Maailman nopein kansa-simulaatiopeli

• Viestiketjun aloittaja 27
  • Aloituspäivämäärä

Welder

Well-known member
Se vaan jäi ihmetyttämään missä oli kaikki keskitason 1:14.5-15 kuskit. Ensin ei mitään vastusta ja sitten kovaa vastusta.
Ne torpeedoitiin alkuerissä. Näin ainakin itselle kävi kahden 1:20 kuskin toimesta. :D

gr8

Well-known member
Hyvä ilmainen paikka on vaikkapa: http://www.yourfilehost.com/flash_upload.php

Ilmoita sitten osoite tuohon..
Juu laitoin sitten tuonne uusinnan startista tiedostona....ei jaksanu alkaa mitään videoo tekeen.
http://www.yourfilehost.com/media.php?cat=other&file=22.6.09_MNK_semifinal.mpr

Herrat:
http://www.maailmannopeinkansa.fi/users/16866
ja
http://www.maailmannopeinkansa.fi/users/8708
saa aikaan tuollaisen lähdön..

Sen verran mulla ajatus karkasi tuon lähdön jälkeen, etten tajunnu ottaa löysästi ekaa mutkaa, olis oltu Arsk4:n kanssa sen verran nopeempia ja parilla muulla oli varaslähdöt alla...

släbäri

Member
Noissa kisoissa voisi mun mielestä laittaa varaslähdöstä ennemmin suoraan laulukuoroon kun antaa 30 sekunnin sakkoa, mikä on kuitenkin yhtäkuin tippuminen jatkosta. Näin eivät pääsisi säheltämään muiden kisaa niinkuin tuossa videossa.

Mangelo

Well-known member
klo23:n ensimmäisen kierroksen normisekoilijoita: http://www.yourfilehost.com/media.php?cat=other&file=220609klo23era1.mpr

http://www.maailmannopeinkansa.fi/users/5315 varaslähtö, hidasteli kierroksella, yritti osua kaikkiin

http://www.maailmannopeinkansa.fi/users/12964 tais olla jotain kostoa väärälle kohteelle?

http://www.maailmannopeinkansa.fi/users/27275 hazardilähtö muttei osunu vielä ekassa mutkassa

Meni kyllä itsellä ekat mutkat liian aliohjauten, vähän tuli kontaktia eduun.

Viimeksi muokattu:

Vonsaku

Juoppokuski
Mitenköhän noi MNK-osakilpailuiden karsintaan sijoitukset menee, nyt jo kolmas kerta peräkkäin kun toisella rundilla on samassa ryhmässä 4-5 matalan 13.x ajan tyyppiä vastakkain. Vielä semeissäkin mennään näemmä hitaampaa (pääsääntöisesti).:jaska:

Tai sitten vaan huono arpaonni, onneks en lottoa.

Mangelo

Well-known member
Mitenköhän noi MNK-osakilpailuiden karsintaan sijoitukset menee, nyt jo kolmas kerta peräkkäin kun toisella rundilla on samassa ryhmässä 4-5 matalan 13.x ajan tyyppiä vastakkain. Vielä semeissäkin mennään näemmä hitaampaa (pääsääntöisesti).:jaska:

Tai sitten vaan huono arpaonni, onneks en lottoa.
En ole ottanut selvää, mutta ajattelin että ne menis karsinta-aikojen perusteella? Eli mitä iisimpään ryhmään haluaa, sitä kovempaa kannattaa karsinnat ajaa. Toisaalta nopeat saattaa ottaa harjoitukset iisisti ja siten sekoittaa järjestelmää.

Vonsaku

Juoppokuski
Aika hyvin tuli kumminkin karsinta-ajoissakin puristettua... (1:13.3) Kaiketi pitäisi vain ajaa joku aika karsinta-ajoissa ja vertailla kuinka sillä pärjää.

OaK

Well-known member
Aika hyvin tuli kumminkin karsinta-ajoissakin puristettua... (1:13.3) Kaiketi pitäisi vain ajaa joku aika karsinta-ajoissa ja vertailla kuinka sillä pärjää.
Ite ajattelin ajaa seuraavas karsinnas vaan jonku 1.14.x ajan..

Welder

Well-known member
Tein hieman vertailua siitä miten nuo Round1:sen parit oikein menee. Näyttää siltä, että hommaa sotkee se, että suuriosa porukasta ei kisoihin sitten tulekkaan. Linkissä olevassa taulukossa on kaikkien Englannin osakilpailuissa ajama karsinta-aika sekä ajat Round 1:ssä.

Vihreällä on nopeampi karsinnan perusteella ja punaisella hitaampi. Jätin joissain erissä olleet kolmanneet pelaajat kokonaan pois, koska heidän karsinta-aikansa oli yli 1:30 ja yksikään listasta puuttuvasta ei kisaan liittynyt. Viimeisenä sarakkeena ero näiden kahden karsinta-ajan kesken.

