Maikkarin kanavapaketin katsojaluvut 2008?

WebSlave

Trackman
Jason Voorhees sanoi:
Lyhyt vastaus: enemmän kuin vuonna 2007.

Syyt:
-analogiset ovat loppuneet (ja loppuvat kaapeleista helmikuun jälkeen)
-kaikki kaapeliboksit ovat korttipaikallisia
-Kimin mestaruus
-Heikin McLaren-sopimus

Pitempi vastaus:
Finnpanel ei julkista maksukanavien katselumääriä, joten on luotettava maksukanavatarjoajien omiin ilmoituksiin. Maikkari ilmoittaa maksupakettinsa tilaajamääräksi 250 000 (antenni, kaapeli ja satellitti). Tämä ei tietenkään vastaa katsojalukuja, mutta se ei maksukanavien puolella oikeastaan olekaan se olennainen tieto. Lisäksi monet niistä, jotka eivät viitsi kanavapaketista maksaa käyvät katsomassa F1-kisat baareissa, jotka eivät ole Finnpanelin mittauksen piirissä. Joka tapauksessa todellinen katsojamäärä on tilaajamäärää suurempi.

2007 analogiset lähetykset näkyivät syyskuun alkuun, joten alkuvuodesta katsojamäärät olivat luonnollisesti pienempiä, koska osa talouksista viivytteli digiaikaan siirtymistä. Osa kaapelitalouksista viivyttelee edelleen, mutta helmikuun loppuun mennessä sekin muuttuu. Ja siltä puolelta tulee paljon potentiaalisia korttipaikallisia asiakkaita. Maikkarin paketti kaapelissa on alle kympin kuussa, joten se on aika matala kynnys kokeilla maksukanavia. F1 on sen verran houkutteleva porkkana (suomenkielisten lastenohjelmien ohessa), että Maikkari oletettavasti saa lisää tilaajia siltä suunnalta.

Vakoiluskandaali(t) ehkä jossain määrin laskee kiinnostusta ykkösiin, mutta suomalaismenestys enemmän kuin kompensoi sen. Ja olihan mennyt kausi (suomalaisittainkin) ehkä jopa kaikkien aikojen jännittävin. Se on parempaa mainosta kuin mikään mainostoimisto voisi saada aikaan.

Arvioita? Tilaajamäärä tulee 2008 aikana ylittämään 300 000.

007

Well-known member
serial sanoi:
Oletko katsonut kuinka monta kertaa lähetyksen kauden 2007 aikana MTV3 Maxilta ?
Muistaakseni viimeiset 9 kisaa tuli katsottua ja maksoi 19€ :thumbup:
Kyllä.. kun osti oikeaan aikaan 3kk-kortin ja aktivoi vielä parempaan aikaan +eihän ne heti sitä sulje niin 9 kisaa näin. :)

kouvotsvoni sanoi:
TV-luvat tietenkin täysimääräisesti pistetään F1-oikeuksien hankintaan.
No kalliiksi se tulee, jos vuodessa katselee formulaa, jääkiekkoa keväällä ja kerran neljässä vuodessa jalkapalloa! :mad:

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
007 sanoi:
No kalliiksi se tulee, jos vuodessa katselee formulaa, jääkiekkoa keväällä ja kerran neljässä vuodessa jalkapalloa! :mad:
Vielä kun telkkarin ja digiboksin hommaa päälle, niin jo on tyyristä eto kisojen katsominen:nope:

WebSlave

Trackman
kouvotsvoni sanoi:
Vielä kun telkkarin ja digiboksin hommaa päälle, niin jo on tyyristä eto kisojen katsominen:nope:
No jos lähtötilanne on se, ettei ole televisiota lainkaan, niin tottakai. Jos on edes kohtuullisen tuore tv, niin pelkkä boksi riittää (ja maksukortti Maikkarin pakettia varten).

WebSlave

Trackman
Gessle sanoi:
Ja kun vaan kolmikko Saari+Rosberg+Pulkkinen jatkaa, niin hyvällä mallilla mennään.
Ymmärsin Keken "jäähyväisistä", että hänen kommentaattorihommansa loppuivat tähän kauteen. Toki toivon olevani väärässä. Voisihan Keke ainakin Monacon kisassa vaivautua siihen parin korttelin päähän selostuskoppiin. ;)

