Mäkitorppa, Elisa ja kylkiäiset

  • Viestiketjun aloittaja abc
  • Aloituspäivämäärä

abc

DNF
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
12558
Tuli tuossa joulukuun lopussa vaihdettua 2 kpl kännykkäliittymiä Elisalle, sillä Mäkitorppa lupasi siitä hyvästä halpiskotiteatteripaketin. Nyt on jo 9. päivä kesäkuuta kalenterini mukaan eikä pakettia ole vielä kuulunut. Muilla samaan ansaan menneillä on sama juttu. Vasta tänään iltapäivällä joku on postannut tuonne, että on käynyt hakemassa paketin (kotiteatteripaketinn ominaisuudet ovat lisäksi olleet heikommat, kuin mitä luvattiin)

Ajattelin vielä huomisen odottaa, jos ei sitten tule, täytyy alkaa ampumaan kovilla. Sivistyneemmät varmaan osannee sanoa, mitä tästä voisi vaatia hyvitykseksi. Minulla on siis sopimuspaperi, jossa kyseinen paketti luvataan minulle huhti-toukokuun aikana


Sitten kun se vitun paskasetti tulee, niin en enää ikinä katsokaan Elisan suuntaan. Korkeintaan kusen ovelle.

Lisätään vielä, että en ole saanut ainoatakaan tekstiviestiä siitä, että toimitus on viivästynyt
 

abc

DNF
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
12558
Huvitti muuten, kun yks päivä telkkarissa oli Mäkitorpan mainos ja ne näköjään lupailee taas sitä samaa kotiteatteripakettia :p (ilmeisesti lähettävät niille ne paketit, jotka piti joulukuussa vaihtaneille postittaa viimeistään pari viikkoa sitten)
 

RK-62

Porno-Erkki-wannabe
Liittynyt
10.11.2000
Viestit
14922
Sijainti
Kni
Olen edelleenkin sitä mieltä, että tämmöinen kylkiäiskauppa tulisi kieltää. Alkaisivat operatöörit ehkä kilpailemaan sen varsinaisen tuotteen hinnalla enemmänkin!
 

Balthazar

Luonnollisesti.
Liittynyt
10.11.2000
Viestit
13560
Sijainti
Boogie Street
Eikös nuo kylkiäislahjat pidä ihan oma-aloitteisesti käydä hakemassa ostoliikkeestä sitten kun liittymän aktivoinnista on se 3-4 kk kulunut? Ei meille ainakaan mitään ilmoitusta tullut vastaavassa tilanteessa.
 

Puupää

Señor Member
Liittynyt
25.2.2002
Viestit
27306
Sijainti
Skekkoslovakia
Moni menee vielä pahempaan vipuun nykyään kun ovat lisänneet tooodella pienellä, että jos vaihtaa esim. 3 liittymää niin saa kotiteatteripaketin. JOS laskutusta on joka liittymällä tullut 40 euroa.
Mulla ei tulis. Kun pistävät vielä puheaikaa päälle.
 

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
30477
Sijainti
toalet
RK-62 sanoi:
Olen edelleenkin sitä mieltä, että tämmöinen kylkiäiskauppa tulisi kieltää. Alkaisivat operatöörit ehkä kilpailemaan sen varsinaisen tuotteen hinnalla enemmänkin!
Samaa mieltä.

Ainoa oikea tapa hoitaa tämä olisi se, että puhelun hinta määräytyisi sen mukaan kuinka kauan olet ollut asiakkaana. Eli pyrittäisiin pitämään vanhat asiakkaat (ja kannustettaisiin pitkiin asiakassuhteisiin) eikä kilpailtais verissäpäin noista uusista asiakkaista. Eli puhelujen hinnat määräytyis esimerkiksi sen mukaan kuinka monta vuotta olet asiakkaana ollut :

0 vuotta : X €/min
1 vuosi : X-Y €/min
2 vuotta : X-Y2 €/min
3 vuotta : X-Y3 €/min

jne...
 
Viimeksi muokattu:

Asko S.

Tonttu
Liittynyt
1.3.2002
Viestit
4146
Sijainti
Tampere
Matxi sanoi:
Eli pyrittäisiin pitämään vanhat asiakkaat (ja kannustettaisiin pitkiin asiakassuhteisiin) eikä kilpailtais verissäpäin noista uusista asiakkaista.
Noinhan se olisi mukavinta. Usein vain meinaa olla niin, että ne pitkäikäiset asiaakkaat on just niitä helpoimpia asiakkaita -> ei tarvi lahjoa. Aika suuri kiusaus lahjoa uusia asiakkaita.
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Asko S. sanoi:
Noinhan se olisi mukavinta. Usein vain meinaa olla niin, että ne pitkäikäiset asiaakkaat on just niitä helpoimpia asiakkaita -> ei tarvi lahjoa. Aika suuri kiusaus lahjoa uusia asiakkaita.
Pitkä-aikaiset asiakkaat tuppaavat myös olemaan kannatavimpia. Itse vaihtelen vaimon ja lasten liittymiä kylkiäiseten yms perässä, vastaavasti he eivät varmasti ilmaisen puheajan ja kylkiäisten jälkeen kannattavia. Eipä tuo järkevältä toiminnalta vaikuta, mutta kannattaaa itse hyötyä tarjoajien typeryydestä.

Viime lauantaina oli kotiteatteri kannettu kuulemma ovelle.
 

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
30477
Sijainti
toalet
Asko S. sanoi:
Noinhan se olisi mukavinta. Usein vain meinaa olla niin, että ne pitkäikäiset asiaakkaat on just niitä helpoimpia asiakkaita -> ei tarvi lahjoa. Aika suuri kiusaus lahjoa uusia asiakkaita.
Ja useimmiten niitä parhaita asiakkaita. Väitän, että nuo jotka noiden kylkiäisten perässä vaihtavat liittymiä ovat niitä operatööreille huonoimpia asiakkaita.

