Tolerantti
Well-known member
Minulla taasen Irina Pissareva. Mutta hän olikin uimahyppääjä ja Ukrainasta. Eikä minulla ole Lad..., siis rev... tai ei mitään.
Periaatteessa virallisissa kisoissa on niin, että urheilija huolehtii itse siitä, että pysyy reitillä ja kiertää oikean määrän oikeita kierroksia. Toimitsija ei saa tässä auttaa. Esim. jos urheilija kysyy toimitsijalta, että tästäkö pitää mennä, kuuluu vastata, että en kommentoi.Jacques sanoi:Mä jotenkin koin tossa Rotshevan tilanteessa vähän samaistumista. Itsekin olen muutaman kerran viimeisillä voimillani haahuillut ties missä kaikkialla kun on ollut liian rankka pyörälenkki.
Tuo tilanne on vain sellainen, että siinä huippuammattilainenkin keskittyy vain eteenpäin menemiseen ja jos reitti on vähääkään merkitty huonosti, niin noin voi varmasti käydä herkästi väsyneellä urheilijalla.. Niin älyttömän rankka suoritus kuitenkin on kyseessä. Ainakin tv-kuvien perusteella se reitti oli siinä kohdassa tosi heikosti merkattu. Ihmettelen ettei kukaan muu harhaillut siinä kohtaa.. Ehkä järjestäjät sitten ohjasivat loppupään hiihtäjiä paremmin?
Kyllähän formula ykkösissäkin on sallittu toimitsijan nostaa traktorilla kilpailija (Hamilton) takaisin radalle, joten mikä jottei saisi vähän huitoa?Tolerantti sanoi:Periaatteessa virallisissa kisoissa on niin, että urheilija huolehtii itse siitä, että pysyy reitillä ja kiertää oikean määrän oikeita kierroksia. Toimitsija ei saa tässä auttaa. Esim. jos urheilija kysyy toimitsijalta, että tästäkö pitää mennä, kuuluu vastata, että en kommentoi.
Olgan tapauksessa toimitsija huitoi Olgan oikealle reitille. Saattoi käydä vääryys, noin sääntöjen puitteissa. Olga kävi kiertämässä yhden portin ja hiihti Ariannaa vastaan. Meniköhän se vieläkään ihan oikein? Eihän hän mitään hyötyä saanut tietenkään, mutta joku katkera olisi voinut protestoida omaa sijoitustaan ylemmäs.
Hiihdon Tour de Skin vuodenvaihteessa voittanut ruotsalainen Charlotte Kalla ei pysty osallistumaan maailmancupin seuraaviin kilpailuihin ensi viikolla Canmoressa Kanadassa. Kalla on sairastunut bakteeri-infektioon ja parantelee itseään antibiooteilla.
Kalla, 20, ei ole jaksanut harjoitella suunnitelmiensa mukaan eikä aio lähteä raskaalle Pohjois-Amerikan reissulle.
- Tour teki tehtävänsä, otin kaiken irti itsestäni. Ensin ajattelin, että kuumeinen olo johtui pelkästään väsymyksestä. Mutta päästyäni suksien päälle huomasin, että hiihto ei tuntunut lainkaan hyvältä, Kalla sanoi.
Kalla on maailmancupin kärjessä 126 pisteen erolla Virpi Kuituseen. Kallan poisjäänti Kanadasta tarjoaa Kuituselle mahdollisuuden nousta cupin ykköseksi. Kalla aikoo palata kilpaladuille Viron Otepäässä helmikuussa.
-YLE-
Ville Nousiaisen kilpailu Canmoren maailmancupin yhdistelmäkilpailussa päättyi keskeytykseen. Nousiainen oli vielä 16,6 kilometrin väliajoissa kymmenentenä vain 8,6 sekunnin päässä johdossa olleesta Slovakian Martin Bajcicakista. Hieman myöhemmin juottopaikalla Nousiainen kuitenkin kaatui epäonnisen tilanteen päätteeksi.
- Ville sai juoman ja joi, sitten siinä oli alempana yksi juottomies väärässä paikassa. Villellä oli sauva eteenpäin, sauva tökkäsi sitä miestä rintaan ja sauvan toinen (kädessä oleva) pää sitten Villeä silmään, valmentaja Eero Hietanen kertasi kilpailun ainoaa suomalaista kohdannutta epäonnista tapahtumaa.
Nousiainen matkasi varmuuden vuoksi sairaalaan tarkistuttamaan silmänsä tilannetta. Nousiainen itse kertoi matkalla sairaalaan olonsa olevan "ihan ok".
- Ihan ok, vähän oikeaan silmään sattuu ja jonkun verran ahdistaa. En oikein ehtinyt siinä tilanteessa tajuta mitään, kun yhtäkkiä vain makasin selälläni maassa. Siinä meni vähän aikaa, ettei nähnyt mitään, Nousiainen kertasi kilpailunsa päättymistä.
-YLE-
Oliskohan käynyt 'immoset'?Olga sanoi:Mitä Nousiaiselle oikein sattui? :eek!: Suksia otettiin jalasta ja selkään ilmeisesti sattui.
Eiköhän se Virpi mene ohi, mutta sillai huono, että tuolta Kanadasta ois ollut mahdollisuus kuroa vähän kaulaakin Kallaan. Virpin parhaat matkat kun tais mennä jo ja niistä ois mielestäni pitänyt saada vähän paremmat tulokset.mjs sanoi:Kuitunen 40 pisteen päässä Kallasta ja Kanadassa vielä vapaan sprintti ja 10km ohjelmassa.
Yli sadan pisteen johtoon ja 13 parhaan joukossa 4 suomalaista:thumbup:mjs sanoi:Nonniin Otepäästä tuli perinteisen kympiltä sitä mitä tilattiinkin -kaksoisvoitto naisille ja Kalla jossain kaukana takana.