Trone

Registered Loser
Sijainti
Suomi
WebSlave sanoi:
Ymmärsin Keken "jäähyväisistä", että hänen kommentaattorihommansa loppuivat tähän kauteen.
Tämän olen missannut tyystin? Mitkä "jäähyväiset"? :confused:

pendellstock

Well-known member
Minä en tohon maikkarin rahastukseen lähde: En osta,kattelen jälkilähetykset (vaikka yrittävätkin varmaan viimevuoden malliin lähettää niitä mahd.huonoihin katseluaikoihin ja täyttää mainoksilla=ahdistaa ihmiset ostamaan sitä maksupakettiansa), kuten ilmeisesti edelleenkin suurin osa kansasta tekee. Tai meen sporttibaareihin kattomaan. Hienoa vastarintaa kansalaisilta,eikös Brazilian vikan kisankin katsonut joku 6 kertaa useampi jälkilähetyksenä kuin rahastuspaketin kautta:D

Varsinkin nyt kun sen rahastuspaketti Maxin hinnat tuplaantuivat alkuperäisestä:yuck: Rahalla saisi kyllä ne 2 pidennettyä versiota kisoista kuukaudessa,mutta sitten saa paljon tuubaakin TaoTaosta prätkähiiriin.. ei kiitos,sikailija MTV3! Ihmisten sieluja et voi onneksi ostaa!

Viimeksi muokattu:

WebSlave

Trackman
Trone sanoi:
Tämän olen missannut tyystin? Mitkä "jäähyväiset"? :confused:
Keken viimeiset sanat Belgian GP:n jälkeisessä F1-studiossa:
"Kiitos koko kaudesta, tää oli mun viimenen."

Keke toki saattoi viitata siihenkin, että kyseinen GP oli hänen viimeinen kommentointikisansa menneellä kaudella. Itse virkkeestä voisi päätellä "tään" viittaavan kauteen, mutta puhekielessä ei aina olla niin tarkkoja.

Viimeksi muokattu:

F1 Ferrari

Well-known member
Sijainti
Helsinki
WebSlave sanoi:

Keke toki saattoi viitata siihenkin, että kyseinen GP oli hänen viimeinen kommentointikisansa menneellä kaudella. Itse virkkeestä voisi päätellä "tään" viittaavan kauteen, mutta puhekielessä ei aina olla niin tarkkoja.
Onko jollain videolla sitä?

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
pendellstock sanoi:
Varsinkin nyt kun sen rahastuspaketti Maxin hinnat tuplaantuivat alkuperäisestä:yuck: Rahalla saisi kyllä ne 2 pidennettyä versiota kisoista kuukaudessa,mutta sitten saa paljon tuubaakin TaoTaosta prätkähiiriin.. ei kiitos,sikailija MTV3! Ihmisten sieluja et voi onneksi ostaa!
Jaa ei naapurilla vain tuplaantunut :rolleyes:

Aqualizer

Hengityksenpidättäjä
Sijainti
In the deep end
WebSlave sanoi:

Joo, muistan tuon hyvin ja itse ymmärsin tuon ainakin sillä tavalla, että se oli Keken viimeinen kerta kommentaattorina kaudella 2007. Sitäpaitsi Heikin McLaren pestiä kommentoidessaan Keke tituleerasi itseään vielä maikkarin F1-asiantuntijaksi, joten tuskin loppuu selostushommatkaan tähän kauteen.

Trone

Registered Loser
Sijainti
Suomi
Aqualizer sanoi:
Joo, muistan tuon hyvin ja itse ymmärsin tuon ainakin sillä tavalla, että se oli Keken viimeinen kerta kommentaattorina kaudella 2007. Sitäpaitsi Heikin McLaren pestiä kommentoidessaan Keke tituleerasi itseään vielä maikkarin F1-asiantuntijaksi, joten tuskin loppuu selostushommatkaan tähän kauteen.
Tuskin Keke itse itseään maikkarin F1-asiantuntijaksi tituleerasi, eiköhän Keijon takataskusta löytyisi hieman korkeammassakin kurssissa olevia titteleitä jos mies itse pääsisi valitsemaan (F1-maailmanmestari 1982, ensimmäinen suomalainen F1-maailmanmestari, F1-manageri, Nico Rosbergin isä, "F1-sisäpiiriläinen", Suomen muhkeimmat viikset, jne.). Varsinkin kun tuolla F1-asiantuntija -tittelillä tulee tittelikaimaksi sen seiväshyppääjän kanssa.