Vuosien saatossa on varmaan jo miljardeja laitettu palamaan kaikenmaailman telttoihin ja kotiteattereihin. Idiootteja.
 

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Liittynyt
29.12.1998
Viestit
32215
Sijainti
kyrkslätt
Hieno idea, että vanhoja asiakkaita kiitettään, mutta kun markkinoille tulee uusi tekijä, niin jollain senkin on kilpailtava -> vanhat menettää asiakkaita -> niiden pitää houkutella uusia asiakkaita -> samat keinot käyttöön.

Suomessahan tämä homma on mennyt järjettömäksi, kun kaikkea muuta, paitsi kännykkää saa tarjota kylkiäiseksi.
 

Puupää

Señor Member
Liittynyt
25.2.2002
Viestit
27306
Sijainti
Skekkoslovakia
Kävi kuten elintarvike kaupassa kun tiedettiin Lidlin tulo niin mitä tekivät suomalaiset kaupat: ehei, eivät alkaneet mainostaa suomalaisuutta tai laatua vaan hintaa, jossa eivät pärjää. Sama puhelinpuolella. Elisan ja SOneran olisi pitänyt panostaa kanta-asiakasohjelmiin jo vuosia sitten ja sitouttaa asiakkaansa. Nyt ainoa merkitsevä seikka on nanosentti/puhelinminutti...
 

abc

DNF
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
12558
Yks hassu juttu on myös se, että vanhoilla asiakkailla puhelut ovat joissakin tapauksissa kalliimpia kuin kellään, sillä liittymätyyppi on joku vanhempi..

Niin ja kotiteatteria ei ole vieläkään näkynyt
 

arnold

Kohtalaisen turha tyyppi
Liittynyt
1.2.2001
Viestit
12872
Sijainti
Ladon takaa
Operaattoreilla on ollut tähän saakka hienoisia ongelmia siinä keitä näennäisesti samanlaisesta asiakasmassasta he ovat saaneet palkita. Alennusten antaminen suurille massoille ei ole ollut taloudellisesti mahdollista, ja ainoastaan esim. tietyllä summalla laskutettavaa tuottaville asiakkaille tai tietyn asiakassuhteen pituuden hankkineille alennuksia ei ole ollut mahdollista antaa. Nyt tilanne on kuitenkin muuttunut ja Sonera on tuonut Sonera Etu-ohjelman, jolla palkitaan a) pitkään asiakkaana olleita ja/tai b) useita eri tuotteita tai muuten hyvin tuottavia asiakkaita.
"Palkinnoksi" pitkästä asiakkuudesta asiakkaille tarjotaan esim. alennusta puhelumaksuihin, tarjouksia yhteistyökumppaneiden palveluista, ilmaisia lehtiä yms.

Jo aikaisemminkin Sonerassa palkittiin hyviä asiakkaita, mutta asiasta ei pidetty sen suurempaa "meteliä", koska palkitseminen perustui useisiin erityyppisiin asiakasprofiileihin.

Pähkinänkuoressa vielä toteaisin sen, että kannattanut tarttua operaattoreiden tarjoamiin erilaisiin ilmaisiin palveluihin ja tuotteisiin, juuri kyseisillä tuotetarjoamilla asiakkasmassaa on saatu lohkottua sopivan pieniin osiin ja näitä yksittäisiä osia on sitten sillointällöin palkittu.

Uskoisin, että myös muilla operaattoreilla on palkittu samalla tavalla vanhoja asiakkaita, lisäksi hämmästelen suuresti jos esim. Elisa ei kohta lanseeraa omaa kanta-asiakasohjelmaansa.
 

AJ

Well-known member
Liittynyt
19.7.2000
Viestit
69605
Sijainti
Toinen Maailma
Soneran puolelta katson melkein v*ttuiluksi sen, että niiltä tuli sähköpostiin mainos, että vaihda soneran liittymään, saat grillin/sykemittarin+puheaikaa ja meikähän vaihtoi sekä oman, että vaimon liittymän. Tekstiviesteillä. Vasta sen jälkeen, kun kaikki kuittausviestit ynnämuut oli hoidettu havaitsen ohjeiden viimeisen lauseen, jonka sanoma kuului seuraavasti:Tekstiviestillä vaihtaessa ei saa liittymislahjaa. Saapa nähdä tuliko sitä puheaikaakaan. :frown: No tuli tossa kyllä alkuviikosta Elisalta vahvistukset liittymien irtisanomisista ja lupaus ylimääräisestä 20 egen puheajasta kulloisenkin kampanjan päälle, mikäli tehdään comeback puolen vuoden kuluessa. Tilannetta tarkkaillen...:rolleyes:
 

Knoukka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2000
Viestit
27426
Ihan hyvä idea tuo Soneran etuasiakas-järjestelmä. Mutta käytännössä ei toimi: kuulun itse kultaryhmään, asiakas reilusti yli kuusi vuotta ja keskikk-laskutus yli 150euroa- laskin itse laskumapista. Mutta tekstiviestivastaus oli että "Tilaus ei valitettavasti onnistunut. Tarkista tasokohtaiset lahjavaihtoehtosi. www.sonera.fi/etuasiakas t. Sonera."

Tarkistin, yritin soittaa asiakaspalveluun, ei apua eikä tietoa mistä numerosta osattaisiin auttaa. Pitäkööt vittu lahjansa ja etunsa. En ala lomapäivääni moisella kinastelulla pilaamaan.

Asiasta on mun mielestäni tehty tarkoituksella erityisen hankala.
 
Ylös