Koska valtaosa (erottuvat listassa nolla-ajalla nopeimmassa kierroksessa) pelaajista ei kisaan lähde vaikka on sinne ilmoittautunut ei ihme, että kaaviot menee päin helvettiä.

Eli tämän pohjalta näyttää, että ei ole hyötyä 12-porukan ajaa 14 aikoja koska kaaviot menevät sekaisin joka tapauksessa. :) En tiedä miltä tuo vertailu näyttäisi kun sen tekisi round 2:sta...

Linkki: Karsintavertailu

FinnPete

Well-known member
Sijainti
Lappeenranta
Noiden MHK-kisojen kaavioon sijoittelu on vieläkin erikoinen joten siksi tulee noita tiukkoja kisoja jo alkuvaiheessa. Seuraavassa 2. kierroksen eräs erä:

Koodi:
1.   	släbäri   	 03:45,760      01:13,420  	01:12,680
2. 	-=fly=- 	 03:47,110 	01:13,030 	01:12,990
3. 	puikottaja 	 03:47,800 	01:13,780 	01:13,350
4. 	SWEBull 	 03:48,250 	01:13,600 	01:13,690
5. 	1jh 	         04:33,090 	01:17,510 	01:17,770
Kyseisten kuskien karsinnoissa ajamat ajat ovat vastaavasti

Koodi:
släbäri      01:12,930
-=fly=-      01:13,200
puikottaja   01:13,400
SWEBull      01:13,360
1jh          01:16,790
Jos rajaksi laitetaan tuo 1:13.400, niin saman tai nopeammin karsinnoissa oli ajanut 16 kuskia. Jos kaavio olisi oikein rakennettu niin eihän niistä kolmen kuskin kuuluisi olla jo 2. kierroksella toisiaan vastaan. Vastaavia tiukkoja 2. kierroksen eriä löytyy muitakin.

Karsinnassa taktikointia esiintyy jo joten senkin kanssa voi käydä huonosti. Esimerkkinä Arsk4 oli ajanut karsinnan 1:14.680.

Viimeksi muokattu:

Welder

Well-known member
Jäi tuosta edellisestä viestistäni yksi mahdollinen ilmiselvä ratkaisu pois. Puretaan kaavio R1:sen jälkeen ja tehdään uusi käyttäen R1:ssä ajettuja kierosaikoja tai jos Dodreams ei osaa sitä tehdä niin sitten käyttäen alkuperäisiä karsinta-aikoja.

gr8

Well-known member
klo23:n ensimmäisen kierroksen normisekoilijoita:

.....varaslähtö, hidasteli kierroksella, yritti osua kaikkiin

.... tais olla jotain kostoa väärälle kohteelle?

.......hazardilähtö muttei osunu vielä ekassa mutkassa
Potkimisoikeudet pitäis saada pikaisesti käyttöön edes osalle pelaajista, jotta tollasista päästäisiin. Mahdollisesti myös uusintastartin äänestys(onko sitä muuten edes poistettu?), kisalle varattu aika yleensä riittäisi ainakin ensimmäisen kierroksen aikana aloitettuun uusintaan.

Muuten näkeekö kisan aikana millään näppäimellä tms. kuka on saanut rangaistuksia jne.? Viesteissä taitaa näkyä, jos ovat päällä ja niitä ehtii katsoa?
Oikeassa kisassahan tiimi kertoo radiolla tai taululla kuskille kaiken tarpeellisen.

Onnistuu toki painamalla Tab pelaajat läpi, mulla vaan ei oikein onnistu ajaminen jos en näe minne ohjata selaamisen aikana:p

Viimeksi muokattu:

Mangelo

Well-known member
Jäi tuosta edellisestä viestistäni yksi mahdollinen ilmiselvä ratkaisu pois. Puretaan kaavio R1:sen jälkeen ja tehdään uusi käyttäen R1:ssä ajettuja kierosaikoja tai jos Dodreams ei osaa sitä tehdä niin sitten käyttäen alkuperäisiä karsinta-aikoja.
Joku tuollainen olisi kyllä hyvä systeemi, mutta itse puollan tiukasti karsinnan perusteella määräytyvää kaaviota, jota ei muokata kierrosten edetessä. Kunhan vaan lohkot on järjestelty oikein, eli nopeimmat kohtaavat vasta finaalissa, jos lohkoista selviävät nopeimmat jatkoon. Eli hitaammillakin olisi mahdollisuus päästä pitkälle, mutta vain jos onnistuvat lyömään nopeampia kuskeja tai nopeampia kuskeja lyöneitä kuskeja.

