Magnum2300
Well-known member
- Liittynyt
- 28.10.2009
- Viestit
- 788
Soran lisäksi myös voittoja lumelta.Hirvosella on 5. eniten podiumeja kaikista kuskeista, se tuli itsellekin vähän yllätyksenä. Toisaalta voittoja on vain sorakisoista.
Soran lisäksi myös voittoja lumelta.Hirvosella on 5. eniten podiumeja kaikista kuskeista, se tuli itsellekin vähän yllätyksenä. Toisaalta voittoja on vain sorakisoista.
juu toki, mutta silti saman tyylisellä alustalla ajettuna.Soran lisäksi myös voittoja lumelta.
Oli siellä kai muitakin kuskeja ajamassa niistä podiumeista? Esim Latvalalla on edelleen vähemmän podiumeja kuin Hirvosella, vaikka ura kesti paljon pidempään...Podiumien määrä tässätapauksessa kertoo ehkä enemmänkin, että hän ajoi suuren osan urastaan aikakaudella jolloin ei ollut mukana kun kaksi automerkkiä, joten ajamalla maaliin sai helposti podiumin, js niinä vuosina kun oli kolmas automerkki mukana, niin se oli pahasti kuutamolla ollut Subaru.
Pitäisi olla omissa taulukoissa joka kuskin pisteet joka vuodelta, vaatisi paljon enemmän työtä tai jonkin valmiin tietokannan. Nythän mun ei ole tarvinnut ottaa kuin kuskin kokonaisvoitot, podiumit jne.Mitä jos tekisi taulukon, jossa mestari saisi täydet pisteet, esim se 1000. Toinen oman mm-pistemääränsä mukaan prosenttiosuuden mestarin potista ja kolmas niin edelleen. Kaikki sinä vuonna pistetitä keränneet saisivat jonkun osan.
Ei kovin tasokkaita kuskeja ollu. Loeb, JM ja Petteri ainoat kovimmat, mutta Petteri ei Subella päässyt mihinkään. Assulla Sordo. Muut vastustajat oli luokkaa Atkinsson yms. Kuten sanottua, Mikko oli fiksu, riitti kun ajoi maaliin niin pääsi podiumille, JM yritti voittaa joka pätkän ja joka rallin nii usein oli auto nurin. Ajoittain Mikko pisti Sebiä ahtaalle ja Ford oli ehkä aavistuksen Citikkaa kehityspanoksissa jäljessä kokoajan.Oli siellä kai muitakin kuskeja ajamassa niistä podiumeista? Esim Latvalalla on edelleen vähemmän podiumeja kuin Hirvosella, vaikka ura kesti paljon pidempään...
Kankkuselta unohtui Fordin maininta merkeistä. Jossittellen voisi sanoa, että olisi sieltäkin se voitto voinut tulla.
Lähellä se oli 1997, mutta sitten Sainz pääsi kuin pääsikin Kreikassa ja Indonesiassa livahtamaan edelle.Kankkuselta unohtui Fordin maininta merkeistä. Jossittellen voisi sanoa, että olisi sieltäkin se voitto voinut tulla.
Hirvosen ja Latvalan vähättely sen takia kun eivät voittaneet mestaruutta, on niin kivaa. Varmaan sama lause oisi toistunut, vaikka pari mestaruutta olisikin saatu. "muttakun taso oli niin heikko"Oli siellä kai muitakin kuskeja ajamassa niistä podiumeista? Esim Latvalalla on edelleen vähemmän podiumeja kuin Hirvosella, vaikka ura kesti paljon pidempään...
Ja aina pitää muistaa, ketä vastaan Hirvonen ja Latvala ajoivat. Siellä oli kaksi maailman parasta ranskalaista omien uriensa huipulla.Hirvosen ja Latvalan vähättely sen takia kun eivät voittaneet mestaruutta, on niin kivaa. Varmaan sama lause oisi toistunut, vaikka pari mestaruutta olisikin saatu. "muttakun taso oli niin heikko"
Aika harvoin huippu-urheilussa pysytään vuosikymmentä kärkitasolla pelkästään terveisiä ajamalla. Kummankin aktiiviura (Hirvosella suunnilleen 2003-2014 ja Latvalalla 2003-2019) kesti kuitenkin lähemmäs 15 vuotta, kun ottaa nuo ensimmäiset startit junnuluokissa huomioon.
Vaikka kummallakin huonompia jaksoja mahtui tuohon aikaväliin (yhdistävänä tekijänä niin kärkipään tallista tippuminen ja siitä uudelleen nousu fenixlinnun lailla) niin kyllä he suomen parhaimmistoon kuuluvat, vaikkeivät mestaruutta voittaneetkaan.
Hyvää uutta vuotta ja kohti uusia tilastoja!Kohta alkaa uusi kausi ja uuden jännitettävät kilpailut... Siihen saakka hyvää uutta vuotta kaikille...
Hyvää uutta vuotta ja kiitos listauksesta. Top-listat ovat aina jonkinlaisia mielipiteitä, mutta kyllä tämä nyt oli mielestäni lähimpänä absoluuttista paremmuusjärjestystä.Hyvää uutta vuotta ja kohti uusia tilastoja!
WRC-kokemusta pidemmältä ajalta kuin Neuvillellä, mutta piti hakea vauhtia (pois) kakkosdivarista välillä. Neuvillen eka Jyskälä on muuten WRC:llä. Ja toka myös, samana vuonna, superrallilla.Jotenkin oletin että Ottila oli jo enemmän startteja, tuntuu että kaveri on vetänyt tuolla jo ihan ikuisuuden.
Ei ollut SM-sarjassa mitenkään ylivoimainen ja ulkomaan ralleissa harvoin ajoi top kymppiin pätkäajoissa. Toki kalustolla on aina vaikutus puolin ja toisin mutta ei Pykälistöstä jäänyt sellainen "olisi ollut maailmanmestari, jos..." fiilis kuten joistain toisista.Jokerina heitän tähän että Juuso Pykälistö. Paineli huippuvuosina armotonta kyytiä Suomessa asiakasautoilla ja tekniikka pilasi lopullisen kisan (poislukien 2001)