Maailman nopein kansa-simulaatiopeli

• Viestiketjun aloittaja 27
  • Aloituspäivämäärä

Erqqu

Well-known member
Kummasta te tykkäätte, ali- vai yliohjaavasta audosta? Itelle käy enemmän yliohjaava, mutta olen tajunnut että se on yleisesti ottaen huonompi?

OaK

Well-known member
Kummasta te tykkäätte, ali- vai yliohjaavasta audosta? Itelle käy enemmän yliohjaava, mutta olen tajunnut että se on yleisesti ottaen huonompi?
Mulla on hieman yliohjaava auto, ite ainaki pääsen sillä nopeemmin radan ympäri. :) Selitäs ny miten yleisesti ottaen yliohjaava auto on huonompi? Ajotyyli on jokaisella erilainen, joten mun mielestä se on parempi kummalla tykkää ajaa. :ahem:

PS. PB 1.13,78 :rolleyes:

Erqqu

Well-known member
En tiedä, en ole paljoakaan perillä näistä säädöistä ja ajotyyliin liittyvistä asioista.

Äsken oli kyllä legendaarisin ensimmäinen mutka minkä olen koskaan ajanut. Eli semifinaaleissa lähtöruutuni on jotain 6-7. Lähden sitten ekaan mutkaan puskemaan, ja pyörähdän lievästi shikaanin jälkeen.

Mutta, mutta.. Puolet audoista kolaroivat siinä shikaanin jälkeisessä paikassa ja pääsin siitä rauhallisesti ajamaan kolmanneksi, eli vain kärkikaksikko pääsi läpi ongelmitta :)

Tonpe

Well-known member
Mulla on hieman yliohjaava auto, ite ainaki pääsen sillä nopeemmin radan ympäri. :) Selitäs ny miten yleisesti ottaen yliohjaava auto on huonompi? Ajotyyli on jokaisella erilainen, joten mun mielestä se on parempi kummalla tykkää ajaa. :ahem:

PS. PB 1.13,78 :rolleyes:
tosiaan ite ajan vähän aliohjaavalla autolla ja olen parantanu tänään 6 kertaa ennätystä nyt 1.13.94 :D

Temelord

Well-known member
Sijainti
Oulu
Itselläki tuo hieman aliohjaava auto... Semifinaaleissa aika-ajoissa oma PB 1.14.05 ni kyl se 1.14 alitus siel kummittelee, toista kertaa btw MNK uran aikana finaaliin :rolleyes:

Tonpe

Well-known member
Itselläki tuo hieman aliohjaava auto... Semifinaaleissa aika-ajoissa oma PB 1.14.05 ni kyl se 1.14 alitus siel kummittelee, toista kertaa btw MNK uran aikana finaaliin :rolleyes:
sanoisinko että oli kyllä erittäin kova tasoinen finaaliin katoin kaikkien omat ennätykset niin "huonoin" oli tuo sun 1.14.05, mutta kisa meni omalta osalta ihan odotetusti ja kerran taisin jonkun kanssa ottaa yhteen vaikka suoran päähän mentiin kolme autoo rinnakkain tässä nopeesti otettu kuva tuosta ekan kierroksen suoran päästä:
http://www.uplo4d.com/viewe/306644570finaalipe6.png

aksa22

Member
sanoisinko että oli kyllä erittäin kova tasoinen finaaliin katoin kaikkien omat ennätykset niin "huonoin" oli tuo sun 1.14.05, mutta kisa meni omalta osalta ihan odotetusti ja kerran taisin jonkun kanssa ottaa yhteen vaikka suoran päähän mentiin kolme autoo rinnakkain tässä nopeesti otettu kuva tuosta ekan kierroksen suoran päästä:
http://www.uplo4d.com/viewe/306644570finaalipe6.png

Meni tuo kisa vähän penkin alle, kaks kertaa ainakin kolisi kisan aikana ja renkaat oli pilalla jo alussa :jaska:. Oma paras kierrosaika kisassa oli 1.15.5 jotain kun yleensä pääsee tasasesti 1.14 ellei allekkin.. :eek:

Tänään vois töitten jälkeen taas kokeilla jos sujuis vähän paremmin tällä kertaa:thumbup:

Erqqu

Well-known member
Olenko nyt oikeassa, kun sanon että voimansiirto (levylukko, viskolukko jne.) vaikuttaa auton yli- ja aliohjautuvuuteen?

Tommi123

Namiskuukkeli
Sijainti
<:
Olenko nyt oikeassa, kun sanon että voimansiirto (levylukko, viskolukko jne.) vaikuttaa auton yli- ja aliohjautuvuuteen?
Visko lukko 20nm vai mitä se on mut 20 tos viskolukossa niin kyllä kääntyy hyvin:) itellä siis sillee.

Erqqu

Well-known member
Visko lukko 20nm vai mitä se on mut 20 tos viskolukossa niin kyllä kääntyy hyvin:) itellä siis sillee.
Vois kokeilla, kiitos!

Jotenkin tuntuu, että olen "ekamutkaspesialisti".

Olen jo monena kisana peräkkäin päässyt nappamaan 2-5 sijaa ensimmäisessä lähdössä, jos olen lähtenyt takaa.

Toinen juttu on vaan, kestääkö hermot ajaa ykkösenä tai kakkosena ;)

steebi

Member
Ristuksen hiano ralli LA1 finaalis:D
Olin vasta 7.:s Mutta ei voi mitään reeniä vaan. Teme otti imusta kuutos paikan vielä viimosilla kiekoilla:D Otin talteen reeplaytä:D

T:Kyyrus

Tonpe

Well-known member
Osaisko joku kokenu ratakettu kertoo mulle että mitä pitäs tehdä kun nykyset säädöt on muuten hyvässä kuosissa kun eilenkin puoli sekunttia lähti ajasta, mutta sellanen homma vähän hidastaa menoa kun en meinaa saada renkaita millään lämpimäks vaikkain tuossa 5 kierroksen kisassa se on hyväkin kun pystyy puristaa kaks viimestä kierrosta kovaa kun renkaat hyvässä kunnossa, mutta 3 kierroksen kisoissa saan renkaat lämpimäks vasta viimisellä kierroksella ja kun tuo Mnk Kiinan kisakin on vain kolme kierrosta nii pitäis jotain tehdä :confused:

Viimeksi muokattu:

OaK

Well-known member
Osaisko joku kokenu ratakettu kertoo mulle että mitä pitäs tehdä kun nykyset säädöt on muuten hyvässä kuosissa kun eilenkin puoli sekunttia lähti ajasta, mutta sellanen homma vähän hidastaa menoa kun en meinaa saada renkaita millään lämpimäks vaikkain tuossa 5 kierroksen kisassa se on hyväkin kun pystyy puristaa kaks viimestä kierrosta kovaa kun renkaat hyvässä kunnossa, mutta 3 kierroksen kisoissa saan renkaat lämpimäks vasta viimisellä kierroksella ja kun tuo Mnk Kiinan kisakin on vain kolme kierrosta nii pitäis jotain tehdä :confused:
Mulla on kans vähän samaa vikaa. Kait ton sais rengaspaineilla korjattua?

Temelord

Well-known member
Sijainti
Oulu
Vieläki antaa oottaa tuo 1.14 alitus, kisassa uusi PB 1.14.00 :jaska:

Mediaprofeetta

Well-known member
Sijainti