Viimeksi muokattu:

Welder

Well-known member
Joku tuollainen olisi kyllä hyvä systeemi, mutta itse puollan tiukasti karsinnan perusteella määräytyvää kaaviota, jota ei muokata kierrosten edetessä. Kunhan vaan lohkot on järjestelty oikein...
Allekirjoitan tämän täysin. Alkukaudesta tein makron joka jakaa maksimissaan 1024 pelaajaa kaavioon siten, että nopeimmat (8) eivät ennen finaalia kohtaa. En muista esitinkö sen täällä, mutta Dodreamsille kyllä lähetin.

Haittana tässäkin on se, että pelaajat eivät viitsi osallistua kisaan vaikka sinne ilmoittautuvat. Tässä viimeisessäkin oli melkein 600 osallistujaa ja R1:ssä kierrosajan ajoi vain 197 pelaajaa. Tee tämmösille pelaajille sitten toimivaa kaaviota. :dunno:

-fly-

Well-known member
Potkimisoikeudet pitäis saada pikaisesti käyttöön edes osalle pelaajista, jotta tollasista päästäisiin. Mahdollisesti myös uusintastartin äänestys(onko sitä muuten edes poistettu?), kisalle varattu aika yleensä riittäisi ainakin ensimmäisen kierroksen aikana aloitettuun uusintaan.

Muuten näkeekö kisan aikana millään näppäimellä tms. kuka on saanut rangaistuksia jne.? Viesteissä taitaa näkyä, jos ovat päällä ja niitä ehtii katsoa?
Oikeassa kisassahan tiimi kertoo radiolla tai taululla kuskille kaiken tarpeellisen.

Onnistuu toki painamalla Tab pelaajat läpi, mulla vaan ei oikein onnistu ajaminen jos en näe minne ohjata selaamisen aikana:p
ite painan chat historian päälle hetkeksi eli H, jos haluan tarkistaa ketkä sai rangaistuksia

OaK

Well-known member
Tohon kisaan pitäs laittaa se 128 pelaajan raja tai edes 512 takasi..ei mtn järkee pitää siin 1024. Mun mielipide...

eddie0

Member
Olipa semifinaali :thumbfh: Kosmicnro62 ja joku toinen kaveri ottavat varaslähdön ja Kosmicnro62 tunkee ekaan mutkaan eteen ja luistelee siinä, osun hiukan ja pyörähdän porukan hännille. Ei voi ymmärtää tuollaista käytöstä ja aiemmassa kisassa kaveri onnistui vonkaamaan säädötkin:thumbfh:

Mihin uppis tuon uusinnan jos joku haluaa katsoa?

0.1% mahdollisuus tosin on, että servussa oli jotain häikkää ja noiden kahden näkökulmasta homma oli ok. Uskon vasta sitten kun näen heidän replyn.....
Niin tiesihän kaikki että moninpeli uusinnan voi katsoa kenen tahansa kuskin näkökulmasta TAB näppäimellä... Itse olen monesti huomannut vasta siitä ettei toinen kuski tosiaan nähnyt minua esim. sisäkaarteessa vaikka kilpailutilanteessa vaikuttaa ihan tahalliselta kiilaamiselta.

Mangelo

Well-known member
Niin tiesihän kaikki että moninpeli uusinnan voi katsoa kenen tahansa kuskin näkökulmasta TAB näppäimellä... Itse olen monesti huomannut vasta siitä ettei toinen kuski tosiaan nähnyt minua esim. sisäkaarteessa vaikka kilpailutilanteessa vaikuttaa ihan tahalliselta kiilaamiselta.
Ellei tiedä onko vieressä auto vai ei, parempi ettei ajais ollenkaan. Tai jättää sitten vaikka tilaa molemmille puolille. Se ei ole mikään peruste röyhkeälle ajolle että ei ollut sillä hetkellä näköyhteyttä. Se on vaan tiedettävä kummalla puolella auto on, ja onko se mahdollisesti vierellä.

Sellaiset vois kanssa jättää ajamatta jotka sijaa puolustaessaan vaihtaa linjaa monta kertaa yhden suoran aikana. Ja luonnollisesti ne jotka ei osaa jarruttaa ajoissa ekaan mutkaan tai muuten vaan kolaroi tahallaan. Tai ehkä jätän itse ajamatta kun tuolla on niin paljon apinoita.

Terveisiä toukalle.

släbäri

Member
Jos ratissa riittää nappeja, on ihan hyvä veto laittaa ne sivullekatsomisnapit rattiin. Ihan hektisimmissä tilanteissa niitä ei välttämättä kerkeä käyttää, mutta esimerkiksi Blackwoodin takasuoralla ihan näppärä vilkaista onko joku rinnalla. Itse käytän ensimmäisen mutkan ulostulossakin tarvittaessa.