En itse muista tuota Keken kommenttia Belgian GP:n yhteydessä, mutta kyllähän tuo aika vahvasti viittaisi siihen, että Keijo tarkoitti kyllä juurikin että kyseessä on kauden 2007 viimeinen kisa. Mies varmasti tykkää kiertää kisoja nyt kun oma poika on mukana taistossa, ja kun Keken ja Nicon diili tuntuu olevan hieman erilainen kuin Hamiltonien ja Piquetien perheissä, ei Keijolla paljon ole asiaa Nicon lähettyville kisan alla. Joten eihän Kekellä kai paljon parempaakaan ajantappoa voi olla kuin ahtautua kisan ajaksi ahtaaseen kopperoiseen kommentoimaan suomalaistrion edesottamuksia. :thumbup:

Aqualizer

Hengityksenpidättäjä
Sijainti
In the deep end
Trone sanoi:
Tuskin Keke itse itseään maikkarin F1-asiantuntijaksi tituleerasi, eiköhän Keijon takataskusta löytyisi hieman korkeammassakin kurssissa olevia titteleitä jos mies itse pääsisi valitsemaan (F1-maailmanmestari 1982, ensimmäinen suomalainen F1-maailmanmestari, F1-manageri, Nico Rosbergin isä, "F1-sisäpiiriläinen", Suomen muhkeimmat viikset, jne.). Varsinkin kun tuolla F1-asiantuntija -tittelillä tulee tittelikaimaksi sen seiväshyppääjän kanssa.
Heh, niinpä. Tuo "maikkarin F1-asiantuntija" kommentti tuli vaan suoraan "hevosen suusta" 14.12. Tulosruudussa. :thumbup:

Trone

Registered Loser
Sijainti
Suomi
Aqualizer sanoi:
Heh, niinpä. Tuo "maikkarin F1-asiantuntija" kommentti tuli vaan suoraan "hevosen suusta" 14.12. Tulosruudussa. :thumbup:
Ohhoh, Pulkkinen on aivopessut Keijon! :D
(En kyllä mitenkään saa päähäni, miten minkään TV-kanavan minkään alan asiantuntija voi tituleerata itse itseään kyseiseksi asiantuntijaksi. Tuntuu jotenkin oman hännän nostolta.. Toisaalta, ehkä se on vain tämän minun suomalainen kulttuuritaustani. Keijo maailmanmiehenä tietää, että välillä kannattaa pauksutella henkseleitäkin :) )

Viimeksi muokattu:

Aqualizer

Hengityksenpidättäjä
Sijainti
In the deep end
Trone sanoi:
(En kyllä mitenkään saa päähäni, miten minkään TV-kanavan minkään alan asiantuntija voi tituleerata itse itseään kyseiseksi asiantuntijaksi. Tuntuu jotenkin oman hännän nostolta.. Toisaalta, ehkä se on vain tämän minun suomalainen kulttuuritaustani. Keijo maailmanmiehenä tietää, että välillä kannattaa pauksutella henkseleitäkin :) )
En ihan tarkkaa muista, mutta sananvaihto meni jotakuinkin:
Ikonen???: "Uskot siis todellakin, että Heikki voi taistella MM:stä ensi vuonna McLarenilla?"
Keke: "Kyllä uskon ja olenhan mä sentään maikkarin F1-asiantuntija"

Eli puhtaasti kieli poskessa mentiin tuossa kohtaa :D

WebSlave

Trackman
Trone sanoi:
En nähnyt kyseistä lähetystä, mutta onhan Keke viitannut omaan asiantuntijuuteensa ironisesti selostusten aikanakin - yleensä huomatessaan olleensa väärässä. Jotenkin tuntuisi luontevalta Keken tuntien, että itseironiasta on tuossakin ollut kyse.

Trone

Registered Loser
Sijainti
Suomi
Aqualizer sanoi:
En ihan tarkkaa muista, mutta sananvaihto meni jotakuinkin:
Ikonen???: "Uskot siis todellakin, että Heikki voi taistella MM:stä ensi vuonna McLarenilla?"
Keke: "Kyllä uskon ja olenhan mä sentään maikkarin F1-asiantuntija"
Okei, tämä selittääkin asian. :D :D
Keke on äijä! Keijolla, Mikalla ja Kimillä on kyllä kaikilla loistava huumorintaju! Salo, J.J. ja Heikki ovat vähemmän kunnostautuneet sanansäilän heiluttelussa.

Istaria

Well-known member
Sijainti
QuakeNet
Meikä kyllä tykkäsi Salon jutuista kun vielä katselin maikkarilta lähetyksiä. Salo kommentaattorina niin ei tullut tylsää :p

FO110K

Banned
ei hajuakaan katsojamääristä, mutta itse en sitä ainakaan aio hankkia, 23€/kk formuloista on liian paljon...

Joni

Well-known member
Salolla oli loistavia kommentteja eri tallipäälliköistä yms MTV3+ Studioissa silloin 2004. Esim muistan ainakin ku sano et Peter Sauber on täysin mulkku! :D 2004 Espanjan pre racessa lähetin katsojakyssärinkin Salolle että aikooko hän palata ykkösiin vielä jonakin päivänä niin vastaus oli selvästi kielteinen. :nope: