Maailman nopein kansa-simulaatiopeli

  • Viestiketjun aloittaja 27
  • Aloituspäivämäärä

Hiihtelijä

New member
Liittynyt
5.4.2009
Viestit
4
Pitipä sitä itsekkin yrittää ajella tuolla FXOilla, eipä tuo oikeen onnistunut 1:37.51 sain ajaksi Fern Bayn radalla. Eniten eroa tulee noissa toisen sektorin nopeissa mutkissa, jotka pitäisi pystyä ajamaan kovaa. Itselläni meinaa vauhtia olla liian vähän ja sitten, kun painaa kaasua luistellaan nurmelle, tosi vaikeeta ja renkaatkin on ihan loppu jo yhdessä kierroksessa. :p

Pitää kai vaan harjotella.
 

dillinger

Well-known member
Liittynyt
8.7.2007
Viestit
180
Sijainti
Stadi
Lauantain 23-00 kisan finaali ajettiinkin sitten vaihteeks rallicrossiradalla Blackwoodiss. Ei oikein kulje toi FBM slickseill hiekall. Vaik kyll toiset meni tosi kovaa...
 

Welder

Well-known member
Liittynyt
23.3.2009
Viestit
455
Lauantain 23-00 kisan finaali ajettiinkin sitten vaihteeks rallicrossiradalla Blackwoodiss...
Näköjään semeissä on jo ajeltu 1:11 aikoja. On se nyt helvetti, jos näistä "hubiongelmista" tulee jatkuva riesa!

HG, vaihtakaa vaikka koko homma, mutta ei näin voi jatkaa jos osa porukasta ajelee millä radalla sattuu!
 

J3ke

Member
Liittynyt
20.7.2009
Viestit
8
Näköjään semeissä on jo ajeltu 1:11 aikoja. On se nyt helvetti, jos näistä "hubiongelmista" tulee jatkuva riesa!

HG, vaihtakaa vaikka koko homma, mutta ei näin voi jatkaa jos osa porukasta ajelee millä radalla sattuu!
1.10.50 meni Päivän 4. avoimien finaaleissa.

Kyllä siinä oli tasoeroja. Oli muute mielenkiintosin finaali sitten vähään aikaan :D. Ehkä kaikki ei välttis digannu siitä :p
 

Turboahti

Well-known member
Liittynyt
22.7.2008
Viestit
537
Sijainti
Tampere
Tänään sitten ensimmäisen kerran pääsin kokeilemaan tuota peliä, tai lfs:ää ylipäätään. Vanha ratti on jo jonkun aikaa ollut sökö, joten kierrosajat eivät vielä ole vertailukelpoisia, kun olen hiirellä opetellut...
Tietääkö joku miten noi asetukset pitää olla, ettei näppäimistöllä ohjaus olisi niin hidas?
Syksyllä pitäisi käydä ostamassa uusi ratti, Anttilassa olisi hieno g25 (vielä) hyllyssä...
 

Temelord

Well-known member
Liittynyt
4.9.2008
Viestit
60
Sijainti
Oulu
No tuli ny mätettyä tolla FXO:lla fernbaytä tuol karsintaradal ku huomenna kerran se kestävyyskisa ja onnistuin heittään mukamas ajan 1.34.86 tosin en tiiä menikö viimene shikaani ihan kaikkien taiteen sääntöjen mukaan ku tuli käännettyä vähä liia aikasi sisään lopputuloksena yli puoli autoa oli nurmikolla sisään ja ulos tultaessa :dunno:

Latasinpa sitte setupgridistä endurance säädöt ja niillä ajelin 18 kierrosta testiä kunnes löpö loppu, pääosin sellasia 1.36-1.39 aikoja. En tiiä sit kui pitkälle tollasilla ajoilla pääsee itse kisassa? :eek: Tosin välillä tuli kynnettyä alamäen jälkeistä nurmikkoa uuteen uskoon. :D Ihmeen hyvin kuitenkin loppujen lopuksi renkaitten lämmöt pysy samoina ensimmäisen viiden kierroksen jälkeen kunha maltto ajella rauhassa.
 

Turboahti

Well-known member
Liittynyt
22.7.2008
Viestit
537
Sijainti
Tampere
Pienen treenisession jälkeen paras aika 1:18,89, siinäkin oli pientä kyntämistä vikassa s-mutkassa. Ilman rattia ei näköjään mitään jakoa kärkisijoille:dunno:
 

J3ke

Member
Liittynyt
20.7.2009
Viestit
8
Pienen treenisession jälkeen paras aika 1:18,89, siinäkin oli pientä kyntämistä vikassa s-mutkassa. Ilman rattia ei näköjään mitään jakoa kärkisijoille:dunno:
Noh, ei ehkä ihan kärkisijoille , mutta itse olin näppiksellä ajanut 1.13.800.
 

