinuiksi” noiden e-kirjojen kanssa. Joskus koettanut jotain kirjaa tai lehteä lukea tietokoneella/tabletissa/e-kirjojen lukulaitteella, mutta ei ole mun juttu. Jotenkin se vain on luontevinta kun on se vanhanaikainen paperinen versio kourassa, josta joutuu ihan manuaalisesti kääntämään sivua. Menköön vaikka hyötyliikuntana sitten.
Se on juuri näin.
 

Il Tempo Gigante

Darth Father
Liittynyt
20.2.1999
Viestit
42723
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
Mä en kyllä ole koskaan tullut ”sinuiksi” noiden e-kirjojen kanssa. Joskus koettanut jotain kirjaa tai lehteä lukea tietokoneella/tabletissa/e-kirjojen lukulaitteella, mutta ei ole mun juttu. Jotenkin se vain on luontevinta kun on se vanhanaikainen paperinen versio kourassa, josta joutuu ihan manuaalisesti kääntämään sivua. Menköön vaikka hyötyliikuntana sitten.
Sama.
 

Antsa Rieppo

Well-known member
Liittynyt
1.1.2015
Viestit
46299
Sijainti
Purukiellossa
Kopittelen ylläolevia.

Äänikirjoja toki pystyn kuuntelemaan autossa ihan hyvin. Pitäiskin taas ottaa työn alle joku.
 

Trullinkaasu

Well-known member
Liittynyt
17.6.2007
Viestit
9312
Apu-lehteä. Hyvä terveys -liitettä, jossa on hyviä ohjeita esim. pelon voittamiseen, terveyteen ja elämänvihjeitä löytyy. Niitä ei ole ikinä liikaa. Ajattelen olen. Niinpä. Muisti on tärkeä asia.
 

Lunssila

Well-known member
Liittynyt
6.6.2008
Viestit
18206


Huomasin kirjaston sivuilla haeskellessani, että tämän voi "lainata" e-kirjana. Aika kätevä homma, parit klikkailut ulkopuolisille sivuille, adobe-tilin teko ja yhden ohjelman asennus, ja nyt voin aivan ilmaiseksi lukea tämän omalta ruudulta.

Vähän vastenmielistähän lukeminen tietokoneen näytöltä on kyllä, mutta ei pidä katsoa lahjahevosta suuhun.
Mielenkiintoinen kirja, noin puolessa välissä.
Kuhmoisissa asuva Jehovan todistajien päämies Heimo Roselli oli ottanut tavakseen käydä Vierulassa juttelemassa Linkolan kanssa. Roselli oli ollut ammattikalastaja Längelmävedellä ja miehet juttelivat kalastuksesta ja vanhoista ajoista. Vähä-Uotilassa toisista Jehovan todistajista tuli hänen ystäviään. "Otin jehovat aina vastaan, mutta käänsin välittömästi puheen uskonkysymyksistä muihin asioihin. Jehovan todistajien uskonkäsitys on kaksinkertaisesti fantastisempi kuin evankelisluterilaisten. He ovat ehdottomasti kreationisteja, uskovat, että kaikki elolliset oliot ovat syntyneet luomistapahtumassa. He myös pysyvät uskossaan toisin kuin evankelisluterilaiset, jotka totesivat heti, kun pesukone oli keksitty, ettei kotiemäntiä tarvita, vaan heidät otetaan papeiksi." Muutaman kerran Jehovan todistajat veivät Linkolan konventteihinsa. "He puhuivat puuta heinää, sanoma on minulle vieras, mutta kuuntelen heitä, koska he puhuvat hyvin." Jehovan todistajien Herätkää- ja Vartiotorni-lehdet hän lukee kannesta kanteen - löytääkseen kirjoitusvirheitä. "Niissä lehdissä ei koskaan ole yhtään virhettä.
 

Dino246

Well-known member
Liittynyt
18.6.2009
Viestit
2332
Tällä hetkellä ihan loppusuoralla Maltan reissulta toissa keväänä hankittu Fortress Malta, eli Maltan piirityksestä II maailmansodan aikana kertova kirja. Taattua James Hollandia, eli hyvin kirjoitettua ja taustoitettua sotahistoriaa. Seuraavaksi taidan jatkaa saman aiheen parissa, hyllystä löytyy samalta reissulta hankittu kirja operaatio Pedestalista joten seuraavaksi lukuun se.
 
Ylös