Luotatko keskuslukitukseen

Riittääkö luotto

• Äänestäjiä yhteensä
    28
  • Äänestys suljettu. .

Albert Oil

Hippi ja juntti
Sijainti
Korviesi välissä
Mä omistan nyt ekaa kertaa ajopelin jossa ylipäätään ON keskuslukitus, joten eipä ole tarvinnut tällaisiakaan ongelmoida aiemmin.
Eikä tarvitse tänäkään talvena, ellen mä nyt kohtsillään saa vaihdettua niitä talvinakkeja.

Vilperi

Välimallin jätkä
Sijainti
Tampere
Ihan hyvästä syystä en luota; fordin mielestä kun on hyvä välillä lukita kaikki ovet vain siitä syystä, että paiskaa kuskin oven kiinni. Tosin tossa pari tuntia sitten ko. menopeli lahos tien varteen joten ei toi skrapaaminenkaan just nyt ole ajankohtaista.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Miksei sitä autoa voi laittaa käyntiin ja pitää avaimet taskussa?

Kysyy DeeäSsän omistaja.

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
En. Neonissa keskuslukitus toimii amerikkalaisella logiikalla eli kuskin ovi ja loput ovet avautuvat erikseen ja kaikki ovet menevät takaisin lukkoon kun nopeus nousee yli 24 kmh.

Edellinen omistaja varoitteli myös siitä että saattaa ovi mennä lukkoon kun riittävän kauan on käynnissä ovi kiinni. Ei ole noin koskaan käynyt, mutta sellainen pelko on persiissä kun TM:n kestotestissä saivat keskuslukon noin tekemään.
Minulle tuli yllärinä, että se on ominaisuus eikä vika, jotta ulkoapäin keskuslukitus ei avaudu tai sulkeudu, vain kuskin tai apukuskin sivusuuntaisesta nipukasta (mitä ei onneksi joku koira saisi painettua alas, ei kyllä koiriakaan).

sammyosammy

Senior Citizen
Sijainti
Out Of Bounds
Luotan nykyisiin mutta rouvan Jeepissä oli ominaisuus, joka sai ovet lukkoon aika-ajoin. Aika monta kertaa se tempun teki mutta toisaalta oli aika helppo tapaus mennä sisälle. Vara-avaimia tuossa ei ollut. Kerran se hurrutteli pihassa itseään lämpöiseksi kolmisen tuntia ennenkuin ehdin retkiltäni avaamaan rouvalle ovea...

jupla

Well-known member
Sijainti
Kurjala
Luotan keskuslukitukseen eli koiraamme. Nimittäin portugalin vesikoiramme sai Peugeotin (jossa ei ole keskuslukitusta) ovet lukkoon manuaalisesti, avaimet oli sisällä. Takaovi oli auki, mutta teräsverkko oli tiellä. Onneksi sain ujutettua käteni verkon välistä ja juuri ja juuri yletin nostamaan nupikan ylös.

Vai tarkoitetaanko keskuslukitsijalla Mangeloa? Ei tunnu toimivan..

oldez

Well-known member
Miksei sitä autoa voi laittaa käyntiin ja pitää avaimet taskussa?

Kysyy DeeäSsän omistaja.
Mulla alkaa ainakin auto huutamaan kun tekee noin. Lähinnä siksi ettei käy niin että meno jatkuisi niin että avaimet jäävät kyydistä.