Welder

Well-known member
Liittynyt
23.3.2009
Viestit
455
Latasinpa sitte setupgridistä endurance säädöt ja niillä ajelin 18 kierrosta testiä kunnes löpö loppu, pääosin sellasia 1.36-1.39 aikoja. En tiiä sit kui pitkälle tollasilla ajoilla pääsee itse kisassa?
Hyvin sait sitten jutun päästä kiinni. ;) Viime kisassa keskimääräinen kierrosaika (varikkopysähdykset huomoiden) oli kaikilla Vonsakua lukuunottamatta siinä 1:40 paikkeilla, nopeimpien kierrosten ollessa 1:36-1:37.
 

Turboahti

Well-known member
Liittynyt
22.7.2008
Viestit
537
Sijainti
Tampere
Noniin, ensimmäinen mnk-kisani päättyi juuri. Pelin henki tuli selväksi, kun päivän 1. avoimeen pääsi mukaan 27, mutta kisaan ilmestyi vain 4 autoa. Lähdin viimeisestä lähtöruudusta ja ensimmäisessä mutkassa vältin kolhut ja olinkin jo toisena:eek:. Olin koko kisan ajan radan hitain, mutta takana kärkkyneet eivät päässeet iskuetäisyydelle. Juuri kun aloin olla varma kakkossijastani, keskittyminen herpaantui viimeisellä kierroksella, etupyörä nurtsille ja spinnasin t1:n jarrutuksesta leveäksi. Sijoituin siis viimeiseksi.
Todella hyvä kyllä ajaa, kun on yhteydet kunnossa:thumbup:
-edit- Nimimerkillä j.u.i.s.s.i. siis ajelen.
 

Welder

Well-known member
Liittynyt
23.3.2009
Viestit
455
Kestävyyskisa

No nyt näyttää olevan täysiruudukko. :thumbup:

Oma "laillinen" aikani oli 1:35,07 ja sillä irtosi ruudukossa 5. sija. Ajettelin kuitenkin viimeisellä tunnilla testata miten tuo viimeisen shikaanin kanttareiden ylitys nurmikon puolelta vaikuttaa ja tuloksena oli 1:34,88. "Testini" ei kuitenkaan viennyt keltään kisapaikkaa, sillä seuraavan aika oli 1:35,19. ;)
 

Welder

Well-known member
Liittynyt
23.3.2009
Viestit
455
No nyt näyttää olevan täysiruudukko.
Tulihan sitä taas rataa kierrettyä. Vonsaku Norppiksen kanssa aikansa taisteli, mutta sitten meni menojaan...
Itse sain vain välttävän lähdön, mutta edessäni olevat saivat vielä huonomman ja nousin kolmanneksi. Sitten alamäessä yksi torvensoittaja väkisin yritti ohitse sisäkurvan puolelta ja törmäsi kylkeeni. Molemmat spinnasivat ja oma kisani oli oikeastaan siinä.

Mutta miksi Vonsaku kävit 2 kertaa varikolla, loppuiko bisset? ;)

Tuon torvensoittajat kohdalla oikeus toteutui lopussa ja hältä loppui löpö. Mutta silti kuuluisaa kirjaa lainatakseni: "...jos tuommosii on enemänki, niin ei myö Antti viihytä..." :D

Viihdyttävä kisa kuitenkin kokonaisuutena ja kiitokset kilpakumppaneille. :thumbup:
 

Vonsaku

Juoppokuski
Liittynyt
18.4.2009
Viestit
159
Todella hauska kilpailu oli, sai vähän ajella kilpaakin :).

Kaksi varikkopysähdystä oli vaan semmoinen "juttu" kattelin ettei mun ja Norppiksen perässä ole ketään niin ajattelin mennä seuraksi varikolle, ikävä että norppiksen stoppi sitten kesti paljon pidempään ja itsellä ei ollut pokkaa odotella, Ogeilla olikin sen verran hyvä varikkotaktiikka että olisin ehkä menettänyt voiton siinä.

Tää kisa taisi näyttää varikkopysähdyksen merkityksen ja koko porukka oli kisan aikana tasaisen nopeaa.
Esim. Norppis kellotteli ihan samoja aikoja läpi kisan kuin minä, paremmalla varikkotaktiikalla ja virheettömällä ajolla olisi ollut totinen kilpailu voitosta.
Uusintojakin kun katselin niin norppiksella on siistimmät ajolinjat kuin itsellä tuloksena paremmat rengaslämmöt ja varaa rutistaa tarvittaessa, luulen että seuraava kisa tulee olemaan todella tiukka.

Toi mun 1.34.x ei kerro koko totuutta, sen takia ajelin viimeiset 5-6 kierrosta 1.38-1.39 aikoja että sain rengaslämmöt kohdilleen, kisassa omat parhaat pyöri melko tasan 1.36 ajoissa. Se lienee melkolailla maksimi mitä voi ajaa pitkään, silloin renkaanlämmöt on 74-79-85.


Ikävä toi sun pikku kolari tuossa alussa Welder, ois ollut kiva katsella uusinnasta koko porukan kähinää :p. Itsellä hauskimmat jutut oli kierroksilla 16 ja 19 ja viimeinen kierros = paras kierros vaikka ei ei putkeen mennytkään...

Ps. Hieno Fjoordi ja bemu mukana kisassa.
 
Viimeksi muokattu:

Welder

Well-known member
Liittynyt
23.3.2009
Viestit
455
Ps. Hieno Fjoordi ja bemu mukana kisassa.
Kiitos, en tosin tiedä mitä arabit tykkäisivät sponsoriyhdistelmästä Abu Dhabi/Foster's. :D

Ps. tuota torvensoittoa on muuten kierrokset 20-21. Ei ole mukavaa katsottavaa jälkikäteenkään. Menisi ohi, jos paukut riittävät, eikä "torveilisi" 100m:n päässä. Ilman tuota torvea olisin jopa saattanut vetää kiltisti sivuun koska hän oli nopeampi. Nyt ajoin omaa ajolinjaani. :dunno:
 
Viimeksi muokattu:

J.O

Well-known member
Liittynyt
22.10.2007
Viestit
141
Onnittelut kärkikolmikolle.

Itsellä ei kyllä aivan putkeen mennyt, vaikka muuten ihan hauska kisa. Alussa näytti lupaavalta, kun pysyin kohtuullisesti Vonsakun tuntumassa, mutta stintin lopussa renkaiden kunto meni sen verran rajan yli, että ogei ja kumppanit alkoivat melko nopeastikin saavuttaa. Varikolla sitten alkoi lopullinen alamäki, kun rengaskasa-osumien takia autoa korjailtiin ja pysähdys kesti ilman tankkaustakin päälle 20 sekuntia. Jos itse olisin saanut päättää, niin pelkät uudet eturenkaat vain alle ja samantien takaisin radalle, kun vauriot eivät vaikuttaneet ajamiseen millään tavalla ja takarenkaatkin olivat hyvässä kunnossa.

Stopin jälkeen sitten yritin ottaa menetettyä aikaa takaisin ja turhaan pilasin renkaat. Lopulta vielä sähläsin kolmospaikalta hiekalle, jonka takia ero neljänteen puolittui, enkä pystynyt sitten enää renkaat lopussa puolustautumaan. Paljon jäi parannettavaa seuraavaan kisaan.
 

Temelord

Well-known member
Liittynyt
4.9.2008
Viestit
60
Sijainti
Oulu
Itelläkään ei menny oikeen nappiin. Ensinnäkään vauhti ei millää riittäny kärkikolmikon mukaan. Heti alussa sain huonon startin ja itse kisassa sitte tuli pöllyteltyä välillä shikaanin rengasvallia sekä nurmikkoa ja taisin kerra pyörähtääkki shikaani jälkeen mutta muuten sellasta kohtuu ajoa. :dunno:

Renkaat kesti kohtuullisen hyvin sen 20 kierrosta jonka jälkeen vaihdon uudet nakit alle. Vielä viimesillä kierroksilla sain Diilerj:n kiinni ja pääsin oikeen kunnolla prässäämään ku oli kaverilla vissiin renkaat menny huonoon kuntoon ja lopulta takasuoran jälkeisissä mutkissa ohikin ku meni kaverilla vähä leveäksi. :cool:

Kaiken kaikkiaan aika yksin sai välillä ajella mutta muuten mukavaa hupia nuo pitemmät kisat. Tosin lopussa meinas hikiä puskea ku ulkona se verra lämmin mutta muuten lisää tälläsiä ja enemmä kisaajia radalle :thumbup:
 

Turboahti

Well-known member
Liittynyt
22.7.2008
Viestit
537
Sijainti
Tampere
Sain puristettua ennätyksen ekan kerran alle 1.16:n, nyt ennätys on 1.15,98:ahem:
 

J.O

Well-known member
Liittynyt
22.10.2007
Viestit
141
Aika paljon Fern Bayssa näköjään vaikuttaa renkaan kestävyyteen, nostaako radan alun- ja lopun shikaaneissa. Kokeilin ajaa nostamalla ja rengaslämmöt pysyivät aivan erilailla kurissa.

Ajat tosin keskinkertaista 1.37-tasoa, mutta vielä 15 kierroksen paikkeillakin pääsi monesti 1.36-puolelle, kun taas eilen samassa vaiheessa tuntui kuin jäljellä olisi ollut pelkät vanteet. Täytyy testata tätä taktiikkaa ensi kisassa tai vetää vaikka alkuun lyhyt ja nopea stintti ja kisan loppu sitten rauhassa 1.37-tahtia.
 
Ylös